بخش استرالیای مزدا از نسخه پرچمدار جدید پیکاپ BT-50 با نام تاندر رونمایی کرد.
این خودرو که بهطور ویژه برای هماهنگی با نیازهای استرالیاییها طراحی شده رقیب مستقیم تویوتا هایلوکس X و نیسان ناوارا N-Trek Warrior میباشد. پیکاپ موردبحث بر پایه BT-50 GT دو کابین چهار چرخ محرک بنا شده و از قیمت معادل ۵۰۵۰۰ دلار آمریکا برای نسخه دو کابین دستی و قیمت معادل ۵۲۷۹۵ دلار آمریکا برای مدل دو کابین اتوماتیک در دسترس خواهد بود.
آنچه باعث تمایز سریع تاندر از سایر نسخههای این پیکاپ میشود گارد جلوی فولادی و نوار نورانی LED در جلو میباشد. مزدا همچنین این پیکاپ را به رینگهای ۱۸ اینچی مشکی متمایز، قوسهای چرخ و پلههای جانبی جدید مجهز کرده است. از دیگر تغییرات BT-50 تاندر میتوان به میله اسپورت روی محفظه بار و پوشش جدید روی این بخش اشاره کرد.
مزدا میگوید ارزش تغییرات رخ داده در این پیکاپ معادل ۹۹۴۸ دلار آمریکا میباشد.
همانند دیگر مدلهای این خانواده، BT-50 تاندر به پیشرانه ۴ سیلندر ۳ لیتری توربودیزل با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر مجهز شده است. این پیشرانه با همکاری گیربکس دستی مصرف سوخت ۷.۷ لیتری در هر صد کیلومتر دارد درحالیکه مصرف مدل اتوماتیک ۸ لیتر اعلام شده است. پیکاپ یاد شده بهصورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل عقب قفل شونده عرضه میشود.
خریداران مزدا BY-50 تاندر میتوانند این خودرو را با رنگهای سفید، مشکی، نقرهای، خاکستری، آبی و قرمز سفارش دهند.
یکی از مدیران مزدا استرالیا گفته است:
ما از معرفی نسل جدید مزدا BT-50 در اواسط سال ۲۰۲۰ کاملاً خرسند هستیم. نسخه فول و پرچمدار تاندر نشان دهندهی طراحی برجسته و سطح بالای ایمنی و توانایی BT-50 جدید میباشد.
کافر مقدس
۱۲ فروردین ۱۴۰۰منو یاد اباهت و کارایی ـه پادرا انداخت
REZA
۱۲ فروردین ۱۴۰۰اشغال سازهای ایرانی با هیچ جای دنیا قابل قیاس نیستن چه سبک فروششون چه سبک تولیدشون اگر بری توی کشور دیگه تعریف کنی فکر میکنن فیلم تخیلی داری تعریف میکنی
mahan
۱۲ فروردین ۱۴۰۰چانگان cs35ی که تو ایران هست ادم رو یاد کالسکه و گاری میندازه و واقعا مبتذله!ولی الان نسخه فیس لیفت جدیدشو دیدم چه قدر پیشرفت کرده واقعا خارج از بحث کیفیت و پرستیژ رو کنار بگذاریم این پیشرفت تحسین برانگیزه!و خودرو سازی ما فعلا گیر کرده که چراغ دنا و رانا رو عوض کنه و مثل ایفون پسوند پلاس و اس و اس مکس بگذاره بعید نیست سال بعد دنا پلاس پرو بیاد یا دنا پلاس مکس.ازین مبتذل تر برای گرفتن پول بیشتر از چینی سوار ها یک فیس لیفت زشت تر از اس5 و هایما درست کرده کلی کشیده روش!
NAVID۰۰۹۸
۱۲ فروردین ۱۴۰۰آقا ماهان
باور کنید نصف پولی که برای خودروی ساخته شدهی خودروسازان مردم پرداخت میکنند ، برای هزینههای پوچ و باج دادنها میره !!!
دیشب یکی از خبر نگاران معروف خودرویی تعریف میکرد که با چندتا از مدیران خودرویی دولتی ایران به فرانسه سفر کرده بود برای انعقاد قراردادی با رنو ، میگفت تمام هزینهها با دولت هست و اینها غیر از حق ماموریت که میگرند و در حقوقشان حساب میشه ، حتی پول یک آبمعدنی هم از جیب نمیدهند و تمام فاکتورها را ارائه میکنند و شرکت مثلاً سایپا یا ایرانخودرو پرداخت میکنه !!!
حالا نکته چی بود :
میگفت یکی از مدیران با دیدن دخترهای فرنگی فرانسوی ، زیر دِلِش باد میکنه و چون میخواسته از خود هتل دختر نیاره تا گند کار در نیاد ، میره و از محل مربوطه در جایی سفارش میده و… ، اما چون طرف زبان و نوشتار فرانسوی نمیفهمیده و کلاً همه میدونید که خیلیها که راس کار هستند کلاً بَبوگلابی تشریف دارند و با پارتی مدیر شدهاند ، فاکتورها همه را خود هتل میفرسته برای سفارت و سفارت هم چِک نکرده میفرسته شرکت مربوطه در ایران که پرداخت بدهی کنند برای این مدیران عازم شده به فرانسه و در این فاکتورها از جوجونوشابه گرفته تا زیر شکم باید پرداخت گردد??? و … و حتی میگفت برای سفر چین هم وضعیت چنین بوده و … !!!
حالا متوجه شدید چرا صورت وضعیت خودروسازیهامون هیچگاه به مجلس ارائه نمیشه و چرا خودروسازان هیچگاه پیشرفت نمیکنند !
یه نمونهی دیگر ، واگذاری خرید محصولات خوراکی برای تهیه غذای نیروی انسانی ایرانخودرو که میگفت با ورود هر مدیر به سوگلیهای آشنایان واگذار میشه و اینها هرچی دوست دارند فاکتور میکنند و از ایرانخودرو میگیرند ، مثلاً فکر کن اگر سیبزمینی ۱۰۰۰ تومن باشه ، اینها ۳۰۰۰ تومن فاکتور میکنند و حالا شما حساب کن برای فقط یه قلم غذا چقدر مواد غذایی لازم هست و… !
حالا شما حساب کن تا یه خودرو بیاد ساخته و منتاژ بشه چقدر هزینهها در پشتش خرج میشه تا سپس برآورد هزینه بشه و مثلاً یه پژو پارس در میاد ۱۰۰ میلیون اما ما میخریم ۲۰۰ میلیون چون باید خرج اضافهی ۱۰۰ میلیون اضافه را مردم پرداخت کنند ، چرا ؟!
چون بازار خودرویی را بسته و مردم را مجبور به خرید میکنند و تمام هزینههای سربار و اضافه از جیب ملت همیشه در صحنه میره و یعنی مردم دارند پول لذت شکم و زیر شکم مدیران بیسواد خودرویی عازم به چین فرانسه آلمان و…. را میپردازند!!!!!
خودروسازان ما دلیلی نمیبینند که مثل آدم خودرو طراحی و بسازند وقتی میبینند این مردم هر آشغالی را با اشتیاق میخرند و تازه لَقَب و فن پیج هم برایش میسازند و در صفهای خرید زنبیل میگذارند و … !
Amirreza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰واقعا افسوس داره ، کاش یکم به خودشون بیان
NAVID۰۰۹۸
۱۲ فروردین ۱۴۰۰آب ریخته را نمیشه جمعش کرد !
مغز پوسیده هم نمیشه دُرُستِش کرد !
هیچکس جای حقیقی خودش ناایستاده ، همهی ما کاری را انجام میدهیم که یا مجبور به انجامش هستیم و به ما تحمیل شده به سبب فقر یا ترس از فقیر شدن یا یا یا یا بیسواد و بیتخصص در جایی قرار گرفتهایم که با پارتیبازی و زدوبند آنجا قرار گرفتهایم که هم پول مفت ملت ( بیتالمال ) را هاپولی کنیم به اسم حقوق ماهانه و سالیانهی مدیر ، کارمند و… و هم پایگاهی باشیم برای اجرای دستورات فردی که ما را به آن پست و مقام رسانیده !!!
یککلام ختمکلام : (( ایران شده مافیای دولتیهایِ مکملِ ثروتمندان )) !
غصهام میگیره از جوانان و افراد متخصصی که قَهر کردند و رفتند تا بهرهوری داشته باشند برای فرنگیها و نه ایرانی که امروز نیاز شدید داره به عشق ، تعهد و تخصص به این کشور !
mahan
۱۴ فروردین ۱۴۰۰دقیقا نوید جان.تمام کردی حق مطلب رو
حمید رضایی
۱۲ فروردین ۱۴۰۰اینکه دیفرانسیل عقبش قفل میشه خیلی خوبه
REZA
۱۲ فروردین ۱۴۰۰اشغال سازهای ایرانی با هیچ جای دنیا قابل قیاس نیستن چه سبک فروششون چه سبک تولیدشون اگر بری توی کشور دیگه تعریف کنی فکر میکنن فیلم تخیلی داری تعریف میکنی
زیزیگولو
۱۲ فروردین ۱۴۰۰این مدل مزدا تو کلاس ماشینای Ute قرار میگیره که یعنی پیکاپایی با طراحی بدنه یک ماشین کوپه هستن
MahyarM.A.R
۱۲ فروردین ۱۴۰۰درسته فن ژاپن ولی چرا یبا یه خورده پول بیشتر رپتور یا اصلا 20 هزار دلار ندم تی ار ایکس رو بگیرم پر قدرت ترین پیکاپ دنیا
Aryan kia
۱۲ فروردین ۱۴۰۰خیلی عالیه مزدا کلا عالیه
حسین
۱۲ فروردین ۱۴۰۰تقریبا هیشکی نمیخره.
میثم
۱۲ فروردین ۱۴۰۰شاسیش مستقله یا مثل هوندا ریدجلاین کراسه؟
میثم
۱۲ فروردین ۱۴۰۰ریجلاین ???
MOS
۱۲ فروردین ۱۴۰۰نه شاسیش مستقله
روی پلتفرم ایسوزو دی مکس ساخته شده و موتورشم همونه
سیدمهران میرابوالقاسمی
۱۲ فروردین ۱۴۰۰مزدا عشقه
Amirreza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰من خیلی طراحیشو دوست دارم ، چون هم ضمختی و خشونت یک آفرودر در طراحیش دیده میشه و هم همون ظرافت زیبایی که در خودرو های مزدا هست . واقعا قشنگه