لندروور-رنجروور

لندروور دیسکاوری SVX، قلبی 8 سیلندر و توانایی آفرود بیشتر

چندین سال پیش رئیس بخش خودروهای ویژه جگوار لندروور سه ستون اصلی بخش SVO را این‌گونه تعریف کرد: اشرافیت، پرفورمنس و توانایی. ما دو ستون اول را در خودروهایی چون رنجروور SV اتوبیوگرافی و XE SV Project 8 دیده‌ایم؛ اما زمانی که SVO از توانایی صحبت می‌کند، منظورش قابلیت‌های آفرود است. این بخش نیز با لندروور دیسکاوری SVX برجسته می‌شود.


فاصله SVX از زمین بیشتر شده و دامپرهایی با فاصله حرکت بیشتر بکار گرفته شده است بدین ترتیب زوایای حمله و خروج دیسکو افزایش یافته است. رینگ‌های ۲۰ اینچی آلومینیومی را لاستیک‌های گودیر رانگلر در بر گرفته است. سیستم آفرود خاص لندروور در زمان عبور از مناطق سخت چسبندگی بیشتری را فراهم می‌کند. برای اولین بار این خودرو دارای کنترل چپ کردن فعال هیدرولیک است که اجازه انجام حرکت بیشتری را داده و این امر برای مانورهای آفرود مهم است.


البته که لندروور به همین بسنده نکرده است. دیسکاوری SVX دارای قوای محرکه منحصر به فردی است. پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۵۱۸ اسب بخار در سینه این شاسی‌بلند توانا می‌تپد. شما این پیشرانه را در دیسکاوری استاندارد نمی‌بینید بنابراین مدل SVX نه تنها بیشترین قابلیت آفرود را دارد بلکه قدرت بیشتری نیز دارد.

به منظور تمایز بصری این خودرو از مدل‌های استاندارد، لندروور سپرهای جلو و عقب و رکاب‌های جدیدی را بکار برده و جزئیات نارنجی‌رنگ نیز در اطراف بدنه دیده می‌شوند. رنگ خاکستری تکتونیک نیز خاص این خودرو بوده و در داخل کابین نیز جزئیات نارنجی وجود دارند.

بهترین خبر اینکه دیسکاوری SVX تنها یک کانسپت برای نمایشگاه خودروی فرانکفورت نبوده و از سال آینده وارد خط تولید خواهد شد.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2663 ديدگاه)

    خعلیییی خوبههه لامصب
    البت من فن ولارم همچنان

    1. peyman

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      جعبه جادوی رو میبینم قلبم یه ربع خون پمپاژ نمیکنه میرم تو کما??

  2. datsun

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3955 ديدگاه)

    لندروور و رنجروور رو خیلی دوست دارم
    با اصالت با تجربه و متخصص ساخت شاسی بلندهای آفرودر

  3. ایلیا

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    لندروور ـ رنجروور سلطان خودروهای شاسی بلندن مخصوصا وقتی قابلیت آفرود برای کسی مهم باشه

  4. امیرعارف

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    عاشقتم عاشق

  5. مانی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    یادمه یه جا داشتن برایه آفرود ماشین‌های شاخ رو برسی‌ میکردن
    گفته بودن مرسدس جی‌،لندرور و رنجرور خیلی‌ خوبن
    سیستمه ۴ چرخه لندکروز تو شرایطه خیلی‌ سخت زیاد خوب عمل نمیکنه و همچنین
    اینکه اکسلهاش یه مقداری ضعیفه خخخخخخخخ
    ببینین اینا چه غولین واسه آفرود هرچند من بنز جی‌ کلاس رو برتر و با کلاس تر میدونم

  6. احمد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    من یک تعلق خاطر عجیبی نسبت به برند لندروور دارم، 37 قبل وقتی به دنیا اومدم مرحوم پدرم یدونه لندروور صفر خریده بود، از وقتی 5 یا 6 سالم بود دیگه نمیتونستن منو از ماشین پیدا کنن، از بچگی عاشق ماشین بودم و یکی از دلایلش لندروور بود.
    ما 6 تا برادریم که همگی با اون رانندگی یاد گرفتیم. وقتی من نوجوون بودم حدود 15 تا 16 ساله ، زمانی بود که نوبت من بود تا یواشکی ماشین را بردارم، بماند که بعد 16 سال استفاده هنوز پر قدرت بود، هرگز یادم نمیاد جایی گیر کنه.خاطرات اون دوران هنوز شیرینه، الان وقتی اسم لندروور میاد احساس میکنم یجور نسبت فامیلی باهاش دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا