مزدا با معرفی کراس اوور کامپکت CX-30 که برادر بزرگتر و شیکتر CX-3 است بر تعداد قدبلندان خود افزوده است. اوایل سال جاری بود که این برند ژاپنی نسخه توربوی CX-30 را معرفی کرد. این خودرو ترکیبی از قدرت از بالا و تجهیزات بهتر است. مزدا آن زمان قیمت این مدل را اعلام نکرده بود اما حالا میدانیم که قیمت CX-30 2.5 Turbo از ۲۹ هزار دلار شروع خواهد شد.
البته به این قیمت باید ۱۱۰۰ دلار هزینههای تحویل را نیز اضافه کرد. هرچند این خودرو قطعاً باب میل خریداران خواهد بود چراکه دارای تجهیزات استانداری همچون تریم کروم کابین، فرمان و دستهدنده چرمی، صندلیهای جلوی گرم شونده، مونروف برقی و آینه وسط بدون فریم و با تیره شوندگی خودکار است. از جمله ویژگیهای بدنه نیز میتوان به رینگهای ۱۸ اینچی مشکی، جلوپنجره مشکی براق، ریلهای سقف آلومینیومی، چراغهای جلو و عقب LED و آینهبغلهای گرم شونده اشاره کرد.
مزدا همچنین پکیجهای پریمیوم و پریمیوم پلاس را ارائه می کند که دومی برای اولین بار در CX-30 عرضه شده و مختص مدلهای توربو است. قیمت CX-30 پریمیوم از ۳۲۳۰۰ دلار شروع میشود و دارای تجهیزاتی همچون سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو، صندلیهای چرمی و فرمان گرم شونده و پدال شیفترها میباشد. مدل پریمیوم پلاس هم به مواردی همچون دستیار ترافیک، دوربین ۳۶۰ درجه و… مجهز بوده و قیمت پایه ۳۳۹۰۰ دلاری دارد. سه رنگ جدید قرمز کریستال با قیمت ۵۹۵ دلار، رنگ خاکستری متالیک با قیمت ۴۹۵ دلار و رنگ سفید میکا با بهای ۳۹۵ دلار نیز عرضه شدهاند.
اگرچه این تجهیزات اضافی خوب هستند اما آنچه باعث جلبتوجه بیشتر میشود پیشرانه توربوی این قدبلند جذاب است. پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی مزدا قدرت ۲۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۳۳ نیوتون متری داشته که البته این عملکرد با سوخت اکتان ۹۳ به دست میآید. اگر از سوخت با اکتان ۸۷ استفاده شود قدرت به ۲۲۷ اسب بخار و گشتاور به ۴۲۰ نیوتون متر محدود خواهد شد. تمامی مدلهای توربوی CX-30 دارای سیستم چهار چرخ محرک مزدا و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با حالت اسپورت هستند.
دی جی70
۱۳ آذر ۱۳۹۹این ماشین اگه ایران بود کی سوار شاسی چینی میشد
Ali_x76
۱۳ آذر ۱۳۹۹اگه یه روز واردات با تعرفه منطقی ( نهایتا ۲۰-۳۰درصد) آزاد بشه، فرداش ایرانخودرو و سایپا باید تخته کنن.
یه مدت رنو میخواست سایت تولیدی توی ایران بزنه و کل منطقه رو تامین کنه، مدل رنو خزر هم برای ایران در نظر گرفته بود، اما انگار سنگ اندازی کردن تو مسیرش، تا اخر سایتشو توی ترکیه راه انداخت و خزر هم شد آرکانا…
Ahmadreza2002
۱۳ آذر ۱۳۹۹باید بگی کی کره ای سوار میشد (نه تایید و نه رد میکنم)
ب لحاظ قیمتی رقیب اوناس نه چینیا
مزدا
۱۳ آذر ۱۳۹۹لامصب چه دلبری میکنه .
سوار شدنشو نمیخوام فقط از نزدیک ببینمش یه دستی به سر و صورتش بکشم
ATa
۱۳ آذر ۱۳۹۹این طراحی، مصرف سوخت، تکنولوژی با 32 هزار دلار…. اگر انگلیسی آلمانی بود با کلی بنر و تیم تبلیغی 3 برابر بایستی بیشتر پول برای هیچ پرداخت میشد. خوبه تکنولوژی الکتریکی شدن و پتنت دست اروپایی ها نیست وگرنه با چه قیمتی عرضه می شد در قالب تولید محدووود احتمالا !
فرشاد
۱۳ آذر ۱۳۹۹چه قیمت مناسبی داره
کاش رد بشی از کوچمون
Ahmadreza2002
۱۳ آذر ۱۳۹۹همه چیزش اوکیه به جز اون پلاستیک های اطراف
دیگه خیلی زیادن به نظرم
سامورایی از قله فوجی
۱۳ آذر ۱۳۹۹واقعا نسبت به قدرت و امکاناتی که داره قیمتش خوبه
Ahmadreza2002
۱۳ آذر ۱۳۹۹جا داشت گیرباکس بهتری روش میزاشتن
شش دنده کمه براش
Me
۱۴ آذر ۱۳۹۹گیربکس رو واقعا موافقم
ژاپنی ها خیلی سخت تن به تغییرات بزرگ میدن
همین که توربوش کردن خودش یه تغییر بزرگ براشون
بهزاد
۱۳ آذر ۱۳۹۹چه قدر زیباست زبان طراحی مزدا
سیدمهران میرابوالقاسمی
۱۳ آذر ۱۳۹۹مزدا عشقه
حالا یکی
۱۳ آذر ۱۳۹۹مزدا برنامه تبدیل شدن به برند لوکس را داره
البته که میتونه و واقعاً داره حساب شده و عالی کار میکنه.
بی ادعای با کیفیت
مهرداد كمال
۱۳ آذر ۱۳۹۹مزدا کار خودشو خیلی سخت کرده
در آینده نسل بعدی رو چطور بایس طراحی کنه که از این قشنگتر شه
زیزیگولو
۱۳ آذر ۱۳۹۹وقتی حرف از یه کراس اور کامپکت جدید میشه شاید خیلیا علاقه ای نداشته باشن موضوعو دنبال کنن ولی در مورد مزدا CX-30 شرایط فرق میکنه چون طراحی برجسته یه کابین با طراوتو یه شاسی قوی چیزایی نیستن که بشه بسادگی نادیده شون بگیری
حسین وی
۱۵ آذر ۱۳۹۹سواری هندلینگ شتاب عالی
همه چی تموم
وحید
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱من ۵ ساله مزدا ۳ دارم.با اینک موتور و تکنولوژیش قدیمیه ولی هیچی کم نداره.هر بلایی سرش میاری جواب میده
حتی باطریشم هنو فابریکه