لکسوس

معرفی رسمی لکسس UX در نمایشگاه ژنو

چند روز مانده به آغاز نمایشگاه ژنو امسال، لکسس با انتشار ویدئو و تصویری از کراس‌اوور جدید UX خود، اعلام کرد که این ماشین رسماً در نمایشگاه ژنو رونمایی می‌شود. حال سازندهٔ ژاپنی به وعدهٔ خود عمل کرده و این کراس‌اوور جدید را رسماً در ژنو معرفی کرده است. در بخش کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لوکس هم‌اکنون آئودی Q2 و Q3، ب‌ام‌و X1 و X2، مرسدس بنز GLA، آکورا CDX، اینفینیتی QX30 و… حضور دارند که همگی قصد دارند سهم خود را از این بازار کوچک اما رو به گسترش افزایش دهند. حال لکسس نیز با معرفی UX قصد دارد به این لیست اضافه شده و به نبرد با رقبا بپردازد.

UX که در بین کراس‌اوورهای لکسس در زیر مدل NX قرار می‌گیرد، محصول پایهٔ جدید این شرکت محسوب می‌شود. هرچند نسخهٔ تولیدی این کراس‌اوور ساب‌کامپکت در ظاهر چندان ویژگی‌های نسخهٔ کانسپت خود که در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ معرفی شد را حفظ نکرده است، اما هنوز هم آن‌قدر قابل‌توجه هست که بتواند در این سگمنت شلوغ خودی نشان دهد. در نمای جلویی UX جلوپنجرهٔ بسیار بزرگی کار شده که این قسمت را کاملاً تحت‌الشعاع قرار داده است.

در عقب نیز چراغ‌ها به‌صورت متصل‌به‌هم طراحی شده‌اند. این چراغ‌ها که دارای ۱۲۰ ال‌ایی‌دی مجزا هستند، از نسخهٔ کانسپت گرفته شده‌اند و نقش پررنگی را در ایجاد استایل منحصربه‌فرد UX بازی کرده‌اند. علاوه بر این، رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی که به‌طور خاص برای این کراس‌اوور طراحی شده‌اند نیز به استایل جسورانهٔ خودرو کمک کرده‌اند و برای بهبود جریان هوا در تونل باد طراحی شده‌اند.

نمای داخلی UX اما هرچند به جسارت استایل بیرونی نیست اما هنوز هم احساس خاصی را ارائه می‌کند. همچنین لکسس می‌گوید در طراحی کابین UX از سنت‌های ژاپنی الهام گرفته است که این ویژگی در تودوزی‌های سفارشی خودرو دیده می‌شود. یکی از نوآوری‌های لکسس در کابین این کراس‌اوور جدید نیز نورپردازی داخل دریچه‌های تهویه است. این نورپردازی که با استفاده از چراغ‌های LED و یک سیستم بی‌سیم تازه توسعه‌یافته صورت می‌گیرد، نمای منحصربه‌فردی را به داخل خودرو می‌بخشد.

UX اولین محصول لکسس است که روی پلت‌فرم جدید این شرکت بنام معماری کامپکت جهانی یا به‌طور مخفف GA-C ساخته شده است. این پلت‌فرم در دیگر محصولات گروه تویوتا مثل کرولا، پریوس، C-HR و اونسیس هم بکار رفته است. استفاده از این پلت‌فرم در UX، موجب ارائهٔ پایین‌ترین مرکز ثقل در این کلاس شده درحالی‌که به بهبود هندلینگ ماشین در جاده‌های پیچ‌درپیچ هم کمک کرده است. در بخش ابعاد نیز UX طولی معادل ۴.۴۹ متر داشته و فاصلهٔ محوری آن‌هم برابر با ۲.۶۳ متر است.

هرچند هنوز مشخصات فنی کامل UX اعلام نشده است، اما مشخص شده که این کراس‌اوور ساب‌کامپکت لوکس در دو مدل مختلف ارائه خواهد شد. مدل اول که UX200 نام دارد، به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی جدید با ۱۶۸ اسب بخار قدرت مجهز است. این نیرو توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. مدل دوم اما یک نسخهٔ هیبریدی بوده و UX250h نام دارد. مجموع خروجی قوای محرکهٔ هیبریدی این مدل برابر با ۱۷۶ اسب بخار است.

این مدل همچنین به سیستم چهارچرخ محرک ویژه‌ای هم مجهز شده که درنتیجهٔ نصب موتور الکتریکی در محور عقب شکل گرفته است. در UX250h هرزمان که کامپیوترها و سنسورهای خودرو کاهش چسبندگی محور عقب را تشخیص دهند، ۸۰ درصد از کل قدرت ماشین به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. این سیستم در هنگام حرکت با سرعت‌هایی تا ۷۰ کیلومتر در ساعت کار می‌کند. تعلیق UX نیز در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع دو جناقی است درحالی‌که فرمان آن نیز الکتریکی است. شعاع چرخ این کراس‌اوور ژاپنی هم برابر با ۱۰.۳ متر است که در کلاس خود بهترین محسوب می‌شود.

برای هردو مدل UX، پکیج F Sport هم قابل سفارش است که استایل تهاجمی و اسپرت ظاهری و ارتقاءهای داخلی را برای آن به همراه دارد. علاوه بر این، پکیج F Sport تغییراتی فنی و سخت‌افزاری را هم در خودرو ایجاد می‌کند که شامل ارائهٔ تعلیق متغیر تطبیقی می‌شود. این تعلیق برای به حداقل رساند حرکات گهواره‌ای خودرو هنگام حرکت در پیچ‌ها و یا تغییر خط مهندسی شده است. در این پکیج همچنین سیستم کنترل صدای فعال هم به خودرو اضافه می‌شود. لکسس تولید UX را از پاییز آینده آغاز کرده و از ماه دسامبر امسال آن‌را راهی نمایندگی‌های فروش خود در ایالات‌متحده خواهد کرد. انتظار می‌رود آن نیز در همان زمان اعلام گردد.

[دانلود ویدئو]

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ رویدادها و اخبار نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ در مجلهٔ پدال همراه شما هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    با وضعیت الان بازار بهترین خودرویی هست که ایرتویا می تونه وارد کنه

    1. حامد

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (831 ديدگاه)

      آره با قیمت ۵۰۰ میلیون ?

  2. حامد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عجبا عجب داشبورد راننده محوره کامیونی داره.

  3. (Ali (Chevy nova

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    خدا مىدونه با چه قىمتى مىاد تو اىران

  4. sina

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    خوشم اومد از ریختش.
    امیدوارم نسخه F قدرتش 200 اسب باشه لاقل.
    ضمن اینکه خبر تقریبا مال پنج روز پیشه،.

    1. سردبیر

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (761 ديدگاه)

      سلام. حق با شماست. این خبر البته سه روز پیش در منبع منتشر شده اما ما سعی می کنیم با انتشار زودتر خبرهایی که الان در صف داریم بتونیم خودمون رو به خبرهای روز برسونیم. به همین خاطر شتاب بیشتری به انتشار اخبار دادیم و دیگه اون زمانبندی منظم هر ساعت یک مطلب رو کنار گذاشتیم.
      ارادتمند

      1. sina

        ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        مرسی از شما بابت پاسخ گویی و زحماتتون .
        ارادت متقابل بسیار

  5. محمد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (304 ديدگاه)

    نمای بغلش یه مقدار آشفته به نظر نمیرسه؟!
    از گلگیرای پلاستیکیش بگیر تا خط های خیلی پر قوس

  6. حسین وی

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    کابینش خیلی خوبه *_* کلا این کلاس واسه خانواده های کم جمعیت و جمع و جور و جووناس

  7. Mohamad

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    این تیکه جالب بود برام:

    این مدل همچنین به سیستم چهارچرخ محرک ویژه‌ای هم مجهز شده که درنتیجهٔ نصب موتور الکتریکی در محور عقب شکل گرفته است. در UX250h هرزمان که کامپیوترها و سنسورهای خودرو کاهش چسبندگی محور عقب را تشخیص دهند، 80 درصد از کل قدرت ماشین به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود. این سیستم در هنگام حرکت با سرعت‌هایی تا 70 کیلومتر در ساعت کار می‌کند. تعلیق UX نیز در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع دو جناقی است درحالی‌که فرمان آن نیز الکتریکی است. شعاع چرخ این کراس‌اوور ژاپنی هم برابر با 10.3 متر است که در کلاس خود بهترین محسوب می‌شود.

  8. مهزیار

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (444 ديدگاه)

    اخ اخ

  9. Saeed Boroomand

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    کانسپتش خوب بود، خودش جا داشت یه نسل زودتر میومد…

  10. #ali.m#

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    عقبش میتونست خیلی بهتر باشه .
    ولی بقیه قسمتاش بی نظیره .

  11. Ali

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    حرف نداره طراحیش. هم جلوش هم عقبش هم داخلش. محشره. دم لکسس گرم.
    ایکاش تویوتا این موتور 2 لیتری رو تو CHR هم میذاشت. لکسس UX و تویوتا CHR هر دو تو کلاس کراس اوور ساب کامپکت (لوکس و غیر لوکس) هستن و پلتفرمشون یکیه دیگه.

  12. رامتین

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    این گیربکس و این توان اصلا جذابیت نداره. 168 اسب بهیچ وجه برای خودرویی با قیمت بالای 400 تومن جالب نیست. گیربکس هم cvt.
    بیشک لکسوس nx همچنان بهترین کراس اور لکسوسه.

  13. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    با اینکه عاشق ژاپنیام ولی با طراحی بدنه این خودرو ارتباط بر قرار نمیکنم . در صورتی که طراحی داخلی این مدل مثل بقیه لکسوس ها عالی و بسیار خوش کیفیته.
    فکر کنم بیاد ایران ، از نظر قیمتی رقیب مینی ماینرهای پرشیا خودرو میشه .
    باورتون میشه تا چند ماهه پیش میشد یه لکسوسnx صفر مدل ۲۰۱۷ با ۳۰۰ میلیون خرید.
    انگار سالها گذشته?

  14. arash66

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (433 ديدگاه)

    طراحی خارجی گیج کننده …

  15. میلاد . فقط آلمان . فقط بنز

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    درود . خیلی دوست دارم بدونم قیمت این لکسس چند در میاد . ????
    لکسس گفته بود به دنیای ماشین های ارزون ورود پیدا نمیکنه . فکر کنم چهار سال پیش گفته بود . خوشحالم که لکسس داره به اشتباهاتش پی می‌بره . ????

  16. میلاد . فقط آلمان . فقط بنز

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود . خیلی دوست دارم بدونم قیمت این لکسس چند در میاد . ????
    لکسس گفته بود به دنیای ماشین های ارزون ورود پیدا نمیکنه . فکر کنم چهار سال پیش گفته بود . خوشحالم که لکسس داره به اشتباهاتش پی می‌بره . ????

    1 0 تاییدیه

    1. datsun

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3943 ديدگاه)

      درود جناب میلاد
      خوشحالم که دوباره کامنت شما رو تو این سایت دیدم
      احتمالا قیمتی برابر رقبا داشته باشه

  17. سامان

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    از طراحیش اصلا خوشم نیومد. خیلی شلوغ و درهم برهمه. یه کاغذ مچاله شده انداختن روی میز طراح و از اون الهام گرفتن.

  18. فرهاد كرمستجی

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    طراحی خوبی داره از دید من و محافظه کاری نداشته که خودش جای تقدیر داره ولی نمی دونم با جلو پنجرش ارتباط برقرار نمی کنم، احساس می کنم این جلو پنجره تو سدان های لکسس بیشتر به چشم میاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا