نیسان تایتان ۲۰۲۰ یکی از مشهورترین پیکاپ های فول سایز بازار است اما احتمالاً کارشناسان زیادی آن را توصیه نخواهند کرد. این پیکاپ اخیراً بهروز شده و از ظاهری بهتر و تکنولوژی بیشتر سود میبرد اما با وجود رقبای تازهنفس و معتبری همچون فورد، رم و حتی شورولت به سختی میتوان نیسان تایتان را برای خرید پیشنهاد کرد.
با این وجود تایتان دارای برخی نقاط قوت است. پیشرانه ۸ سیلندر بزرگ و قدرتمند این خودرو خروجی ۴۰۰ اسبی داشته و سواری آن نیز راحت و نرم است. تایتان همچنین از فضای زیادی در کابین سود میبرد. کابین این خودرو حتی از برخی رقبا بهتر است؛ اما هنوز هم ویژگیهای قدیمی زیادی وجود دارد که باعث میشود تایتان در برابر رقبای صاحبنام کم بیاورد.
- نقاط قوت
پیشرانه ۸ سیلندر و گیربکس عالی: نیسان تایتان ۲۰۲۰ از پیشرانه ۸ سیلندر بهروز شده با قدرت ۴۰۰ اسب بخار سود میبرد. گشتاور این پیشرانه ۵.۶ لیتری در دورهای پایین زیاد بوده و همین ویژگی بسیار به کار میآید. یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک با تعویضهای تیز و سریع نیز نیروی پیشرانه را به تمامی چرخ ها میفرستد. این پیشرانه و گیربکس هماهنگی بسیار خوبی باهم داشته و باعث ایجاد ظرفیت یدک کشی ۴۹۸۹ کیلوگرمی و ظرفیت بارگیری ۱۰۱۶ کیلوگرمی میشوند.
سواری راحت: نه نیسان تایتان فاقد سیستم تعلیق بادی خودرویی همچون رم ۱۵۰۰ است اما هنوز هم در جاده بسیار راحت حس میشود. این پیکاپ بزرگ به طرزی باورنکردنی دستاندازها را جذب میکند. کابین نیز نسبتاً ساکت بوده و این امر به خاطر متریال سرکوبکننده صدای زیاد حاصل شده است. تنها صدایی که بهطور قابلتوجهی وارد کابین میشود صدای پیشرانه ۸ سیلندر است.
فضای زیاد کابین: پیکاپ های فول سایز مدرن در کل فضای کابین زیادی دارند اما تایتان در این بخش واقعاً میدرخشد. مدل تست شده از نوع SL کرو کب بوده و فضای کابین ۳.۳۸ مترمکعبی دارد. از نظر فضای سر و پا نیز هیچ مشکلی وجود دارد. رم ۱۵۰۰ فضای سر و پای کمتری نسبت به تایتان در بخش جلو دارد. صندلی عقب تایتان نیز نسبتاً جادار میباشد.
- نقاط ضعف
سیستم اطلاعات سرگرمی نه چندان خوب: همانند کیکس، ورسا، سنترا و برخی دیگر از محصولات جدیدتر نیسان، تایتان ۲۰۲۰ دارای سیستم اطلاعات سرگرمی بهروز است اما خب صفحه لمسی ۹ اینچی آن خیلی خوب پاسخ نمیدهد و کوچکتر از صفحهنمایش رقبایی همچون رم و فورد است. گرافیک این صفحهنمایش نیز قدیمی بوده و صفحه اصلی آن نیز نسبتاً شلوغ است. البته اپل کارپلی و اندروید در تایتان ۲۰۲۰ وجود دارد.
کابین قدیمی و از مد افتاده: همانند سیستم اطلاعات سرگرمی، کابین این پیکاپ بزرگ قدیمی و ارزانقیمت حس میشود. ترکیبی از چرم، پلاستیک سخت و چوب ارزانقیمت و تریم آلومینیوم باعث شدهاند این خودرو حسی شبیه محصولات چند سال قبل داشته باشد. درحالیکه رم ۱۵۰۰ و فورد F-150 از کابینی لوکس و جدید بهرهمند شدهاند تایتان هنوز هم بر طراحی قدیمی خود تکیه کرده است. البته کابین این خودرو بهتر از سیلورادو میباشد.
کروم زیاد: این یک نقطهضعف بسیار کوچک است اما تایتان در این تریم خاص از کروم زیادی استفاده کرده است. رینگهای ۲۰ اینچی، جلوپنجره و حتی دستگیره دربها و آینهها نیز کرومی هستند. البته میتوانید سایر تریم ها را با کروم کمتر انتخاب کنید. برای مثال مدل Pro-4X دارای عناصر مشکی براق بوده که بسیار بهتر به نظر میرسند.
- رقبا
شورولت سیلورادو، فورد F-150، جی ام سی سیرا، رم ۱۵۰۰، تویوتا توندرا
مشخصات نیسان تایتان SL 2020
- پیشرانه: ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری
- قدرت/گشتاور: ۴۰۰ اسب بخار/۵۶۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱۵.۶/۱۱.۲/۱۳ لیتر در هر صد کیلومتر
- قیمت پایه: ۵۷۱۹۰ دلار
- قیمت مدل تست شده: ۶۱۱۶۰ دلار
NAVID۰۰۹۸
۱۱ آذر ۱۳۹۹نیسان کلاً شرکتی هست که در هیچ کدام از تولیداتش کم نمیگذاره .
اما تایتان برای این نقصهایی که نوشته ، ایراد نداره !!! ، بلکه فقط مربوط میشه به اینکه قدیمی شده و باید بکوبه از نو بسازدش تا این مشکلاتش هم بر طرف بشه .
کلاً بازار پیکاپهای بازار آمریکا تقسیم شده بین ابتدا فورد ، دوج و شورولت و GMC و سپس تویوتا و سپس نیسان که البته فاصله فروشش همشون خیلی با هم زیاده .
اما به نظرم نیسان اگر بخواد بهتر دیده بشه ، باید اون فیتیلهی قیمت را بکش پایین ، چون به نطرم با تمام کیفیت بالایی که داره ، با این قیمت نمیتونه رقابت داشته باشه و همیشه در حاشیه حرکت میکنه .
نیسان بهترین آفرودها را میسازه و این را میشه به راحتی در رونیزها و پیکاپهای ۲۰ سال کارکرده دیدشون و اطمینان کرد که دستکمی از تویوتا نداره در کم استهلاکی (( البته اگر تصادف نداشته باشید باهاش چون قطعاتش گرون و عجیب بالاست )) .
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۱ آذر ۱۳۹۹موافقم و جدیدآ داره به سمت نواوری پیش میره
Hadi
۱۱ آذر ۱۳۹۹خیلی خوبه ولی در حد آمریکاییا نیست…
احتمالا نسل بعدی تاندرا بیشتر این کلاسو به چالش میکشونه…
RezaRs
۱۲ آذر ۱۳۹۹البته اگه انجن توندرا قویتر باشه و گرنه چه چالشی
زیزیگولو
۱۱ آذر ۱۳۹۹نیسان تراک غول پیکرو.سنگین وزنشو آوورده تو میدون
محمد
۱۱ آذر ۱۳۹۹باشه چشم نیسان میخرم
سامورایی از قله فوجی
۱۱ آذر ۱۳۹۹استفاده زیاد از کروم عیب محسوب میشه ؟ ?
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۱ آذر ۱۳۹۹اره
Ahmadreza2002
۱۲ آذر ۱۳۹۹یه جورایی یرا ی پیگاپ اره
پر کل زیاد جالب نیست ولی ی دهه قبل ی سری از شرکت ها برای این که بگن مام لوکس میسازیم کلا ماشین رو غرق در کروم میکردن مثلا اینفینیتی
Ahmadreza2002
۱۲ آذر ۱۳۹۹پر : در
امین
۱۱ آذر ۱۳۹۹اگرمن در آمریکا زندگی میکردم و میخواستم وانت فول سایز بخرم رم را انتخاب میکردم.واقعا فوق العاده هست.این ماشین روح داره.
R@min
۱۱ آذر ۱۳۹۹به شخصه تو این کلاس تا آمریکایی هست به هیچ ماشین دیگه ای فکرم نمی کنم
Ramin
۱۱ آذر ۱۳۹۹به نظرتون کسی 61 هزار دلار پول داره بره اینو بخره بهتره
یا بره نسخه میانه سایبر تراک رو بخره بهتر نیست ؟
البته منظورم کارایی است نه چیز دیگه ای .
الکی گرونه. ?
Aria
۱۱ آذر ۱۳۹۹کی انقدر خدا ازش برگشته که پیکاپ بنزینی نیسان رو ول کنه بره سایبر تراک بخره.
فکر کنم چانگان خونت کم شده برو ی دوری بزن بیا
Ramin
۱۲ آذر ۱۳۹۹شما پول برند دوست داری دیگه مشکل من نیست. شما برو پول برند یه خودرو رو بده نه پول ماشینشو.
من اون مثالو از روی کارایی زدم. نسخه سایبر تراک پایه میتونه 2.8 تن بار حمل کنه
قیمتشم 42 هزار دلاره.
نسخه وسط سایبر تراک میتونه 4.5 تن بار حمل کنه قیمتشم 62 هزار دلاره
نسخه فول سایبر تراک میتونه 6.3 تن بار حمل کنه. و قیمتشم 78 هزار دلاره.
شما بگو آیا این نیسان میتونه 4.5 تن بار حمل کنه یا بیشتر ؟؟
من میدونم رپتور میتونه (اف 150). اگه این میتونه که خوبه. اگه نتونه که…. هیچی.
net
۱۱ آذر ۱۳۹۹زیر اینه بغل که مثل زیر اینه بغل فورد f150 فرورفتگی داره و مسطح نیست بد هست و تعجبه چرا فورد f150 زیر اینه بغل مسطح نکرده
احمدرضا
۱۱ آذر ۱۳۹۹جزو پیکاپ های خیلی زیباس واقن طراحیش فوق العاده هستش ?
فقط برام سواله چرا جلو پنجرش شبیه ماکسیما و آلتیما و بقیه محصولات نیسان V شکل نیستش ?
MjM
۱۱ آذر ۱۳۹۹فقط پیکاپ های ژاپنی یارای رقابت با آمریکایی هارو دارن. هرچند یه پله عقبترن ولی واقعا خوبن
نوید جهرمی
۱۱ آذر ۱۳۹۹خیلی کم فروشه. از نزدیک که دیدم، کابینش قدیمی، چرخ ها کوچک و نامنتناسب، اتاقش بزرگ و جادار ولی کیفیت متریال پایین. باا رم که مقایسه کنی شانسی نداره. هر چه زودتر باید فیس لیفتش کنن ایراداتش رو بگیرن. ماشین قابلیه ولی نه اندازه ای که در برابر رقبا وسوسه ت کنه.
Ahmadreza2002
۱۲ آذر ۱۳۹۹قیمت پایین تر از رقبا
این تنها شانس توبوتا و نیسانه
Ahmadreza2002
۱۲ آذر ۱۳۹۹که بازم امید چندانی نیست چون خریدارا به ویکاپ های گرون قیمت علاقه نشون دادن این چند ساله
Ahmadreza2002
۱۲ آذر ۱۳۹۹ویکاپ: پیکاپ