حدود یک ماه پیش بود که اولین تصاویر جاسوسی از نسل جدید لکسس NX منتشر شد و حالا در حرکتی کاملاً سورپرایز کننده طراحی این خودرو لو رفته است. فردی بهصورت اتفاقی (شاید هم نه!) ظاهراً ویدئوی رسمی معرفی این کراس اوور لوکس را در یوتیوب منتشر کرده است. این کلیپ دیگر در دسترس نیست اما یکی از کاربران آن را در فضای مجازی بارگذاری کرده است.
با توجه به پلاک خودرو که ثبت کشور آلمان است شاید این نشتی اطلاعات از اروپا رخ داده باشد. این خودرو که پسوند NX 200 را یدک میکشد احتمالاً نسخه پایه این خانواده خواهد بود. در پایان این ویدئو نیز به NX 350h و 450h+ با قوای محرکه پلاگین هیبریدی اشاره میشود؛ اما آن چیزی که فعلاً برای ما اهمیت دارد طراحی خودروست که کاملاً لو رفته است.
ظاهر خودرو نسبت به نسل فعلی تغییرات شدیدی نداشته اما برخی تغییرات قابلذکر وجود دارند. دیلایت های LED هماکنون در چراغهای اصلی ادغام شدهاند تا بخش جلو ظاهر یکدستتری داشته باشد. جلوپنجره دوکیشکل لکسس نیز کاملاً بزرگ بوده و از الگوی متفاوتی سود میبرد.
اما آنچه باعث میشود با NX جدید بهطور کامل روبرو شویم بخش پشتی خودروست که نوار نورانی LED آن کاملاً به چشم میآید. همچنین به نظر میرسد یک جفت خروجی اگزوز نصب شده و احتمالاً این خروجیها بهصورت نمادین طراحی شدهاند و واقعی نیستند. در کل لکسس طراحی تیزی را به کار گرفته و از فرمول آشنای خود نیز خیلی دور نشده است.
اما داستان متفاوتی در کابین برقرار است جایی که NX 2022 طراحی متمایزتری دارد. در آغاز باید گفت دیگر خبری از تاچ پد پردردسر لکسس نیست و جای آن را نمایشگر لمسی بزرگی گرفته است. کنترلهای جداگانهای برای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع وجود داشته و یک اهرم چرخان هم برای حالتهای رانندگی در نظر گرفته شده است. دیگر مورد قابلذکر پد شارژ بیسیم گوشی با ابعاد بزرگ، پشت آمپرهای کاملاً دیجیتال، دستهدنده جمع و جورتر، هدآپ دیسپلی، دکمههای جدید و حذف ساعت آنالوگ هستند.
موضوع عجیب اینکه علیرغم نصب نشان NX 200 روی بدنه، دکمه حالت الکتریکی نیز بین صندلیها دیده میشود و شاید کابین این خودرو متعلق به NX 350h باشد که در آخر ویدئو به آن اشاره میشود؛ اما گفته میشود نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو از قوای محرکه تویوتا راو ۴ پرایم استفاده خواهد کرد هرچند هنوز چیزی بهصورت رسمی اعلام نشده است.
احتمالاً معرفی رسمی این خودرو در ماههای آینده انجام خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
ELDORADO
۷ اسفند ۱۳۹۹قابل قبول نیست برا من
اقا دیگه نسبت به اون طراحی معرکه نسل اول این دیگه پسرفته
قیافش جامیوفته و اینا نیست
چراهمه کمپانیا بابزرگ تر کردن مانیتور و حذف دکمه تبدیل کیلومتر به نمایشگر دیگه توجهی روی طراحی نمیکنن
NAVID۰۰۹۸
۷ اسفند ۱۳۹۹دقیقاً دقیقاً دقیقاً
این را در کامنتی گفته بودم که لکسوس چالش داره برای معرفی NX از بس که طراحی بینقصی داره !
نه نه نه !
خوشحالم که NX نسل اول را در ایران زیاد داریم که بتونیم فهمیم نسل اول دیگر تکرار نخواهد شد !
لکسوس نتوانست شکوه نسل اول را در نسل دوم تکرار کند و دقیقاً اومده خط مشی نسل اول را دنبال کنه که اصلاً هم خوب کار نکرده !
مهدی موتور
۷ اسفند ۱۳۹۹وای خدا تا رفتم مانیتور و بببینم حالم بهم خورد
Reza.M
۷ اسفند ۱۳۹۹حیف نبود ازون ساعت انالوگ…بنز و لکسوس حذفش کردن ک جنسیس بذاردش?
لکسوس باید خط مشی خودشو تو طراحی دنبال کنه الان طراحی این واقعا فرق انچنانی با فولکس واگن توراگ نداره…
Hadi
۷ اسفند ۱۳۹۹نسل اول خیلی معرکس ولی این بنظرم طراحی بهتری داره و پخته تر شده…
قبول دارم اون هیجان نسل اول تو طراحیش نیست ولی حالا کامل تر شده و نمای عقب قشنگ تر و کابین بهتر و ارگونومیک تری داره ?…
اینو به نسل اول ترجیح میدم فقط اگه با پیشرانه های بهتر و قدرت بیشتری بیاد خیلی بی نظیر میشه ?…
amirmohammad
۷ اسفند ۱۳۹۹نوید طراحی نسل قبل nx چیز خاصی نبود واقعا و د مقابل اکثر رقبا از بنز و x3 گرفته تا gv70 واقعا حرف خاصی برای گفتن نداره طراحیش حتی با اینکه قیمت پایین تر از rx داره نتونست از rx بیشتر بفروشه که البته طراحیش در کنار سواری خشکش شاید از عواملش هست
اما این شکو و عظمتی که ازش صحبت میکنی واقعا به طراحی nx نمیخوره
زیزیگولو
۷ اسفند ۱۳۹۹لکسوس RX جدید طراحی شیک تری داره
Aryan kia
۷ اسفند ۱۳۹۹جلوش قشنگ نشده در کل نسل قبل قشنگ تره اما کاش اینو نسازه هیچ خشونتی تو طراحیش نیست
بهلول عاقل
۷ اسفند ۱۳۹۹نخیر. الان خیلی خیلی قشنگ شده.
الان شده یه سامورایی. عاقل. فهمیده. با کلی تجربه و استاد شمشیر و جنگهای نامتقارن و نابرابر و چریکی و غیره. شخص و هویتی که باهاش در بیوفتی دو نصف میشی.
کاش میشد ماشین با ارز خارجی وارد بشه. ۲۰ میلیون ایرانی خارج زندگی میکنن. ۱۰ درصدشون با ارز منشا خارجی ماشین وارد میکردن هم به اقتصاد کمک میشد چون ارز اوری هستش. هم ارزی خارج نمیشد. هم باعث منبع درامد برا گمرک دولت و کشور میشد. هم باعث ایجاد اشتغال میشد. گمرک مثلا ۱۰۰۰ نفر رو استخدام میکنه و حقوق اینام از همین عوارض پرداخت میشه. یعنی هیچ فشاری بر دولت و کشور نمیاد. تازه ماشین خارجی هیچوقت نمیتونه جلو تولید نشدن اون ویرانخودرو و سایپا نامطمئن رو بگیره.
تازه منطق میگه این کار بهتره. چون دیگه تحریم معنا پیدا نمیکنه. حتی تمام مبانی اقتصاد مقاومتی رو دربر میگیره. اما اقتصاد مقاومتی در بین این مسئولا و پیرمردای خرفت یعنی خوردن خرما با یه تیکه نون و تمام.
این همه موقعیت هستش که میشه استفاده کرد و حتی تحریم کارگزار نیست. تو همین واکسن دیدین که پولش اماده بود که بپردازن و حتی مشکلی برا پرداختش نبود. یهو جلوشو گرفتن
اما یکی میاد سخنرانی میکنه میگه همه چی رو بهم میریزه. هیچوقت نباید مثل ادم زندگی کنیم. همین عراق ببینین
علی آقا
۷ اسفند ۱۳۹۹سوال: واردات خودرو ولو با پول ایرانیان خارج از کشور چگونه ارزآوری دارد؟؟؟؟؟
REZA
۷ اسفند ۱۳۹۹یادش بخیر فروختم واسه یه کاری نه اوم کارمون شد نه بس که گرون شد تونستم بخرم یکی از ماشینای خیلی خوبی بود که داشتم کاش میشد دزدیها کم بشه وقیمتها برگرده به قبل الان پول یه nxرو بایدبدی دنا اتومات توربو و مابقی قیمتا هیچ چی بگم که ناگفتنش بهتره
Aryan kia
۷ اسفند ۱۳۹۹البته منظورم از نداشتن خشونت نسبت به نسل قبل بود
Peyman56
۷ اسفند ۱۳۹۹دوباره همون طراحی اوریگامی ولی یکم نرم تر گرچه نمیشه ایرادی گرفت ولی دیگه خیلی تکراری شده.طراحی داخل در قسمت مانیتور بر عکس طرحهای متداول (مخصوصا آلمانی ها)خیلی شلوغه.
با اینکه طرفدار سفت و سخت لکسوسم تو این کلاس همه رقبا رو به این ترجیح میدم،مخصوصا لینکلن کورسیر.
Ho3in
۷ اسفند ۱۳۹۹این که خودش خوشگله و با کیفیت و بادوامه شکی در اون نیست
ولی باید یه فکری به حال سواریش بکننن
واقعا خشکه
mahan
۷ اسفند ۱۳۹۹جلوش قشنگ نشده و نمایشگر هم باید ظرافت بیشتری داشته باشه.کابین قدیمیش زیباتر بود.
NAVID۰۰۹۸
۷ اسفند ۱۳۹۹NX نسل قبل از نمای بقل را بگذارید کنار نسل جدید تا متوجه شوید خطوطی که در نسل قبل به کار رفته بسسسسسیار حرفهای کار شده و تاریخ مصرف نداره و اتفاقاً یکی از نقاط قوت لکسوس بود که در نسل جدید محو و مثل خودروهای دیگر شده !!!!
نسل قبلی تفاوت زیبایی در طراحی خطوط بدنه با تمام خودروهای جهان داره که در این کلاس و این رده قیمتی جهان شاهدش بود !
در اکثر موارد ، خطوط زیاد بدنه باعث خستگی چشم میشوند که در NX نسل اول اصلاً چنین نیست و با هر بار دیدن NX ، بیشتر عاشقش میشوید !
از NX نسل جدید ناراضی نیستم چون چیزی را در نسل اول خلق کرد که هر خودروساز دیگری هم خلق میکرد ، در نسل دوم به چالش میخورد ولی NX نسل دومی میتوانست حداقل بیشتر روی خطوط کناری کار کنه و این را سنت NX بکنه ولی چنین نکرده و دیگر متمایز نیست !!!
ツSAMURAIツ
۷ اسفند ۱۳۹۹نوید جان از الان نمیشه اینجوری نظر داد
به نظر من قشنگ شده مخصوصا طراحی داخلی
حالا باید صبر کرد تا رونمایی بشه و عکس های بیشتری ازش ببینیم
Benz309 1974
۷ اسفند ۱۳۹۹دریچه کولر رو ببینید . انگار پلاستیک داشبورد رو یکم زیاد تر کردن دریچه کولر یکمش زیر پلاستیکه.
Amir
۷ اسفند ۱۳۹۹طراحی بیرونش بهتر از نسل قبله اما داخلش نه
ツSAMURAIツ
۷ اسفند ۱۳۹۹من که خوشم اومد قشنگه
ایراداتی که نسل قبل داشت رو بر طرف کردن
تاچ پد
صندوق عقب کوچیک
حالا باید صبر کنیم تا رونمایی بشه قطعا مدل های اف اسپورت قشنگ تره
مرسدس فن
۷ اسفند ۱۳۹۹خدایا آخه ماشینای جدید لکسوس چقدررررررررررررررررررر خوشگلهههههههههههههههههههه
میثم
۷ اسفند ۱۳۹۹داشبورد جالبی نداره
انگار خیلی روش وقت نذاشتن
رامتین
۸ اسفند ۱۳۹۹طراحیش بنظرم افت کرده خصوصا در داخل کابین. فیس لیفت نسل اولش که سال ۲۰۲۰ هم در حال تولیده و متاسفانه وارد کشور نشد, بینظیر بود. به شخصه در حال حاضر بهترین طراحی تویوتا در کراس اورها، تویوتا ونزا است.