نیسان

معرفی نیسان تایتان XD مدل 2020، یک سامورایی در قلمروی آمریکایی‌ها!

نیسان ماه گذشته نسخهٔ بروز شدهٔ پیکاپ تایتان خود را برای مدل ۲۰۲۰ معرفی کرد و حالا با معرفی تایتان XD مدل ۲۰۲۰، به‌روزرسانی خانوادهٔ این پیکاپ را تکمیل کرده است. تایتان XD که در اصل نسخهٔ سنگین وظیفهٔ تایتان معمولی محسوب می‌شود، از شاسی نردبانی با طول کامل برخوردار است که کاملاً تقویت شده است. این شاسی ۳۸۱ میلی‌متر کشیده‌تر از شاسی تایتان استاندارد است و فضای بار فول سایز ۱,۹۸۱ میلی‌متری را فراهم کرده است.

نیسان خانوادهٔ تایتان XD را ساده کرده و بنابراین حالا برای طول قسمت بار آن تنها یک گزینه قابل انتخاب است. البته این ویژگی ممکن است به ضرر تایتان XD تمام شود زیرا این پیکاپ سنگین فقط در یک ترکیب با بدنهٔ دو کابین و انتقال قدرت دو دیفرانسیل ارائه می‌شود اما بااین‌حال نیسان چهار تیپ مختلف شامل S، SV، PRO-4X، SL و پلاتینوم را برای آن در نظر گرفته است.

تایتان XD مدل ۲۰۲۰ در جلو از جلوپنجرهٔ بازطراحی شده‌ای برخوردار است که توسط چراغ‌های جلوی LED سفارشی با دی‌لایت‌های LED دو بومرنگی احاطه شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری تازهٔ این پیکاپ ژاپنی نیز می‌توان به سپر جلوی جدید، رینگ‌های بازطراحی شده، اصلاحاتی در تریم درب قسمت بار، چراغ‌های عقب جدید و مه شکن‌های LED سفارشی اشاره کرد. کف قسمت بار این ماشین نیز هرچند از فیبر کربن ساخته نشده اما به چراغ‌های LED و گیرهٔ اتصال تریلر مجهز است.

تایتان XD تقریباً به‌طور کامل از کابین نسخهٔ معمولی استفاده می‌کند و بنابراین در اینجا هم راننده از نمایشگر هفت اینچی درون صفحه آمپر و نگه‌دارنده یا شارژر جدید گوشی‌های هوشمند بهره‌مند خواهد بود. این پیکاپ سنگین همچنین به دستگیره‌های سقفی اضافی و محفظه‌های اشیاء بزرگ‌تر هم مجهز شده است. برای تایتان XD مجموعه‌ای از آپشن‌ها شامل نمایشگر بزرگ‌تر نُه اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و کارپلی، سیستم صوتی پریمیوم فندر با ۱۲ بلندگو و سانروف پانورامیک با پانل دوتایی هم قابل سفارش است که آخری یکی از بزرگ‌ترین سانروف‌ها در این کلاس محسوب می‌شود.

ازآنجایی‌که نیسان در مدل ۲۰۲۰ پیشرانهٔ دیزلی تایتان را حذف کرده است، این پیکاپ صرفاً با یک پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V8 بنزینی با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور به بازار عرضه می‌شود. برای انتقال نیروی این موتور اما بجای گیربکس هفت سرعتهٔ قبلی یک نمونهٔ جدید نُه سرعتهٔ اتوماتیک ارائه شده است. به گفتهٔ نیسان، این تغییر باعث شتاب گیری سریع‌تر و روان‌تر و همین‌طور ارائهٔ قدرت بهینه در هنگام آغاز حرکت و در سرعت‌های کروز می‌شود. همان‌طور که گفته شد، تایتان XD صرفاً به‌صورت دو دیفرانسیل ارائه می‌شود.

تایتان XD به سیستم کمک به شروع حرکت در سراشیبی‌ها، دیفرانسیل لغزش محدود و نمایشگر آفرود بهبودیافته مجهز است که زاویهٔ چرخ‌ها و زاویهٔ انحراف بدنه را نشان می‌دهد؛ اما خریدارانی که خواهان توانایی‌های آفرود بیشتری هستند می‌توانند مدل PRO-4X را انتخاب کنند که از سیستم کنترل پایین آمدن از شیب‌ها و قفل دیفرانسیل الکترونیکی عقب برخوردار است. نیسان هنوز ظرفیت بکسل این پیکاپ را اعلام نکرده اما گفته است که قدرت بکسل زیادی دارد که هرچند بسیار مبهم است اما به گفتهٔ سازندهٔ ژاپنی، تایتان XD ظرفیت بار و بکسل بیشتری از تایتان استاندارد دارد.

هرچند فعلاً عدد ظرفیت بکسل تایتان XD مشخص نیست ولی میدانیم که نیسان آن‌را به مجموعه‌ای از سیستم‌های کمکی یدک‌کشی شامل کنترل ترمز تریلر یکپارچه، سیستم کنترل انحراف تریلر، حالت یدک‌کش و سیستم کنترل سرعت پایین آمدن از شیب مجهز کرده است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند سیستم دید عقب با راهنمای تریلر و سیستم هوشمند دید اطراف را هم سفارش دهند که نمایی از بالا را از پیکاپ و محیط اطراف آن برای راننده فراهم می‌کند. همچنین یک سیستم کنترل چراغ‌های تریلر هم برای تایتان XD وجود دارد.

در بخش ایمنی هم همهٔ تیپ‌های تایتان XD به سیستم‌های کمک‌رانندهٔ مختلفی در قالب پکیج ایمنی نیسان Safety Shield 360 مجهز هستند که شامل ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک عقب هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و ترمز دنده‌عقب اتوماتیک می‌شود. نیسان تایتان مدل XD اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و قیمت‌گذاری آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    کابینش خیلی خوبه واقعا و تقریبا چیزی از تراک های امریکایی کم نداره

  2. رامین

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (918 ديدگاه)

    واسه یه سامورایی همه جا ژاپنه

  3. ایمان

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (4064 ديدگاه)

    نیسان باز هم نشان داد دود از کنده بلند میشه
    یک رقیب سرسخت برای آمریکایی های گردن کلفت
    از وقتی که معرفی شد عاشقش شدم ؛ نیسان حرف نداره
    ❤❤ Nissan Titan ❤❤

  4. the notorious critic

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    کیفیت کابینش و زیبایی کابین از تو عکس که خیلی خوبه?. مستقیم میره برای جنگ با قلدر های آمریکایی.سامورایی برعلیه کابوی ها.واقعا جالب میشه ولی اگه نیسان ظرفیت بکسلش رو اعلام میکرد خیلی بهتر می شد.

  5. meysam

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1770 ديدگاه)

    .
    تیپ و قیافش واقعا آمریکاییه.
    باید ببینیم تویوتا چی تو چنته داره. تاندرا پیش این کم میاره

  6. امیر.عارف

    ۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    چقدر جای ماشینهای تجاری شهری که باید کمترین تعرفه را داشته باشه تو ایران خالیه . باید ماشینهای 50 سال پیش و با بالاترین آلودگی و کمترین ایمنی سوار بشیم و جان مال ایرانی با خونسردی کامل مسعولین بیسواد به خطر بیوفته

  7. سجاد

    ۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (232 ديدگاه)

    پیکاپ های عالی فوردو شورلتو دوج کم بود نیسانم با این مدلش به اینا اضافه شد ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا