حدود شش ماه پیش در نمایشگاه شانگهای، نسل جدید سدان کامپکت نیسان سلفی برای بازار چین رونمایی شد و حالا نسل جدید نسخهٔ آمریکایی آن یعنی سنترا هم در نمایشگاه لسآنجلس معرفی شده است. سنترا برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ در بازار ایالاتمتحده عرضه شد و طی این ۳۷ سال بیش از شش میلیون دستگاه از آن به فروش رفته و به یکی از موفقترین محصولات نیسان تبدیل شده است تا جایی که پرفروشترین محصول تاریخ نیسان در ایالاتمتحده محسوب میشود و ازاینرو بازطراحی آن بسیار مهم است.
نسل هشتم این ماشین روی پلتفرم جدیدی ساخته شده که موجب شده ۵.۶ سانتیمتر کمارتفاعتر و ۵ سانتیمتر عریضتر از نسل قبلی شود. این استایل پایینتر در کنار بازطراحی جلو و عقب خودرو، نمای زیبا و تهاجمیتری را ایجاد کرده است. همچنین ویژگیهای قابلتوجهی مثل جلوپنجرهٔ نمادین V شکل نیسان، چراغهای جلوی باریک LED و سقف شناور، ظاهر سنترای جدید را به سدانهای بزرگتر نیسان یعنی آلتیما و ماکسیما شبیه کرده است. خریداران این سدان ژاپنی میتوانند از بین هشت رنگ بیرونی مختلف و همینطور سه ترکیب دورنگ گوناگون، نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند.
در داخل سنترای ۲۰۲۰ نیز شاهد همان بهروزرسانیها و ارتقاءهایی هستیم که در سایر محصولات نیسان دیدهایم که توجه بیشتر به جزئیات و متریال بهتر ازجملهٔ آنها هستند. این خودرو بهصورت استاندارد به یک نمایشگر ۴.۲ اینچی دیجیتالی در صفحه آمپر و یک صفحهنمایش لمسی ۷ اینچی با بلوتوث و مجهز است اما در تیپهای بالاتر صفحهنمایش بزرگتر ۸ اینچی با کارپلی و اندروید اتو ارائه میشود. علاوه بر این، کابین سنترا به لطف صندلیهای چرمی جدید با دوخت متضاد و طرح سادهتر داشبورد با بهبود ارگونومی کلی، بهطور چشمگیری نسبت به قبل بهبود یافته است.
برای این سدان کامپکت جدید اما ویژگیهای ایمنی بیشماری بهصورت استاندارد در همهٔ تیپها در قالب پکیج ایمنی Safety Shield 360 نیسان ارائه شده است که ازجملهٔ آنها میتوان به ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر پیاده، ترمز عقب اتوماتیک، پایش نقاط کور، هشدار عبور و مرور عقب، هشدار خروج از خط و دستیار نوربالا اشاره کرد. سنترا همچنین بهصورت استاندارد به ۱۰ ایربگ، هشدار درهای عقب، هشدار هوشمند برخورد جلو و پایش هوشیاری راننده هم مجهز شده است.
برای سنترای مدل ۲۰۲۰ تنها یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی جدید در نظر گرفته شده است. این موتور با ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور، ۲۰ درصد قدرت و ۱۶ درصد گشتاور بیشتری نسبت به موتور ۱.۸ لیتری نسل قبلی دارد. همچنین به گفتهٔ نیسان، مصرف سوخت این موتور ۲ لیتری جدید نیز از موتور قبلی کمتر است. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT صورت میگیرد.
نسل جدید سنترا در سه تیپ مختلف شامل S، SV و SR به بازار عرضه میشود که تیپ پایه یا همان S بهصورت استاندارد به رینگهای ۱۶ اینچی، استارت دکمهای و… مجهز است. در تیپ SV رینگهای ۱۶ اینچی آلومینیومی، با لاستیکهای ۲۰۵ چهارفصل، نمایشگر هشت اینچی، سیستم تهویهٔ دو منطقهای و کروز کنترل با قابلیت توقف و حرکت ارائه میشود. بالاترین تیپ یعنی SR هم به لطف برخورداری از اسپویلر عقب، آینههای جانبی مشکی، رینگهای آلیاژی ۱۸ اینچی و تریم کرومی تاریک در جلوپنجره، نمای اسپرتتری دارد.
مجتبی
۶ آذر ۱۳۹۸اگریه دونه از این اپشنها توی محصولات ایران خودرو و سایپا بود مدیر عامل شرکتهاشون. به مردم میگفتن که صبح به صبح تماس بگیرن با مدیر عامل شرکتهاشون وازشون تشکر کنن ازشون به خاطر یه دونه از این اپشنها
ایمان
۶ آذر ۱۳۹۸باید از نیسان یک تشکر ویژه کرد بابت آپشن های زیادی که بطور استاندارد ارائه میکنه و در خیلی از شرکت های بزرگ این آپشن ها به صورت استاندارد ارائه نمیشه و باید بابت هر آپشن پول بیشتری پرداخت کرد
مثلاً آپشن هایی که نیسان ماکسیما به طور استاندارد داره در اختیار مشتری میگذاره ، در سدان های لوکس پیدا میشه
❤❤ Nissan ❤❤
ارشیا
۶ آذر ۱۳۹۸کاش دو دیفرانسیل هم داشته باشه
احمدرضا
۶ آذر ۱۳۹۸طراحیش یه طوره انگار آلتیمارو با ماکسیما گذاشتن تو میکسر !
کریم
۶ آذر ۱۳۹۸دوستان توی رده بندی سدان های نیسان. سنترا زیر التیما قرار میگیره یا بالاشه؟
datsun
۶ آذر ۱۳۹۸سنترا سدان کوچک
آلتیما سدان میان سایز
ماکسیما سدان فول سایز
joojoo
۷ آذر ۱۳۹۸البته ماکسیما فول سایز نیست…میدسایز پریمیومه….
ابعادش در حد سری 5 بیمر و ای کلاس بنزه… نه در حد اس کلاس و سری 7
joojoo
۷ آذر ۱۳۹۸سنترا سدان کامپکته…..
التیما میدسایز
metti
۶ آذر ۱۳۹۸روح و روانمو تسخیر کرد
لعنت خدا بر شیاطینی که با بیکفایتی و دزدیاشون کشور رو به این فلاکت انداختن، آرزوی همه چیز به دلمون موند
آبتین
۶ آذر ۱۳۹۸طراحی داخلی عالی
Dante
۶ آذر ۱۳۹۸عجیب عالیه
دوست دارم بدونم نیسانم مثل تویوتا کیفیتش بالا هست یا ن
احمد
۷ آذر ۱۳۹۸کاش شاسی بلندهای نیسان هم به اندازه سدان هاش زیبا بودن،مثه مزدای عزیزم!
مانی
۸ آذر ۱۳۹۸ماشینیه که مردم ایران باید بجای پراید سوار بشن
اما مسیر تاریخ به جاهایی رفت که عقل آدمیزاد هنگ میکنه