درست چند هفته پس از اعلام عرضه مزدا ۳ توربوی مدل ۲۰۲۱، این خودروساز ژاپنی کراس اوور CX-30 2.5 S مدل ۲۰۲۱ را با تجهیزات استاندارد جدید معرفی کرده است. متأسفانه پسوند S در نام این خودرو فقط برای خودنمایی بوده و خبری از ارتقای پرفورمنس این محصول نیست.
بجای استفاده از پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوی اسکای اکتیو در مزدا ۳ جدید، CX-30 2.5 S از پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی مدل سال پیش استفاده کرده و قدرت قبلی ۱۸۶ اسب بخاری دارد. همانند مدل سال قبل، این پیشرانه با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری کرده و نیرو را بهصورت استاندارد به چرخ های جلو میفرستد. البته میتوان سیستم چهار چرخ محرک را نیز سفارش داد.
اما این خودرو در مدل ۲۰۲۱ خود از اندروید اتو و اپل کارپلی استاندارد به همراه سرویسهای ارتباطی مزدا با سه سال اشتراک رایگان سود میبرد. از دیگر تجهیزات استاندارد CX-30 S مدل ۲۰۲۱ میتوان به صفحه مرکزی ۸.۸ اینچی، بلوتوث، دو پورت USB، ترمز پارک الکترونیکی، شیشههای برقی، برفپاککنهای حساس به باران، استارت دکمهای، دوربین دندهعقب و ورود بدون کلید اشاره کرد. بسته ایمنی مزدا شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز هوشمند، هشدار توجه راننده و نوربالای خودکار نیز در این خودرو دیده میشوند.
اما مدل CX-30 2.5 Selcet علاوه بر تجهیزات پیشین به پایش نقاط کور با هشدار ترافیک پشتی، آینهبغل به همراه چراغهای راهنما، ورود بدون کلید پیشرفته، صندلیهای چرمی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، ورودیهای هوای صندلیهای عقب، استراحت گاه دست عقب به همراه نگهدارنده فنجان و رینگهای ۱۸ اینچی مجهز شده است. مدل S Preferred نیز از مونروف برقی، صندلیهای جلوی گرم شونده، صندلی راننده با تنظیم در ۸ جهت، آینههای جانبی حافظهدار و جلوپنجره مشکی سود میبرد.
فول ترین نسخه این خودرو با پسوند پریمیوم شناخته شده و به تجهیزاتی همچون سیستم صوتی Bose با ۱۲ بلندگو، هدآپ دیسپلی، ناوبری، صندلیهای چرمی، درب پشتی برقی، آنتن بال کوسهای، ریلهای سقف، پدال شیفترها، جلوپنجره متمایز و چراغهای جلو و عقب LED مجهز است. قیمت CX-30 2.5 S از ۲۱۹۰۰ دلار برای مدل تک دیفرانسیل و ۲۳۳۰۰ دلار برای مدل چهار چرخ محرک شروع میشود. تریم های Select، Preferred و پریمیوم نیز به ترتیب ۲۳۹۰۰، ۲۶۳۰۰ و ۲۸۵۵۰ دلار قیمت داشته و سیستم چهار چرخ محرک نیز با بهای ۱۴۰۰ دلار در دسترس است.
AMG///
۲ مرداد ۱۳۹۹نظر سنجی
مزدا cx3 ??
مزدا cx30??
کدوم بهترن
مسعود
۲ مرداد ۱۳۹۹من از این ماشین خیلی خوشم میاد. یک ماشین شاسی بلند که به بهترین شکل طراحی شده و کیفیت بالا را میتونید هم در طراحی داخلی و هم در طراحی خارجی ببینید. فضای صندوق عقبش هم خیلی جادار و بزرگه و قیمت مناسب و مصرف سوخت عالی ای داره و از خودروی مزدا cx-3 هم یک سرو گردن بالاتره.
مهدی
۲ مرداد ۱۳۹۹منم خوشم میاد اگر خریدی یکی هم برای من بخر
Saeed
۲ مرداد ۱۳۹۹این یه نیم کلاس از cx3 بالاتره و از هر لحاظ به خصوص فضا از اون سرتره.cx3یه جورایی کراس ، مزدا ۲ و این کراس مزدا ۳ با زبان طراحی جدید.ظاهرا نسل بعدیه cx5 افزایش ابعاد داره و یجورایی ازین قراره متفاوت تر بشه.
meysam
۲ مرداد ۱۳۹۹مزدا اگه خیلی زود سویچ کنه رو الکتریکی بشرط پرفورمنس خوب مثل تسلا یا در اون حد با این طراحیهای عالی خیلی سریع رشد میکنه.
مهرداد كمال
۲ مرداد ۱۳۹۹یکی از زیباترین ساخته های دست بشر
سیدمهران میرابوالقاسمی
۳ مرداد ۱۳۹۹مزدا.عشق است
آریا ماشین
۷ مرداد ۱۳۹۹الان فرق این با cx-3 چیه؟