سِگ وِی Segway که به خاطر تولید محصولات حملونقل عجیب و شخصی شناخته میشود اخیراً از محصول جالبتر و آیندهنگرانهای با نام اپکس H2 رونمایی کرده است.
اپکس H2 که شبیه موتورسیکلتهای حاضر در فیلمهای علمی تخیلی است از شیشه جلوی مینیمالیستی، چراغهای نازک و رینگهای بزرگ سود میبرد.
از دیگر موارد برجسته این بایک پیشرفته میتوان به بدنهای سرراست با دسترسی راحت به نشیمنگاه اشاره کرد. این موتورسیکلت از جایگاه ویژه و قابل تعویضی برای سوخت هیدروژن سود میبرد. این محفظه برای تغذیه سلول سوخت هیدروژن و تولید الکتریسیته برای پیشرانه الکتریکی بکار میرود.
چیز زیادی درباره قوای محرکه این موتورسیکلت نمیدانیم اما سازنده مدعی شده اپکس H2 قدرت ۸۰ اسب بخاری خواهد داشت. ظاهراً این قدرت باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۴ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت میشود.
علیرغم طراحی مشابه محصولات مفهومی گفته میشود این بایک در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. سِگ وِی حتی قیمت معادل ۱۰۶۹۹ دلاری را برای محصول خود تعیین کرده که خیلی هم قیمت بالایی به نظر نمیرسد.
با این وجود استفاده از قوای محرکه هیدروژنی برای موتورسیکلت سِگ وِی عجیب به نظر میرسد زیرا باعث پیچیدگی بیشتر و افزایش وزن موتورسیکلت میشود. همچنین شایان ذکر است زیرساخت گستردهای برای جایگاههای سوختگیری هیدروژن وجود ندارد اما استفاده از کنیسترهای هیدروژنی (قوطیهای از پیش پر شده) میتواند این مشکل را حل کند هرچند باید این راهحل همهگیر شود.
زیزیگولو
۲۰ فروردین ۱۴۰۰موتور سیکلت تو دنیای امروزی یه وسیله ی اقتصادیو چابکو کم هزینه واسه جابجایی سریعو بدون ترافیک هستش که اگه درستو منطقی ازش استفاده کنیم تو حل مشکلای حملو نقل شهری اثر گذار هستن ولی اقدامات نادرست یه عده از موتورسوارا تو کلانشهرا شرایطی رو به وجود آوورده که هر وقت حرف از موتورسیکلت باشه تو ذهن هر کسی انبوهی از آسیبا و مشکلاتو معضلات نقش میبنده!!!! و الآن مدتهاست که راکبای یه عده از موتور سوارا به یکی از معضلاتو مشکلای مهم کلانشهرایی مثل اصفهانو تهرانو شیرازو مشهد تبدیل شدن و مشکلات ترافیکیو انتظامیو امنیتیو جونی رو دوش کلانشهر نشینا گذاشتن و هر روزم به پیچیدگی این کلاف سردرگم افزوده میشه جوری که این روزا اگر از ساکنای کلانشهرا بخایم یه تعریفی از کاربردای خیابون یه طرفه یا چراغ قرمز یا مهمتر از همه پیاده رو بکنن نمیتونن یه تعریف درست داشته باشن!!! چون عملکردو نحوه رفتو آمد موتورسیکلتا و شناختمون از پیاده روها به عنوان محل گذر عابرای پیاده و همینطور چراغ قرمز به عنوان علامت توقف صد درصدی ماشینا و امنیت واسه عبور عابرای پیاده تغییر کرده!!!! تازه مجوز سرخودی که موتور سوارا واسه عبور از مسیرای خط ویژه اتوبوسای شهری به خودشون میدن هم که دیگه گفتن نداره چون هممون هر روز شاهد این موضوع هستیم و موقعیم که بهشون تذکر میدیم که پیاده رو و خط ویژه اتوبوس جای موتور سواری نیستش قُلدری و بی ادبی میکنن
جمشید
۲۰ فروردین ۱۴۰۰حرف حق?
میثم
۲۰ فروردین ۱۴۰۰موتور خیلی خیلی خیلی وسیله کار راه اندازیه
و بشدت اعتیادآور
خدا نکنه بهش عادت کنی و عصای دستت باشه
یه روز که زیر پات نباشه میشی مثل گربه ای که سیبیلشو کندن
زندگیت از ریتم میافته
R@m!n
۲۰ فروردین ۱۴۰۰الان این بدون زنجیر چجوری قدرتو انتقال می ده ؟؟
محمد مختاری آذر
۲۰ فروردین ۱۴۰۰خوب شاید جعبه دنده و دیفرانسیل کوچک داره
ولی واقعا خوبه چون هیدروژنی هستش و همچنین طراحی زیبا
کاش قدرت و سرعت زیادی داشت
میثم
۲۰ فروردین ۱۴۰۰احتمالا موتور الکتریکیش داخل چرخ عقب جاساز شده و با کابل بهش نیرو میرسه
محمد مختاری آذر
۲۰ فروردین ۱۴۰۰ببخشید تو آخر متن نوشته کنیستر منظورش چیه؟
میثم
۲۰ فروردین ۱۴۰۰عین کپسولهای گاز که باهاش فندک پر میکنن، بجای گاز، هیدروژن داره
میثم
۲۰ فروردین ۱۴۰۰سگ وی کجاییه؟؟
میثم
۲۰ فروردین ۱۴۰۰نیو همپشایر
آمریکا
mahan
۲۰ فروردین ۱۴۰۰یاد موتور های سریال انیمیشن ترون اپرایزینگ افتادم
samurai
۲۰ فروردین ۱۴۰۰بازم ژاپن