مزدا همهچیز را متفاوت انجام میدهد. برای مثال با نادیده گرفتن پیشرانههای بنزینی کمحجم شده، این خودروساز کاملاً از رقبای نامآشنای دیگر جدا شده است.
این نسل جدید مزدا ۳ است. خودرویی که همواره گزینهای شیک و جذاب بوده اما این بار به خاطر خطوط تیز و برجسته و عناصر ترد و شکنندهی بدنهی متمایز میشود. مزدا ۳ جدید از بهار سال جاری میلادی با فرمهای بدنهی سدان و هاچبک و طیفی از گیربکسهای اتوماتیک و دستی و سیستمهای چهار چرخ محرک یا دیفرانسیل جلو در دسترس خواهد بود.
پیشرانههای این خودرو نیز شامل نمونهی ۲.۸ لیتری اسکای اکتیو دی دیزلی و پیشرانهی ۲ لیتری بنزینی اسکای اکتیو جی و یا اسکای اکتیو ایکس میباشد. این نسخهی آخری قدرت حدود ۱۸۰ اسب بخاری داشته و از سیستم منحصربهفرد SPCCI سود میبرد. این یک خلاقیت هوشمندانه است که گشتاور، مصرف سوخت و آلایندگی پیشرانههای دیزلی و بنزینی را باهم ترکیب کرده است.
البته برای قضاوت کامل دربارهی نسل جدید مزدا ۳ باید منتظر آینده بمانیم چراکه بررسی اولیهی ما تنها به نسخهی بنزینی ۲ لیتری اسکای اکتیو جی محدود بوده است. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی همراه شده است. سواری خودرو دقیقاً همانی است که مهندسان مزدا میخواهند شما حس بکنید. مزدا ۳ بیش از آنکه روی سیستمهای کمکرانندهی کلافه کننده و ویژگیهای رفاهی تمرکز داشته باشد روی هندلینگ کار کرده است.
به منظور جذب رانندگان حرفهای و مشتاق، مزدا اقدام به تحقیق دربارهی حرکات انسانی کرده و نگاهی ویژه به موقعیت صندلیها و ارتباط راننده با خودرو داشته است. نتیجهی این تحقیقات جو رانندگی فوقالعاده است. ارگونومی کابین حرفی برای گفتن باقی نگذاشته و متریال بکار رفته و طراحی این بخش نیز عالی هستند. استفاده از تمامی کنترلها و دکمهها نیز به آسانی صورت میگیرد.
مزدا اقدام به حفظ عملکرد لمسی از صفحهنمایش مرکزی کرده و تمامی عملکردها را از طریق کلید چرخان مشابه ب ام و در اختیار راننده گذاشته است. استفاده از این تنظیمات آسان بوده و به مزدا اجازه داده تا موقعیت صفحهنمایش را بالاتر از داشبورد قرار دهد و به این ترتیب راننده بدون برداشتن چشم خود از جاده به صفحهنمایش نگاه کند.
صندوق ۲۹۵ لیتری مزدا ۳ جدید کوچکتر از نسل پیشین است و پایینتر از رقبایی همچون فولکسواگن گلف با صندوق ۳۸۰ لیتری و یا واکسهال آسترا با محفظه بار ۳۷۰ لیتری قرار میگیرد. فضای صندلیهای عقب نیز پذیرفتنی بوده و شاید همواره افراد بیشتری را با خودرو حمل کنید این یک نقیصه باشد.
نسل پیشین مزدا ۳ خودرویی جذاب برای سواری بوده و مدل جدید هم این رویه را ادامه داده است. سیستم تعلیق عقب خودرو شاید رضایت کمتری داشته باشد اما در جاده آن را خوب خواهید دانست. کنترل حرکات بدنه نیز به خوبی صورت گرفته و سواری خودرو با پایداری به پیش میرود. این عملکرد قابلتوجه با ارتباط واقعی به دست آمده است چراکه فرمان هم احساس و وزن قابلتوجهی داشته و با دقت و سریع عمل میکند.
در کل مزدا ۳ جدید خودرویی بسیار تر و تمیز به چشم میآید. تنها اما و اگر خودرو به پیشرانهی ۲ لیتری اسکای اکتیو جی ۱۱۸ اسبی مربوط میشود که فاقد گشتاور دورهای پایین لازم در مقایسه با بسیاری از رقبای توربو میباشد و برای رانندگی سریعتر باید فشار زیادی به آن وارد کنید. از نظر ما این خودرو با پیشرانهی جدیدتر و کاراتر اسکای اکتیو ایکس عملکرد بهتری خواهد داشت.
هنوز تجهیزات و تریم های نسل جدید مزدا ۳ تأیید نشدهاند اما انتظار میرود همان ساختار مدلهای سادهی نسل فعلی ارائه گردد.
مشخصات مزدا ۳ ۲.۰ SkyActiv-G
- قیمت: از ۱۸۵۰۰ پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 118 اسب بخار/۲۱۳ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۵ ثانیه (تخمینی)
- حداکثر سرعت: 200 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5 لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)
منبع: autoexpress
محمد
۱۱ بهمن ۱۳۹۷حسرت
حسرت
آه
بهمن خودرو
انحصار
مزدا ۳ نیو قدیمی
گروگانگیری تمام محصولات مزدا بخاطر مزدا ۳ نیو قدیمی
حسرت
فغان
آه
این بود سهم ما از مزدا
و دیگر هیچ متاسفانه…
ADAK
۱۲ بهمن ۱۳۹۷ولله این مزدا عالیه
اما ما مردم ایران لیاقت خودروی خوب ، زندگی خوب و رفاه خوب را نداریم !
که اگه خواهانش بودیم ، این نبودیم …
خلایق هرچه لایق
ADAK
۱۲ بهمن ۱۳۹۷پس لطفا ناله نکنین …
شاهين
۱۲ بهمن ۱۳۹۷من واقعا موافقم که مزدا از لحاظ طراحی بالاتر از هوندا و تویوتا و پایینتر از لکسوس قرار داره و در واقع خوشکل ترین ماشینای کلاس اقتصادی دنیا رو میسازه،ولی چرا انقد اسباش کمه؟ و عجیبتر چرا انقد اسباش قویه! یه جای کار اطلاعات میلنگه، چون وقتی شتابش ۸.۵ ثانیه هست خب حداقل باید ۱۶۰-۱۷۰ اسب باشه، مگه اینکه اسباش گودزیلا باشن، البته از مزدا بعید نیست جای اسب هیولا استفاده کنه، ماشینای داخلی و چینی هم جای اسب قاطر مشت رحمان رو استفاده میکنن
سامان
۱۱ بهمن ۱۳۹۷تو فوق العاده ای مزدا …خاک بر سر بهمن موتور که به جای نزدیکی با تو به آشغالهای چینی نزدیک شد واقعا جات خالیه که اگر بودی ایرانو میترکوندی واقعا من این ماشینو حتی به سوناتا ال اف هم ترجیح میدم…خلایق هر چه لایق واقعا مرده شور بهمن موتورو ببرن تو چه وضعی گرفتار شدیم ….توففففف
محمدامین
۱۲ بهمن ۱۳۹۷تقصیر بهمن موتور نیست،هیچ جا حاضر نیست با ما همکاری کنه?
pooriya.bmw..german
۱۱ بهمن ۱۳۹۷عالی عالی
عاشق مزدا هستم
واقعاً خاص
یک کلمه عشق
بهترین خودروساز ژاپن
???
مزدا
۱۱ بهمن ۱۳۹۷آدم دوسش نداشته باشه چیکار کنه???
بهترین کیفیت با قیمت عالی
محمد
۱۱ بهمن ۱۳۹۷مزدا، خاص ترین خودروساز میان رده ژاپنی
تقریبا تمام محصولات مزدا رو دوست دارم
پرستیژ خاصی دارن
طراحی با وقار اروپایی
کیفیت ژاپنی
قیمت رقابتی
روح اله
۱۱ بهمن ۱۳۹۷درود بر همگی دوستان بله من هم عاشق مزداهستم و با هیچ ماشینی هم عوض نمیکنم خاک تو سر ایران خودرو سایپا
مسعود
۱۱ بهمن ۱۳۹۷جالبه که از همه لحاظ برای این خودرو مایه گذاشته و طراحی بیرونی و خارجی ماشین را به کل تغییر داده . برای چراغ های جلو و عقب از مزدا cx-5 الهام گرفته و کنسول ماشین و نحوه قرار گیری صفحه مانیتور کلا تغییر کرده و چند درجه خمش به سمت راننده قرار داده تا راننده احساس ناراحتی و خستگی نکند. اما برای خودروی cx-5 مدل 2020 هم باید از این کنسول داخل ماشین قرار بده و گذاشتن سقف پانوراما و سیستم غیرفعال سازی سیلندر را در تمامی محصولاتش قرار بده تا عملا ماشین بدون هیچ عیب و نقصی با دیگر خودروها رقابت کند.
بهنام
۱۱ بهمن ۱۳۹۷این خودرو به قدری زیبا و امتحان پس داده هست که میشه به راحتی فضای محدود صندوق عقب و فضای عقب کابین را نادیده گرفت. بسیار شیک و ترو تمیز. آفرین به مزدا
Khosrow
۱۱ بهمن ۱۳۹۷بدنه به ظرافت شاهکارهای ایتالیا ..
مهدی
۱۱ بهمن ۱۳۹۷خیلی طراحی زیبایی داره.چه طراحی بیرونی وچه طراحی داخلی حس گرون قیمت تری نسبت به خودروهای کلاسش داره.اما اگه من بخوام انتخاب کنم قطعا مدل سدانش رو انتخاب میکنم.هونداسویک وتویوتا کرولا رقیب خیلی قدرتمندی رو مقابل خودشون میبینن
سام
۱۱ بهمن ۱۳۹۷کیفیت کابین مزدا 3 جدید واقعا محشر است.ارگونومی در حد عالی بوده و همه ادوات و ابزارهای کنترلی در محلی بسیار نزدیک به راننده خودرو و در یک محیط جمع و جور جای گرفته است؛درست مثل یک خودروی خوش دست و اسپورتی.
NAVID۰۰۹۸
۱۱ بهمن ۱۳۹۷چطوری اینقدر این ماشین دوست داشتنیه .
من طرفدار تویوتام ، اما این مزدا خیلی خوبه ، یعنی خیلی خیلی خیلی خوبه .
به نظر من یه چیزیه مابین تویوتا و لکسوس و بسیار قابل ارزش .
اصلاً تا حالا کدوم مزدا بد بوده که حالا بگیم این خیلی خوبه ، کلاً مزدا شرکت بدون حاشیه و دوست داشتنی هست .
علي-كيوج
۱۱ بهمن ۱۳۹۷درسته این پیشرانه اسکای اکتیو جی مدل پایه است ولی بنظرتون قدرت ۱۱۸ اسب واسه موتور دو لیتریش کم نیست؟!
دو نسل قبلیش که میشه مزدا ۳ نیو،که تو ایرانه موتور دو لیتریش حدودا ۱۴۰ اسب قدرت داره!
سیدمهران میرابوالقاسمی
۱۱ بهمن ۱۳۹۷مزداراعشقه.
روح اله
۱۲ بهمن ۱۳۹۷آرزو میکنم از ته دل که دوستاران مزدا یکی از ماشین فوق العاده داشته باشیم به همین زودی
Archi KHAN
۱۴ بهمن ۱۳۹۷دمت گرم روح اله …
Ali a
۱۲ بهمن ۱۳۹۷من که عاشقش شدم…
حسین وی
۱۲ بهمن ۱۳۹۷وااای هاچبکش هیچ حرفی برای گفتن نمیزاره چقد خوبی اخه تو ???
دوستان این مدل موتوره مزدا قدرتش محدود شده است
مگرنه مزدا 30 سال پیش از موتوره 2.3 لیتری 900 اسب کشید بیرون
Pouya
۱۳ بهمن ۱۳۹۷لعنتی خیلی خاصه
بعد از آلفا رومیو جولیتا این خوشکله
کارایی و مشخصات به درک
artin
۱۴ بهمن ۱۳۹۷چقدر خوشگله !!!