مازراتی

مشخصات احساس‌برانگیز نسخه الکتریکی مازراتی MC20

زمانی که مازراتی از سوپر اسپورت MC20 در هفته پیش رونمایی کرد ایتالیایی‌ها برنامه‌های خود برای تولید نسخه الکتریکی این خودرو را تائید کردند. البته آن‌ها چیز زیادی از این مدل را به بیرون درز ندادند.

امروز اما اتوبلاگ خبر داده محصولات الکتریکی مازراتی با نام Folgore شناخته می‌شوند که معادل کلمه رعدوبرق می‌باشد.

این مجله خبری می‌گوید نسخه‌های Folgore از محصولات مازراتی دارای قوای محرکه ۸۰۰ ولتی و سه پیشرانه الکتریکی خواهند بود. دو پیشرانه چرخ های عقب را به حرکت در خواهند آورد و سومین پیشرانه نیز نیروی خود را به چرخ های جلو خواهد داد.

فعلاً جزئیات مشخصات فنی این سوپر اسپورت الکتریکی منتشر نشده اما MC20 Folgore دارای قدرت بیشتری نسبت به نسخه استاندارد و درون‌سوز خواهد بود. مدل درون‌سوز به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور ۷۳۰ نیوتون متر مجهز شده است. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۲.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت فراتر از ۳۲۵ کیلومتر در ساعتی دارد.

همچنین MC20 Folgore از شارژ سریع ۳۰۰ کیلوواتی پشتیبانی خواهد کرد و مجموعه باتری لیتیوم-یونی اش پشت دیواره آتش قرار خواهد گرفت تا توزیع وزن مناسبی صورت گیرد.

اگرچه MC20 Folgore خودروی الکتریکی و الهام‌بخش مازراتی خواهد بود اما اولین محصول الکتریکی این شرکت نیست. این عنوان به نسل جدید گرن توریسمو تعلق می‌گیرد زیرا MC20 Folgore پس از نسخه کانورتیبل این خودرو و به عنوان محصولی با مدل سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد.

به نظر می‌رسد MC20 Folgore از استایل منحصربه‌فرد برای بهبود آئرودینامیک و تمایز نسبت به نسخه درون‌سوز سود خواهد برد. مدیر طراحی مازراتی می‌گوید:

ما در حال تلاش برای دوری از نصب ورودی‌های هوای غیرضروری مشابه برخی رقبا هستیم. آن‌ها با این کار می‌خواهند پیامی را منتقل کنند اما ما این‌گونه نخواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. SF90 STRADALE

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    نیزه سه شاخ دنیای خودرو افتاده روی ریل و داره به روزهای خوبش بر میگرده
    فولگور = رعد و برق ⚡⚡⚡⚡

    موافقم 61
    مخالفم 4
    1. new reventon

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (86 ديدگاه)

      از بی هویتی داره رنج میبره ماشین
      طراحیش که کپی محصولات جگواره! جلو اینو با e pace مقایسه کنین.
      مگه زبان طراحی لوانته چش بود؟؟؟موتورشم که فراری
      شاسی ام که دوج!
      همه اینا بدرک…. طراحیش خیلی بی هویته! مثه چینیا شده! خاص نیس

      موافقم 7
      مخالفم 73
      1. محسن

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (110 ديدگاه)

        نه تنها کپی جگوار نیست بلکه کاملا رگه‌های طراحی MC12 توش مشخصه، یک محصول خیلی خوب بعد از سال‌ها.

        موافقم 50
        مخالفم 3
        1. OMID

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (2171 ديدگاه)

          کامل داری اشتباه میکنی
          داج چلنجر پلتفرمش مربوط به مرسدس E کلاس هست و مخصوص انجین جلو
          این مزراتی شاسیش فول کربن هست و موتور وسط! هیچ ارتباطی میان این دوتا نمیتونه وجود داشته باشه
          انجین هم اشتباه گرفتید اون انجین شیش سیلندر الفا رومئو هست که ماله فراریه این انجین کاملا جدید هست و اگر طراحی و ترتیب احتراق شو بخونید متوجه تفاوت هاشون میشید
          حالا اگر حتی یک لینک که بگه این پلتفرم مربوط به داج هست سراغ دارید لطفاً بگزارید چون من هیچ سایتی ندیدم که حتی اشاره بکنه به این موضوع

          موافقم 25
      2. OMID

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2171 ديدگاه)

        نه شاسیش داج هست نه موتورش فراری
        اصلا داج همچین پلتفرمی نداره که مزراتی بخواد استفاده کنه

        موافقم 33
        1. new reventon

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (86 ديدگاه)

          برو بخون پلت فرمش، پلت فرم مشترک دوج چلنجره و یه محصول جدید آلفا رومئوس!
          موتورشم آخرین موتوریه که فراری برا مازراتی طراحی کرده و قراردادشون تموم میشه.
          مزراتی الان نزدیک 6 ساله میخاد اینو تولید کنه و قول داده بود که طراحیش شبیه کانسپت آلفا یری بشه! این که شبیه هایپر کارا برقی نوظهور چینیه…!

          موافقم 4
          مخالفم 27
      3. Moein

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (913 ديدگاه)

        به اطلاعاتت در زمینه خودرو رشک میورزم لعنتی??

        موافقم 26
        1. مهدی موتورز

          ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (1237 ديدگاه)

          یکی میگفت خیلی خوب میشه که موتور ش دوباره فراری شه
          الان این موتور بده؟

          موافقم 7
          مخالفم 2
      4. یانکی

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2351 ديدگاه)

        داداش پلتفرم برای داج نیست پول ساخت پلتف م و کل هیکل ماشین حاصل فروش شاخهای آمریکایی مثل داج هستش.جیپ داج کرایسلر و رم با چنگ و دندون ماشینهاشون رو تو بورس نگه داشتن و میفروسن و با داشتهای از گذشته خودشون دارن بهترین عملکرد رو اراعه میدن.حالا هی حق شاخهای آمریکایی رو خرج این بدونه مشتریها کنن آخرش چی.خدا وکیلی ساختن جانشین وایپر جذاب میبود با اون همه تاریخه خوفش یا mc20 که هیچ کس منتظرش نبود.

        موافقم 4
        مخالفم 10
  2. Enzo

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    مازراتی یه تکونی بخودش داده و از سکون خارج شده فککنم اگه طراحیه زیبا و یه مدیریت قوی پشتش باشه یه مدت دیگه دوباره آب رفته رو به جوب برگردونه .اسمه بزرگی داره خوبه که اعتبارشو که مدتهاست ضعیف شده دوباره قوی کنه.

    موافقم 22
    1. Hadi

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2197 ديدگاه)

      این روزها مازراتی صدر همه ی اخباره…
      نیزه سه شاخه طوفانی شروع کرده و کم کم داره به روزهای اوجش برمیگرده ?…

      موافقم 23
  3. پارسا عشق ماشین

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    طراحی عالی مشخصات مثل همیشه بد و اون صدا دل ننواز هم دیگه نداره

    موافقم 2
    مخالفم 14
    1. Amin-MC20

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      الان از موتور 3l v6 تویین توربو دیگه چی انتظار داری؟ میخوای 1700 اسب بخار فدرت تولید کنه؟

      موافقم 13
  4. پارسا عشق ماشین

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    می بینیم که ماشین های دوست داشتنیمون دارن به خاطره تبدیل میشن ما هممون مازراتی رو تو ایران یا نام صدا میشناسیم که همونم رفت

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. Amin-MC20

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      درسته کرن توریسمو صداش محشره ولی اینم صداش قشنگه تازه رو حالت corse وحشی ترم میشه

  5. ارش

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بازگشت به اوج یه کمپانی خاص و فوق العاده .

    موافقم 16
    مخالفم 1
  6. بهراد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (754 ديدگاه)

    نسل آینده چیزی به اسم مکانیکی قدیمی و تعویض روغنی نخواهد داشت ، یه مهندس میاد با تبلت کل فنی ماشینو چک می کنه مشکلی داشت موتور برقی و اینورتر و باتریارو عوض می کنه.بیشترین ضرر به تراشکارا وارد میشه.

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. Amin-MC20

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2097 ديدگاه)

      و وحشت ماشین بازا از اون دوران

      موافقم 3
      مخالفم 1
  7. محمد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (85 ديدگاه)

    چرا اینقدر طراحیش مزراتی نیست؟؟؟؟؟؟
    خخخخخخخخخخخ

    موافقم 1
    مخالفم 9
  8. Hussein

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    عالیه طراحی ایتالیایی شو به رخ کشید خوش خط و خال
    شاسی که دوج نیست چون دوج اصلا چنین پلتفرمی رو ارائه نمیده
    موتور کاملا ساخت خود مازراتیه
    فیس هم کهmc
    این ماشینو باید از نزدیک ببینی بعد نظر بدی
    امیدوارم هرچه زودتر مازراتی برسه به اوج

    موافقم 13
  9. Amin-MC20

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2097 ديدگاه)

    بیخیال!!!!!!!!!
    ایتالیاااا پرچمش بالاسسسس??????????
    ایتالیایی ها هیچوقت کم نمیارن هر کمپانی بالاخره فراز و نشیب داره ولی ایتالیایی ها خوب کارشونو بلدن

    موافقم 10
  10. Alireza

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (754 ديدگاه)

    نمیدونم طراحیش به اندازه بقیه مازراتی ها خاص نیست چراغ جلوش میتونست خیلی بهتر طراحی بشه همچنین دماغش یکم زیاد کشیده شده رو به جلو و ستون c هم خیلی کشیدست که باعث شده ازبغل شبیه i8 بشه من کلا از مازراتی انتظار طراحی بهتری داشتم

    موافقم 2
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا