مزدا

پشت فرمان مزدا 3 سدان مدل 2019 جدید

سدان های کوچک در مقایسه با هاچبک ها و شاسی بلندها معمولاً انتخاب دوم به شمار می‌روند؛ اما مزدا این کلاس را رها نکرده است. نسل جدید مزدا ۳ هنوز هم به‌صورت هاچبک و سدان در دسترس بوده و مدل سدان این خودروی ژاپنی به دنبال رقابت با خودروهای لوکسی همچون مرسدس A کلاس و آئودی A3 می‌باشد.


اگرچه مزدا کمی ارزان‌تر از رقبای آلمانی است اما جذابیت سطح بالاتری در مقایسه با برخی رقبای هم‌وطن همچون هوندا سیویک و تویوتا کرولا دارد. هر دوی این خودروها نیز هنوز به‌صورت هاچبک و سدان عرضه می‌شوند.


مزدا ۳ سدان در مقایسه با نسخه هاچبک خود تنها کاپوت و شیشه‌ی جلوی مشترکی دارد. تمامی پانل‌های دیگر این خودرو جدید بوده و خط سقف نیز کمی ارتفاع بیشتری دارد. اگرچه فاصله بین محوری هر دو نسخه مزدا ۳ برابر با ۲۷۲۷ میلی‌متر است اما بدنه‌ی مدل سدان ۲۰۰ میلی‌متر طویل‌تر می‌باشد.


طول بیشتر مزدا ۳ سدان به خاطر اورهنگ عقب است. فضای محفظه بار نیز از ۳۵۱ به ۴۴۴ لیتر رسیده و با وجود خط سقفی که ارتفاع بیشتری دارد، بخش عقب کابین این خودرو تنگ احساس نمی‌شود. بخش عقب کابین روشنایی بیشتری داشته و جادارتر از مدل هاچبک است که این امر نیز به لطف ستون‌های C نازک‌تر و شیشه‌های بزرگ‌تر حاصل شده است.

شما نمی‌توانید این خودرو را با پیشرانه پایه اسکای اکتیو جی بنزینی یا اسکای اکتیو D دیزلی سفارش دهید بلکه خریداران تنها یک گزینه پیش روی خود خواهند داشت که پیشرانه‌ی جدید و هوشمند اسکای اکتیو ایکس ۲ لیتری بنزینی می‌باشد که از تکنولوژی احتراق کمپرس و دستیار هیبریدی ملایم استفاده کرده و طبق گفته‌های مزدا، بدون نیاز به استفاده از توربو و کم کردن حجم پیشرانه مصرف سوخت ادعایی ۵.۶ لیتری دارد.


این چیز بدی نیست زیرا پیشرانه اسکای اکتیو ایکس همان پیشرانه‌ای است که تقریباً توسط اکثر کارشناسان توصیه می‌شود. این پیشرانه به اندازه پیشرانه اسکای اکتیو جی ساکت یا آرام نیست اما عملکرد و مصرف سوخت بهتر آن باعث می‌شود گزینه‌ای مناسب باشد.

مزدا 3 سدان مدل 2019 جدید
برای اینکه بتوان به پرفورمنس ادعایی مزدا دست یافت باید پیشرانه را تحت‌فشار گذاشت اما خب در بزرگراه شاهد آرامش بهتر آن نسبت به پیشرانه‌های دیزلی خواهید بود. مزدا ۳ معمولاً به خاطر سواری خود مورد تحسین قرار می‌گیرد و شاید از نظر هیجان رانندگی تنها پشت سر ب ام و سری ۱ قرار گیرد. این مدل از مزدا ۳ نیز از نظر سواری تفاوتی با اسلاف خود ندارد.

مزدا 3 سدان مدل 2019 جدید
شاسی جدید مزدا ۳ همکاری خوبی با سیستم تعلیق داشته تا اطمینان و اعتمادبه‌نفس زیادی برای یک خودروی دیفرانسیل جلو ایجاد کند. کمی تکان در بدنه وجود داشته اما چیزی را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و میزان چسبندگی خودرو بالاست. این خودرو هم سواری خوبی داشته و هم راحت است.

مزدا 3 سدان مدل 2019 جدید
از نظر کابین و کیفیت آن نیز حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. مزدا واقعاً با ارائه نسل جدید مزدا ۳ به دنبال شکار رقبای لوکس بوده است. سیستم اطلاعات سرگرمی مزدا ۳ جزو نقاط قوت خودرو بوده و صفحه‌نمایش ۸.۸ اینچی آن نیز تیز است. ژاپنی‌ها بسیاری از کنترل‌های فیزیکی مدل قبلی را حفظ کرده‌اند و یک کلید چرخشی در کنسول مرکزی نیز باعث حرکت منوها می‌شود. اگر شما از لمس کردن زیاد صفحات نمایش خودروها متنفر هستید از این ویژگی مزدا ۳ بسیار خوشتان خواهد آمد.


در مدل‌های رده میانی همچون GT اسپورت شاهد پوشش چرم استاندارد خواهید بود و همچنین پلاستیک‌ها و متریال بکار رفته در بعضی بخش‌های کابین بهتر از نمونه‌هایی است که در مرسدس A کلاس و یا نسل قبلی فولکس‌واگن گلف بکار رفته است.

کابین مزدا ۳ واقعاً شیک بوده و تجهیزات زیادی نیز دارد. فرمان گرم شونده، صندلی راننده با تنظیم برقی در ۸ جهت و سیستم صوتی Bose نیز جزو تجهیزات این خودرو هستند. با توجه به اینکه تفاوت قیمتی بین مدل‌های سدان و هاچبک مزدا ۳ جدید وجود ندارد بنابراین انتخاب بین این دو خودرو به سلیقه خریداران بستگی خواهد داشت. ویژگی‌های اصیل مزدا ۳ همچنان در این خودرو وجود داشته و خانواده‌ها جذابیت بیشتری در نسخه سدان آن خواهند یافت. این خودرو فضای بیشتری داشته و صندوق بزرگ‌تری هم دارد.

مشخصات مزدا ۳ سدان ۲.۰ 180PS GT Sport

  • قیمت: 26675 پوند
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی هیبریدی ملایم
  • قدرت/گشتاور: 178 اسب بخار/۲۲۴ نیوتون متر
  • گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 216 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 5.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Farzad

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    بیسته بیست … حرف نداره

    1. مزدا

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2087 ديدگاه)

      لامصب چقد جذاب هست ??
      هنوز تو کف مزدا ۳ مونتاژ داخل هستم چه برسه به این
      قطعا دیدن از نزدیک خیلی جذابتر از عکسش هس

    2. joojoo

      ۱۸ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (278 ديدگاه)

      گفته بودم که مزدا در حال برنامه ریزی برای تبدیل شدن به یه برند پریمیومه..به جای اینکه زیرشاخه ی پریمیوم ایجاد کنه مثل تویوتا….ولی ملت منفی بارون کردن منو…..
      حالا فکر کنم خیلیا معنی حرف منو بهتر درک کنن

  2. ایمان

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    بهترین طراحان در بین خودروسازان ژاپنی رو مزدا در اختیار داره بی شک ؛ از راه دور ، از توی عکس و …. همه جا زیبایی شو فریاد میزنه ؛ بی حاشیه و دوست داشتنی مثل مزدا

  3. بهراد

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (750 ديدگاه)

    اینکه مزدا با سدان های لوکس رقابت می کنه قصد برتری هم داره مثل اینه که
    یه جوون با استعداد که روابط نداره ولی ضوابط داره بخواد بره اون بالا ها پیش مسئولین و خودشو به اونا ثابت کنه که نه تنها چیزی از اونا کم نداره بلکه یه مزیتایی هم داره که تو هیچ کودومشون پیدا نمیشه و مطمنا طرفدارای خیلی زیادی هم خواهد داشت …

  4. MAHDI

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    AUTOEEXPRESS گفته::::!!!!!
    *مزدا به دنبال رقابت با آئودی A3 و مرسدس کلاس A هستش!!!!!!
    *اونقدر هیجان رانندگی بالایی داره که در این زمینه تنها پشت ب ام و سری 1 قرار میگیره!!!!!!!!!!!!
    *همچنین کیفیت متریال استفاده شده در بعضی نقاط کابین بهتر ازنمونه های استفاده شده در مرسدس A کلاس و نسل قبل فولکس واگن گلف هستس!!!!!!!!
    (((9 واقعا احسنت به مزدا بخاطر این تولیداتش)))

  5. امین

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    26 هزار پوند واسه این کلاس. کمری و اکورد و مزدا 6 چند هستن مگه؟!

    1. سروش

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (227 ديدگاه)

      قیمت اروپا بیشتر از آمریکاست

  6. Alireza

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    البته تست موسش خوب نبود کم فرمانیش زیاد بود

  7. Alireza

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (753 ديدگاه)

    اشتباه شد اون مزدا cx30 بود??‍♂️

  8. ارش

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    اهورا مزدا طراحیشن عالیه.

  9. سعید(تهران)

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (495 ديدگاه)

    “صفحه‌نمایش 8.8 اینچی آن نیز تیز است” صفحه نمایش تیز نیست اینجا sharp به معنای تیز نیست منظور رزولوشن بالا و با کیفیت بودنه…

    1. شاهین

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      سلام بله میدونم منظور از شارپ و تیز بودن صفحه نمایش این نیست که دستو میبره!
      منظور پاسخ تیز و سریع صفحه نمایش هست.
      ارادت

      1. حسین

        ۱۷ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (258 ديدگاه)

        با سلام. منم یه بار این موردو گوشزد کردم ولی ای کاش اون موقع این جوابو به بنده میدادید تا بفهمم منظور سرعت پاسخ نمایشگره نه وضوح تصویر آن.

      2. سعید(تهران)

        ۱۷ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (495 ديدگاه)

        ممنون از توجهتون، با سپاس

        1. شاهین

          ۱۸ آبان ۱۳۹۸
          سوابق: (4710 ديدگاه)

          سلام شرمنده بابت تاخیر در پاسخ دادن و ممنون از توجهتون
          ارادت

  10. Mohammad amin

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    امتیاز من به این ماشین در نوع خودش100000000000000000 از 100

  11. net

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3471 ديدگاه)

    اگر خط سفید اطراف شیشه دربها سرتاسر بود و پایین شیشه دربها خط سفید داشت زیباتر میشد.اگر صندوق عقبش یه کم کشیده تر بود قشنگتر میشد. خط استیل زیر چراغ جلو خیلی بد هست و اگر این خط استیل زیر چراغ جلو نداشت زیباتر میشد جدیدا مزدا در سال ۲۰۱۹ زیر چراغ جلو تمام مدلهای ماشنهایش همچین خط استیل زشتی میزاره.طراحی داخلی چرم یکپارچه مشکی زیبایی داره.دو لوله اگزوز دایره ای قشنگی داره.رینگش قشنگه

  12. the nororious critic

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    از نظر من تمام چیزایی که یه سدان کوچیک باید داشته باشه رو داره و مصرف سوختشم عالیه.یه جورایی تقریبا بی نقصه.?

  13. حسین

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    قیمتش خیلی بیشتر از سویوک و کرولا هست. در واقع یه برزخی بین لوکس و اقتصادیه. اما من یکی که ترجیحش میدم

  14. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (260 ديدگاه)

    مزدارا عشق است

  15. GTS

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1153 ديدگاه)

    بنظرم طراحی بدنش زیادی اسموت هست اگر یکم عضلانی بود جالب تر میشد ولی در کل مزدا کارش عالیه…ولی برعکس دیزاین داخلیش علی رغم خلوت بودن خیلی جذابه
    — > نظر شخصیه منه و هیچ تاثیری توی نام و قدرت مزدا نداره نیایید چهارتا بارم کنید حالا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا