مزدا سرانجام مشخصات مربوط به آلایندگی و مصرف سوخت پیشرانهی مشهور اسکای اکتیو ایکس خود را منتشر نمود. اسکای اکتیو ایکس عنوان اولین پیشرانهی بنزینی دنیا با عملکرد جرقهی شمع و احتراق را یدک میکشد.
قبلاً میدانستیم که این پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری قدرت ۱۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۴ نیوتون متری دارد اما مزدا هماکنون اعلام کرده مزدا ۳ مجهز به این قلب آهنین در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی ۵.۴ لیتری در هر صد کیلومتر داشته و آلایندگی دیاکسید کربن آن نیز در هر کیلومتر تنها ۹۶ گرم است.
مزدا ادعا میکند تکنولوژی جدید بکار رفته در این پیشرانه باعث بهبود ۳۰ درصدی مصرف سوخت و آلایندگی شده و دلیل این کار نیز احتراق فوقالعاده کاراست. نسل جدید مزدا ۳ مجهز به پیشرانهی اسکای اکتیو ایکس از سیستم هیبریدی ملایم ۲۴ ولتی سود خواهد برد که مصرف سوخت و آلایندگی را در حداقل نگه میدارد.
این پیشرانهی جدید در هر دو مدل هاچبک و سدان مزدا ۳ قابل انتخاب خواهد بود و به همراه آن میتوان گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد یا ۶ سرعته اتوماتیک را سفارش داد. مزدا همچنین سیستم چهار چرخ محرک را در مدل هاچبک عرضه میکند.
مزدا ۳ جدید در اروپا با پیشرانههای بنزینی و دیزلی عرضه شده است. این پیشرانهی جدید از ماه آینده به عنوان پرچمدار خانواده عمل خواهد کرد.
sina
۱۸ خرداد ۱۳۹۸واقعا خوبه اگه این باشه
دست خوش
masoud
۲۱ شهریور ۱۴۰۲من کانادا زندگی میکنم مزدا سی ایکس ۵دارم با پیشرانه ۲.۵ لیتری اسکای اکتیو جی AWD. چند تا ماشین شورلت هم داشتم ولی این انجمن ژاپنی بسیار عملکرد عالی داره و آنقدر بی صداست که اصلا متوجه تعویض دنده نمیشی.
Abbas
۱۸ خرداد ۱۳۹۸عجب چیزی زده دمش گرم واقعا،با حجم ۱ لیتر واقعا قدرتش خوبه
حسین وی
۱۸ خرداد ۱۳۹۸مزدا کمپانی دوست داشتی بی حاشیه
سواری عالی در کنار متریال کابین فوق العاده و گیربکس هوشمند
واقعا یه پکیج عالیه بین ماشینای نیمه لوکس
ولی فک کنم اشتباه تایپی شده پیشرانه 1 لیتری 177 اسب خیلی زیاده !
تقریبا اندازه پاسات یا 423 (اگه اشتباه نکنم مدل کم قدرت تر بی ام و که موتور 2 لیتری توربو داره ) داره قدرت میده
مصرف سوختشم از 206 تیپ 2 کمتره :|
بی قرار
۱۸ خرداد ۱۳۹۸این خارجیا چقدر انسانن. چقدر فهیم و باشعورن
اخبار نوشته خودروسازای همون امریکا به ترامپ گفته اینقدر درباره الودگی خودروها شل نگیر.
هم مردمشون میفهمن هم خودروسازهاشون. برا همینه همیشه کشورشون اباده و ما اینور له له میزنیم
همکلاسی دانشگاهم گوشی امریکایی خریده سی میلیون یه لحظه دستم گرفتم تا الان که الانه تو ذهنم درگیرم اخه چرا من نتونم یدونه ازش بخرم. یه گوشی اقتصادی سامسونگ دارم ۹۴ خریدمش
Saeed
۱۸ خرداد ۱۳۹۸قطعا موتورش ۲ لیتریه و اشتباه خورده.با اینکه سیستم هیبریدی ملایم هم داره اما خروجیش قابل قبوله با توجه مصرف و آلایندگیش.البته یه اطلاعاتی بود اوایل که این موتور مجهز به سوپر شارژه که ظاهرا اشتباس.با توجه به اعلام مزدا در خصوص ساخت موتور ۶ سیلندر خطی اگر با این تکنولوژی باشه و حجم بالای ۳ لیتر موتور جذابی از آب درمیاد.
رامتین
۱۸ خرداد ۱۳۹۸البته بحث مصرف سوخت و آلاینده ها مهمه که در این زمینه مزدا خوب کار کرده اما از یک موتور 2 لیتری توان 177 اسب، اصلا نشانی از بهبود نمیده. از این نظر میگم که 177 یک عدد کاملا متوسط در دنیای فعلی خودروسازهاست، و ضمنا خود مزدا گفته بود 30درصد در پرفورمنس موتور قراره بهبود بدیم یعنی به 200 اسب برسونن که گویا نتونستن! در هر حال نسبت به نسل قبل بیشک بهتر شده و منکر این موضوع نیستیم. در پرانتز هم بگم دیروز شرکت مرسدس تونست از یک موتور 2لیتری تنفس طبیعی 415 اسب بگیره که تولید انبوهه! شاهکاره این خودروساز…
Saeed
۱۹ خرداد ۱۳۹۸دوست عزیز ۱۷۷ از یه موتور ۲ لیتری بدون توربو و سوپر شارژ عالیه مخصوصا با این مصرف و آلایندگی اونم برای کلاس خودرویی کامپکت اقتصادی.کافیه وقت بزاری رقبای مشابهش مثل سیویک کرولا النترا سراتو نیسان ….ببینی چقدر قدرت میگیرن از موتور ۲ لیتری.ضمنا بنز تو مدل cla350از موتور ۲ لیتری با تویین توربو حدودای ۳۰۵ اسب میگیره که بخاطر موع بوستش هست درحالیکه از همون موتور ۲ لیتری با توربو کوچکتر تو مدل c200 فقط زیر ۱۹۰ اسب میگیره.و اینم بسته به کاربرد داره مثل mx5 که مزدا از موتور اسکای اکتیو قبلیش با تنفش طبیعی بالای ۱۸۰ میگیره هر چند مقایسه بنزو مزدا اشتباس کلا.ضمنا دوست عزیز وقتی میگن پرفورمنس ۳۰ درصد افزایش پیدا میکنه معنیش این نیست ۳۰ درصد افزایش قدرت خروجی داریم صرفا.پرفورمنس شامل قدرت خروجی گشتاور دوری که گشتاور ابجاد میشه و…خیلی چیزا میشه .موفق باسی.
mohammad
۱۹ خرداد ۱۳۹۸هوندا سیویک سال 2014-2015 مدلSi با 2لیتر حجم (تنفس طبیعی) 205 اسب خروجی میداد، یا s2000 که دیگه نگم بهتره :)
saeed
۱۹ خرداد ۱۳۹۸mohammad
دوست عزیز در خصوص s2000 که نوشتم خودم هر چند اون موتور الان از رده خارجه و خود هوندا هم برای خروجی نزدیکه اون از موتور 2 لیتری توربو استفاده میکنه.در خصوص سیویک si هم عزیزم یبار دیگه مشخصاتشو بخون چون اون موتور 2400 سی سی بوده نه 2000 که تو نسل جدیدش جاشو به یه موتور 1.5 لیتری توربو داده که صدای بعضیا هم دراومد که چرا افزایش قدر ت نداشته.
Hamid3x
۲۰ خرداد ۱۳۹۸چرا اصرار داری اطلاعات غلط بدی
Saeed
۱۹ خرداد ۱۳۹۸ضمنا دوست عزیز اونموتوری که شما میگید ماله بنز سریAMGهست برای زیر شاخه های a45 که قراره تو سری آیندش به موتورهای الکتریکی مجهز بشه.در حال حاضرم بالای ۴۰۰ اسب میده خروجی اما به واسطه توربو شارژ نه تنفس طبیعی.بالاترین خروجی از موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی تو تاریخ اگه اشتباه نکنم هوندا داشته برای روداستارش که اگه اشتباه نکنم حدودای ۲۵۰ بوده که البته با معیارهای استانداردهای الانه مصرف و آلایندگی اون موتور غیر قابله قبوله و استانداردهارو نمیتونه پاس کنه واسه همینم هست خوده هوندا هم برای تولید اون میزان قدرت از موتور ۲ لیتریه توربو استفاده میکنه
امین
۱۹ خرداد ۱۳۹۸داداش انجین بنز تنفس طبیعی نبود اشتباه میزنی
سیدمهران میرابوالقاسمی
۱۹ خرداد ۱۳۹۸عزیزان یک لیتر نه دو لیتر.
mohammad
۱۹ خرداد ۱۳۹۸دولیتره
سیدمهران میرابوالقاسمی
۱۹ خرداد ۱۳۹۸الان کیا اسپورتیج فامیل با همین اسب بخار و گشتاور داره تو شهر صدی ۱۱ میسوزونه.مزدا یعنی عشق.
امیرحمزه
۱۹ خرداد ۱۳۹۸با سلام خدمت دوستان گرامی و سروران عزیزم میخواستم بدونم این موتور تزریق مستقیم هست یا MPFI ممنون از محبتتون