یکی از سریعترین خودروهایی که تست شده…
به روزهایی برگردیم که در زمستانهای سرد و کوچههای پر شده از برف به مدرسه میرفتیم و البته خودروها جایگاه خاص خود را داشتند. یک سدان چیزی بود که شما با آن به اداره میرفتید زیرا زندگی خندهدار بود. یک خودروی اسپورت چیزی احمقانه بود مگر تا زمانی که یک شاسیبلند با اکسلهای سالید نداشتید و یک سوپرکار کمی بهتر و بیشتر از سایرین جلوه میکرد؛ اما امروز چه؟ بنتلی یک شاسیبلند پوشیده از چرم و پانلهای چوبی تولید میکند که ساعت داخل آن تنها ۲۵۰ هزار دلار قیمت داشته و میتواند به سرعتهای فوقالعاده بالا دست یابد. سدان وحشیای با نام مرسدس-ایامجی E63 S 4MATIC+ را تست کردهایم که نه تنها میتواند مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه طی کند بلکه از تجهیزات فوقالعاده بالایی سود میبرد. شوخی نمیکنیم!
و حالا به مک لارن 720S میرسیم. سوپرکاری که نگاه به برگه مشخصات فنی آن چیز زیادی را نشان نمیدهد اما درست همانند یک هایپرکار رفتار میکند. دنیا به کدامین سمت میرود؟!
موضوع مهمتر اینکه 720S اکثر به خاطر ساختار فیبرکربنی خود سبکوزن بوده و تنها ۱۴۳۶ کیلوگرم وزن دارد. به منظور به دست آوردن ایدهای بهتر از میزان سبکی این خودرو بر مبنای استانداردهای امروزی باید نگاهی هم به وزن برخی مدلهای دیگر بیندازیم. فراری ۴۸۸ GTB با قدرت ۶۶۱ اسبی خود وزن ۱۵۴۷ کیلویی داشته درحالیکه لامبورگینی اوراکان نیز در نسخه اروپایی وزن ۱۵۵۱ کیلوگرمی دارد. همیشه به یاد داشته باشید که قدرت پیشرانه یکچیز اما نسبت قدرت به وزن همهچیز است! میدانستیم که جدیدترین دستپخت مک لارن بسیار سریع خواهد بود اما دوستان، برادران، عزیزان… این خودرو بسیار سریع است!
720S سومین خودروی سریعی است که تاکنون تست کردهایم. سریعترین خودروی تولیدی تست شده توسط موتور ترند تسلا P100D Ludicrous Plus است که توانست شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیهای را ثبت کند. رتبه دوم به هایپرکارهای هیبریدی پورشه ۹۱۸ اسپایدر و فراری لافراری با رکورد ۲.۴ ثانیه تعلق داشته هرچند زمان ثبت شده توسط فراری کمی مبهم است. لافراری در ایتالیا و پیست فیورانو که کمی سرپایینی دارد تست شده بود. به هر حال! مک لارن 720S در واقع رکوردی مشابه با نسل فعلی پورشه ۹۱۱ توربو S یعنی ۲.۵ ثانیه ثبت کرده است. پورشه خودرویی کمتوانتر بوده اما از سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکند. لامبورگینی آونتادور سوپر ولوچه که قدرت ۷۴۰ اسبی دارد در زمان ۲.۶ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد. ذکر این نکته هم مهم است که 720S میتواند تنها در ۵.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برسد و رکورد صفر-۱۶۰-صفرکیلومتر در ساعت آن ۸.۸ ثانیه است. عجب هیولایی!
رکورد ۴۰۰ متر مک لارن نیز تقریبا در بالاهای جدول قرار میگیرد. سریعترین خودرویی که در این تست دیدهایم لافراری با زمان ۹.۷ ثانیه و سرعت ۲۳۸.۹ کیلومتر در ساعت بوده و بنابراین سریعترین خودرو از نظر سرعت مک لارن P1 با زمان ۹.۸ ثانیه و سرعت ۲۳۹.۶ کیلومتر در ساعت است. رتبه بعدی به ۹۱۸ اسپایدر با زمان ۱۰ ثانیه و سرعت ۲۳۳.۶ کیلومتر در ساعت تعلق داشته و بعدی بله همانطور که حدس زدید مک لارن 720S است که زمان ۱۰.۱ ثانیهای و سرعت ۲۲۷.۷ کیلومتر در ساعت را ثبت و آن را به سریعترین خودروی بنزینی (غیر هیبریدی) تست شده در مسافت ۴۰۰ متر بدل نموده است. به منظور تأکید بیشتر روی میزان سریع بودن این مک لارن آبی، باید گفت بوگاتی ویرون این تست را با زمان ۱۰.۴ ثانیه و سرعت ۲۲۵.۱ کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشته است. بله 720S سریعتر از بوگاتی ویرون است.
ترمزگیری تنها تستی بوده که 720S نتوانسته در آن خود را به بالای جدول بچسباند. البته هنوز هم در کلاسی جهانی بوده و مسافت توقف آن از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت تنها ۲۸.۳ متر است که آن را بهطور مشترک در رتبه ششم قرار میدهد. پادشاه کنونی این بخش داج وایپر ACR با ثبت مسافت ۲۶.۵ متر است. البته باید گفت 720S از لاستیکهای ویژه استفاده نکرده و اگر لاستیکهای پیرلی تروفئو R زیر آن قرار بگیرد مطمئن هستیم که تمامی این اعداد تفاوت خواهند کرد.
720S یکی از سه خودروی تولیدی تاریخ تستهای موتور ترند است که در تست فیگور ایت شتاب بالاتر از ۱ جی را ثبت کرده و دوتای دیگر کوروت Z06 Z07 (1.06 جی) و پورشه ۹۱۸ اسپایدر (۱.۰۶) است. شتاب جانبی متوسط مک لارن ۱.۰۵ جی بوده که دومین رکورد تاریخ ماست. حداکثر شتاب جانبی این خودرو ۱.۰۹ بوده که در میان چسبندهترین خودروهای تست شده توسط ما قرار میگیرد. زمان ۲۲.۳ ثانیهای ثبت شده در تست فیگور ایت نیز باعث میشود 720S بهطور مشترک در رتبه دوم و همرده با کوروت Z06، وایپر ACR و کوروت گرند اسپورت قرار بگیرد. میپرسید بهترین این بخش کیست؟ ۹۱۸ اسپایدر با زمان ۲۲.۲ ثانیه است. هنوز هم تحت تأثیر مک لارن 720S قرار نگرفتهاید؟!
پس از تستها همکارمان پشت فرمان این خودرو قرار گرفت تا با گذر از بزرگراه Angeles Crest به پیست بینالمللی Willow Springs برسیم. Randy Pobst باید با 720S یک روز کامل را در این پیست سر میکرد.
اینجا گلچینی از گفتههای او را برای شما آوردهایم:
زندگی از سرعت ۱۱۲ کیلومتر در ساعت شروع میشود. همهچیز در سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت واقعی میشود. اوضاع مقدسی در میانه حالت سوم به وجود میآید. زمانی که وضعیت چهارم شروع میشود محیط بیرونی محو میشود. شما تقریبا دید تونلی پیدا میکنید. چیزی شبیه تأثیر فیلمهای علمی تخیلی که بسیار سریع رخ میدهد.
این خودرو نقطه ترمزگیری را به خود شما میآورد. شتاب گیری خودرو بسیار سریع بوده و شما بسیار سریع حرکت میکنید. توصیه به هر فردی که پشت فرمان 720S قرار میگیرد این است: زودتر ترمز بگیر. بسیار سریع حرکت میکنی.
ادامه ماجرا از زبان راننده اینگونه است:
ترمزها عالی و فرمان خودرو شگفتانگیز است. هندلینگ خودرو برای جادههای عمومی بسیار خوبی بوده و هرگز نیازی به رسیدن به محدودیتهای آن نخواهید داشت. محدودیتی هم برای دیوانگی وجود ندارد. باید آرزوی مرگ داشته باشید تا محدودیتهای این خودرو را بیابید. درست زمانی که فکر میکنید کار را درست انجام دادهاید کمی بیشتر فرمان را چرخانده و چسبندگی بیشتری را ببینید. شاید شاسی آن را پیدا میکند شاید هم کامپیوترها آن را انجام میدهند. مسئله این نیست.
حتی در لسآنجلس و حتی با توجه به استانداردهای امروزی سوپرکارها، این 720S آبی سرها را برمیگرداند. من فکر نمیکنم حتی آونتادور SV هم اینقدر توجه را مخصوصاً از افرادی که ماشینباز نیستند به خود جلب کند.
ما با اسکات مخصوصاً درباره شتابگیری صحبت کردیم. میتوانیم از واژه وحشتناک اما به معنی خوب استفاده کنیم. ۲۰ درصد عصاره آخر پیشرانه در حداکثر عملکرد خود به دست میآید و زمانی که با خود میگویید 720S از این سریعتر نمیشود میتوان پدال را فشار داده و به دنده دیگر رفت. خوشبختانه همانگونه که گفته شد ترمزها عالی بوده و حس خوبی از هیجان وجود دارد.
قبل از اینکه مک لارن را وارد این پیست بکنیم چند عدد و رقم را میآوریم. کوروت Z06 یک دور پیست Big Willow را در ۱ دقیقه و ۲۵ ثانیه طی کرده درحالیکه مدل بسیار خاص مک لارن 675LT رکورد ۱ دقیقه ۲۴.۲۹ ثانیهای داشته و پورشه ۹۱۸ اسپایدر نیز با رکورد ۱ دقیقه و ۲۳.۵۴ ثانیه میدرخشد؛ اما درباره 720S این موضوع را به یاد داشته باشید که از خودرویی با لاستیکهای خیابانی صحبت میکنیم. مک لارن در واقع فراموش کرده لاستیکهای آپشنال تروفئو R را برای ما بفرستد. همچنین باید اشاره کنیم که پس از دو دور گرم کردن، رندی گفت پیشرانه در دورهای بالا قدرت را ارائه میکند. با این وجود 720S بازهم توانست رکورد پورشه را شکسته و زمان ۱ دقیقه و ۲۳.۳۱ ثانیه را ثبت کند. بگذارید تکرار کنیم: ۷۲۰ رکورد هایپرکار نیم میلیون دلاری را در دور گرم کردن شکست!
ما نگاهی به دادههای جیپیاس انداختیم و دیدیم که در دو خط مستقیم این پیست شتاب مک لارن ناگهان افت کرده است. مهندس شرکت گفته این امر به دلیل استفاده از بنزین با اکتان ۹۸ بوده تا ناک رخ ندهد. به منظور پیشگیری از چنین کاری ما ۵ گالن بنزین با اکتان ۱۰۱ تهیه کردیم تا عملکرد خودرو بهتر شود.
خب پیش از آنکه بگویید مک لارن تقلب کرده باید به این نکته اشاره کنیم که نیسان GT-R نیز نمیتواند بهصورت صحیح با بنزین اکتان ۹۱ کار کند و چندین سال است که نیسان در تستهای ما از افزایشدهنده عدد اکتان استفاده میکند؛ و اگر نگاهی به دفترچه راهنمای یک پورشه مدرن بیندازید خواهید دید که عملکرد پیشرانه با بنزین اکتان ۹۱ کاهش یافته و حداکثر عملکرد با بنزین اکتان ۹۳ به دست میآید. باید گفت خرید سوخت مسابقهای گرانتر برای افرادی که حداقل ۲۸۸۸۴۵ دلار برای خودرو میپردازند اصلاً به چشم نمیآید. خب اگر هنوز هم ناراحت هستید مشکلی نیست میتوانید همان رکورد ۱ دقیقه ۲۳.۳۱ ثانیه را به عنوان سریعترین زمان 720S در نظر گرفته و بازهم باید با این حقیقت که 720S توانسته با لاستیکهای خیابانی پورشه ۹۱۸ اسپایدر را شکست دهد روبرو شوید.
اما جدای از همه این بحثها نهایتاً رندی توانست به رکورد ۱ دقیقه و ۲۱.۷۵ ثانیه دست یابد و فاصلهای ۱.۷۹ ثانیهای با ۹۱۸ اسپایدر ایجاد نماید. آیا میتوانید عملکرد این خودرو با استفاده از لاستیکهای تروفئو R را تجسم کنید؟ ما میتوانیم و به همین دلیل از مک لارن خواستیم تا در آینده نزدیک این لاستیکها را برایمان بفرستد. به نظر میرسد مک لارن هم به این کار علاقهمند است. تا آن زمان نفسی چاق کرده و با خیال راحت یک هایپرکار (حقیقت همین است!) با بهای یک سوپرکار را بخرید. خوشبختانه جهان ما دیوانهوارتر میشود…
مشخصات مک لارن 720S 2018
- قیمت پایه: 288845 دلار
- قیمت مدل تست شده: 374355 دلار
- طراحی خودرو: پیشرانه وسط، دیفرانسیل عقب، دو درب کوپه
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۷۱۰ اسب بخاری
- گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک
- وزن خالص: 1436 کیلوگرم
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 2.۵ ثانیه
- مسافت ۴۰۰ متر: 10.۱ ثانیه با سرعت ۲۲۷.۷ کیلومتر در ساعت
- شتاب جانبی: 1.۰۹ جی (متوسط)
- مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 15.۶/۱۰.۶/۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر
Amirferrari
۲۷ بهمن ۱۳۹۶در عالی بودن 720s هیچ شکی نیست،اما اینها دلیل نمیشه بگیم تو همه زمینه ها برتر از 918 هست،همینکه میشه با یه سوپر ماشین به جنگ هایپرکارها رفت خودش یه لذت فراموش نشدنیه،باید به مکلارن دستخوش گفت
الف.ی
۲۷ بهمن ۱۳۹۶فکر نکنم کسی بخواد 918 و 720 s رو باهم مقایسه کنه
علی
۲۸ بهمن ۱۳۹۶خیلی زشته . ((( this is my comment only))).
thank you
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ممنون شاهین جان مدت ها بود منتظرش بودم از این مقاله ها بیشتر ترجمه کن.🙏
اگر هم میبینی یه موقع هایی انتقاد میکنم به دیده ی علاقه بزار وگرنه قصدی ندارم.❤️
__________
به جرات میشه گفت 720s بهترین سوپر اسپرت تاریخه و بهتر از این ساخته نشده.
حتما این مقاله ای که آقا شاهین زحمتشو کشیده با دقت بخونید.
من خودم این 8 یا نهمین بار بود که خوندم.((با احتساب خوده موتورترند))
🌟🌟 آیا میتوانید عملکرد این خودرو با استفاده از لاستیکهای تروفئو R را تجسم کنید؟ ما میتوانیم و به همین دلیل از مک لارن خواستیم تا در آینده نزدیک این لاستیکها را برایمان بفرستد. به نظر میرسد مک لارن هم به این کار علاقهمند است. تا آن زمان نفسی چاق کرده و با خیال راحت یک هایپرکار (حقیقت همین است!) با بهای یک سوپرکار را بخرید. خوشبختانه جهان ما دیوانهوارتر میشود…🌟🌟
__________
هوراکان پرفورمانته و فورد جی تی هم تست شدن اون رو هم لطفا بزارید.🙏🙏
الف.ی
۲۷ بهمن ۱۳۹۶اینم تست پورشه 911 جی تی 3
اینم لینک : http://www.motortrend.com/cars/porsche/911/2018/2018-porsche-911-gt3-first-test-review/?wc_mid=4035:11017&wc_rid=4035:31355799&_wcsid=E81A956A7D13F8AD44A2F56AAF61793926B60439961402E0
دوستان اگه میخواید زود از اخبار سایت ها با خبر بشید خودتون باید چکش کنید و به امید پدال نمونید بدون شوخی میگم چون ترجمه مطلب وقت زیادی میبره
شاهین
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ارادتمندم دوستان عزیز
ان شالله بتونیم خواسته های همه شما عزیزان رو پوشش بدیم
متشکرم
M
۲۸ بهمن ۱۳۹۶پیشنهاد میکنم یه سری به کانال dargtimes توی یوتیب بزنی هر هفته 720s با سوپراسپرت ها و هایپراسپرت ها درگ داره ، تقریبا همه رو شکست داده تا الان بجز یه جی تی آر 1250 اسبی و یه 918 که البته 918 هم بعد از حدود 170 کیلومتر بر ساعت میگرفتش …. واقعا فوق العادس 720s. ..
sajjad
۲۷ بهمن ۱۳۹۶فوق العادس این ماشین
چقد باورنکردنیه که تونسته برای برادر بزرگتر و قویتر خودشم قد علم کنه
عجیب تو فصل 2 مستند گرندتور تو پیست از فورد GT ضعیف تر شکست خورد ولی من هر دو ماشین و بشدت دوست دارم و بنظرم ارزش فورد رو نشون میده که البته بنظرم تو مسیر مستقیم حریف مکلارن نمیشه
Meysam..LaFerrari
۲۷ بهمن ۱۳۹۶فورد GT یه خودروی پیست محور هست و همینکه مکلارن با یه خودروی شهری تر و قابل استفاده تر چنین تایم هایی رو در پیست ها ثبت میکنه یعنی کار بسیار بزرگی میکنه.
این 720S در کنار 570S بنظر من با احتساب جمیع جوانب با ارزش ترین ماشین هایی هستن که تا حالا مکلارن ساخته.
F۲۲RAPTOR
۲۷ بهمن ۱۳۹۶این حرکت از 12c mp4 استارت خورد
M3csl
۲۸ بهمن ۱۳۹۶با احترام ب نظر دوستان و تمجید فراوان از تمام مدلهای مک لارن بخصوص این مدل عصیانگر و یاغی،،،
اما در کل بین تمام خانواده مک لارن
عاشق همیشگی اف یکم(F 1).
از اسطوره های تاریخ خودروسازی.
محمدرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۶بقول ریچارد هموندits brilliant
Hamid.Hellcat
۲۷ بهمن ۱۳۹۶در خوب بودن این ماشین شکی نیست ولی تا حالا دیدی این سه کله پوک از یک ماشین انگلیسی بد بگن؟ پس زیاد به اظهارنظراشون استناد نکن.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۷ بهمن ۱۳۹۶شما کاملا ندیدی،در واقع به همین 720s هم ایراد گرفتن.((حالا بماند))
شما صرفا شنیدی که مثلا میگن(( تا حالا دیدی این سه کله پوک از یک ماشین انگلیسی بد بگن؟))
شما سعی کن کاملا ببینی بعد این نظر رو بدین.
بعدشم 720s تو پیست گرندتور با لاستیک های خیابانی تایم زد.
معمولا تو تست موتورترند از هر ماشینی بهترین پرفورمنسشو می گیرن.((به منظور پیشگیری از چنین کاری ما 5 گالن بنزین با اکتان 101 تهیه کردیم تا عملکرد خودرو بهتر شود.))
بهزاد
۲۷ بهمن ۱۳۹۶یک خودرو اسپرت خیابانی طبق استاندارد از تایر چهار فصل و بنزین رایج که احتمالا اگر اشتباه نکنم با اکتان 93 هست حداقل باید استفاده کنه.
واقعا دیگه نمیشه حتی به تایم ها اعتماد کرد!
مجلات به همراه شرکت ها در تست ها براحتی و در روز روشن میتونند برای یک خودرو بنزین 101 بریزن و واسه یک شرکت دیگه که کمتر باج سبیل میپردازه بنزین 91 یا حتی کمتر هم میریزن تا در پیست و درگ ها نتایج خوشایند واقع بشه!
خارج از شوخی خودروی خیابانی با سوخت مسابقه ای یکم بی انصافیه.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۲۸ بهمن ۱۳۹۶بهزاد جان حرفتون درسته((البته به غیر از سبیل چرب کردن))،ولی به اینجای متن دقت نکردین:
((مک لارن در واقع فراموش کرده لاستیکهای آپشنال تروفئو R را برای ما بفرستد. همچنین باید اشاره کنیم که پس از دو دور گرم کردن، رندی گفت پیشرانه در دورهای بالا قدرت را ارائه میکند. با این وجود 720S بازهم توانست رکورد پورشه را شکسته و زمان 1 دقیقه و 23.31 ثانیه را ثبت کند. بگذارید تکرار کنیم: __720 رکورد هایپرکار نیم میلیون دلاری را در دور گرم کردن شکست!__))
..
((خب اگر هنوز هم ناراحت هستید مشکلی نیست میتوانید همان رکورد 1 دقیقه 23.31 ثانیه را به عنوان سریعترین زمان 720S در نظر گرفته و بازهم باید با این حقیقت که 720S توانسته با لاستیکهای خیابانی پورشه 918 اسپایدر را شکست دهد روبرو شوید.))
____________________________________
جواب دوستمون aura هم اینجا میدم.
به قول امیر جان++ همیشه یکی هست که خلاف جهت رودخانه شنا کنه، ولی این رودخونه جریانش خیلی تنده++
خب دوست من aura شما که پی1 رو مسخره میکنید میدونید چندمین تجربه مک لارن در ساخت خودروی شهری بوده؟؟
فقط وزن کم؟؟؟!!!!!!!!
خسته شدم بس که مک لارن یا امثال مک لارن تا خودروهای خوبی میسازن با عملکرد عالی بعضی ها میگن بقیه هم میتونن بسازن!!!!
خب قربون شکلت برم مگه کسی جلوشونو گفته هرچی خواستن بسازن، همین 720s رو له کنه من استقبال میکنم.
من هم بارها گفتم بازم میگم پی1 به نظره من تجربه ی خوبی برای اثبات مک لارن بود.ولی در مقابل لافراری و 918 من رتبه ی آخرو بهش میدم.
PaRHaM
۲۷ بهمن ۱۳۹۶۷۲۰ S واقعا خیلی دوست داشتنیه
واقعا عملکرد یک هایپر کار رو در قالب یک سوپراسپرت به آدم تحویل میده و این خیلی خوبه???
واقعا آدم رو تحت تاثیر قرار میده
قدرتش
زیباییش
عملکرد عالیش
کلا خیلی خوبه و خیلی دوسش دارم??????
.
.
.
البته اینم نمیتونم بگم ک تحت تاثیر عملکرد کوروت نگرفتم!
البته نه این Z06
منظورم ZR1 ه ، وقتی عملکرد Z06 اینه؛ ZR1 دیگه فراهیولا میشه
ب شدت منتظرم بیاد و رقابت خوب ۷۲۰S و ZR1 و باقی رقبا رو ببینیم و لذت ببریم????❤??
علی
۲۷ بهمن ۱۳۹۶واقعا ساعت داخل بنتلی قیمتش 250 هزار دلاره!!!!
King 918
۲۷ بهمن ۱۳۹۶درسته در هایپر کار بودن این هیولا هیچ شکی نیست. رقیب مستقیمش gt2 به نظرم. خدایی با هر ماشینی که درگ بندازه لرزه به اندامش می افته حتی مقابل 918 هم ترس داشت
ASTON
۲۷ بهمن ۱۳۹۶چقدر خواستنیه این چکیده دنیای مهندسی
چقدر جنتل منه این الماس عالم خودرو سازی
اصن چه حالیه اینهمه ماشین خوب تو دنیا هست
شما تصور کنید بقیه دنیا هم مسیر ما رو در پیش میگرفتن !!!!!!
پراید و امثال هُم جاودانه میشدند
الف.ی
۲۷ بهمن ۱۳۹۶چه عجبکی بالاخره این مقاله رو ترجمه شده دیدیم!!!!!!!!!!!!
واقعا همه فن حریف لقب برازنده ای برای این نابودگر مریخی
فکر نکنم خودرویی رو نتونه در کلاس خودش به لحاظ شتاب و هندلینگ و … شکست بده
مکی چی ساخته مثل همیشه عالی
و با این وجود بازهم شاهد عباراتی مثل یه پیچ فلان ماشین می ارزه به کل مکلارن و … خواهیم بود حالا ببینید به قول یکی از دوستان همیشه یکی هست که خلاف جهت رودخانه شنا کنه ولی این رودخونه جریانش خیلی تنده
Just bentley continental
۲۷ بهمن ۱۳۹۶در یک کلام فوقالعاده
بهترین سوپر اسپرت دنیاست.????
سورنا
۲۷ بهمن ۱۳۹۶عالی بود ?
نمیدونم چرا مک لارن رو با رنگ زرد یا نارنجی بیشتر دوست دارم
Fk
۲۷ بهمن ۱۳۹۶تحسین برانگیزه
هر چند مک لارن کم برندی نیس
تجربه سالها تو رقابت فرمول وان واستفاده از دادهای اون و یاد اوری اولین ساخت هایپر کار اف یک همه و همه نشون دهنده اینده بسیار درخشان تَر مک لارنه
تبریک ب دوستداران مکی
بإتمام احترامی که برای سوپر اسپرت سازها
تولیدات امریکایی و پورشه قائل هستم
ولی فکر میکنم مک لارن بزودی تو صدر قرار بگیره
Saied
۲۸ بهمن ۱۳۹۶بهتر از این نداریم. آخرت طراحی و مهندسی شده.
خوش بحال کسی که این ماشین رو داره میرونه.
یک برند بسیار خاص . مهندسیه بسیار ناب
aura
۲۸ بهمن ۱۳۹۶اقایون بدیه ماجرا اینه که ماها فراموش کاریم و متعصب
مک لارن وقتی p1 رو که وزنش ۱۳۹۵ کیلوگرم بود رو زد فراری با لافراریه ۱۲۵۵ کیلوگرمی با با ۴۶ اسب بخار بیشتر زد و خودتونم توی اولین قسمت گرند تور دیدین که چجوری p1 له شد.
لقب ماشین دیوونه رو بهش داده بودن
پس فراری هم میتونه رقیبی بزنه که با دیفرانسیل عقب با تفوت ۲ دهم ثانیه از ۹۱۸ چهار چرخ متحرک کندتر باشه.
دوباره میگم شورشو در نیاریم
این ۷۲۰ هم با این وزن کمش تونسته از هم رده هاش پیشی بگیره قبول ولی هیچ کاری برا فراری نداره که رقیب این ۷۲۰ رو هم بزنه و لهش کنه
موفق باشین
ایلیا
۲۸ بهمن ۱۳۹۶فراری هم شاید بتونه، مطمین باش اگه بتونه دریغ نمیکنه،،،،، اگه هم انجام بده با ماه ها تحقیق و توسعه انجام داده نه اینکه هیچ کاری براش نداشته باشه، در راس هرم خودروسازی تفاوت هیچ دو خودروسازی اینقدر نیست که شما فکر میکنید.
سعی کن از دیدن و خوندن مشخصات همین ماشین لذت ببری تا اینکه با دادن اطلاعات غیر اصولی این شیرینی رو به تلخی تبدیل کنی(برای فراری هیچ کاری نداره……)
مهدی
۲۸ بهمن ۱۳۹۶بهترین ساخته مکلارن هست به نظرم و رکوردهای فوق العاده ای داره اما پرچمدار این سگمنت از قدیم فراری بوده و هنوزم هست
ماتئوس
۲۸ بهمن ۱۳۹۶پورشه ده سال پیش بهتر از مکی حالا با حجم موتور بیشتر
یاس ی
۲۸ بهمن ۱۳۹۶عاشق نظرات بعضی از دوستانم، احساس میکنی سنشون خیلی کم باشه،
آخه این میتونه اون نمیتونه دیگه چه مدلشه،!!!!!!!!!!!!!!! داریم راجب بزرگان دنیای اسپورت سازی حرف میزنیم، معلومه که میتونه ولی آخه نیازی به گفتنش نیست.
من یاددختر 4 ساله خودم و پسر عموی 6 سالش افتادم که سر هر چیزی میگن من میتونم تو نمیتونی یا من اول شدم تو دوم شدی و…
علی
۲۸ بهمن ۱۳۹۶همه چیز که سرعت بیشتر نیست این ماشین اصلا حس حال فراری یا لامبورگینی با اون صدا عالی موتور و طراحی بهتر داخل کابین را نداره
Godfather
۲۸ بهمن ۱۳۹۶خسته شدیم بسکه نظرات مسخره و متعصبانه بچگانه این دوستان طرفدار فراری و لامبورگینی رو شنیدیم…کاملا مشخص هست که جز 4 تا اسم برند چیز خاصی از دنیای خودرو سازی نمیدونن….بازم دم بچه های طرفدار پورشه و کلا آلمانی و آمریکایی و … گرم ( البته فقط چند نفری هستن که این نظرات رو میذارن بقیه دوستان طرفدار ایتالیایی رو چشم ما جا دارن)
جوری صحبت از لامبورگینی و فراری میکنن انگار بقیه کمپانی ها تا دیروز با ایرانخودرو سایپا رقابت میکردن و حالا اومدن توی این سطح.
بس کنید دیگه برای من و خیلی از دوستان که مهم نیست فقط خودتون رو بیشتر از این ضایع نکنین.
Ali keyhani
۴ اسفند ۱۳۹۶شک ندارم فراری پیستا شکستش میده.