نیسان

معرفی رسمی نیسان جوک 2020 جدید، این ژاپنی سنت‌شکن!

نیسان در مدل سال ۲۰۱۹ محصولات خود اقدام به حذف جوک از بازار آمریکای شمالی کرد و کراس اوور مرسوم‌تر کیکس را جایگزین آن نمود. البته جوک در اروپا روزگار خوبی را پشت سر می‌گذارد چراکه نسل جدید آن با طراحی کاملاً متمایزی رونمایی شده است. تکنولوژی‌های جدید هم بخشی از ویژگی‌های این خودرو بوده و پیشرانه‌ی ۳ سیلندر توربو به همراه گیربکس‌های دستی یا دوکلاچه نیز در نظر گرفته شده‌اند.


اولین چیزی که در برخورد با جوک جدید متوجه خواهید شد ظاهر متمایز آن است که از چراغ‌های گرد بزرگ گرفته تا قوس‌های گلگیر نوین و سقفی با رنگ متفاوت را شامل می‌شود. متمایز بودن در کلاسی که فوق‌العاده رقابتی است ضرورتاً چیز بدی نیست و اگرچه طراحی یک خودرو موضوعی شخصی است اما به نظر می‌رسد نیسان در مقایسه با نسل قبلی جوک روش مرسوم‌تری را در پیش گرفته است. در بخش جلوی این خودرو شاهد جلوپنجره‌ای هستیم که به خوبی با چراغ‌های نازک و گرد پایین آن ترکیب شده است.


طراحی جدید جوک دل‌نشین‌تر از قبل بوده و نیسان می‌گوید کابین این خودرو هم بزرگ‌تر شده و فضای پای سرنشینان عقب بهبود ۵.۸ سانتی‌متری داشته و البته فضای سر هم حدود ۱ سانتی‌متر بیشتر شده است. محفظه‌ی بار جوک ۲۰۲۰ گنجایش ۴۲۲ لیتری داشته که افزایش ۲۰ درصدی را نسبت به نسل قبل نشان می‌دهد. البته این افزایش ابعاد با رشد همه‌ی جانبه ی جوک به دست آمده به گونه‌ای که طول/عرض/ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۴۲۱۰/۱۸۰۰/۱۵۹۵ میلی‌متر می‌باشد. نیسان می‌گوید علیرغم ابعاد بزرگ‌تر جوک جدید، وزن این خودرو ۲۳ کیلوگرم کمتر از قبل شده است.


دگرگونی جوک ۲۰۲۰ در کابین هم ادامه یافته و در این بخش شاهد صفحه لمسی ۸ اینچی با استایل شناور هستیم. این صفحه لمسی امکان دسترسی به سیستم اطلاعات سرگرمی جدید نیسان کانکت را میسر می‌سازد. از جمله سیستم‌های ارتباطی هم می‌توان به اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد.

مالکان جوک همچنین می‌توانند از طریق گوشی هوشمند خود به عملکردهای متنوعی همچون قفل‌کردن درب‌ها، روشن کردن چراغ‌ها و یا حتی فرستادن مقصد خود به خودرو دسترسی داشته باشند. جوک همچنین از سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی زیادی سود می‌برد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و پایش نقاط کور اشاره کرد. شاید جالب‌توجه‌ترین ویژگی این خودرو بسته‌ی خودران پروپایلوت نیسان باشد که در جوک جدید ارائه شده است.


نیروبخش این کراس اوور کامپکت پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری توربویی است که قدرت ۱۱۷ اسب بخاری دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو یا تمامی چرخ ها منتقل می شود.

هنوز قیمت نیسان جوک جدید مشخص نشده اما این خودروساز می‌گوید محصول جدیدش از اواخر ماه نوامبر قابل سفارش خواهد بود.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    قیمت رو اگه اشتباه نکنم آخر ویدیو میگه شروع از ۱۷.۵۰۰ پوند
    و نسخه لیمیتد ۲۴.۰۰۰ پوند
    که قیمت معقولیه یعنی با تعرفه صفر، حدود ۲۰۰ میلیون واسه نسخه پایه یعننی هم قیمت ساندرو و دنا پلاس اما اتومات و بروز
    .
    کابینش کاملا متحول شده، کابین قبلی رو زیاد دوست نداشتم
    اسپیکرهای کنار سرصندلی کاملا جذابه و موسیقی باکیفیت رو مستقیم به گوش شما میرسونه
    حالت اسپورت خود صندلیهای جلو هم جذابه
    .
    بیرونش هم که هنوز طراحیش متمایزه
    اما اینقدر توجه به نمای جانبی برام جالبه و نمای جانبی بشدت کار شده ای داره که ساده هم نیست
    .
    ایکاش موتورهای قویتر هم توی نسخه های گرانتر داشت که اینو مطمئن نیستم اما احتمالا بزاره

    1. محمد

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      و اینکه فکر میکنم عصر طلایی اقبال بازار به شاسی بلندها با همین جوک شروع شد

    2. علی

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      طراحیش بنظرم خیلی بهتر شده از قبل
      در حین جذاب بودن ، عامه پسند تر هم شده
      نمای ۳ رخ‌ش خیلی خوبه
      با اون رینگای بزرگ و گلگیرای برجسته و سقف کوتاه ، خیلی تنومند بنظر میرسه
      در مورد موتور هم احتمالا ۱.۳ لیتری ۳ سیلندر که با بنز توسعه دادن و فک کنم تا ۱۹۰ اسب تو بالاترین مدل قدرت داشت روش بزارن
      چون نسل قبل قویترین مدلش هم حدود ۱۹۰ اسب بود

    3. مزدا

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2099 ديدگاه)

      از هر لحاظی نسبت به نسل قبل بهتر شده.جلو پنچره خوب و کابین به روز و جذاب و چراخ عقب ساده و جذاب .
      من که خیلی خوشم اومد.

  2. Malt hill

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    خوشگل?

  3. Ford taurus

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (329 ديدگاه)

    این دیگه جوک نیست ??قبلیه اصن خودش جوووک بود ?
    ولی این خدایش خووووشگله ولی به چیز همیشه تو خودروسازها هست اینه که یه چیزرو خوب میکنن میزنن جای دیگه رو ناکار میکنن ☹️الان همه چیش اوکی بود اون گیربکس cvtهم که شرش کم شد ولی موتور رو کاش همون ۱۶۰۰توربو میزاشتن همون موتوری که حتی به رنو دادن رو تالیسمان سواره

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      نیسان همیشه بعد از رونماییهاش شروع به ارتقاء میکنه و مدلهای زیادی به اسم نیسمو میده بیرون .

      جوک جدید نسبت به قبلی عامه پسندتر شده در صورتی که من نسل قبلیش هم بسیار دوست داشتم .

      اما احساس میکنم اگر زاویه های قطعات تزئینی بیرونی به جای تیز بودن منحنی بودن ، زیباتر میشد ، مثل قسمتهای کرومی جلو پنجره یا چراغهای عقب .

      نمای داخلی هم که دیگه نگو ، عالی ، پرفکت ، رقابت پذیر .

      1. Ford taurus

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (329 ديدگاه)

        دقیقا?

  4. کوشا

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (220 ديدگاه)

    شاید بهترین کاری که می تونستن با فیس قدیمیش انجام بدن رو انجام دادن. احتمالا مشکل طراحیش این باشه که افراد با قد کوتاه کار سختی رو برای باز کردن درب عقب خواهند داشت!

  5. رامتین

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3266 ديدگاه)

    واقعا عالی شده و با ارتفاع 160 سانتی (3سانت بیشتر از نسل قبل) کاملا نقش یه کراس اور را تداعی میکنه. عرض خودرو 180 سانت که بسیار مطلوبه. مثلا پژو2008 عرض 173 داره که از روبرو مثل یک آدم ناقص و لاغر نشون میده. ضمن اینکه گیربکس 7 سرعته دوکلاجه هم روی جوک اومده که بر خلاف cvt بسیار بهتره. موتور 1.6 توربو روی نسخه اسپرت جوک هم در اینترنت سرچ کردم قراره روی این خودرو بیاد که 200 اسب ارائه میکنه (نسخه فعلی190 اسبه که همون موتور تالیسمانه) و نسخه نیسمو آن هم با 214 تا 221 اسب ارائه میشه. بیشک اگه ایران بیاد، نسبت به chr ارجحیت داره (مدل اسپرت) و فروش خوبی میکنه. انشالله بشه خرید…

  6. MjM

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (740 ديدگاه)

    خوشمان آمد!
    سامورایی کوچک

  7. datsun

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3960 ديدگاه)

    مثل نسل قبل با چند موتور ارائه میشه این موتور ظاهرا برا بازار اروپاست

  8. L-H-P-TT

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    افرین به نیسان . چیزی غیر از این هم از برندی که گودزیلا رو ساخته انتظار نمیره …..
    واقعا از لحاظ طراحی داخلی و خارجی به شدت پیشرفت کرده ….
    مبارک صاحابش ……

  9. بهنام

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (491 ديدگاه)

    از نکات قابل توجه اینه که نمای جانبیش برنامه خلاف نسل اول بسیار زیبا طراحی شده گرچه بنده نسل اولش رو هم دوست داشتم. نمای عقب شبیه به محصولات رنو شده ولی دی ان ای نیسان رو هم داره. بنظر موتورهای متنوع تری هم در راهه. در یک ساله ی اخیر جزء معدود خودروهایی هست که نسل جدیدش بسیار زیباتر از نسل قبل طراحی و توسعه داده شده.

  10. A4

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (49 ديدگاه)

    اینم که در عقبش مثه در یخچال باز میشه

  11. ایمان

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم عالی و در کلاس خودش بهترین
    نیسان کارش رو به نحو احسنت انجام داد
    سامورایی دوست داشتنی ? Nissan ?

  12. ارشک

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    همش یک طرف رینگ هاش هم یک طرف.به نظرم از ۲۰ اینچ هم بزرگتره.

  13. آران

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (96 ديدگاه)

    نیمرخ کپی تویوتا CHR

    1. datsun

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (3960 ديدگاه)

      با اجازه شما نسل قبل تو فروش ترک ون د اصلا chr و هیوندای کنا و …. برای رقابت مستقیم برا همین ماشین ساخته شدن.

  14. MAHDI

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    انصافا خیلی شیک وجذاب شده. یه طراحی تهاجمی هم داره که در این کلاس در کمتر خودرویی دیده میشه. مخصوصا چراغ های باریک وکشیده جلو که خیلی زیبا کرده طراحی جلو رو!!!!
    کابین هم که مشخصه کیفیتش بهتر شده. اگه من بخوام انتخاب کنم نیسان جوک جدید واسه من خیلی جذاب تر از تویوتاCHR هستش وانتخاب این کلاس میشه واسه من!!!!!
    (( ولی کابینش طراحی کاملا مشکی خیلی زیباتره ورنگ قرمزش جالب نیست. اما تو رنگ مشکی عالیه))

    1. MAHDI

      ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اما تنها ضعفی که میشه بهش گرفت دستگیره درب های عقب هستش چون دور از دسترس بچه ها هستش چون در ارتفاع بالاست واسه یه بچه.واین نکته خیلی مهمی هستش واسه خریدار در کشور های اروپایی!!!!!

      1. MAHDI

        ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        باور کنید اگه دستگیره های عقب حالت عادی بود مثل درب های جلو طراحی کناری ماشین زیباتر هم میشد.چون یه حس خلوت بودنی داره درب های عقب. والبته مهم ترین دلیلش اینه که باید واسه بچه ها درب های عقب رو خودتون باز کنید چون دستشون نمیرسه تا یه سنی!!!!!

        1. datsun

          ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (3960 ديدگاه)

          نسل قبل هم دستگیرهاش به همین شکل بود صد درصد اگه مشتری ها ناراضی بودن این نسل تغییر میداد
          درب های chr هم دقیقا دستگیرهای عقبش مثل همینه

  15. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    واقعا طراحیش زیبا و شیکه؛ اونقدر در مقابل C-HR تحقریش کردین که الان از اون جذاب‌تر شد?⁦❤

  16. Alireza

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3 ديدگاه)

    موتورش ضعیفه که !
    موتور قبلی توربو واقعا خوب بود !

  17. سعید

    ۵ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امید وارم وارد ایران بشه تجربه شخصی من البته در مدل دنده ای 1.0 DiG-T N-Connecta ،کیفیت صفحه نمایشگر خیلی بالا نیست ، روی مود اکو کلا خوب راه نمیره ولی رو حالت اسپرت قشنگ وحشی میشه 😂 داخل کابین صدا ندارید صندلی ها بسیار راحت هستش و فرمان خوش فرم و اسپرت احساس میکنی سوار تانک شدی ،دید جلو یک مقدار محدود هستش یعنی حواست نباشه زدی به جدول ترمز اضطراری داره که هم رو عابر هم بر خورد با ماشین جلو رو خیلی کاهش میده مدل دستی شش دنده هستش دنده عقب بعضی وقت ها خوب جا نمیره ترمز دستی برقی و اتو هولد داره ،و ‌و مود کروز کنترل و رانندگی بین خطوط ، یک صفحه نمایشگر دیجیتال پشت آمپر داره که قطبنما داره و اطلاعات کاملی رو نمایش میده حتی موزیک رو کمپانی یکسال گارانتی دوسال خدمات سرویس رایگان و یکسال امداد جاده ای رایگان داده با کلی عزت و احترام قابل توجه تولید کنندگان لگن در ایران .ضمنا فکر میکنم 48 MPG مصرف بنزینش هستش که میشه ۴۸ مایل بر گالن ۴.۵ لیتر یعنی حدودا زیر صدی شش لیتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا