سرانجام پس از ۱۷ سال، پیکاپ سرسخت نیسان فرونتیر برای مدل ۲۰۲۲ کاملاً متحول و نونوار شده است. نسل قبلی این پیکاپ میان سایز که از سال ۲۰۰۵ در بازار ایالاتمتحده حضور داشته است، با افزایش سن سهم بازار خود را کاملاً به پیکاپهایی مثل تویوتا تاکوما، شورلت کلرادو و فورد رنجر واگذار کرده بود اما حالا نسل جدید فرونتیر با تحولی کامل در داخل و خارج آمده است تا سهم ازدسترفتهٔ خود را بازیابد. خب پس حالا بیایید ببینیم نسل جدید این پیکاپ نسبت به قبل چقدر تغییر کرده است.
بیرون
فرونتیر جدید در بیرون کاملاً از فرم قدیمی و سادهٔ قبلی فاصله گرفته و حالا با طراحی جدیدی که به پیکاپ قدیمی نیسان هاردبوی هم نیمنگاهی داشته است، نمایی کاملاً مدرن، جذاب و تهاجمی به خود گرفته است. علاوه بر این، فرونتیر در بیرون حال و هوای آفرودیتری هم پیدا کرده و نشان میدهد که برای هر وظیفهای آماده است؛ اما علیرغم همهٔ این تغییرات، جلوپنجرهٔ بزرگ و برجسته به همراه چراغهایی با دو بخش LED در بالا و پایین، بهوضوح نشان میدهند که این یک نیسان مدرن است.
داخل
اکثر عناصر داخلی نسل قبلی فرونتیر مثل دکمهها، متریال و ساختار کلی متعلق به خودروهای سه یا چهار دوره قبل هستند اما نسل جدید حالا از تازهترین ویژگیهای داخلی ساختههای نیسان برخوردار شده است. البته در طراحی داخلی این پیکاپ جدید همچنان طرح عمودی قبلی حفظ شده اما این طراحی حالا کاملاً مدرنتر شده است. از این بازطراحی کامل داخلی، بخش میانی داشبورد به همراه کنسول مرکزی بیشترین نفع را بردهاند. در اینجا به نظر میرسد کنترلهای سیستم تهویه و همینطور نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مستقیماً از پیکاپ بزرگتر تایتان گرفته شده باشند. هرچند این طراحی به ظرافت و زیبایی نسل جدید روگ نیست اما دقیقاً همان طرح کاربردیای است که خریداران فرونتیر به دنبال آن هستند. فرونتیر جدید در غربیلک فرمان هم با برادر بزرگتر خود اشتراک دارد که این وامگیری بهاحتمالزیاد بارزترین ارتقاء کابین نسل جدید فرونتیر در مقایسه با نسل قبلی است زیرا غربیلک فرمان نسل قبل با پرهٔ پایین پهن و دکمههای ارزانقیمت، شبیه به غربیلکهای اواسط دههٔ ۹۰ به نظر میرسید نه دههٔ ۲۰۰۰.
تکنولوژی
پشت غربیلک فرمان نسل جدید فرونتیر آمپرها و یک نمایشگر جدید ۷ اینچی قرار گرفته که در مقایسه با صفحه آمپر آنالوگ و قدیمی نسل قبلی بسیار بهتر به نظر میرسد. در میانهٔ داشبورد نیز یک نمایشگر هشت اینچی لمسی جدید برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که بهصورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو برخوردار است. علاوه بر این، یک نمایشگر نُه اینچی هم بهصورت سفارشی برای این پیکاپ ارائه میشود که به گفتهٔ نیسان در این کلاس بزرگترین است. درهرحال هردوی این نمایشگرها بسیار بهتر از نمونهٔ هفت اینچی نسل قبلی هستند. در همین حال، نیسان مجموعهای از سیستمهای کمکراننده را هم برای اولین بار در فرونتیر ارائه کرده است. پکیج ایمنی Shield 360 نیسان که برای این پیکاپ قابل سفارش خواهد بود، ترمز اتوماتیک عقب، ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقاط کور، هشدار عبور و مرور عقب، هشدار خروج از خط و دستیار نوربالا را به همراه خواهد داشت. علاوه بر این، هشدار برخورد جلو، سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، هشدار درب عقب و کروز کنترل تطبیقی هم برای فرونتیر قابل سفارش خواهند بود. مجموع این سیستمها را میتوان ویژگیهای کاملاً مدرنی دانست که با کابین جدید فرونتیر مطابقت دارند.
زیر کاپوت
نسل قبلی فرونتیر از ابتدا با یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V6 به بازار ایالاتمتحده عرضه میشد که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور داشت. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکسهای پنج سرعتهٔ اتوماتیک یا شش سرعتهٔ دستی قابل انتخاب بودند. سال گذشته اما نیسان قوای محرکهٔ کاملاً جدیدی شامل پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 و گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک را برای نسل قبلی فرونتیر ارائه و اعلام کرد که همین قوای محرکه در نسل بعدی هم ارائه خواهد شد؛ بنابراین حالا نسل جدید فرونتیر هم از همان موتور ۳.۸ لیتری جدید استفاده میکند که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما علاوه بر این قوای محرکه، فرونتیر جدید با عایقهای بیشتر، شیشههای چندلایهٔ آکوستیک در درهای جلو و بهبود ساختار بخش عقبی، باید در سواری و رانندگی هم بهتر از نسل قبلی شده باشد که پالایش و راحتی چندان در مسیرهای آنرود نداشت.
شهرام
۲۵ بهمن ۱۳۹۹خیلی طراحی خوبی داره
ولی رو داخلش باید بیشتر کار میشد و همینطور نباید از نسل قبلیش ضعیف تر میبود
310 اسب خیلی کمه بین هم رده ها
ツSAMURAIツ
۲۵ بهمن ۱۳۹۹اتفاقا ۳۱۰ اسب بین هم رده ها بیشترینه
کلورادو ۳۰۸ اسب بخار
تاکوما ۲۸۰ اسب بخار
رنجر ۲۷۰ اسب بخار
شهرام
۲۵ بهمن ۱۳۹۹من دارم با فورد و رم مقایسش میکنم
از ظاهر کمی از اونها نداره ولی موتور …
Hadi
۲۵ بهمن ۱۳۹۹خیلی عالی تر و خوشگل تر شده ?
انگار دو نسل عوض کرده…
ایولا نیسان
برقیه جارو برقی
۲۵ بهمن ۱۳۹۹https://www.autoblog.com/2021/02/11/2022-infiniti-qx60-9speed/#slide-2266417
اینفینیتی qx60 2022 خیلی قیافش خوب شده
mahan
۲۵ بهمن ۱۳۹۹خیلی خوشگله لامصب این ماشین از اولش خاص و خشگل بود.من همیشه از rx اینو بیشتر دوست داشتم حیف که وارد کشور نشد
NAVID۰۰۹۸
۲۵ بهمن ۱۳۹۹کاربر جارو برقی
دم شما گرم ، شادمون کردین ، عجب رُخی گرفته !
مرسی پیمان کارگر عزیز ، افتخار ایرانی که اینفینیتی را داری وارد گود رقابت با لکسوس میکنی !
لکسوس باید منتظر جنگ تن به تن باشه !!!
mahan
۲۶ بهمن ۱۳۹۹دقیقا نوید جان یکه تازی دیگه بسته همینه که قشنگه یه جنگ تمام عیار که به رشد طرفین ختم میشه
F22RAPTOR
۲۵ بهمن ۱۳۹۹نسل قبلیش طراحیش واسه یه پیکاب آسیایی هست بیشتر، ولی نسل جدید امریکایی تر، و قلدر تر شده
شهرام
۲۵ بهمن ۱۳۹۹دقیقا
Angus_812
۲۵ بهمن ۱۳۹۹این ماشین سنش از رامین بیشتره
حسین
۲۵ بهمن ۱۳۹۹طبق نوشتهی خود رامین رامین حدود ۴۵سال سن داره.اگه جوون بود می یومد دور چینیها؟
سنش بالاست.
mahan
۲۵ بهمن ۱۳۹۹کاربردشم همین طور
Aryan kia
۲۵ بهمن ۱۳۹۹همسن منه ??? دقیقا منم ۱۷ سالمه
علی
۲۵ بهمن ۱۳۹۹سلام پدال.
چند دقیقه پیش carwow یه درگ بین پورشه 911ودوج چلنبر بارگذاری کرد .
خواهشا اون رو قراربدید.
R@m!n
۲۵ بهمن ۱۳۹۹مت واتسون نمی تونست دیمنو جمع کنه داشت سکته می کرد ????
Benz
۲۵ بهمن ۱۳۹۹قدمت هر ماشینی هر چقدر باشه به کهنه سازی داخلی ما نمیرسه از این لحاظ تو جهان اولیم
mahan
۲۵ بهمن ۱۳۹۹گلادیاتور شایسته نیسان در مقابل رقبا.این نسل خیلی امریکایی شده و جذاب!تاکوما هم نیاز به یک فیس لیفت داره