نیسان

با نیسان آلتیما 2019 آشنا شویم

اگر شما سازنده یک سدان میدسایز هستید الآن زمان خوبی برای استراحت و عقب نشستن نیست. با وجود فروش فوق‌العاده شاسی بلندها و کراس اوورها، خودروهایی چون تویوتا کمری و هوندا آکورد وارد نسل جدید خود شده و تلاش دارند تا با استایل روان، هندلینگ خوب و عملکردی قوی مشتریان را به سمت خود جذب کنند.


پس از این خودروها نوبت به نیسان آلتیما می‌رسد که اگر کار خود را انجام داده اما احتمالاً کار این خودرو را فراموش کرده‌اید. خوشبختانه نیسان در حال تزریق عصاره جوانی به محصولات خود بوده بنابراین بیایید نگاهی به نسل جدید آلتیما ۲۰۱۹ بیندازیم.

  • استایل دینامیک

در نگاه اول شاید با خود فکر کنید که به یک ماکسیمای شکسته و کوچک شده نگاه می‌کنید اما نه اشتباه نکنید! این زبان طراحی برجسته‌ی نیسان یعنی استایل وی موشن است.


نمای جلو تحت سلطه جلوپنجره وی شکل بزرگ است که توسط یک جفت چراغ LED احاطه شده است. خیزهای عضلانی از گلگیرهای جلو حرکت کرده و به سمت درب عقب کشیده شده‌اند. خیز دوم نیز زیر این خطوط قرار گرفته و به‌سوی چراغ‌های عقب حرکت کرده است.

پروفایل جانبی آلتیمای جدید بسیار شبیه ماکسیما بوده و خط سقف فست بک و بخش مشکی داخل ستون‌های C از شاخصه‌های این بخش هستند. تکمیل کننده طراحی خودرو چراغ‌های پشتی آئودی مانند و دو خروجی اگزوز است.

  • کابین و معماری

علاوه بر بازنگری کلی در نمای ظاهری آلتیما ۲۰۱۹ می‌توان کابین باکیفیت‌تر و کاملاً تغییر یافته را نیز مشاهده کرد. نیسان نیز همانند بسیاری از کمپانی‌های دیگر از صفحه‌نمایش تبلت مانند با دو دکمه فیزیکی و ردیفی از دکمه‌های متمایز استفاده کرده است. غربیلک فرمان D شکل تقریباً از مزدا گرفته شده و استارت دکمه‌ای نیز در جلوی اهرم تعویض دنده جا خوش کرده است.

پلتفرم این خودرو با ماکسیما و مورانو مشترک بوده و فاصله بین محوری آن بیشتر شده تا فضای کابین محدود نسل فعلی افزایش یابد. احتمال استفاده از سیستم چهار چرخ محرک در نسخه‌های فول آلتیما ۲۰۱۹ وجود دارد که باعث می‌شود جذابیت دینامیکی آن افزایش یابد.

  • قوای محرکه و پرفورمنس

نیسان درباره قوای محرکه نسل جدید آلتیما سخن زیادی بر زبان نیاورده اما انتظار داریم پیشرانه‌های ۲.۵ و ۳.۵ لیتری کنونی در نسل جدید نیز وجود داشته باشند و گیربکس CVT نیز به منظور مصرف سوخت و پرفورمنس بهتر بهبود یابد.

اگرچه مدل هیبریدی این خودرو از سال ۲۰۱۱ دیگر تولید نشده اما احتمال بازگشت دوباره آن وجود داشته و همچنین ممکن است پیشرانه ۴ سیلندر توربو نیز برای آلتیمای جدید ارائه شود.

همچنین پکیج پروپایلوت نیسان شامل جدیدترین تکنولوژی‌های کمک راننده خواهد بود. این پکیج که در نسل جدید نیسان لیف معرفی شده قادر است به فرمان پذیری، ترمز و شتاب گیری خودرو در شرایط معین کمک کند.

  • رقبای مهم

نیسان آلتیما ۲۰۱۹ باید با رقبای سرسختی چون هوندا آکورد جدید، تویوتا کمری، هیوندای سوناتا، مزدا ۶، شورولت مالیبو، کیا اپتیما، فورد فیوژن و فولکس‌واگن پاسات روبرو شود.

انتظار می‌رود این خودرو در سال جدید و احتمالاً در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شود.

آیا آلتیمای جدید خواهد توانست دل‌های خریداران را برباید؟ باید منتظر ماند و پاسخ بازار را دید…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. ali.usa

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (335 ديدگاه)

    در این کلاس شورلت مالیبو رو بیشتر همه میپسندم

  2. F۲۲RAPTOR

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2622 ديدگاه)

    ظاهر ماشین خیلی شیکه
    از کمری هم قشنگ تره
    می‌تونه همه جور سلیقه رو جذب کنه
    میتونم بگم با اکورد تو اول لیس قرار بگیرن

    1. morteza

      ۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (286 ديدگاه)

      ” تکمیل کننده طراحی خودرو چراغ‌های پشتی آئودی مانند و دو خروجی اگزوز است.”
      کو عکسش؟؟؟؟؟؟؟

  3. مجید سبزواری

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (82 ديدگاه)

    خیلی خوبه

  4. Nissan...japan

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    واقعا نیسان با این طراحی وی موشن خودش به محصولاتش جان دوباره بخشید.

  5. Saeed Boroomand

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    یه سری ماشین ها مثل مزدا و و سوبارو و هوندا خیلی خوبن اما قیمت زیادشون باعث میشه خیابون ها پر از نیسان آلتیما باشه یا فولکس واگن ها یا حالا تویوتا که قیمت دست دوم خوبی داره …

  6. shahryar

    ۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (236 ديدگاه)

    من به ی سری از ماشینا میگم سوپر!?
    چون همه چیرو نسبت به قیمت در اختیارت میزارن،چهره خوب، کیفیت خوب، امکانات خوب و…
    و تقریبا نمیتونی مشکل خاصی ازش بگیری،که فکر میکنم این نسل التیما جز ماشینای سوپر باشه!

  7. فرهاد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت ۲۰۱۹ تو تهران هنوز مشخص نشده؟

  8. محمد رنجبر

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    التیما تو شتاب و قدرت ار کمری خیلی سریعتره اما مالیبو یه چیز دیگست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا