طراحان و مهندسان لکسس در زمان توسعهی نسل جدید سدان پرچمدار LS، مدلهای لوکس اروپایی را هدف قرار دادند، همان چیزی که سه دههی پیش نیز انجام داده بودند.
زمانی که نسل اول LS 400 با مدل سال ۱۹۹۰ وارد بازار شد، بازار خودروهای لوکس تکان خورد. نه تنها این خودرو نشانی ژاپنی را بر پیشانی داشت بلکه استانداردهای جدیدی را برای آسایش و رفاه، کیفیت خودرو و اهمیت مصرفکننده ایجاد نمود.
مرسدس S کلاس زیباست. آنها کار فوقالعادهای انجام دادهاند.
معمولاً این جملات را از زبان مدیر یک کمپانی نمیشنویم.
او همچنین میگوید که آئودی A8 و ب ام و سری ۷ اهداف اصلی بودهاند. واضح است که تیم لکسس برای کاری خوب احترام قائل بوده حتی اگر خودروی خودشان نباشد.
مرسدس S کلاس در دو نسخهی کوپه و کانورتیبل نیز عرضه میشود اما هنوز مشخص نیست که LS نیز در فرمهای مختلف بدنه عرضه خواهد شد یا خیر. Chad Deschenes که او نیز عضو کالج لکسس است میگوید: “در این لحظه ما چیزی برای بحث کردن نداریم.” او اشاره میکند که معماری پیشرفتهی GA-L لکسس میتواند پذیرای چنین مدلهایی باشد.
Omotenashi مفهوم مهماننوازی ژاپنی است، چیزی که موضوع اساسی در زمان توسعهی LS جدید بوده است. این موضوع به معنی اهمیت دادن به سرنشینان، راحت نگهداشتن آنها، برآورده کردن نیازها و حفاظت از آنان در برابر اتفاقات غیرمنتظره است. Deschenes میگوید:
اینها تنها خودرو نیستند. ما عناصر انسانی را نیز وارد خودروها میکنیم. چیزی که بیشک در سایر سدان های پرچمدار وجود ندارد.
با وجود پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک، لکسس LS جدید نباید مشکلی در امر شتاب گرفتن داشته باشد. نسخهی دیفرانسیل عقب این خودرو به لطف قدرت ۴۱۵ اسب بخاری در ۴.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد.
طبق رویهی لکسس نسخهی هیبریدی این خودرو نیز در راه است. این خودرو در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد شد هرچند هنوز جزئیات مربوط به قوای محرکهی آن اعلام نشده است.
همین داستان دربارهی هرگونه نسخهی پرفورمنس دیگر نیز صادق است. برخلاف برخی مدلهای کابریولت کمفروش گرانبها، نسخهی F اسپورت LS احتمالاً تولید شده و مدل شاخصی خواهد بود. مدلهای F اسپورت لکسس از استایل گیراتر، رینگهای منحصربهفرد، سیستم تعلیق سفتتر و دیگر بازنگریها بهرهمند هستند تا نسبت به مدلهای استاندارد ظاهر و عملکرد بهتری داشته باشند.
فروش لکسس LS 500 2018 از اواخر سال جاری شروع خواهد شد. طبق گفتههای معاون شرکت، لکسس انتظار فروش حدود هزار دستگاهی از LS جدید در هر ماه را دارد. با نزدیک شدن به زمانی حضور خودرو در بازار شاید اخبار جدیدترین از این خودرو به گوش برسد.
منبع: autoguide
Ace
۴ اسفند ۱۳۹۵.
جالبه خود مدیران شرکت های رقیب اینقدر به دستاورد های همدیگه احترام میذارن.
لکسوس که اینجا از خجالت آلمانی ها دراومده. مسئولان دایملر، ب ام و و آئودی هم سابقاً خیلی از محصولات لکسس تعریف کردن.
بعد ما اینجا جبهه ی آلمان و ژاپن و امریکا درست میکنیم و میزنیم تو سر و کلّه ی هم.
البته قبلا ها وضع خیلی بدتر بود کامنت ها همش بحث های بی نتیجه و تمام نشدنی.
جدیدا باز بهتر شده ،کمتر بحث و دعوا هست.
ساسان.م
۵ اسفند ۱۳۹۵خب دوست عزیز دقیقاً تفاوت ما با اونا اینه که ما نشستیم پشت PC به هم فحش میدیم اونا شدن مدیر یه کمپانی به اون عظمت :D
sina
۴ اسفند ۱۳۹۵فک کنم مجددا خودرو سال بشه ..
خعلی بی نقصه لعنتی …
من به بنز و بی ام و و آئودی ترجیحش میدم.
Man
۴ اسفند ۱۳۹۵اولین چیزی که با شنیدن نام لکسوس به ذهن میاد کیفیت. است.
حتی جرمی کلارکسون همیشه تو برخورد با لکسوس حتما کلمه باکیفیت رو به کار میبره
ایلیا
۴ اسفند ۱۳۹۵لازمه بعضی از کاربرای سایت این مقاله رو پرینت بگیرن بعضی جملاتش رو هایلایت کنن و بچسبونن به دیوار اتاقشون … البته باید یه تفاوت های فرهنگی هم بین کشوری مثل ژاپن با یه کشور جهان سوم وجود داشته باشه بالاخره این همه تفاوت که بی دلیل نیست…. اینجا طرف چهار هزار کامنت ثبت میکنه و توی همه ی کامنت هاش به طراحی پورشه بد و بیراه میگه هیچی از طراحی هم نمیدونه
حمیدرضا
۴ اسفند ۱۳۹۵این ماشین خیلی خوشگله کیفیت و زیبایی رو کاملا با هم تلفیق کرده واقعا انتخاب بین این ماشین و لوکس های دیگه داره هرروز سخت تر میشه انتخابی که از همه جهت فقط لذت رو به خریدار تحمیل میکنه
Saied
۴ اسفند ۱۳۹۵خوبیشون اینه که به این درک رسیدن که با تخریب کردن الکی رقیب هات نمیشه خودتو تبلیغ الکی کنی.
ارش
۴ اسفند ۱۳۹۵طراحی جالبی نداره مخصوصا جلو پنجره اش انگار شکافته شده در کل خیلی بی تناسب طراحی شده.
mohammadreza
۴ اسفند ۱۳۹۵بنظرم از سری 7 و اس کلاس قشنگتره
shirko
۴ اسفند ۱۳۹۵بسیار جذاب و با کیفیته ، اگه بتونه قیمتشو از اس کلس و سری ۷ و ای ۸ کمتر در نظر بگیره فروش خیلی زیادی رو خواهد داشت .
ahmad
۴ اسفند ۱۳۹۵فوق العادست زیبا ترین ماشینی هست که تاحالا دیدیم
فيصل.
۴ اسفند ۱۳۹۵جلو پنجرش شبیه مدلهای کنونی f sport لکسس هست که زیباتر از مدل معمولیشه. پس نسخه f sport این خودرو جلو پنجرش چه شکلی میشه !!!!
Tirdad
۴ اسفند ۱۳۹۵اگر ماشین واقعا بی صدا و نرم که فقط ارامش بده سادگی و زیبایی بده به شما ls
اگه اپشن های متفاوت و برستیژ S class
اگه اسپرت و امکانات میخواهید panamera
اگه یه ماشین جذاب و خوشگل که همه ی نگاهش کنن و با صدای بی نظیر،ساده ولی فوق لوکسmaserati quattroporte
اگرهم بین پورشه و بنز میخواهید سری ۷
حسین وی
۵ اسفند ۱۳۹۵واقعا جای تحسین داره
احمد
۵ اسفند ۱۳۹۵چراغ عقب جنسیس جی 80 زده یه مشت دستگاه کپی
محمد
۵ اسفند ۱۳۹۵ببینید مدیر عامل لکسس هم میدونه این بچه سوسول عددی در برابر شاهنشاه مرسدس بنز s کلاس نیست.
فقط اینو زدن بگن ما هم هستیم.
برای مثال تو این سگمنت همه رانندگی خودکار یا درست تر بخوام بگم سیستم کمک راننده دارند.ولی لکسسls از این قابلیت بی بهره است.
و این خیلی ضایعه.
اون وقت بعضی ها میگن این از s کلاس وسری ۷بهتره
کاوه آهنگر
۵ اسفند ۱۳۹۵عجب!!
از نظرتون استفاده کردیم، لطفا بازم از این نظرها بدین :)
Davood
۵ اسفند ۱۳۹۵جمله را ببینید تورا خدا “فقط اینوزدن بگن ما هم هستیم “تو هم میتونی بزن بگو ما هم هستیم .سواد هم خوب چیزیه!
ارمان
۵ اسفند ۱۳۹۵محمد جان شادمون کردی بعد از مدتها از خنده دل درد گرفتم ???
پوریا
۶ اسفند ۱۳۹۵اگر این جدیدش بیاد ایران خوبه.
البته فکر نکم .
Hooman
۱۹ خرداد ۱۳۹۶اگه دقت کرده باشید لکسس ls 500 خیلی شبیه تویوتا کمری 2018 هیبرید هست ولی اگه بخوایم قیافه ی این دو ماشین را با هم مقایسه کنیم کلا
حالت قشنگ تر و همین طور پلتفرم کمری به کل قشنگ تر هست ولی جلوی ls 500 هم شیک تر و هم تاکمی در جراغ جلو از کمری برتری داره ولی لکسس لوکس تره اما خوب میشد که نکات برتری این دو ماشین با هم ترکیب میشه