متفرقه

درگ ارزان‌ترین خودروی آفریقای جنوبی با دوچرخه!

اگر پیگیر روزانه مطالب پدال باشید حتماً شاهد مسابقات درگ زیادی بوده‌اید. این مسابقات ساده اما هیجان‌انگیز چیزهای زیادی از یک خودرو را نشان می‌دهند که مهم‌ترین آن‌ها قدرت و چگونگی انتقال آن به چرخ ها می‌باشد.

اما اگر رقبای حاضر در یک مسابقه درگ سریع‌ترین خودروهای دنیا نباشند چگونه خواهد بود؟ اینجاست که شاهد مسابقه درگی متفاوت خواهیم بود…

هر دو رقیب حاضر در این مسابقه اصلاً خودرو نیستند! همان‌گونه که تیتر خبر نشان می‌دهد یکی از رقبا دوچرخه بوده و اشلی الدفیلد راندن آن را بر عهده دارد. او می‌گوید توانایی فرستادن معادل ۱.۶ اسب بخار قدرت به چرخ های عقب این دوچرخه را دارد.

رقیب دیگر هم باجاج است که شاید نامش به گوشتان خورده باشد چراکه باجاج شرکت هندی تولید کننده موتورسیکلت می‌باشد. باجاج همچنین به تولید موتورسیکلت‌هایی با بیش از دو چرخ همچون RE سه چرخ و این مدل حاضر در درگ یعنی Qute مشغول است.

شاید باجاج Qute را با یک خودرو اشتباه بگیرید اما این محصول خودرو نیست بلکه یک چهار چرخ با پیشرانه ۲۱۶ سی‌سی موتورسیکلت می‌باشد که پیشرانه آن زیر صندلی‌های عقب نصب شده و نیرو را به اکسل عقب می‌رساند. اگرچه Qute از نظر فنی خودرو نیست اما ارزان‌ترین چهار چرخی است که می‌توانید در آفریقای جنوبی خریداری کنید. این چهار چرخ قیمت ۷۵ هزار راند معادل حدود ۵۳۰۰ دلار را دارد.

باجاج Qute قدرت ۱۰.۸ اسب بخاری داشته اما خب به‌طور قابل‌توجهی از دوچرخه سنگین‌تر است. برای اینکه ببینید این دوچرخه چگونه باجاج Qute را شرمنده می‌کند حتماً ویدئو را تماشا کنید!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    😂😂
    چه درگی!
    سوالی که برای من پیش اومده اینه که انسان های جدید چجور سوار همچین ماشینایی میشن؟ خیلی برام جای سواله،ما اینجا به زور داخل پراید میریم!

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. زیزیگولو

      ۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      آبتین جان به تیتر خبر دقت کن نوشته آفریقا، جایی که خیلی از مردم تو فقر مطلق به سر میبرن و همین ماشین واسشون حکم مرسدس مایباخ رو داره ……. از قدیم گفتن : آنچه شیران را کند روبه مزاج، احتیاج است احتیاج است احتیاج

      1. Roham

        ۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        آفریقای جنوبی!
        کشور عقب افتاده‌ای نیست

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. زیزیگولو

          ۶ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          پنجاه درصد مردم آفریقای جنوبی در فقر زندگی میکنن و مابقی هم وضع زیاد خوبی ندارن ، مگر یه عده خاص

      2. مهردادکمال

        ۶ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1984 ديدگاه)

        افریقای جنوبی کشور خیلی فقیری که نیست وضعشون از ایران خیلی خیلی بهتره

        موافقم 2
        مخالفم 1
      3. Hamed

        ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (221 ديدگاه)

        همین آفریقای جنوبی یه سر برو پیگیر دریافت اقامت و صدور ویزاش بشو کامنتت رو پس میگیری
        دوست من بعد از یکسال دوندگی ترجمه مدارک و ریز نمرات دانشگاهی سالها سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی مدرک از بهترین دانشگاه های کشور و تازه بعد از قبولی تو مصاحبه براش ویزای کار تو آفریقای جنوبی صادر شد.
        درآمدش هم دلاری 10 برابر چیزی که تو ایران میگرفت

    2. mahan

      ۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      ???? این دیگه چه سمی بود.واقعا چهارچرخه نه ماشین.atv من هم ازین سریعتره هم چرخاش گنده تره.این چی میگه.بعید نیست اینا این قدر عاشق کوییک و تیبا شدن بنده خداها??

      1. آرِزو کنمت ، برآورده شدن بلدی؟

        ۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        ماهان خودم بُدو اَم از این سریع تر. میرم. ??
        به نظرم چند تا واسه پروژه گل پروری مون بخریم ارزون است ها؟!!؟??
        کسی هم شک نمیکنه ??

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. Ninja

          ۵ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          راه هم بری تند تری

        2. mahan

          ۵ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          والا.فکر کنم بیشتر برای مشغول کردن سالمندان ساختنش.???
          اره بخریم مخصوصا توی تعقیب گریز خیلی بکارمون میاد?
          ولی اگه یک درصد شک کنه لازم به فرار نیست فکر نکنم فایده ای داشته باشه

    3. محمد امین

      ۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      چهار نفر سوار اون فسقل پاشین شدن توقع دارن که با موتورش که با یه هوندا فرق زیادی نداره ببرن ،موتور هوندا ۱۰ اسب و گشتاور ۹.۲ نیوتون داره ،اگر چهار نفر سوارش بشه خوب از پیاده روی خم بدتره

    4. ?A.H MOTORS?

      ۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (495 ديدگاه)

      صد رحمت به پراید

  2. محمد رستمی نژاد

    ۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    جالب ترین درگ ایی که تا حالا دیدم.
    من خواستم یه کورسی کربن بگیریم .از بس گرون بود رگ به رگ شدم .

    1. RezaRs

      ۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      ممد رستمی سلام دا

    2. behnam1012

      ۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (994 ديدگاه)

      😂😂😂
      رستمی نژاد واقعا درکت نمیکنم !

  3. Farzad

    ۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    ای کاش نتیجه رو لو نمیدادین ، باحال بود .

    1. mahan

      ۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      ?? این چه کتگوریه اروتیکیه که داری.
      البته شوخی کردم ناراحت نشی فرزاد خان عزیز.اخه همچین درگ هایی برات سرگرم کننده و جالب هستند من یک تشبیه کوچک کردم.

      1. Farzad

        ۵ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        اروتیک ؟ ?? البته بیشتر برام جنبه سوژه خنده و فان دارن .
        خیر ماهان خان ناراحت واسه چی اختیار داری .

        1. mahan

          ۵ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          عزیز مایی فرزاد جان.در ضمن من یکیشونو نوشتم بقیه هم مینویسم داداش.اگه حذف نمیشد همه رو میفرستادم ولی اشکالی نداره فقط ببخشید بد قول شدیم.❤❤

        2. Farzad

          ۵ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          ماهان جان هر جور صلاح میدونی دونه دونه هم به نظرم بهتره مثل پدال که دوئل هارو یه روز درمیون کرد که بیشتر طول بکشه ، در کل هر جور راحتی داداش ، مخلصم ❤

  4. برقیه جارو برقی BG

    ۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (256 ديدگاه)

    شتابوبوووووووووووو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    قدرتووووووووووووووووو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    این باید با لاکپشت مسابقه بده
    البته نباید از باجاج هند و خریداران افریقایی چیزی بیشتر از این انتظار داشت> 10 دلارم واسه این زیاده چه برسه به 5 هزار دلار
    به قول یارو تو اوج تکنولوژی هندیا هنوز سوار و عاشق توک توک اند
    الان بعضیا میگن هنددد فلان
    افریقا بهمان
    جمع کن بابا خیاررررررررررررررر

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. محمد امین

      ۵ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      فکر میکنم اگر ۴ نفر سوار ماشین نبودن میبرد، آخه چهار نفر با یه موتور سیکلت

  5. محسن

    ۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (170 ديدگاه)

    از پراید گرونتره

  6. D.R strange

    ۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (13 ديدگاه)

    امروز رفتم مجله خودرو بخرم دیدم چیزی نیومده. گفتم بیخیال میرم اینترنت اخبار رو میخونم. من اطلاع که پدال ساعت 8 صبح تا 5 بعد ظهر مطلب میزاره. بعد امروز اومدم پدال ( و همچنین دیگر سایت خودرو ) ولی در سایت پدال ما پدیده یا پیغمبر این چه کامنت هایی هست رو برو شدم !! هرکی یه حرفی از خودش زده بود اصلا من موندم چی به چی هست.

    گفتم از این حال و هوا در بیاید تجربه رانندگی با لامبورگینی هوراکان پرفورمانته رو در پیست هونکهایم در بازی شبیه سازی خودرو با شما اشتراک بزارم !! دیگه حالا گیم با واقعیت فرق داره ولی خب این گیم خیلی با واقعیت نزدیکه.

    احتمالا اسم بازی reall racing3 رو شنیدید یا حتی بازیش کردید. ولی این بازی تازگی ها خیلی پیشرفت کرده و خب حجمش هم بالاس حدودا کل دیتا مجموعا 3.5 گیگ حجمشه. خیلی خیلی هم به واقعیت نزدیکه.

    اینم تجربه رانندگی بنده اونم با عشق یعنی هورکان در پیست هونکهایم
    ( البته در گیم شبیه سازی )

    در ابتدا حرکت هنگام شتاب گیری ماشین سریع و بدون کوتاهی ممکن شتاب میگیره
    و اون صدای موتور V10 تنفس طبیعی اونم با هدفون خیلی جذابه. صدای که ما ایرانی ها هیچ وقت نمیتونیم بشنویمش… ماشین سریع شتاب میگیره ولی فرمون زیاد تیز نیست. اگر این بازی رو در پیست هونکهایم کرده باشید میفهمید پیست سرعتی زیاد نیست و بیشتر پیچ داره ولی 3 خروجی جاده مسیر طولانی هست . هورکان سریع شتاب میگیره و حرکت میکنه سریع به پیچ شماره 1 میرسیم که خب نیازی به ترمز نیست با برداشتن گاز سرعت خودرو کاهش پیدا میکنه و دوباره گاز میدهیم و هورکان غرش کنن شروع به حرکت میکنن اما نکته مهم اینجاس سر پیچ ها ماشین خیلی به زمین جسبیده وقتی پشت هورکان بازی میکنید بعدش میرید پشت موستانگ میفهمید مهندسی هورکان چه قدر بالاس و سر پیچ ها سریع هست. در پیچ دوم سرعت را تا زیر 60 کیلومتر کم میکنیم بعدش چندتا تصادف ناچیز با خودرو های گیم میکنیم ? مسیر کمی صاف میشه بعدش دوباره یه نیش ترمز و بعدش مسیر کاملا باز هست و دوباره گاز میدهیم. این مسیر خیلی طولانی هست و هورکان تا پیشینه سرعت 260 کیلومتر بر ساعت میرسد. با اینکه گیم در گوشی هست ولی خیلی واقعی هست و شما سرعت بالا را حس میکنی… زمانی به بیچ 5 میرسید به ترمز شدیدی نیاز هست تا سرعت خودرو زیر 90 کیلومتر بیاید بعد مسیر کمی صاف میشود و دوباره میتوان شتاب گیری کرد. در کل هونکهایم پیست جالبی هست و زیاد پیچیده نیست و طولانی هم زیاد نیستش. اما اخر مسیر نمیدانم باگ بازی هست یا واقعا اینجوری هست در پایان پیست قسمتی هست که برای خودرو های پیست محور و چسبیده به زمین اصلا خوب نیست و انگار دست انداز هستش.ولی هورکان بدون اینکه از پیچ منحرف بشه با سرعت 80 کیلومتر اون قسمت را رد میکند و غرش کنان میتازد. ویژگی جالی این خودرو دید وسیع در داخل کابین به بیرون هست که سبب میشود شما به جلوی کاپوت دید کامل داشته باشید. اما مشکل اصلی این خودرو چسبیدن بودن به سطح زمین هست. این حالت در مسیر مسابقه خوب هست ولی اصلا به درد خیابان نمیخورد. مجموعا رانندگی با هورکان در بازی ریل ریسینگ سخت نیست. درواقع انگار ماشین خودش میداند باید چه کند و کجا برود. نمیدانم آیا واقعیت هم اینگونه هست یا ولی پرفورمنسی این ماشین واقعا بی نظیر هست. آنهایی که گیم شبیه سازی دارند یا حتی ریل ریسینگ. اگر ابتدا سوار خودرویی همچو موستانگ یا کوروت بشن یا سوار بنتلی کانتینانتال. بعدش سوار هوراکان. آن وقت میفهمید حتی در بازی ها پرفرومنسی لامبور مثال نازدنی هست ! یه اشاره ای به فرمان پذیری خودرو کردم. این را بگویم در بازی شاید انحراف کوچک به چپ یا راست فرمان زیاد تیز نباشد ولی نرم هست. ولی هنگام پیش های شدید بسیار تیز هست. و جلو خودرو چسبندگی زیادی دارد.

    برسی کلی خودرو لامبورگینی هورکان پرفورمانته در پیست هونکهایم گیم ریل ریسینگ

    خودرو خوبی هست. سریع هست چسبندگی شدیدی دارد و در هر پیستی تایم خوبی میزند صدای دلنشینی دارد… یکی از صداهای ناب دنیای گیم و صد البته واقعیت.
    دید کامل به جلو. طراحی کابین جذاب

    مشکلات این خودرو : برای پیست خوب هست اما اون چیزی من روندشم اصلا به درد شهر نمیخوره. چسبندگی زیادی. و قدرت رام نشدنی حتی در گیم !!
    قمیت گران در بازی ? همچنین در واقعیت.

    شرمنده اگه کامنت من طولانی و خیلی ساده و خلاصه بود. امید وارم از این تجربه رانندگی مجازی لذت برده باشید. تنها هدفم این بود امروز بعد دیدن کلی کامنت مسخره و بی پایه و اساس. یه کامنت خوب ببنید.
    فعلا امتحان دارم. ? انشا الله اگه خوشتون اومد باز هم از این تجربه ها ولی کامل تر براتون میزارم.

    ???????

    1. mahan

      ۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      شاید خیلی از ماها به سنی رسیدیم که دیگه از دنیای گیم فاصله گرفتیم و نمی دونیم کدوم بازی خوبه و اصلا وجود داره ولی همواره دوست داریم گیم هارو مخصوصا وقتی میریم مهمونی و یک تینیجر داره گیم میزنه از خود تینیجره مشتاق تر میشیم و مشغول بازی میشیم.مگه میشه گیم رو دوست نداشت؟بنظرم اگه شما سررشته دارید و همچنین دوستان توی سایت یک سری مقاله از معرفی گیم های ماشینی و تست و تجربه ماشین هاش رو بنویسید و کنسول های هر کدوم هم معرفی کنید.خیلی خوب میشه.اخرین نیدفوراسپیدی که بازی کردم توی لب تابم بود چندبارم توی یک ایکس باکس 360.الان حتی نمی دونم فورزا برای کدوم کنسوله یا گرن توریسمو برای کدومه؟
      در ضمن تو امتحانت هم موفق باشی❤❤

  7. Nima RST

    ۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (90 ديدگاه)

    طولانی ترین درگی بود که تا حالا دیدم ?
    حتی ازون درگ معروف تانک ها هم بیشتر طول کشید ??‍♂️?

  8. زیزیگولو

    ۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    از نظر من هر درگی در جای خودش جالبه و هیجانای خاص خودشو داره

  9. سلمان

    ۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (161 ديدگاه)

    البته قیمتش هم خیلی بالا هست !! ۵۳۰۰ دلار !!!!

  10. میثم

    ۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    باجاج برای خانواده هایی که پول ماشین ندارن جایگزین خوبی برای موتوره
    حداقل ایمنی بالاتری نسبت به موتور داره و از باد و بارون و سوز سرما ازشون محافظت میکنه

  11. میثم

    ۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    بنظر من تاتا نانو گزینه بهتری بود
    سال 2008 که اومد 2 تا 3 هزار دلار بود
    ولی کاربرد بیشتری داشت و بهش نمیگفتن 4 چرخ
    خودش یه ماشین مستقل بود

  12. میثم

    ۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    بهترین ماشینها تو این سگمنت، کی کارهای ژاپنی هستند.
    با موتورهای 3 سیلندر 660 سی سی هم اندازه پراید قدرت تولید میکنن و ایمنی و پرفورمنس اونها اصلا با امثال این قابل مقایسه نیستند
    مصرفشونم عمدتا زیر 4.5 لیتر هستن
    تازه مدلهایی دارن که بهشون میگن کی تراک که آفرود خوبی هم نسبت به تواناییهاشون دارن

  13. BenzSLR

    ۵ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    والا با دوچرخه خودمم با این کورس بزارم میبرمش چه برسه این :)

    1. حسین

      ۶ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (785 ديدگاه)

      یه دوچرخه دارم تنه آهنی مارک پلیس
      نه کمک جلو داره نه عقب
      از این قدیمی ها تقریبا البته نه خیلی قدیمی
      دنده ای هم هست ولی تنها جاییش که آخ نگفته
      خودرو هاش و خورشیدی طبق های جلوش بوده که هنوزم بعد ۱۰ ،۱۵ سال ساییده نشده
      و مزیت این قدیمی تر ها طبق و خورشیدیشو
      بزرگ تره و درسته نیروی بیشتری میخواد ولی
      سرعت بیشتری هم داره
      من با جی پی اس موبایل زدم
      ۴۷ تا رفتم باهاش که دقیق هم هست نه
      مثل ماشین خطا داشته باشه
      راستی یادم رف دوچرخم ۲۴ هست

  14. Hamed

    ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (221 ديدگاه)

    5 هزار دلار بدی برای 10 اسب بخار؟
    پیاده بری سریعتر میرسی فقط به درد کسایی میخوره که زانوشون مشکل داره نمیتونن راه برن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا