لندروور پرچمدار جدید خانوادهٔ دیفندر را با پیشرانهٔ V8 معرفی کرده است. زیر کاپوت این اسیووی قدرتمند همان چیزی قرار گرفته که امیدوار بودیم زیرا لندروور آنرا به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ دوستداشتنی گروه JLR مجهز کرده که در اینجا ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. به لطف این نیرو، دیفندر ۹۰ (دودر) ظرف ۵.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. البته دیفندر V8 در نسخهٔ ۱۱۰ (چهاردر) هم ارائه میشود.
نیروی این پیشرانهٔ جذاب توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. دیفرانسیل عقب فعال الکترونیکی که معمولاً بهصورت آپشن سفارشی ارائه میشود، در دیفندر V8 استاندارد است درحالیکه لندروور کمکفنرهای خودرو را هم بهطور خاص تنظیم کرده و آنتیرولهای بزرگتری را برای آن در نظر گرفته است. سیستم Terrain Response لندروور نیز در دیفندر V8 بهطور اختصاصی به یک برنامهٔ دینامیک منحصربهفرد مجهز شده که شخصیتی پویاتر و هندلینگی متعادلتر را برای خودرو فراهم میکند. به گفتهٔ لندروور، این حالت موجب تیزتر شدن پاسخ پدال گاز و تنظیم سفارشی کمکفنرهای تطبیقی متغیر خودرو میشود.
دیفندر V8 در ظاهر هم به لطف نشانهای اختصاصی، چهار سر اگزوز، رینگهای آلیاژی ۲۲ اینچی خاکستریرنگ و کالیپرهای آبیرنگ در جلو، از نسخههای ضعیفتر متمایز شده است. برای این خودرو تنها سه رنگ بیرونی قابل انتخاب است که شامل سفید، خاکستری و مشکی میشود. هر سه رنگ با سقف مشکیرنگ همراه هستند. در داخل این دیفندر هشت سیلندر، صندلیها با چرم سفارشی و غربیلک فرمان با آلکانترا پوشیده شدهاند. پشت این غربیلک هم دو پدال تعویض دندهٔ کرومی جای گرفتهاند.
مدیر ارشد مهندسی قوای محرکه در جگوار لندروور «یان گری» در مورد این خودرو میگوید:
پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ موجب افزایش شخصیت منحصربهفرد دیفندر میشود. این موتور با صدای فوقالعاده و ارائهٔ پرفورمنس باورنکردنی، سطح جدیدی از جذابیت را برای راننده فراهم میکند. تمرکز مهندسی ما بهینهسازی تنظیمات این پیشرانه برای دیفندر بوده است تا هم پرفورمنسی پاسخگو در آنرود و هم کنترل خوب در آفرود را ارائه کند. همهٔ اینها بدون به خطر انداختن تواناییهای غیرقابلمهار دیفندر در هر مسیری انجام گرفته است
قیمت دیفندر V8 در بازار ایالاتمتحده هنوز اعلام نشده است اما قیمت نسخهٔ ۹۰ این خودرو احتمالاً از ۸۵ هزار دلار شروع میشود درحالیکه خریداران برای نسخهٔ ۱۱۰ حداقل باید چیزی در حدود ۹۰ هزار دلار پرداخت کنند.
پدر خودرو سازی جهان
۸ اسفند ۱۳۹۹فکر کنم لندروور میخواسته رقیبی برای جی کلاس داشته باشه اما قطعا به گرد جی کلاس نمیرسه
R@m!n
۸ اسفند ۱۳۹۹به هیچ وجه در حد جی کلاس نیست. جی کلاس خیلی گرونه اما همه چی تمومه و کراس اوورم نیست
امیرحسین
۸ اسفند ۱۳۹۹مگه دیفندر کراس اووره که میگی G کلاس کراس اوور نیست،بعدشم به قیمت نیست مگر نه که GLS کراس اووره قیمته میباخش اون همه بالایه
R@m!n
۸ اسفند ۱۳۹۹بله ماشینی با شاسی یکپارچه کراس اووره و وقتی که میاد 90 هزار تا قیمت میزاره یعنی می خواد خریدارای جی کلاس بکشه سمت خودش
NAVID۰۰۹۸
۸ اسفند ۱۳۹۹یعنی فقط حال میکنم با مقایسههایی که انجام میدهید !
Gکلاس حدود ۲۰۰هزار دلاره ، طیف خریدارانش تو قِیدوبند این حرفها نیستن که !
یکی دیگه میگه fjکروزر تویوتا ، اصلاً این دوتا چیکار دارن به هم !
دیفندر جدید را باید با رقبای قیمتی مقایسهاَش کرد و نه با خودروهای ارزانتر و گرانتر !
به نظر من ، دیفندر را فقط باید با خودش مقایسه کرد که در رده قیمتی خودش ( میگیریم ۱۰۰ هزار دلار ) بهترین انتخاب هست و من که عاشقشم !
یه خودروی بیابونی خیابونیه تمامعیار .
پدر خودرو سازی جهان
۸ اسفند ۱۳۹۹نوید جان قیمت جی کلاس G3 از ۱۲۰ هزار دلار شروع میشه، نه ۲۰۰ هزار دلار!!!
پدر خودرو سازی جهان
۸ اسفند ۱۳۹۹ببخشید اشتباه نوشتم، G63 درسته
امیرحسین
۸ اسفند ۱۳۹۹لندروور گند زدی،با اون اتاق و شاسی یکپارچت
حالا سعی داری با موتور وی ۸ جبران کنی
من که یه suv واقعی ۴ سیندر رو با یه کراس اوور با موتور w16 هم عوضص نمیکنم
برندها دارن هویتشونو از دست میدن
بغیر از تویوتا که داره مستحکم ترش میکنه با نسل جدید لندکروز که روی آفرود تمرکز داره تا لوکس بودن
امیرحسین
۸ اسفند ۱۳۹۹داداش اینو با کلاس G مقایسه نکن اون آفرودش خیلی بهتر از این نسل جدید دیفندره و خیلی هم از این لوکس تره
در واقع اون یک اس یو وی لوکس هست و این یه کراس اوور نیمه لوکس
محمد
۸ اسفند ۱۳۹۹اصلا هیچ شاسی بلندی بهgکلاس نمیرسه.حتی fj cruis هم آفرودش از این بهتره.تو لندرور شاسی با بدنه یه پارچه داره
ali (chevy nova)
۸ اسفند ۱۳۹۹مشکل اصلی لندروور دقیقا یکپارچه بودن شاسی و اتاق هست.
جیپ که پدر افرودسازی جهان هست و 80 سال تجربه ساخت انواع افرودهای جنگی تا شخصی رو داره همیشه شاسی رو مجزا از اتاق طراحی کرده.
لندکروز با 60 سال قدمت همیشه شاسیش مجزا بوده.
پاترول هم نمونه دیگه از این مثالها.
همه اینها رو درنظر بگیرید متوجه میشید لندروور خواسته بخیال خودش سبک تازه ای رو ابداع کنه ولی این سبک تازه نمیتونه براش محصولی رو به ارمغان بیاره که توانایی رقابت با افرودرهای شاسی مستقل رو داشته باشه.
Hadi
۸ اسفند ۱۳۹۹ایول خوشم اومد ?
حالا شد یک دیفندر واقعی…
اصن دیفندر باید v8 باشه…
خیلی خوبه…
مشکیش معرکست ?
دیفندر قرار بود مدل 130 هم معرفی بشه پس چی شد؟
NAVID۰۰۹۸
۸ اسفند ۱۳۹۹ali آقا
با شما در این کامنتتان موافقم !
لندرور با این شاسی مطمئناً آفرود تخصصی خوبی داره ولی نه مثل شاسیهای جدا از بدنه و اینکه استهلاکش هم احتمالاً بالاست اگر به خودرو فشارهای بالایی بیاورند !
آخه چطوری میخوان هنگام آفرود شاسی بازی کنه و کِش بیاد !
مهدی
۸ اسفند ۱۳۹۹داداش الان داری اف جی کروز رو با این مقایسه میکنی ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
یا حضرت نوح
محمد
۸ اسفند ۱۳۹۹اینا رو ول کن. زیر کاپوت رو ببین چه تمیزه! ادم دلش میخواد سفره بندازه ناهارشو اونجا بخوره:|
امیرحسین
۸ اسفند ۱۳۹۹داداش شما هم اونارو ول کن ببین زیر بدنه چیه،که اصلا خوب نیست
ولی واقعا این گشتاور و اسب بخار واسه یه انجین وی ۸ و ۵ لیتری سوپرشارژ خیلی کمه
یوسف
۸ اسفند ۱۳۹۹دادش گلم جی کلاس کلا کپی شده از اطاق لندرور و شاسی و تعلیق رنجروره.
NAVID۰۰۹۸
۸ اسفند ۱۳۹۹آقا یوسف
طبق کدوم منبع میگید Gکلاس کپی از اتاق لندرور هست !!!
یوسف
۸ اسفند ۱۳۹۹قبلا توی سایت خارجی خونده بودم. منبع رو پیدا میکنم برات میذارم
در ضمن منبع نمیخواد اطاق جی کلاس که معلومه کپی شده لندرور هست.
بعدشم اگه جی کلاس و رنجرور رو ببری رو چال نگاه کنی به حرف میرسی.
مهدی
۸ اسفند ۱۳۹۹ببینید هر دو ماشین خوبی ها و بدی های خودشون رو دارن درسته که قیمت مهمه ولی واقعا هر دو ماشین های معرکه ای هستن
و درزم این ماشین به بعضی جی کلاس ها میرسه ولی عمرا به G63 برسه G63 سلطانه بابا
Shayan
۸ اسفند ۱۳۹۹بابا بیخیال تورو خدا
اومدن یه کراس اوور رو 8 سیلندر کردن و یکم چرم زدن توش اسمشو گذاشتن افرودر ???
جی کلس و. رنگلر 392 نشستن یه گوشه دارن نگاه میکنن میخندن ?
امیرحسین
۸ اسفند ۱۳۹۹لندروور هم فکر کرده میشه یه ۰یز جدید اختراع کنه ولیه نه
از لحدروور که خودش خدای آفروده بعیده همچین چیزی اینو که میدونست
این بیشتر از اینکه یه خودروی آفرودی واقعی باشه یه کراس اوور با قابلیت آفرود سوپرایز کنندست و میشه گفت این بهترین کراس اوور در آفروده؛این تنها چیزیه که میشه در مورده دیفندر نسل جدید گفت
بنظر من که یه دیفندر نسل قبل با موتور ۴ سیلندر خیلی توانایی آفرودش از این بهتره و من اونو انتخاب میکردن
R@m!n
۸ اسفند ۱۳۹۹واسه یه کراس اوور خوبه. ولی من کتم نمیره با چه رویی این ماشین می چسبونن به دیفندرای قدیمی. هیچ شباهتی نداره. اولین و ضروری ترین ویژگی یه آفروودر که شاسی نردبانی هست رو نداره. 1000 برابر لوکس شده. دیفندرای قدیمی به خاطر سادگیشون و کاربردی بودنشون بود ک محبوب بودن نه این که واسه کاهش هزینه شاسی نردبانی توسعه ندی هی اصرارم کنی این ماشین آفروودر هست و از اون ورم یه مشت آپشن لوکس که هیچ ربطی به این کلاس نداره بچپونی تو ماشین و تا می تونی قیمت ببری بالا و فقط سود کسب کنی. فقط یه آسیب کوچیک به شاسیش راحت می تونه صاحبشو مجبور به فروشش کنه. البته که خب اوضاع جگوار – لندروور خوب نیست فقط تلاش می کنن بفروشن تا سرپا بمونن.
??Amin_sto??
۸ اسفند ۱۳۹۹هرچقدر هم که قدرت داشته باشه اما از اونجایی که شاسی مستقل از بدنه نداره
توی آفرود به پای لندکروز و g class نمیرسه ، بی صبرانه منتظر لندکروز جدید هستیم و وقتی بیاد قطعا مثل همیشه پادشاه suv ها خواهد بود و بر میگرده به صدر اخبار خودرو ?
امیرحسین
۸ اسفند ۱۳۹۹دقیقا
تویوتا آمده ۱۸۰ درجه با لندروور سیاستشو تغییر داده
یعنی دیفندر آمده بیشتر روی لوکس بودن تمرکز کرده تا آفرود ولی لندکروز آمده روی آفرود تمرکز کرده تا لوکس بودن توی نسل جدیدش،دقیقا زمانی که لندروور این کارو کرد تویوتا هم اون کارو کرد ولی G کلاس هردورو با هم ارائه میده هرچند که فکر نکنم کس زیادی پیداشه که همچین کاری رو با کلاس G کنه یعنی نسل جدید دیفندر و جی کلاس لوکس شدن ولی نسل جدید لندکروزر از لوکسیش کاسته شد
این دوستانی که میگن تو میای لندگروزو با G کلاسو تاهو و کادیلاک مقایسه میکنی منتظر باشید تا نسل جدید لندکروز بیاد اون موقع ببینم چی میگید
مازیار
۸ اسفند ۱۳۹۹واقعا چرا این دیفندر جدید تا این حد اذیتتون میکنه؟?
ali (chevy nova)
۸ اسفند ۱۳۹۹وقتی میبینی همه با لندروور جدید مشکل دارن پس یه چیزی هست که اینطوره
وگرنه ماشینی که خوبه نمیشه بهش ایراد گرفت.
ماشین افرود اصولش شاسی مجزا از اتاق هست و تمام افرودرهای موفق هم سالهای ساله با همین روش افرود میسازن ولی لندروور فکر کرده میتونه سنت شکنی بکنه و به خیال خودش یه سبک تازه ای رو ابداع بکنه تو این سگمنت .
همه اینها به کنار
مقام اخری هم که لندروور در نظر سنجی جی دی پاور۲۰۲۱گرفت نشون از عدم رضایت مشتریان از محصولات لندروور هست .
تمام این موضوعات باعث شده لندروور جدید رو اینطور در مورد نظر بدن.
مازیار
۸ اسفند ۱۳۹۹شاسی مجزا نداره؟ کراس اووره؟
باشه پس لطفا تمام اس یو وی های سال رو بریزید توی دریا چون یه کراس اوور سرآمدشون شد
موتورترند ، همون که خیلی قبولش داری?
ali (chevy nova)
۸ اسفند ۱۳۹۹پس چطور اونجا که موتور ترند سال 2018 رقابت رانگلر و با جی کلاس برگذار کرد و رانگلر برد رو قبول ندارید؟
حالا که لندروور رو شاسی بلند سال معرفی کرده قبول داری؟
مازیار
۸ اسفند ۱۳۹۹من قبول ندارم؟
نه دوست من اینطور نیست من اصلا از اون چه که میگی اطلاع نداشتم تا قبول نداشته باشم
گذشته از همه اینها من این سایت رو دوست دارم چون تبادل نظرات و اطلاعات مفیدی درش هست در کنار کل کل های دوستانه
برقرار باشید
Amir Machine
۸ اسفند ۱۳۹۹چه ربطی به انتخاب موتورترند داره؟ موتورترند شاسیبلند سال رو انتخاب میکنه نه آفرودر سال رو
شاسیبلند سال هر ماشینی با هر ساختاری میتونه باشه
اصلاً همین پارسال، کیا تلوراید انتخاب شد، تلوراید آفرودره؟ شاسی مجزا داره؟
لطفاً قبل قبل از کامنت گذاشتن به چیزی که میخواید بنویسید کمی فکر کنید
Porsche
۸ اسفند ۱۳۹۹فقط G کلاس
آفرودر واقعی????
Sina
۸ اسفند ۱۳۹۹دلایل زیادی وجود داره که بعضیا از دیفندر خوششون نیاد (خود من حالم از یه دیفندر با موتور ۲لیتری یا هیبرید ملایم و..بهم میخوره ) ولی *این دیفندر* به چیز دیگست حداقلش واسه منه شاسی بلند دوست به دلایل زیر این یه ماشینه کامله که فعلا مشابهش یا بهترش نیست
۷_۸ نفره
آفرود تمام کمال
شتاب بی نظیر
قیمت مناسب نسبت به رقبا
و از همه مهمتر سوپرشارجر(پاسخ مستقیم و بدون تاخیر ؛ خراب نشدن موتور بعلت بنزین کم کیفیت ؛ناله های دوست داشتی سوپرشارجر )
یه موتور خالص سوپرشارج ساده بدون هیج وسیله الکترونیکی و زرت و پرت های اضافی خراب شدنی
بحث مقایسه رو کنیم
برای مقایسه
لندکروز پاترول ال ایکس و… توی بحث آفرود و حمل نفرات بی نظیرن اما توی بحث پرفورمنس و هیجان جوونی هیچ بویی نبردن
دورانگو هلکت یه شاسی بلند هیجانی و ۷ نفرست اما توی آفرود هیچ جایگاهی نداره و کیفیت و تکنولوژیش فوقلاده پیر و قدیمی و کم کیفیته
رانگلر هلکت هم فقط واسه گل و شله اما سرعت ماشین از ۱۲۰ بزنه بالا انگاری توی یه چادر صحرایی توی طوفان نسشته باشی
و در مورد جی کلاس ماشین رویاهای من ؛قیمتش فوقلاده بالاست آخه چرا این دیفندر رو با جی مقایسه میکنید یکم بشین مطلب بخون اطلاعاتت بره بالا بعد پست بذار همیشه مهمترین ملاک توی خرید جنس قدرت خرید و بودجه ست آخه کی موقع خرید یه جنس اونو با کالایی دو برابر قیمتش مقایسه میکه که میای این رو رقیب جی۶۳ میدونی من بازم اینو به علت سوپرشارجر و ۸ نفر بودنش به G ترجیح میدم
R@m!n
۸ اسفند ۱۳۹۹اولا رانگلر هلکت نداریم رانگلر روبیکان 392 اسمشه. دوما الکی پای آمریکایی هارو وسط نکش کراس اور با آفروودر حرفه ای مقایسه نکن. سوما نمی دونستیم تو تاریخ 70 80 ساله دیفندر شتاب و بویی جوونی بردن هم جز شاخصه هاشه???? . چهارما یه نگاه به کابین بنداز فقط مونده یه ps5 توش بزارن قطعات الکترونیکی اضافی نداره !!! قطعات الکترونیکی اضافی مگه فقط واسه موتوره.
پنجما میگی اینو با جی کلاس مقایسه نکنیم ولی تمام دنیا اینو با ماشینای نصف قیمتش مقایسه می کنن ?? همون رانگلر و برانکو و پاترول و لندکروز و ال ایکس اینو قورت میدن. 90 هزار دلااااااااااارر پولشه. مطمئن باش کسی بخواد انقدر بخواد پول بده دیگه 40 50 هزار تا بیشتر مسئله خاصی واسش نیست میره همون جی کلاس می گیره.
ali (chevy nova)
۸ اسفند ۱۳۹۹دورانگو رو هیچ زمان کسی نگفته برای افرود ساخته شده و کاربرد دورانگو فقط برای مصارف شهری هست نه بیشتر.
رانگلر 392 هم لازم به تعریف کردن ازش نیست چون همون نمونه های 6 سیلندرش از بدترین شرایط گل و لای تا صخره و کوه رو راحت طی میکنه چه برسه نمونه 392 که 470 اسب قدرت داره.
Sina
۸ اسفند ۱۳۹۹اولا قبل از هر چیز این جملات پدر آفرود جهانو اصالتو گذشته و…فقط از دهن کسایی بیرون میزنه که هیچ شناختی از دنیای خودرو ندارن و فقط مثل یه بچه کلاس اولی حرفهای دیگرانو تکرار میکنن
اگر به برند قدیمی بودنه زمانی که پژو داشت جشن ۵۰ سالگیشو میگرفت تویوتا داشت شرت و جوراب میدوخت و زمانی که جی ام داشت جشن ۳۰ سالگیشو میگرفت تویوتا ماشینایی میساخت که موقع بالا رفتن از تپه جوش میاوردنو موقع بارندگی آب تو ماشین جمع میشد
حالا تویوتا کجاست پژو و جی ام کجای بازارن!!
در مورد جیپ هم کرایسلر یه موتور همی عهد دایناسور داره یه روز میذاره سر جیپ یه روز سر رم یه روز سر داج یا اون موتور پنتاستارش یا تکنولوژی داخل ماشین جیپ حالا ای یه نگاهی به جیپ گرند انداخته
دوما من به صورت خیلی خیلی خلاصه خوبی ها و بدی های شاسی بلندهای مطرح بازارو مثل جیپ دورانگو و..رو گفتم و در کل گفتم شاسی بلند ۷ نفره ای که هم توی آفرود هم آنرود جز بهترینا باشه نداریم یا واقعا آفرودن مثل لندکروز یا واسه جاده و پیستن مثل دورانگو هلکت اما دیفندر وی ۸ هر دو رو بهت میده
و از طرفی منظورم از سادگی تکنولوژی موتوری بود نه امکانات داخلش ؛اتفاقا من بخاطر امکانات داخل دیفندر مثل بی نهایت جای شارجر داشتن صفحه نمایش با کیفیت مواد بکار رفته باکیفیت و..عاشقشم نه مثل فوررانر که امکاناتش مثل زندگی غارنشینی بمونه با یه عالمه پلاستیک
Amir Machine
۸ اسفند ۱۳۹۹همین رانگلر دو سال پیش شاسیبلند سال موتورترند شد!!
البته اونا که حالیشون نیست، باید از نظرات پرمغز شماها استفاده کنن!!
M2F....GHI
۸ اسفند ۱۳۹۹خودروی بسیار جذابیه،مخصوصا توی نسخه 90،یه موتور سوپرشارژر 525 اسبی.شاید میخواستن با این کار،رقیبی توی قیمت پایین تر برای G63 AMG دست و پا کنن،فارغ از اینکه G بازار و کلاس و هوادارای مخصوص به خودشو داره.هر چند فک نمیکنم کسی باشه که از صدای موتور سوپرشارژر جگوار بدش بیاد.
زیزیگولو
۸ اسفند ۱۳۹۹لندرور دیفندر افسانه ای همیشه طرفدارای خاص خودشو داره و این مدلم یکی از سرسخت ترینو زیباترین دیفندرها هستش که کمپانی لندروور تولید کرده
Farzad
۸ اسفند ۱۳۹۹❤ لندی ❤
REVO
۸ اسفند ۱۳۹۹احسنت،این لندیو باس دوتا قلب گذاشت دورش بردش افروود?
مام از پشت واسش بوق بزنیم بگیم جووووون مموشی?
R@m!n
۸ اسفند ۱۳۹۹?????
یه نوتلام بش میدیم بره یه گوشه واسه خودش عجق کنه گوگولی مگولی
یوسف
۸ اسفند ۱۳۹۹در جواب دوستان و بحث شاسی نردبانی بگم که…
دلیلی نمیشه که چون از 80 سال پیش شاسی بلند ها با نردبانی تولید شدن باید تا آخر همه نردبانی بشن. بلاخره یکی باید تغییرش بده و بهترشو بسازه… سیستم یه پارچه لندرور 3 برابر از نردبانی محکم تره… مشکلات پیچش رو نداره… سبکتره…
به سطح مسیر پاسخ بهتری میده… تو مسیر های پیچ در پیچ خیلی بهتره….
این رو فراموش نکنید که لندرور دیفندر امسال 32 تا جایزه معتبر رو برده…. اونا تست کردن و نظر دادن و مثل ما از روی تعصب نظر نمیدن
نکته آخر اینکه… این شاسی از سال 2010 ساخته شده و لندرور 10 سال تستش کرده… در آینده بقیه هم راه لندرور رو میرن چون باید تکنولوژی های قدیمی رو یک روز با جرأت تغییرش بدیم.
اگه میخواین موفق باشین باید جرات تغییر رو داشته باشین
NAVID۰۰۹۸
۸ اسفند ۱۳۹۹آقا یوسف همه اینهایی گفتی درست ، اما انگار متوجه نیستید که در خودروهای آفرودی بحث استهلاک خیلی مهم هست و شاسی مجزا استهلاک بالایی نداره چون فشارهای بالا را تحمل میکنه !
چرادمحصولات لندرور و رنجرور همیشه جزو پراستهلاکترین خودروهای جهان هستند !
تغییرات خوبه ولی آزموده را آزمودن خطاست !
مشکل تویوتا هم بخاطر همینه که دیر به دیر لندکروزر را تغییر میده چون میگه در حال حاضر به بهترین فرمول شاسی برای این خودروها رسیدهاند که باعث میشه فقط ظاهرشون تغییر کنه ولی در اصل شاسی تغییری نمیکنه !
چون هم بسیار کاربردیه و هم استهلاکش صفر هست !
لندرور آفرودش بر اساس کامپیوتر کنترل میشه و اتفاقاً خیلی آفرودر عالیای هست اما تویوتا آفرودش را مدیون شاسی خوب و بعد از اون کامپیوتر دخالت میکنه !
یوسف
۸ اسفند ۱۳۹۹آقا نوید من 25 ساله که آفرود سوارم. تقریبا تمام ماشین های آفرود رو یا داشتم یا اطرافیانم داشتن.
شما اگه جبپ داشته باشی اون وقت میفهمی هرسال باید شاسی جوش بدی و پوسیدگی بگیری…. اما لندرور نداره اینارو
اگه آمریکایی داشته باشه میفهمی خرد کردن گیربکس و پاره شدن بلوک سیلندر یعنی چی
اما…..
اگه لندکروز و هایلوکس داشته باشی میفهمی که خرد کردن دفر و چپ کردن یعنی چی…
در ضمن لندرور پر استهلاک نیست برادر اتفاقا فوق العاده هم سگ جونه… لندرور ها تکنولوژی بسیار پیشرفته ای دارن به همین خاطر نیاز به متخصص برای تعمیرات دارن و کار هر کسی نیست.
مثالی بزنم برات… بچه های تیم آفرود خودمون موتور 3UZ لکسوس 2007 رو خیلی راحت روشن کردیم و نصب کردیم برای مسابقات…. اما همین کار روی موتور لندرور خیلی سخت انجام میشه….
در آخر هم بگم…. مردم لندرور رو میخرن و باهاش عشق میکنن و مهم نیست که اذیت کنه یا نکنه…. با عشق میخرن
مازیار
۸ اسفند ۱۳۹۹دوست من یوسف
تفاوت دقیقا در همینجاست در عمل
لندروور رو کسانی که داشتن و درک کردن ستایش میکنن و جیپ رو کسانی که طرفدارش هستن
Farzad
۸ اسفند ۱۳۹۹آقا یوسف احسنت بر شما که بر مبنای تجریباتت صحبت میکنی .
R@m!n
۸ اسفند ۱۳۹۹این حرفت یعنی با چری تیگو 5 میشه رفت افرود. همون پیچشی که میگی خیلی راحت تعمیر میشه اما شاسی یکپارچه آسیب ببینه باید با ماشین خدافظی کنی برو اینو از دو تا مکانیک بپرس. درضمن 32 یا 320 جایزه رو واسه آفرودر سال نبرده واسه شاسی بلند سال برده که ویژگی های شهری هم جزوشه. هویت دیفندر این نیست.
T.C.B.K
۸ اسفند ۱۳۹۹خودرو آفرود فقط جیپ….
خداوکیلی قیمت پایه خودرو های جیپ اندازه چینی ها هست… !!!
البته درسته قیمت نسخه فول جیپ خیلی خیلی گرون میشه .
اما نسخه پایه محصولات جیپ اندازه چینی ها و کره ای ها هست.
وقتی جیپ وجود داشته باشه کسی دنبال لند روور و جی کلاس نمیره…
هنر نزد آمریکا هست… و دیگر هیچ….
2646
۸ اسفند ۱۳۹۹در اینکه شاسی مستقل مزایایی برای آفرود داره، شکی نیست اما اینکه هر خودروی آفرودر بدون شاسی مجزا را Cross over بدونیم و بدون هیچ بررسی بر روی تجهیزات آفرودی اش ضعیف خطابش کنیم، کار اشتباهی هست.
* این ایده که Land rover هزینه کافی برای توسعه شاسی مستقل نداشته، به نظرم درست نیست. چون لندروور به اندازه کافی شاسی های مستقل برای گروه Range rover طراحی کرده و می تونست اینجا از همون شاسی ها با تغییرات در ابعاد استفاده کنه. دقیقا همین کار را تویوتا با پلت فرم Land cruiser j200 انجام داده و از اون پلت فرم برای خودروهای سایز پایین تری مثل Prado J120/J150 یا FJ cruiser استفاده کرده، لندروور هم می تونست با تغییراتی شاسی های مستقل رنجروور رو استفاده کنه.
* استفاده از شاسی های monocoque در خودروهای آفرودر یا نسخه های تیون مخصوص آفرود داستان تازه ای نیست و اتفاقا توانایی های آفرود مطلوبی از این ساختار دیده شده. یکی از معروف ترین خودروهای آفرودر جهان با شاسی مونوکوک نسل سوم و چهارم Mitsubishi Pajero هست که با همین ساختار مونوکوک پر افتخارترین ماشین مسابقات رالی داکار است (قهرمانی سال های 92، 93، 97، 98، 2001 تا 2007! هفت سال متوالی …). غیر از پاجرو، jeep cherokee trailhawk هم با داشتن تجهیزات آفرودی مثل قفل دیفرانسل عقب و … از یک خودرو دارای شاسی مونوکوک برای مقاصد آفرودری استفاده کرده. مثال های دیگری هم وجوود دارد. پس الزاما محدودیتی در استفاده از شاسی های مونوکوک در خودروهای آفرودر وجود نداره.
* به هیچ عنوان نمی خوام منکر مزایای شاسی مستقل برای خودروهای آفرودر بشم اما به نظر من این مزایا امروز از همیشه کمرنگ تر شدن. یکی از مهم ترین مزایای شاسی مستقل، توانایی شاسی در مقابله با 3 لنگ شدن ماشین هست. 3 لنگ شدن هم باعث زاویه کابین (آزار سرنشین ها) و باعث هزرگردی لاستیک آزاد (گیر کردن خودرو) میشه اما نه امروز، که از 10 سال پیش سیستم های اصلاح فنربندی (مثل ABC تو Benz یا KDSS تو Toyota و …) ساخته شدن که به کمک سیلندرهای هیدرولیک زاویه ماشین رو اصلاح می کنن و حرکت طولی (بازی) لاستیک ها رو به شدت زیاد می کنن. (اگر دقت کرده باشین لندروور عکس های زیادی از 3 لنگ شدن دیفندر منتشر می کند که دقیقا منظورش همین نکته هست.) + سیستم های انتقال قدرت هم با پیشرفت شون جلوی هرزگردی لاستیک آزاد رو می گیرن و نمی گذارن ماشین گیر کنه (یا به اصطلاح علمی بانوان تپه کنه!)
دوستانی که تجربه آفرود در ایران رو دارن، خیلی خوب می دونن که Toyota Prado 150 دارای آپشن KDSS چقدر در مقابل 3 لنگ شدن قوی تر از Land cruiser j200 و Fj cruiser و Proda j120/j150 با پلت فرم مشابه و فاقد این آپشن هستند.
* کلارکسون (طرفدار شدید محصولات رنجروور) تو قسمت مقایسه رنجروور با بنتلی و جگوار (قسمت آخر فصل 1 گرند توور) یه جمله خوب در مورد رنج روور میگه. میگه رنج روور بر خلاف بنتلی و جگوار ماشینی است که برای آفرود ساخته اما خصوصیات شهری رو بهش اضافه کردن! حالا سوال اینجاست، کی با ماشین های حدود 100.000 دلار آفرود سنگین میره؟
بهترین ماشین آفرودر جهان هم باشه، نمی تونه ادعا کنه که هیچ وقت لیز نمی خوره. کمترین آسیب موقع لیزخوردن آسیب بدنه است (چپ شدن و … رو بگذاریم کنار)، آسیب بدنه ماشین های گرون چه از نظر هزینه تعمیرات و چه از نظر افت قیمت ماشین، هزینه برداره، بنابراین ماشین هایی مثل Land cruiser، MB G-class، Defender و .. واقعا با هدف آفرود خریده نمیشن که توانایی آفرودی براشون در اولویت باشه. یکی از نشونه های مهم طراحی خودروهای مخصوص آفرود، بچه گلگیر و سپرهای تک رنگ است (مثل Toyota FJ cruiser، Ford bronco، Jeep wrongler و …) که از بعد از آسیب بدنه به راحتی و صرفا با باز و بست چند پیچ، ماشین عین روز اول بشه. پس اصلا مقایسه دیفندر با برانکو و رانگلر درست نیست، رانگلر و برانکو تو آفرودهای سنگین (مخصوصا صخره نوردی) برتری نسبی به دیفندر دارن اما واقعا چقدر راننده دیفندر با این ماشین اونجاها میره!
اما در عوض شاسی مونوکوک تو جاده از نظر پایداری، مانورپذیری و … مزایای زیادی داره. پس برای کسی که قراره آخر هفته یه سر به ویلاش بزنه و نهایت 1 ساعت تو گل و آب برونه، دیفندر با شاسی مونوکوک مزایای بیشتری نسبت به شاسی مستقل داره.
در کل به نظرم لندروور دیفندر ماشین جذابی شده، مخصوصا که با بهبود هندلینگ، نرمی و … میشه ازش به عنوان خودروی زیرپا هم استفاده کرد. دو درش واقعا جذابه و امیدوارم در آینده محصولات دو در شاسی بلند بیشتری وارد کشور بشه.
2646
۸ اسفند ۱۳۹۹دو تا نکته رو کوچولو بگم:
* ماهان جان، خیلی عزیزی و لطف داری به من. حقیقتا وقت نمی کنم پست های قبلی رو مجددا بخونم اما دیروز که یه نگاهی به پست ها داشتم، دیدم به من لطف داشتی عزیز. متاسفانه عضو پدال نیستی که بتونم برات پیام خصوصی بفرستم، برای همین اینجا خدمتت عرض کردم. اگر عمری باشه، فکر کنم تا زمان افتتاح شاهکار شما، من هم روپا شده باشم و بیام تا کلی درس ازتون یاد بگیرم.
* دوستان اگر بخواین دو یا چند تا ماشین هم کلاس رو مقایسه کنین، غیر از این تست های جذاب (اما کم کاربرد) درگ و رولینگ، چه تست هایی به ذهن تون برای مقایسه می رسه؟
چند تا تست از تست هایی که به ذهن ما رسیده رو مثال بزنم تا منظورم رو بیشتر منتقل کنم:
1. حقیقتا تست درگ با لانچ کنترل یا رولینگ از سرعت یکسان تا به حال تو دنیای واقعی برای من اتفاق نیفتاده اما بارها تجربه کل کل ناگهانی رو داشتم. یعنی ماشین من رو حالت Comfort یا Eco یا Normal (اسامی وابسته به کارخونه متفاوت است) بوده، یه ماشینی رد شده و تصمیم گرفتم باهاش رقابت کنم. تست روی این است که چقدر طول می کشه ماشین رو از حالت Normal بره به Sport/Sport+ و شتاب بگیره تا به ماشین هدف رسید. (تو تصویر ماشین مورد آزمایش با سرعت 60 تا میره، ماشین هدف با سرعت ثابت 140 تا رد میشه و حالا ماشین در چه زمانی به حالت Sport میره و چقدر طول می کشه که به ماشین دوم برسه.) قبلا در مورد مقایسه Lexus NX و BMW X4 رو تست رو با عکس کامنت کردم.
2. تعویض باطری یا خوابیدن باطری چه تاثیری روی ارورها و تنظیمات ماشین ها داره! (این تست خیلی خنده داره فیلم هاش …)
3. تو ماشین های توربو بعد از استارت باید صبر کرد که دمای روغن به درجه نرمال برسه (دلیل وجود آمپر دمای روغن به جای دمای آب در بعضی ماشین های توربو یا نشون دادن دمای روغن در مرکز کیلومتر AMG واقعی همین هست). تو این زمان راننده باید سعی کنی دور موتور رو پایین نگه داره تا موتور گرم بشه که به شدت تایم مزخرفی هست. می خوایم ببینیم بعد از کلد استارت، چقدر طول می کشه که دمای روغن به درجه نرمال برسه.
4. میزان افت توان موتور (در واقع میزان کاهش کارآیی اینترکولر توربوها) در فشارهای ممتد چقدر است. ماشین های تک دیفرانسل مثل BMW 528 و BENZ E250 و .. رو میشه برد روی داینو که اتلاف توان اولیه (حالت سرد) و ثانویه (بعد از فشار) را به صورت دقیق به دست آورد اما برای ماشین های دو دیفرانسیل چون داینو دو دیفرانسیل وجود نداره، مجبوریم تست درگ در یک محل ثابت داشته باشیم.
و …
شما چه تست های کاربردی که نیازی به تجهیزات خیلی خاص نداشته باشه، به ذهن تون می رسه؟
R@m!n
۸ اسفند ۱۳۹۹همه حرفات درسته اما وقتی خود لندروور تو تمام عکسای ماشین دیفندر قدیمیو میزاره بقلش که بگه این ماشین ادامه دهنده راه دیفندراس یعنی چی ؟؟؟ این اسمش سو استفاده از سابقه و هویت برای فروش محصول جدید نیست پس چیه ؟؟
می گی مقایسه رانگلر و برانکو با دیفندر درست نیست اما تمام ویدیوها این ماشینارو با هم مقایسه می کنن. صرف اینکه لندروور با اضافه کردن یه مشت آپشن لوکس و پیچیدگی بیش از حد و بی مورد این ماشینو گرون کرده دلیل نمیشه مقایسه نکرد. کسی که 90 100 هزارتا پول بده قطعا مدلای دیگه لندروور منطقی تر و جذاب ترن.
امیدوارم کسی بحث این پستو، هیت برداشت نکنه یه عده مخالف و موافق لندروور بحث فنی داشتیم.
Farzad
۸ اسفند ۱۳۹۹مرسی واقعا استفاده کردیم از اطلاعات خوبتون .
این دیفندر جدید هوشمند ترین هست و پر از تکنولوژی های روز و این برگ برندشه که به یکی از سلاطین آفرود تبدیلش کرده .
شرکت لندروور به معنی واقعی کلمه استاد هست در کارش و اینو در طول تاریخ ثابت کرده .
ایران
۸ اسفند ۱۳۹۹اخه کسی با این میره آفرود میدونید اگه یه سنگ هم به بدنش بخوره خرج داره این نیمه آفرود هستم ولی من باشم باهاش نمیرم حیف نیست خراب بشه من تو آفرود اگه بخوام انتخاب کنم اول یا جیپ میگیرم یا لندکروز سری قبل j100 و اگه پولم بیشتر بود جی کلاس
Farzad
۸ اسفند ۱۳۹۹افتادن خراش و فرورفتگی روی بدنه به خاطرات پیوست . یه پوشش کارخونه ای برای رنگهای مات دیفندر وجود داره که خواص ریکاوری خراش و خط و خش رو داره . این پوشش اصلی در خود کارخونه بکار رفته اما میشه تعویضش کرد .
مرتضی
۸ اسفند ۱۳۹۹مانیتور بزرگ تر شده
Sina
۸ اسفند ۱۳۹۹این همون چیزی بود که باید میبود
موتور عالی قرتمند ۸ سیلندر روی یه آفرودر اصیل
امیرحسین
۸ اسفند ۱۳۹۹واقعا جهان در حسرت یه دیفندر ۸ سیلندر واقعی موند(منظورم از واقعی یعنی شاسی نردبانی)
و از لندروور واقعا بعید بود که همچین کاریو بکنه در حالی که خودش جزو بهتریناست تو جهان
Mf1
۹ اسفند ۱۳۹۹نسل جدید لندرور یه سرگردن از لحاظ طراحی نسبت به رقیبهای آمریکشی بالاتره
لندرور این جرعت داشت که طراحیش بعد سالها عوض کنه وجیپ چطور میتونه طراحی صد سال پیش تغیر بده چون میدونن گند میزنه این کار بکنه
فقط تنها مرسدس g کلاس میتونه با لندرور تو زیبایی و طراحی بهاش رقابت بکنه
ali (chevy nova)
۹ اسفند ۱۳۹۹فعلا که همون جیپ با طراحی صد سال پیشش از لحاظ فروش از لندروور هندی فروشش بهتره
Sina
۹ اسفند ۱۳۹۹اصلا تو قیمتشون رو نگاه کردی که باهم مقایسه اشون کردی؟
من خودم از طرفدارای جیپ و رانگلر هستم اما مقایسه اشون با هم اصلا صحیح نیست
دیفندر چیزی بین جی کلاس و رانگلره و برانکو هستش از لحاظ تجهیزات ، لوکس بودن ، پیشرانه ها
taha malek
۲۴ اسفند ۱۳۹۹به قیافه قلبش عادت کرده بودم این اومد خورد تو ذوقم ولی با v8 و یک ذره زمان باز اندازه نسل قبلش دوستش دارم اما بازم میگم کاش همون قیافرو نگه میداشتن چراغ هارو ال ای دی میکردم ی مانیتور میداشتن و سلام که ی ماشین ارزون میموند
لطفا اینرو با جیپ مقایسه نکنید دوتاشون عشقم ولی این عشق تره درسته کوین همونه ولی بجای فولاد آلمینیوم بکار برده حالا هر چی آفرودر اصیل جیگر?❤️❤️