مازراتی

معرفی رسمی مزراتی گیبلی هیبرید، قدرت بیشتر و ظاهر به‌روزتر

مزراتی از نسخه هیبریدی گیبلی رونمایی کرد. این خودرو دارای جلوپنجره جدید و چراغ‌های به‌روزتر بوده و پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی هیبریدی ملایم ۴۸ واتی آن قدرت ۳۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند.

گیبلی هیبرید می‌تواند در عرض ۵.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعت ۲۵۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. وزن این خودرو نیز ۸۰ کیلوگرم کمتر از نسخه دیزلی می‌باشد.

اما قوای هیبریدی این خودرو شامل یک سوپرشارژر الکتریکی اضافی است که توسط باتری پشتیبانی می‌شود. این ‌یک راه‌حل منحصربه‌فرد در این کلاس بوده و مزراتی می‌گوید توازنی عالی بین پرفورمنس، راندمان و لذت رانندگی ایجاد می‌کند.

مزراتی گیبلی هیبرید

مزراتی باتری را در عقب خودرو قرار داده و به توزیع وزن هم فکر کرده است. هم‌اکنون علیرغم استفاده از قوای محرکه هیبریدی، گیبلی هنوز هم یک مزراتی اصیل بوده و بنابراین سرنشینان می‌توانند از صدای جذاب تولیدی سیستم اگزوز اسپورت لذت ببرند.

مزراتی گیبلی هیبرید

در بحث مصرف سوخت گیبلی هیبریدی در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۸.۵ تا ۹.۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

از نظر طراحی این خودرو دارای رنگ آبی است که هویت تمامی محصولات هیبریدی مزراتی را تشکیل می‌دهد. از نظر بدنه، این رنگ آبی را می‌توان روی ورودی‌های هوای جانبی، کالیپرهای ترمز و ستون عقب مشاهده کرد. داخل کابین نیز رنگ آبی روی صندلی‌ها بکار رفته است.

اما تغییرات بیشتری نیز وجود دارد که آن‌ها را می‌توان در برخی بخش‌ها از جمله جلوپنجره دید. چراغ‌های عقب نیز پروفایل بومرنگ مانندی دارند که از مدل‌های ۳۲۰۰ GT و آلفیری الهام گرفته‌اند.

در بحث تکنولوژی گیبلی هیبرید با برنامه ارتباط جدید مزراتی معرفی شده که باعث می‌شود اطلاعات بی‌وقفه مبادله شود و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نیز در دسترس باشد. مورد بعدی سیستم مولتی‌مدیای هوشمند مزراتی است که شامل گرافیک HD برای صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی می‌باشد. همچنین پانل پشت آمپرهای جدید با گرافیکی متفاوت نیز دیده می‌شود.

مزراتی گیبلی هیبرید تنها اولین قدم در استراتژی الکتریکی سازی تمامی محصولات جدید مزراتی محسوب می‌شود. اولین خودروهای تمام الکتریکی این برند ایتالیایی نسل جدید گرن توریسمو و گرن کابریو خواهند بود که در سال آینده از راه می‌رسند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    عشق منی تو ایتالیای دوست داشتنی…..

    1. مزدا

      ۲۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      مزراتی طراحی ساده و شیک و ماندگاری داره
      ولی طراحی داخلیش دیگه مال ۲۰۲۰ نیست باید طراحی داخلی رو یه خانه تکانی بده

  2. nikzad

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    مزراتی دیگه بعد از گرن توریسمو اون محبوبیت رو نداشته و باید یه فکری بکنه گیبلی هم دیگه تقریبا شیش سالشه. امیدوارم دوباره به روزای اوجش برگرده.

  3. محمد

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    به نظر من اگه کسی خیلی عشق سرعت باشه لامبورگینی یا فراری می خره تا مازراتی
    ولی اگه کسی بیشتر به فکر اشرافی گری باشه مازراتی انتخاب خیلی خوبیه

    1. رامین

      ۲۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (918 ديدگاه)

      گزینه های خیلی جذاب تری برای اشرافی گری هست فک کنم مازراتی بره آخر لیست.

      1. ADAK

        ۳ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        اشرافی گری به سبک ایتالیایی

    2. ارشیاsvj

      ۲۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      مازراتی مال ادمای فخر خروشه
      از اپشنای ماشینای مازراتی میشه فهمید.????
      یک موتور و یک گیربکس به شما میفروشند وشما باید هنر خرج کردنتان را باشفارش اپشنها نشان دهید???

  4. فرید

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    طراحی های جدید مازراتی دیگه اون جذابیت سابق رو نداره

  5. yazdan mopar

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    سلام دوستان من تازه تو سایت عضو شدم چون مقاله هاش خیلی خوب بودن
    از نظر من این مازراتی کمپانی قوی نیست یعنی مثل قبلا چون دیگه ماشینای جالبی نمیزنه

  6. زیزیگولو

    ۲۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    با توجه به عکسای این ماشین مازاراتی گیبلی یه ماشین ۴ درب مدرنه که همچنان با چهره ی قدیمی عرضه میشه و ماشینی هستش که از نظر تجاری زیاد پرتقاضا نیست ولی همیشه یه سری از مشتریای خاص خودشو داره

  7. Ferrari

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1957 ديدگاه)

    مازراتی بدون سرمایه انچنانی داره نشون میده چقدر تواناست خیلی خوب میشد فیات توجه ویژه ای به مازراتی بکنه‌. مازراتی میتونه سدانهای گروه فیات کرایسلر رو زیرو رو کنه فقط سرمایه لازم داره برای طراحی پلتفرم های جدید.

    1. M.A.S

      ۲۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (849 ديدگاه)

      بدون سرمایه گذاری آنچنانی ؟دوست عزیز اون همه پولایی که دوج و رم دارن درمیارن داره کجا میره ؟
      میره تو شکم همین آلفا رومئو و مازراتی دیگه
      الان چند ساله سرمایه گذاری میکنن رو اینا پولارو الکی خرج میکنن بعد پول یه گیربکس به داج نمیدن حالا خوب شد این تونست یه درصد اون سرمایه هارو منطقی جلوه بده اگه بفروشه (منظور موتور جدید مازراتی هستش mc20)

  8. Hadi

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    کاش موتور های قدرتمندتری روش میذاشتن…

  9. آریا ماشین

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    چطور میشه گرن توریسمو mc استراداله رو فراموش کرد
    چرا الکتریکی آخه???

  10. Danial

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (466 ديدگاه)

    میدونستین محمدرضا شاه پهلوی 3 بار مازراتی ور از ورشکستگی کامل و صد در صد نجات داده احتمالاً اگر همون روال بود الان بزرگترین خط تولید مازراتی تو ایران بود بدون شک قیمت بالایی هم داشت اما با افتخار میگفتیم اینو ما داریم تو کشور خودمون تولید میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا