با وجود درستی موضوع افزایش تمایل به خرید خودروهای کراساوور و شاسیبلند، لکسوس معتقد است که اینک بهترین فرصت برای مدل LS است تا بازار خودروهای سدان چهاردرب را دچار تحول نماید.
آقای برایان بولاین، مدیر فروش شرکت لکسوس در این زمینه این طور بیان میکند:
از زمانی که ما یک LS جدید به بازار عرضه کردیم، مدت زیادی گذشته است، ما انتظار داریم تا توجه مشتریانی را که به علت فقدان نمونه جدید LS به سمت سایر برندها تمایل پیدا کردهاند، به سوی این مدل جدید جلب نماییم.
هنگامی که این مشتریان به نمایندگیهای لکسوس مراجعه کنند، با یک خودروی جدید مواجه میشوند که بسیار زیباتر از قبل شده است. سعی طراحان بر این بوده تا نیمرخی کوپه مانند به همراه زاویه تندتر برای شیشه عقب ایجاد نمایند. اضافه شدن یک شیشه کوچک به ستون c که دارای سایهبان الکتریکی است، از دیگر ویژگیهای ظاهری این خودرو است.
در طراحی چراغهای جلو و عقب از المان های L شکل بهره برده شده که مشابه علامت تجاری شرکت نایکی است. جلوپنجره LS جدید به طرز باورنکردنی دارای پنج هزار سطح است که طبق ادعای لکسوس، طراحی آن شش ماه زمان برده است. این جلوپنجره بهترین و زیباترین نوع خود پس از جلوپنجره دوکی شکل لکسوس LC است. پیچیدگی (Complexity) نامی است که به آن اطلاق شده است. پنج نوع متفاوت رینگ برای LS طراحی شده که دو نوع ۱۹ اینچی و سه گونه دیگر هم شامل انواع ۲۰ اینچی میشود که گفته شده یکی از گزینههای ۲۰ اینچی قادر به کاهش صداهای ناهنجار جادهای است.
فاصله بین محورهای این خودرو به ۳۱۲.۴۲ سانتیمتر میرسد و به طور کل در حدود ۲.۵۴ سانتیمتر طول بیشتری نسبت گذشته دارد. این امر موجب گسترش ۵.۶ سانتیمتری فضای پای سرنشینان ردیف عقب شده است. علاوه بر فضای بیشتر، کابین LC جدید منظره دیدنی دارد. در نسخههای فول امکانات این خودرو، تریم چوبی لیزر-برشی، پنل درب دست دوز شده، تزیینات شیشهای کایروکات و نورمخفی ویژه به کار گرفته خواهد شد.
عناصر فراگیر به کار برده شده در داشبورد، موجب القای حس طبیعی و ارگانیک بودن در انسان میشود.
کار با سیستم اطلاعات سرگرمی با بنیان لمسی، اندکی پیچیده است.مسیریابی با نقشههای گرافیکی و به ویژه توسط سیستم تشخیص صدای چندملیتی، دلپسند بوده و اطلاعات نقشبسته بر روی هدآپ دیسپلی تمام رنگی، این لذت را دوچندان مینماید. در نمونه مجهز به پکیج مدیریت، صندلی عقب واقع در سمت راست، به صورت برقی تا ۴۸ درجه به منظور رفاه سرنشین باز میشود؛ یک سامانه ماساژور نیز وظیفه بهدرکردن خستگی از تن سرنشین را برعهده دارد. همچنین سرنشین عقب قادر است تا صندلی شاگرد را به منظور حصول حداکثر فضای پا، به جلو حرکت دهد. پس از ترک صندلی مذکور توسط سرنشین، این صندلی به صورت خودکار به حالت اولیه باز خواهد گشت.
حس سواری در بخش جلو بینظیر است. جدای از پدل شیفتر احمقانه اقتباس شده از پریوس، همه چیز راست و درست است. سیستم کمکی الکتریکی فرمان، کار خود را به درستی انجام داده و سامانه تعلیق در تمام حالات باشکوه عمل میکند. هرجا که میل به ایجاد تکانهای ناملایم در بدنه ایجاد میشود، توسط سیستم تعلیق تسکین مییابد. به دلیل سیستم نابودگر فعال نویز، کابین این خودرو از هر اتومبیل ساخت بنتلی و یا رولزرویس نیز ساکتتر است.
نیروی ۴۱۶ اسب بخاری این خودرو از یک پیشرانه وی شکل شش سیلندر ۳.۵ لیتری بایتوربوی جدید سرچشمه میگیرد که گشتاور تولیدی آن معادل ۶۰۰ نیوتن-متر است. توربوشارژرها بدون هیچگونه وقفهای کار میکنند و ماکزیمم گشتاور از دور موتور ۱۶۰۰ تا 4800rpm در دسترس قرار دارد. عملکرد پیشرانه، پرقدرت، نرم و قابل پیشبینی است و اینها همان خصایصی هستند که باعث میشوند یک سدان لوکس بخوبی وظایفش را انجام دهد.
پیشرانه به خوبی با همیار ده سرعته خود اخت شده و عمل تعویض دندهها بدون صدای اضافی و لرزش انجام میشود. البته در ترافیک پرازدحام شهری، اندکی درشتی در تعویض معکوس دندهها مشاهده شد که به نسبت عملکرد سایر رقبا چیز خاصی محسوب نمیشود.
همانند اکثر محصولات لکسوس، LS500 نیز از یک گونه F اسپرت برخوردار است. از منظر بصری، جلوپنجره پیچیدهتر، صندلیهای چرمی منفذدار، پدالهای آلومینیومی، رینگهای ویژه و یک صفحه سرعت شمار متفاوت الهام گرفته شده از مدل LFA، از جمله تغییرات این مدل با نشان F اسپرت است. همچنین تغییرات فنی نظیر: سیستم تعلیق تطبیقپذیر تقویت شده، ترمزهای بزرگتر و لاستیکهای عقب پهنتر در این نسخه اعمال شده است. یک پکیج ویژه پرفورمنس نیز مختص F اسپرت ارائه میشود که شامل گزینههای ذیل است:
سامانه چرخهای عقب فرمانپذیر، سیستم فرمان با نسبت متغیر و میل تعادل ضد پیچش فعال.
فقدان مواردی نظیر اپلکارپلی، اندرویداتو، سیستم استاپ- استارت و پارک خودکار(در بازار ایالات متحده) را باید به لیست کوتاه کاستیهای این خودرو ضمیمه کرد.
قیمت مدل پایه آن حدود ۷۰هزار دلار خواهد بود و با نصب کلیه آپشنها، این رقم تا ۱۰۰هزار دلار افزایش خواهد یافت که نسبت به رقبایی نظیر جنسیس جی۹۰ و لینکلن کانتیننتال گرانتر بوده اما در مقایسه با همنبردان آلمانی همچون آئودی A8، مرسدس اس کلاس و بامو سری هفت، مقرون به صرفهتر است. LS500 جدید، اگرچه مرزهای تصورات ما از خودروهای سدان لوکس را در هم نمینوردد اما خودرویی است که از پارک شدن آن در پارکینگ منزلتان احساس افتخار خواهید نمود و رانندگی با آن میتواند شما را به بخشی از رویاهایتان برساند.
مشخصات لکسوس LS500 مدل ۲۰۱۸
- قیمت پایه: ۷۵ هزار دلار
- پیشرانه: ۳.۵ لیتری V6 بای توربو
- قدرت موتور: ۴۱۶ اسب بخار
- گشتاور: ۶۰۰ نیوتن متر
- گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک
- انتقال نیرو: دیفرانسیل عقب
- وزن: ۲۲۲۵ کیلوگرم
- فضای صندوق عقب: ۴۸۱ لیتر
- شتاب ۰-۹۶: ۴.۶ ثانیه
- مصرف سوخت ترکیبی: ۱۰.۲ لیتر
منبع: motor1
کسری
۱۷ آبان ۱۳۹۶بیش از اون چیزی که در این کلاس نیاز هست اسپرت طراحی شده. حتی اسپرت تر از بی ام و سری 7.
در کل نه اینقدر لوکس هست که بخواد با اس کلاس رقابت کنه و نه اینقد اسپرت هست که با امثال پانامرا رقابت کنه، بین زمین و آسمون معلقه.
بهرام
۱۸ آبان ۱۳۹۶پدال جان شما ی سایت مختص اتومبیلی و زومیت ی سایت دنیای فناوری ولی اخبار دنیای خودرو رو زودتر از شما پوشش میده ی فکری به حالت بکن
عرفان
۱۷ آبان ۱۳۹۶کاش هیجان بیرونشو به طراحی داخلیش انتقال میداد
بیرونش از هرجهتی فوق العاده است
اما فرمان و درچه تهویه مطبوع، دفورمه بنظر میرسن
Mohamad
۱۸ آبان ۱۳۹۶این نظر شماست و هیچکس چنین ایرادی نگرفته
رو تک تک قطعات این خودرو هزاران بار فکر شده و لکسس سنگ تموم گذاشته
مجتبی
۱۷ آبان ۱۳۹۶لوکس به سبک سامورایی.
تو این کلاس اول lexus انتخاب میکنم بعد mercedes
(Ali(Chevy Nova
۱۸ آبان ۱۳۹۶البته جناب مجتبى درسته حرفتون
همىن استهلاک کم لکسوس مى ارزه به رقباى المانىش
Achtung
۱۸ آبان ۱۳۹۶از وقتی برند لکسوس بوجود اومده صحبت استهلاک و هزینه کمتر هم بوده ولی تاثیری در انتخاب قشر موفق نداشته و نتونسته روی فروش آلمانی ها تاثیری بذاره آلمانیها فقط رقیب همدیگن
حسین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷,موافقم فقط رقیب همدیگه هستن نه لکسوس. رنکینگ جی دی پاور هم همینو میگه چون این لکسوس رو در رتبه اول با کیفیت ترین خودروی لوکس قرار داده ولی بنز چهارمه. پس موافقم باهات.
Aminspoort
۱۷ آبان ۱۳۹۶عالیه،تو طراحی سنت شکنی کرده که نه فقط واسه میانسال ها بلکه واسه جوونایی که عاشق لوکس سواری هستند هم مناسب باشه،چه از نظر طراحی و چه از نظر آپشن رقیب خیلی قدریه واسه مرسدس بنز s 560 و بی ام و 750!!! نسخه ۶۰۰ اسب بخاری هم ازش تو راهه واسه رقابت با s63 amg،اینم در نظر بگیرید که لکسوس استهلاک بسیار کمتری نسبت به رقبای آلمانی داره،من که فوقالعاده قبولش دارم،پرچم ماشینای ژاپنی همیشه بالا بالاس
مهران
۱۷ آبان ۱۳۹۶( به دلیل سیستم نابودگر فعال نویز، کابین این خودرو از هر اتومبیل ساخت بنتلی و یا رولزرویس نیز ساکتتر است.) این جمله نابودم کرد و واقعا دم تیوتا گرم گل کاشته.
ایلیا
۱۷ آبان ۱۳۹۶با کمال احترام برای جنسیس جی 90 و جناب کانتیننتال ، احساس میکنم ای دو خودرو با وجود اینکه خیلی عالی هستن ولی همچنان در کلاس سه سلطان خودروهای لوکس بزرگ یعنی آیودیa8 بنز اس کلاس و بی ام و سری 7 قرار نمیگیرن و یک پله پایین تر هستن.
اگه لکسس میخواد حرف اول رو بزنه باید به فکر شکست دادن این سه خودرو باشه.
امیر
۱۷ آبان ۱۳۹۶طراحی بینظیروجذابی داره وکابینش خیلی زیباس چراغای خاصی داره در کل رقابت دیدنیی برای سال اینده بین این مدل وa8واس کلاس وسری هفت خواهد بود
M.m
۱۷ آبان ۱۳۹۶هر چند. طراحیش بعضی ها را هیجان زده میکنه
ولی مثل بنزsنمیتونه همه را راضی کنه
Sam
۱۷ آبان ۱۳۹۶این ماشین ارزش تک تک دلارایی که بابتش داده میشه داره به نظر من نمیشه نقص خاصی ازش گرفت قیمتش واقعا رقابتیه…
#ali.m#
۱۷ آبان ۱۳۹۶سلطان قلب ها?
طراحی بیرونشو با اختلاف زیبا ترین این کلاس میدونم .
نبود اپشن هایی مثل پارک خودکار هم به نظر من حتما دلیلی داره ک استفاده نکردن وگرنه سانتافه هم این اپشنو داره و همه میدونیم تکنولوژی تویوتا چقدر بالاست پس اینا نکته منفی حساب نمیشن .
#ali.m#
۱۷ آبان ۱۳۹۶spend quality time in a quality machine
Mohamad
۱۷ آبان ۱۳۹۶بینظیره
منتظر مقایسه های تخصصی با رقبا هستم
Mohammadreza
۱۷ آبان ۱۳۹۶این ماشینو خیلی دوست دارم چه از جلو چه عقب چه نیمرخ فوق العاده زیباست
بنظر من زیباترین خودرو در سگمنت خودشه
Mohammadreza
۱۷ آبان ۱۳۹۶“جلوپنجره LS جدید به طرز باورنکردنی دارای پنج هزار سطح است که طبق ادعای لکسوس، طراحی آن شش ماه زمان برده است.”
من مطئنم کل طراحی تیبا 6 ماه طول نکشیده
Mohammadreza
۱۷ آبان ۱۳۹۶بنظر شما در طراحی کدوم بیشتر فکر شده؟
چلوپنجره لکسس LS __ لایک
طراحی تیبا ___ دیسلایک
احمد
۱۸ آبان ۱۳۹۶قیمتش به ایران باید ضرب در 10 کنی یا بیشتر
کاوه آهنگر
۱۸ آبان ۱۳۹۶پادشاه و خوشتیپ ترینه این کلاس. عاشقشم
Pooriya_German_BMW
۱۸ آبان ۱۳۹۶نمی دونم چرا با سدان های لکسس حال نمی کنم
شاسی بلند هاش بیشتر به دل میشنه
مثلا اگه بخوام بین این سدان و لکسس ال ایکس انتخاب کنم
قطعا ال ایکس ترجیح میدم به این
علی
۱۸ آبان ۱۳۹۶عالیهههههه کامله…
ارمان
۱۸ آبان ۱۳۹۶نمیدونم چرا هیچ نقصی در این ماشین نمیبینم!!!
یه چیز عجیبیه اینقدر خوب داریم مگه!
محمد
۱۸ آبان ۱۳۹۶جهت اطلاع این خودرو دارای اتوپارک میباشد.ولی فاقد سیستم رانندگی خودکار است.
که در بالا اشتباه ترجمه شده
سردبیر
۱۸ آبان ۱۳۹۶محمد جان، برای تایید صحت ترجمه متن می توانید به منبع ذکر شده مراجعه نمایید. ترجمه مشکلی ندارد و سیستم پارک خودکار به علت عدم استقبال مشتریان دیگر ارائه نمی شود.
ارادت
R
۱۸ آبان ۱۳۹۶شاخ دراوردم از این همه امکانات!!
خوشگله لامصب میخواااااامش
کاپوتو ببین فقط موتور. هیچی واسه دیدن نیست!!
رقیب جدی مرسدس بنز s500 و مدلای بالاتر
آبين
۱۸ آبان ۱۳۹۶کلا قیافه نسل جدید ماشینهای لکسوس خیلی زشت شده ;کافیه یه نگاه به بی ام دبلیو سری 7 بیاندازید ساده زیبا و باوقار و زیباست
Sina
۱۸ آبان ۱۳۹۶قاتل المانیها
میثم
۲۲ آبان ۱۳۹۶شکوه،همه چیزی که این شاهکار رو توصیف میکنه.
من نمیدونم لگن سازهای ما هم ازین ورق آهن استفاده می کنن،چرا اینا لگن میسازن اونا لکسس؟1:(