لکسس میگوید LC جدید قطعاً یک خودروی اسپورت نیست. بجای اسپورت بودن، لکسس این خودرو را به عنوان یک گرند تورر بازاریابی کرده و شاید مهمتر از آن ذکر این نکته باشد که LC یک خودروی الهامبخش محسوب میشود. LC خودرویی برای نشان دادن تواناییهای لکسس در زمان ترکیب کردن احساس زیبا با ارزشهای برند میباشد.
ما نسخه اولیه LC 500h را سال پیش راندیم و آن خودرو شاهکاری تکنولوژیک بود. گیربکس نوآورانه و قوای محرکه هیبریدی هماهنگی و عملکرد خوبی داشتند و کابین خوشساخت و آرامش زیاد کابین به وفاداری این خودرو به شاخصههای یک گرند تورر درجه یک کمک میکردند. هماکنون ما این شانس را داشتهایم نسخه آماده تولید ۸ سیلندر را تست کنیم تا ببینیم آیا قدرت بیشتر باعث میشود از مدل هیبریدی رویگردان شوید یا خیر!
با هدف فروش تنها ۲۵۰ دستگاهی در سال ۲۰۱۷ و فروش بیش از ۱۶۰ دستگاهی در سال قبل، LC حتی قبل از ورود به بازار نقش پولسازی خود را آغاز کرده است.
از نظر بصری اشتباه گرفتن LC 500 کاری سخت است. البته که این خودرو دارای طراحی برجسته هم در زمان پارک بودن و هم در زمان حرکت در بزرگراه است. ما رد پای کمرنگ استون مارتین را در چراغهای عقب نازک خودرو میبینیم درحالیکه بخش جلوی خودرو بیشک بهترین ترکیب از جلوپنجره دوکیشکل لکسس را به نمایش میگذارد.
کابین نیز به طراحی بیرونی احساسبرانگیز است. متریال بکار رفته احساس گرانقیمت بودن داشته و لمس آنها احساس خوبی را منتقل میکند. اجزای کابین به خوبی با یکدیگر چفت شده و برخی از عناصر آن واقعاً خودنمایی میکنند. دستگیرههای درب آلومینیومی که به نظر میرسد بهسوی دربها شناور شدهاند از جمله این جزئیات هستند. صندلیهای خودرو که پوشش آلکانترا دارند دارای عملکرد گرم/سرد شونده بوده و برای رانندههای قدبلند ایده آل محسوب میشوند.
درست جلوی چشمان راننده صفحهنمایش TFT با دورشمار مرکزی قرار دارد. همچنین یک جفت کلید چرخان در دسترس راننده بوده که اهرم سمت چپی میتواند برای خاموش کردن کنترل کشش بکار رود درحالیکه کنترل سمت راستی حالتهای مختلف رانندگی شامل اکو، کامفورت، نرمال، اسپورت و اسپورت پلاس را انتخاب میکند. اگرچه ظاهر این کلیدها کمی عجیب به نظر میرسد اما استفاده از آنها بسیار ساده بوده و نیاز به گشتن در کنسول مرکزی برای انتخاب حالتهای مختلف را حذف کرده است.
لکسس کارهای زیادی برای آرامتر و باشخصیت تر کردن پیشرانه ۸ سیلندر در این خودرو انجام داده است. برخی ناهنجاریها حذف شده اما در شتاب گیریهای سنگین برخی لرزشها از پیشرانه به کابین انتقال مییابند. سوپاپهای سیستم اگزوز بر پایه استایل رانندگی شما باز و بسته میشوند و صدایی زیبا و فوقالعاده ایجاد میکنند.
افرادی که با قویترین پیشرانههای توربو سر و کار داشتهاند پیشرانه ۸ سیلندر تنفس طبیعی LC 500 را در ابتدا کمی تخت خواهند دانست اما اگر برای استفاده از آن در تمامی دورها آماده باشید شاهد تواناییهای پیشرانه خواهید بود.
همچنین شاسی خوب از دیگر ویژگیهای گرند تورر لکسس است. مدلهای اسپورت پلاس دارای فرمان پذیری دینامیک چرخهای عقب بوده و این موضوع باعث میشود LC در پیچهای تند بسیار چابک احساس شود و درعینحال در سرعتهای بالاتر پایداری بیشتری داشته باشد. ما بازخورد بیشتر فرمان را دوست داریم اما احساس کافی برای فهمیدن اینکه چرخهای جلو چهکاری انجام میدهند وجود دارد. همچنین چسبندگی زیادی نیز به چشم میخورد.
با همان سواری عالی و سکوت کابین مدل LC 500h، اما با سرعت بیشتر و صندوق جادارتر، نسخه ۸ سیلندر این خودرو یک گرند تورر موثرتر نسبت به برادر هیبریدی بوده اگرچه که انتظار میرود ۶۰ درصد خریداران بریتانیایی نسخه ۸ سیلندر باید با مصرف سوخت بیشتر به عنوان نتیجه یک رانندگی درگیر کننده تر کنار بیایند.
مشخصات لکسس LC 500 اسپورت پلاس
قیمت: 85895 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر ۵ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: 471 اسب بخار/۵۴۰ نیوتون متر
گیربکس: 10 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۴ ثانیه
حداکثر سرعت: 270 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 11.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
فرشاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۶یکی از شبیهترین خودروها به نمونههای کانسپت ? فیسش ایدهآله، عقبش میتونست بهتر باشه، کابین و نیمرخش خیلی خوبه، موتورشم اگه ۵۰۰ به بالا قدرت داشت و شتابش زیر ۴ بود، دیگه حرفی باقی نمیموند.
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۶با این طراحی های نوآورانه، تویوتا و لکسس جد و آباد طراحی پیشرو و آوانگارد رو به رخ کشیدند
Bilbo
۱۲ شهریور ۱۳۹۶عموما لکسس ها رو تو عکس زیبا نمیدیدم اما تو واقعیت یه چیز دیگه بودن…این لامصب عکسشم فوق العادس
CNA
۱۲ شهریور ۱۳۹۶ظاهرش یکی از زیباترین هاست
کابینش عالیه
موتورش با ظاهرش و کلاسش هماهنگه(بعضی ها میگن شتاب و قدرتش به درد نمیخوره، خب یه نگا به ظاهرش بندازین به نظر ۶۰۰ اسب بهش میخوره?)
جلالى
۱۲ شهریور ۱۳۹۶طراحى این لکسوس عالى هستش بخصوص جلوش
(ali(chevy nova
۱۲ شهریور ۱۳۹۶دوستان یادتون هست در مورد جلو پنجرهاى لکسوس چى گفتم
ببىنىد چه جلو پنجره قشنگى داره
لکسوس خىلى ظرافت بخرج مىده برا جلو پنجرهاش
این محصول کاملا حرفم رو تاىىد مىکنه
ارمان
۱۲ شهریور ۱۳۹۶طراحی داخلیش زبون ادم رو بند میاره!
ارش
۱۲ شهریور ۱۳۹۶خیلی خوشگله هم داخلش و هم بیرونش قدرت و سرعتش هم مناسبه .یاد تویوتا سوپرا می افتم اینو میبینم اونم ترگیبی از تگنولوژی و زیبایی بود.
sina
۱۲ شهریور ۱۳۹۶بی نقص
الف.ی
۱۲ شهریور ۱۳۹۶به شخصه از مدل هایی مثل این برای هر شرکتی که باشه خوشم میاد مخصوصا اگه تا این حد زیبا هم باشه
فيصل
۱۲ شهریور ۱۳۹۶اینم ۲ تا عکس از LC500 برای سامان عزیز. قیمت اینجا ۵۰۰ملیون تومن ناقابل به پول ایران که میشه ۲۰٪ بدی بقیه ش قسطی
http://s9.picofile.com/file/8305460576/IMG_1861.JPG
http://s9.picofile.com/file/8305460476/IMG_1760.JPG
Achtung
۱۲ شهریور ۱۳۹۶آسیاییها با این طرحهاشون دارن خیلی عقب میوفتن
Amin
۱۲ شهریور ۱۳۹۶هر چقدرم که این ماشین فوق العاده است بازم به خاطر توربو نبودن جلو رقبای المانی کم میاره!
کلا لکسوس یه پیشرانه ۵ لیتری ۸ سیلندر ۴۷۰ اسبی طراحی کرده و از ۲۰۱۳ تا الان روی is f,gs f,rc f و الانم روی lc500 میبینیمش که خیلی دیگه قدیمی شده!
ولی صحبتایی هست مبنی بر این که تا ۲۰۱۸ از یه نسخه ی ۳،۵ لیتری توین توربو این ماشین رونمایی میشه که حدود ۶۰۰ اسب قدرتشه،اونوقته که lc واقعا دست نیافتنی میشه
Khosrow
۱۲ شهریور ۱۳۹۶زیباست ولی سال 2020 به این نگاه کنی انگار طراحیش برای یک دهه قبل هست / شاید هم عقب تر ..
حمیدرضا
۱۳ شهریور ۱۳۹۶زبان طراحی لکسوس واقعا گیرا و جذابه از ای اس تا ال اس از ان ایکس تا ال ایکس همشون زیبان ولی اسپرتاش یه چیز دیگن خیلی بهتر از نسل های قبلین ولی من جی اس اف رو از همه بیشتر دوست دارم
#ali.m#
۱۳ شهریور ۱۳۹۶حرفی واسه گفتن نمیذاره .?
لکسس با همه کاشینا فرق داره .
یه جیز دیگست .
?لکسس?
#ali.m#
۱۳ شهریور ۱۳۹۶ماشینا*
aston martin
۱۳ شهریور ۱۳۹۶همیشه با خودم میگفتم مصرف سوخت پرفرمنس ها خیلی بالاس واقا یکی از قسمت های سخته که میشه باهاش کناراومد در این خودرو ها بد با خودم میگم ما یه عمر اینجا با موتور های قرن 20می طعم مصرف بالا رو چشیدیم پس قطعا با این خودروها هم میتونیم کنار بیاییم