اولین نسل مزدا CX-5 به خاطر دینامیک رانندگی قابلاعتنا و ظاهر شیک و مشتریپسند سریعاً به خودرویی محبوب تبدیل شد. دومین نسل این خودرو که به تازگی معرفی شده میخواهد موفقیت نسل قبلی را ادامه دهد…
مزدا در نسل دوم این کراس اوور راه درستی را در پیش گرفته است. همهچیز از پیشرانه گرفته تا شاسی، سیستم تعلیق و طراحی ظاهری دستخوش تغییر شده و توجه باورنکردنی به جزئیات ما را به یاد برندهای لوکس و ردهبالا میاندازد.
مدل سال ۲۰۱۸ این خودرو دارای برخی تغییرات در سطح تجهیزات مدل پایه و همچنین معرفی تکنولوژی خلاقانه غیرفعال سازی سیلندر به منظور بهبود مصرف سوخت است. این کراس اوور شیک همچنین عنوان خودروی کاربردی سال ۲۰۱۷ اتوگاید از نظر خوانندگان را کسب کرده و در ادامه نیز شما را با نقاط قوت و ضعف این محصول ژاپنی آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.
- نقاط قوت
ظاهر شیک: کل محصولات مزدا بسیار شیک هستند و CX-5 جدید نیز به آسانی یکی از زیباترین کراس اوورها کلاس خود لقب میگیرد. با ظاهری لوکس، جزئیات هوشمند و طراحیای که پیر نمیشود، کراس اوور مزدا از طراحیهای افراطی و تفریطی اجتناب کرده است.
تجهیزات استاندارد درخور: برای سال ۲۰۱۸، حتی مدل پایه اسپورت CX-5 نیز دارای غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده چرمی، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب میباشد. این مدل همچنین دارای چراغهای جلو و واحدهای روز روشن LED میباشد. تمامی این تجهیزات تنها با بهای ۲۵۱۲۵ دلاری در دسترس است که با قیمت بسیاری از رقبای خود کاملاً رقابت میکند.
دینامیک رانندگی غیرقابلرقابت: این خودرو در کلاس کراس اوورهای کامپکت یک محصول واقعاً اسپورت بوده و فرمان و هندلینگ فوقالعاده آن یک سر و گردن بالاتر از رقبا میباشد. یکی از نویسندگان اتوگاید درباره CX-5 گفته است: “CX-5 در سر پیچها بهطور کاملاً احساسبرانگیز بهصورت تخت باقی مانده که برای یک شاسیبلند کامپکت واقعاً برجسته محسوب میشود. این خودرو شهرت مزدا به عنوان خودروی راننده را زنده کرده و بهترین تجربه رانندگی کلی را در کلاس خود ارائه میکند. این خودرو توازن با دقتی بین کاراکتر هیجانانگیز و سواری راحت ایجاد نموده است.
کابین فراتر از حد انتظار: حتی بدون آپشن قابل توجه کابین چرمی، مدل پایه CX-5 برخی از مدلهای گرانتر را نیز شرمنده میکند. تریم رده میانی تورینگ دارای طراحی چرم و جیر منحصربهفرد صندلیها بوده که کاملاً جذاب است؛ اما طراحی کلی و کیفیت متریال بکار رفته فراتر از خودرویی در چنین کلاس میباشد. ارگونومی CX-5 نیز خوب بوده و سوئیچها و کنترلهای ضروری نیز بسیار یوزر فرندلی هستند.
- نقاط ضعف
فضای محفظه بار محدود: این خودرو از نظر محفظه بار پشت صندلیهای ردیف دوم در برابر برخی از رقبای خود کم میآورد. البته زمانی که این صندلیها تا شوند فضای زیادی فراهم میشود اما در کلاسی که برخی رقبا فضای داخلی بسیار زیادی دارند آرزو میکنید که ای کاش CX-5 فضای زیادی داشت.
نبود گزینههای گوناگون پیشرانه: تنها یک پیشرانه برای هر سه تریم CX-5 وجود دارد که از نوع ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری اسکای اکتیو جی با قدرت ۱۸۵ اسب بخار است. این پیشرانه در نسل قبلی نیز وجود داشته اما بهروزرسانیهای گستردهای در آن صورت گرفته است. این پیشرانه برای مدل سال ۲۰۱۸ یک تغییر دیگر نیز داشته و آن اضافه شدن تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر میباشد. گفته شده است در آینده پیشرانه دیزلی نیز برای این خودرو در دسترس خواهد بود.
هزینههای مالکیت بالاتر از حد متوسط: علیرغم اینکه سهم مزدا در بازار رو به افزایش یافته اما شبکه نمایندگی شرکت در آمریکای شمالی نسبت به هوندا، تویوتا و جیپ کاملاً کوچک است. نمایندگیهای کمتر باعث شدهاند هزینههای نگهداری و تعمیرات این خودرو بیشتر از حد متوسط صنعت باشد. کمبود قطعات بهطور خودکار باعث افزایش بهای تمام شده میشود که تأثیر خود را روی جیب مصرفکننده میگذارد.
سیستم اطلاعات سرگرمی نه چندان جالب: صفحهنمایش ۷ اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی CX-5 که در داشبورد نشسته تنظیمات شناور جذابی دارد که در تمامی تریم های خودرو بهصورت استاندارد وجود دارد. این صفحهنمایش سرراست و مناسب بوده اما کمی بچهگانه به نظر میرسد. فکر میکنیم اگر ارتباطات اندروید اتو، اپل کارپلی و وای فای هات اسپات در این سیستم وجود داشتند پکیج کاملتری به مشتری ارائه میشود. مزدا قول نصب این سیستمها تا پایان سال را داده است.
منبع: autoguide
علی
۲۰ دی ۱۳۹۶من پژو 3008. رو ترجیح میدم داشبوردش زیباتره ظاهرش برام جذاب تره از همه مهم تر من به بزند پژو ارادت خاصی دارم
Hamid...Audi
۲۰ دی ۱۳۹۶پژو 3008 به خاطر دیفرانسیل جلو بودنش صرفا یه هاچبک بلند حساب میشه…
شاهين
۲۰ دی ۱۳۹۶این ماشین نه تنها از بنجل هایی مثل پژو ۳۰۰۸ و این فرانسوی های به درد نخور بهتره بلکه انقدر شیک و با کلاسه و انقد جذاب طراحی شده که کلاس اقتصادی رو رد کرده و وارد لوکس ها شده. درود بر شرف این کمپانی که با ۲۵۰۰۰ دلار همچین شاهکاری رو ساخته.فقط کسایی که مزدا رو روندن میفهمن هندلینگ سر پیچ مزدا یعنی چی…
Saeed Boroomand
۲۰ دی ۱۳۹۶ماشین های فرانسوی مشکلشون چیه مگه؟ چون توی ایران ماشین فرانسوی نداریم که به اون شکل و کولیوس و تالیزمان و کپچر هم من نشنیدم مشکل جدی داشته باشن، ماشین های مثل دویست و شش و چهارصد و پنج خب هم خیلی قدیمی هستن و هم این که بومی سازی اش کردن و بیشتر مشکلات از اینجا ها ناشی میشه. البته خب در مقایسه با آیودی و تویوتا یه مقدار عقب تر هستن ولی قیمتشونم کمتره یه مقدار.
علی
۲۰ دی ۱۳۹۶دوستان چرا دیسلایک بارانمون کردین من نظر شخصیمو گفتم
درضمن دوست عزیز آقا حمید این شاسی بلند نیستند کراس اوور هستم به نظرم هر کمپانی سبک خودشو داره پژو بیشتر تو ظاهر و کم مصرف بودن خودروهاش کار میکنه
آقا شاهین من چند جا خوندم هندلیگ پژو بهتر از مزداست
Saeed Boroomand
۲۰ دی ۱۳۹۶این که افراد به نظر شخصی دوستان یا بعضا به فکت های علمی دیسلایک میدن ( خود وجود دکمه دیسلایک حتی خیلی منطقی نیست ) نشان از بینش عمیق و آموزه های فرهنگی غنیه :)
اما در حالت کلی هندلینگ مزدا از بقیه توی کلاسش بهتره، از معدود مواردی که تقریبا همه منتقدین بهش باور دارن، و همچنین کیفیت مواد داخل کابین شرکت های مثل مزدا و ولکس واگن معمولا از بقیه بهتره توی ماشین های غیر لوکس. پژو هم خوبه به خاطر داشتن هویت و طراحی مستقل و کابینش که به نظر من هم زیباست. اما در کل ماشین هاش یک لول پایین تر هستن نسبت به برند های مثل مزدا و هوندا.
علی
۲۰ دی ۱۳۹۶دوست عزیز حرفت کاملا متین
و منطقی بود حال کردم
کاش همه کامنتاشون مثل توبود
مسعود
۲۳ فروردین ۱۳۹۷من همین الان هم مزدا ۳ دارم و رنو تالیسمان قطعا و بدون تردید و بدون هیچ شکی مزدا ….اگ مزدا ۶ تو ایران پول به این سطل آشغال گنده که رنو ساخته نمیدادم …کسایی که تالیسمان روندن و یا مدت زیادی داشتنش حرفمو تایید می کنن اگر نه واقعا با هم رده هاش مقایسه کنید…یه ماشین احمق و بی نهایت اذیت کن تنها نکات مثبتش ظاهرش که واقعا زیباس وشتابش و گیربکسشه که دومی تا حدی از سومی ناشی میشه وگرنه هندلینگ دوام و کاملا غیر یوزر فرندلی ….حتی یه کلید نزاشتن که اگه لازم بود کنترل کشش رو خاموش کنی با یه سوییچ پلاستیکی احمقانه….خلاصه بگم مهندس هایی که تالیسمان رو ساختن معلومه از اون خر خون ها بودن که شب روز درس خوندن و مهندس شدن ولی مهندس های مزدا اونایی ان که همون سر کلاس یاد میگرفتن?
شاهين
۲۱ دی ۱۳۹۶شما جایی خوندی ولی من تجربه شخصیمو گفتم.وقتی ۴۰۷ و مزدا۳ رو رانندگی کنی دیگه گریت میگیره بشینی پشت پژو
Ali
۲۱ دی ۱۳۹۶یکی از پرفروش ترین ماشین های اروپا ۳۰۰۸ هست و نقدهای خوبی روش شده نه به صرف فروش بالا
علیرضا
۲۳ فروردین ۱۳۹۷من ریویوها رو خوندم ، تیگوان و CX5 و هوندا CRV عموما رنک بالاتری دارن ، ولی پژو3008 هم رنک مناسبی داره، همین طور راو4 .
فرهاد رضایی
۸ مرداد ۱۳۹۹دوست عزیز خودرو های فرانسوی در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن ندارند نه از نظر کیفیت و طراحی و نه از نظر خدمات قابل توجه نیستند . فرانسوی ها را بیشتر در کشورهای جهان سوم و آفریقایی میبینید .
من خودم در کانادا هستم به اطلاع شما میرسانم که حتی یک دستگاه پژو یا رنو در کانادا و آمریکا تاکنون ندیده ام اینجا بازار رقابتی است و توان رقابت را فرانسوی ها ندارند . اصلا نمایندگی فروش و خدمات هم ندارند . و مردم اصلا پژو و رنو را قبول ندارند .
در طول پنج سال اخیر خودروهای کره ای هیوندایی و کیا جهش بزرگی کردند و بازار خوبی را بدست آورده اند .بر عکس میتسو بیشی بازار کوچک خود را از دست داده و صحبت از خارج شدن این کمپانی از آمریکای شمالی است .
SAEED Z
۲۰ دی ۱۳۹۶دینامیک راندگی مزدا در کلاس خودش یک سر و گردن از رقباش بالاتره.
شعار برازنده ای داره : Driving Matters
ارش
۲۰ دی ۱۳۹۶قیمت فقط ۲۵۰۰۰ دلار????❤❤❤
جواد
۲۰ دی ۱۳۹۶اتفاقاً اولین نقطه ضعفش ظاهر غیر شیکشه!
جواد
۲۰ دی ۱۳۹۶برا چی منفی میدید!؟
خدایی از نظر زیبایی در مقابل کراس اوورای آئودی،بنز،لکسوس،تویوتا،…..،هیوندا خیلی پایین تره!
بیاییم تعصب رو کنار بزاریم!
شاهين
۲۰ دی ۱۳۹۶شما اگه ۳۰۰ میلیون داشتی اینو بخری بگو زشته برو لکسوس بخر ۴۵۰ تومن :)
جواد
۲۰ دی ۱۳۹۶دوست خوب اینجا همه میان نظرشونو میدن! قرار نیست کسی قدرت خرید فلان ماشینو داشته باشه یا نداشته باشه!
(ضمناً! بنده قدرت خرید چند تا پورشش رو هم دارم!)
Sina
۲۰ دی ۱۳۹۶منفی میدن چون حرفات هیچ منطقی نداره، بنز آئودی، لکسوس لوکس ساز هستن در صورتی که مزدا خودروساز اقتصادی هست این طبیعیه که خودروی لوکسی که دوبرابر خودروی اقتصادی قیمت داره بایدم طراحی شکیل تری داشته، پس منطقی کامنت بزار… تو بین کراس اوور های اقتصادی و نیمه لوکس مزدا یکی از زیباترین طراحی هارو داره
جواد
۲۰ دی ۱۳۹۶من کلی گفتم رفیق!
اگه دقت کنی آخرش هیوندا رو هم نوشتم!!
هیوندا که دیگه هایپر کار ساز نیست!!؟
جواد
۲۱ دی ۱۳۹۶صحبتم کلی بود!
دقت کنی آخر کامنتم تویوتا و هیوندا رو هم نوشتم!
اینا که دیگه هایپرکار ساز نیستن!؟
Saeed Boroomand
۲۰ دی ۱۳۹۶یعنی به نظر شما ظاهر مزدا سی ایکس فایو از اون قورباغه ی بی احساس را فور بهتر نیست؟ ( بقیه موارد رو تویوتا کارش درسته)
حسن
۲۱ دی ۱۳۹۶کسی نگفت از بنز و آئودی و لکسوس بهتره، ولی یقینا از تویوتا و هیوندایی طراحی بهتری داره.
من 7 ماه پیش بعد از کلی گشتن و تست درایو اکثر کراس اوورای هم رده قیمتی مزدا cx-5 (تویوتا راو 4 و نیسان روگ و هندا سی آر وی) آخرش مزدا رو انتخاب کردم و واقعا راضیم از انتخابم. باید اینا رو کنار هم دید تا متوجه تفاوت ها و کیفین کابین و غیره شد. البته همشون خوب بودن و هرکدوم مزیت خودشو داشت ولی مزدا هم طراحی و کیفیت متریال و رانندگیش بهتر بود
حمید رضا
۲۱ دی ۱۳۹۶من اینو از نزدیک تو توکیو دیدم. اولین لحظه که دیدمش حس شوک رو داشتم مثل اولین دیدن cls., فراری مودنا، کادیلاک srx،سری 6، کوروت، میتسوبیشی mitsu 3000gt ، lc500، گالانت 95و چندتا ماشین دیگه از نزدیک.
فووووووووقالعاده فضاییه. انگار از آینده اومده.
محمود
۲۰ دی ۱۳۹۶11111111111تو این سگمنت پژو 3008 سلطانه..بقیه دوم به بعد .
شاهين
۲۰ دی ۱۳۹۶3008 توی ۱۰ تای اولم نیست دوست عزیز…برو سایت های معتبر رو چک کن متوجه میشی…این کلاس در سلطه مزدا و تویوتا و هونداست و بعد از اونها هم هیوندا و کیا..اصلا پژو عددی نیست تو این جمع بزرگان.من دی اس رو هم نمیتونم با مزدا مقایسه کنم چه برسه به پژو
Behi
۲۰ دی ۱۳۹۶3008 و CX5 هردو عالین
ظاهر شیک کابین شیک
اگه پژو انجین قوی و چهار چرخ محرک میذاشت با اختلاف اول میشد تو این سگمنت اما الان مشترکن (پژو بخاطر بازار هدفش که اروپاست مصرف سوخت رو اولیت قرار میده همین عامل باعث میشه تو سایر نقاط جهان از محبوبیت محصولاتش کاسته شه)
عاشق هر دوشونم
علی
۲۰ دی ۱۳۹۶با سلام
یه نکته ای که این دوست داشتنی ژاپنی داشت و برام عجیب بود تعداد کم نمایندگی های مزدا در آمریکای شمالی و همچنین کمبود قطعات است که بعضا پیش میاد و جالبه که اینقدر سریع می تونه روی هزینه های بالاتر در اونجا تاثیر بزاره و مطمعننا فروشش هم پایین بیاره .واقعا حیف این ماشین به این کاملی هست
سید مهران میرابوالقاسمی
۲۰ دی ۱۳۹۶اخه اونایی که میگن پژو هروقت گفتیم خاک انداز خودتونا وسط بینداز اخه اگه به مزدا بگید زشت پس به قیافه تون چی می گید مزدا دمت گرم.
مهران
۲۰ دی ۱۳۹۶حیف این برند که تو ایران نمایندگی نداره به نظرم اگه وارد میشد به خاطر کیفیت و زیبایی و ….. به فروش خیلی خوبی میرسید
ماسل
۲۰ دی ۱۳۹۶خود مزدا فکر نکنم چندان تمایلی داشته باشه .ولی اگه میبود خوب میشد.
حمیدرضا
۲۰ دی ۱۳۹۶اصلا علاقه ای به برند مزدا ندارم هزاریم ماشین خوب بسازه یه تویوتا یا نیسان یا سوبارو رو به مزدا ترجیح میدم
حسین وی
۲۱ دی ۱۳۹۶سلطانه بی چونو چرای ژاپن
#ali.m#
۲۱ دی ۱۳۹۶مخالفم .
Raha
۲۱ دی ۱۳۹۶زبان طراحی مزدا با سلیقه ی ما ایرانی ها خیلی مچه
از هر کی بپرسید حتما در کنار کلی خودرو های دوست داشتنیش یه دونه مزدا هم میبینید
Raha
۲۱ دی ۱۳۹۶“طراحیای که پیر نمیشود”
بهترین جمله ایی که تا حالا در مورد مزدا دیدم
Alitalia
۲۱ دی ۱۳۹۶باور اینکه بتونی این ماشینو با ۱۱۰ میلیون سوار شی در حد رویاست. چه بر سرمون اومده؟؟ الهی باعث و بانیش نابود بشه
Matthew
۲۳ مهر ۱۳۹۷سلام دوستان
من پس از یک ماه تحقیق و مطالعه مزدا CX-5 Gran Touring Premium Package گرفتم. برای من کنار تکنولوژی به روز, ایمنی خودرو خیلی مهم بود. برای همین من هم از ماشینهای لوکس (Acura, infiniti, BMW ) تست درایو کردم هم خودروهای اکونومی (RAV۴, CR-V, Santa Fe sport). از بین این خودرو ها میتونم بگم مزدا بهترین driveability رو میده و مخصوصن آپشن Adaptive cruse control و نمایش اطلاعات روی شیشه جلو بسیار مفید هست در رانندگی.
برای اینکه لیست کامل خودروها و امتیاز مربوطه در رابطه با ایمنی رو به صورت سال به سال ببینید میتونید به این آدرس مراجعه کنید که بر اساس تست به هر خودرو امتیاز میدن و از حالت سلیقه ای بدور هست.
https://www.iihs.org/iihs/ratings/TSP-List
Farshid
۱۳ مهر ۱۳۹۸هر ۳ مدل ۲۰۱۷ و ۱۸ و ۱۹رو داشتم الانم دارم. مدل ۲۰۱۹ با معرفی موتور توربو ۲۵۰۰ جای هیچ عیب و نقصی رو تو دین ماشین باقی نگذاشت… بی نظیر و به طور محسوس از هم رده های خودش مثل تویوتا راف۴ ، هوندا CRV و نیسان روگ بالاتر هست. لذت رانندگیاسپرت و بی نظیر
فرهاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۸دوستان در نظر داشته باشید که در بازار جهانی خودرو ،اتومبیل های فرانسوی اصلا حرفی برای گفتن و رقابت ندارند .
یکی از بزرگترین بازارهای اتومبیل آمریکای شمالی است (آمریکا -کانادا ) شما هیچ اتومبیل فرانسوی نخواهید دید چون توان عرض اندام ندارند .
بین ژاپنی ها هم بترتیب فروش تویوتا — هوندا — نیسان و سوبارو هستند پس از اینها مزدا ظهور میکنه .
البته برندهای لوکس ژاپنی مثل لکسوس آکورا و اینفینیتی مجزا هستند