لکسوس

وجود LFA های صفرکیلومتر در نمایندگی‌های لکسس!

تولید لکسس LFA در دسامبر سال ۲۰۱۲ پایان یافته و اگرچه از این خودرو به عنوان یکی از بهترین سوپرکارهای دهه‌ی پیش نام برده می‌شود اما لکسس در فروش تمامی ۵۰۰ دستگاهی تولیدی مشکلاتی داشته است.


به همین خاطر لکسس در دو سال گذشته ۵ دستگاه LFA صفرکیلومتر را در آمریکا به فروش رسانده و البته چندین دستگاه از آن نیز همچنان به دنبال مشتری هستند.

Lexus LFA Nurburgring Edition
یک سند منتشر شده توسط تویوتای آمریکای شمالی نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۷ سه و در سال ۲۰۱۸ نیز دو دستگاه از این سوپرکار ژاپنی به فروش رسیده‌اند.


حدود ۱۸ ماه پیش لکسس تأیید کرد هنوز ۱۲ دستگاه LFA صفرکیلومتر در نمایندگی‌های آمریکای این خودروساز موجود هستند؛ بنابراین اگر آمار فروش یاد شده را در نظر بگیریم هم‌اکنون ۷ دستگاه از این سوپرکار به دنبال مشتری جدید هستند.


زمانی که LFA در آن زمان عرضه شد شاهد قیمت قابل‌توجه ۴۵۰ هزار دلاری آن بودیم. برخی مدل‌های کارکرده‌ی این خودرو در آمریکا بهای حدود ۳۵۰ هزار دلاری دارند درحالی‌که برخی نمایندگی‌ها برای مدل‌های تمیز و دست‌نخورده قیمت بیش از ۵۰۰ هزار دلاری را پیشنهاد می‌کنند.


اگرچه LFA فرایند توسعه‌ی نسبتاً طولانی‌ای داشت اما منتقدان و مشتریان بازخوردهای مثبتی نسبت به این خودرو داشتند. سوپرکار لکسس نه تنها از تکنولوژی‌های نوینی بهره می‌برد بلکه یکی از بهترین و خوش‌صداترین پیشرانه‌های تاریخ در دل آن جای گرفته بود.


این پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۴.۸ لیتری تنفس طبیعی LFA قدرت ۵۵۲ اسب بخاری و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری داشته و نیروی آن به لطف یک گیربکس نیمه اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شوند. دور پیشرانه به حدی سریع بالا می‌رود که دورشمار آنالوگ قادر به همراهی با آن نیست بنابراین لکسس از دورشمار دیجیتالی استفاده کرده و صدای تولیدی آن یک سمفونی فوق‌العاده جذاب برای ماشین‌بازها می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    خبر قبلی شو یادمه!
    این نشون میده رقابت یعنی چی!

    1. Reza

      ۱۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      هر چی باشه من عاشقش بودم

      LFA – NSX – GTR سه ضلع مثلث آتشین آسیایی

  2. Car Lover

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (688 ديدگاه)

    اگه اخرای سریع و خشن پنجو دیده باشید علاقتون به این ماشین دو چندان میشه:)))
    پ.ن:البته تو نسخه بدون سانسور!

  3. Mohamad

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    “دور پیشرانه به حدی سریع بالا می‌رود که دورشمار آنالوگ قادر به همراهی با آن نیست بنابراین لکسس از دورشمار دیجیتالی استفاده کرده و صدای تولیدی آن یک سمفونی فوق‌العاده جذاب برای ماشین‌بازها می‌باشد.”

    چی تولید کرده هرچی فکرشو میکنم بعد از گذشت 8 سال هنوز ذره ای قدیمی نشده و اتقاقا جلوتر از زمانه تفکر تولید همچین چیزی.

    1. علی آقا

      ۱۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (585 ديدگاه)

      جمله اول تبلیغاتیه خیلی تو بحرش نروید.

  4. Ferrari Fxx K Evo

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    LFA شاخ شکن

  5. moein

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (913 ديدگاه)

    به خدا که اگر پول داشتم همشونو با هم میخریدم
    هیچوقت یادم نمیره وقتی ریچارد هموند تو تاپ گیر اولین بار این ماشینو تست کرد
    صدایی که از ماشین میومد رو به همه موسیقیهای دنیا ترجیح میدهم ??

  6. هادی

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    طراحی ماشین یک فاجعه فراموش نشدی بود. وقتی از نمای جلو نگاه میکنی انگار کلی قاب پلاستیکی بهش چسبوندن.. کلا آدم حس میکنه هر تیکه از یک جایی برداشتن به هم چسبوندن

  7. مهدی911turbos

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (79 ديدگاه)

    ماشینهای دیگه تولید نشده همشون پیش فروش شدن ولی این هنوز بعد از ۷ سال که تولیدش متوقف شده هنوز صفرش تو نمایندگیه قدرت برند رو میبینید

  8. احمدرضا

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (878 ديدگاه)

    جزو ماشینای مورد علاقمه
    عاشقشم

  9. مهدی

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    یادمه میگفتن صدای خروجی اگزوزش یه پس زمینه دیجیتالی هم داره یا شاید هم من دارم اشتباه میکنم…. البته اینکه میگه دور موتور اینقدر سریع بالا میرفت که انالوگ نمیشد بذارن حرف خنده داریه چون خیلی از موتور سیکلت های اسپرت هنوز کیلومتر انالوگ میذارن یا همون موقع فراری ها که هر کدوم ۹ هزار دور میخوردن انالوگ داشتن

  10. ali a

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (776 ديدگاه)

    عملا صدای موتورش مثله ماشینهای فرمول وانه… منم عاشق صداشم…طراحی عقب و اگزوزهاشم خیلی خوشکله…عجیبه که همش فروش نرفته. شاید بخاطر قیمتشه که با مدلای بالای فراری برابره…

  11. علی آقا

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (585 ديدگاه)

    کاری به فناوری و غیره ندارم که حتما عالیه اما قیافش اصلا در حد یه سوپر اسپرت نیست. تقریبا شبیه هیوندای جنسیس کوپه شده. نمیدونم این ژاپنیا چرا اینقدر تو طراحی ضعیف هستن؟! آخه این با این قیافش کجا میتونه با لامبو و فراری و آستون مارتین و مکلارن و حتی کوروت و یا وایپر (خدابیامرز) رقابت کنه؟

    1. datsun

      ۱۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (3953 ديدگاه)

      داداش طراحی این ماشین واسه قبل ۲۰۱۰ بوده که خیلی هم خوب بوده و تویوتا وقت زیادی روش گذاشت البته سلیقه شما هم قابل احترام.

      آخه این با این قیافش کجا میتونه رقابت کنه؟؟؟
      رقابت!!
      اینو تویوتا ۵۰۰ تا ساخته و فروخته رفت دیگه رو خط تولید نیست که بخواد رقابت کنه.

    2. Mohamad

      ۱۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      نظر شخصی شمام مورد احترامه

  12. سام

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    لکسس LFA یک شاهکار در میان خودروهای سوپر اسپورت بود که توانایی های افسانه ای آن آنچنان که باید و شاید برای عموم خریداران شناخته نشد.در متن مفصلی،جرمی کلارکسون این خودرو را از نظر راحتی رانندگی و خصوصیات اسپرتی برتر از دیگر نسخه های رقیب سوپر اسپرت دانست.

  13. OMID

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    به نظرم کلکسیونی بشه تو اینده

  14. emad1990

    ۱۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    یه سوال :این چه شاهکاریه که صفرش هنوز تو نمایندگی ها موجوده؟!!!
    ماشین های one off یا limited edition رو باید رو هوا بزنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا