نسل جدید CR-V، قدبلند دوستداشتنی دیارِ مردمان سختکوش و خورشید تابان بزودی وارد بازار خواهد شد.
مجموع تغییرات فنی صورت گرفته موجب سبکتر و سریعتر بودن آن در مقایسه با نسل قبلی شدهاند. از نظر ظرفیتهای مختلف در سطح خوبی قرار داشته و میتواند هرآنچه را که از یک یک کراساوور کامپکت شهری و نیمهشهری انتظار دارید برآورده کند. پیشرانه مجهز به توربوشارژر موجود در گونههای EX و تورینگ هم برگ برنده جدیدی است که موجب دستیابی به بازدهی بهتر نسبت به رقبای همکلاسش میشود.
نسل پیشین CR-V نیز با پیشرانههای ۲.۴ لیتری و ۱.۵ لیتری توربو چهار سیلندر (به ترتیب در LX و EX و تورینگ) و موارد امنیتی و رفاهیِ درخور، خودروی بسیار مناسبی بود و اینگونه نیست که در مدل ۲۰۱۷ همهچیز به یکباره متحول شده باشد. برای بررسی اثبات این مدعا میتوانید نگاهی به عناوین و جوایز مختلف آن ازجمله “پرفروشترین خودرو بازار ایالات متحده در کلاس خود” و “شاسیبلند سال ۲۰۱۵ مجله موتور ترند” بیندازید که تواناییهایش را بهتر از هر تعریف و تمجیدی نشان میدهند.
تب کراساوور موجود در بازار خودروی دنیا و تمایل روزافزون اقشار گوناگون مردم به خرید قدبلندهای کاربردی طبیعتاً به نفع امثال این ژاپنی دوستداشتنی خواهد بود، به شرطی که با دست پر وارد میدان شوند.
نمای بیرونی خشنتر و گیراتر شده است. مجموعه دماغه، رینگها، سقف و بخش عقبی تناسب بسیار خوبی باهم داشته و چشم را از دیدن خود خسته نمیکنند. داخل اتاق هم وضعیت به همین منوال است. تناسب و هماهنگی طراحی، علیرغم شلوغیهای موجود، کاملاً به چشم میآید. مواد مورد استفاده کیفیت مطلوبی داشته و زیاد توی ذوق نمیزنند. به لطف برآمدگی بسیار کم تونل کف، فضای پای بسیار خوبی در ردیف عقب ایجاد شده است. خواباندن پشتی صندلیها مشکل بوده (همانند مدل سال قبل) و از این نظر پایینتر از رقبا قرار میگیرد. توضیح بیشتر آنکه اهرم تعویض وضعیت پشتی صندلیها در CR-V دقیقاً پشتِ پشتسریها بوده و کار با آن مشکل است، اما در غالب رقبا جای بهتری داشته و بهسادگی تغییر موقعیت میدهد و پشتی را تنظیم میکند. البته یک نکته مثبت هم در این رابطه وجود دارد: فرزند برومند هوندا در کنار سوبارو فارِستِر (Forester) و مزدا CX-5 جزو تنها کراساوورهایی است که صندلیهایش هم از داخل اتاق و هم توسط یک اهرم درون محفظه بار عقب تا میشوند. در مورد محفظه بار بگویم که فضای بسیار فراخی ارائه میکند و با حجم ۱۱۱۰ لیتری خود حتی مبارز سرسختی چون راو۴ (۱۰۸۷ لیتر) را کنار میزند.
شتاب صفر تا ۴۸.۲ کیلومتر بر ساعت: ۲.۵ ثانیه برای CX-5 و ۳.۳ ثانیه برای CR-V.
شتاب صفر تا ۹۶.۵ کیلومتر بر ساعت: ۷.۸ ثانیه برای CX-5و ۸.۳ ثانیه برای CR-V مدل ۲۰۱۶ (نسل قبل) و ۷.۵ ثانیه برای CR-V مدل ۲۰۱۷ (نسل جدید).
بهرهگیری از بلوک توربو مذکور موجب افزایش بازدهی در مسیرهای جادهای و ترکیبی شده (به ترتیب ۶.۸ و ۹.۰۱ لیتر در یکصد کیلومتر) اما اثر مثبتی روی مصرف شهری نگذاشته است (۱۰.۷ لیتر در یکصد کیلومتر).
رانندگی با CR-V در مقایسه با راو۴ لذتبخشتر بوده و نسبت به CX-5 نیز حس بهتری دارد. در آزمایش figure-eight (طی مسیری به شکل عدد ۸ انگلیسی) سامانه کنترل پایداری بسیار چشمگیر و قوی ظاهر شده و نهایتاً با تحمل شتاب جانبیِ ۰.۶۰ جی (بهصورت میانگین) زمان ۲۷.۹ ثانیه را ثبت کرد. مسافت لازم برای رسیدن به توقف کامل از ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) ۳۵.۳ متر میباشد که در مقایسه با نسل قبل ۹۰ سانتیمتر بهبود یافته است. مجموعه شرایط و فضای موجود هنگام سواری و هدایت این ژاپنی جوان دلپسند و راضیکننده مینماید، اما چند مورد آزاردهنده هم وجود دارد. کنسول مرکزی ویژگیهای کاربردی زیادی ازجمله اپل کارپلی، آندروید اتو، سوییچ دوّار کنترل صدا و عملکردهای دیجیتالی تعبیهشده داخل صفحهنمایش ۷ اینچی لمسی ارائه میکند، ولی چینش و ارگونومی کلّی آن خوب نیست. نمایشگر مذکور کمی کوچک بوده (در کیا اسپورتیج، هیوندای توسان و فورد اِسکِیپ نمونه ۸ اینچی وجود دارد) و هنگام استفاده کمی توی ذوق میزند؛ محل و زاویه قرارگیری آن نیز به گونهای است که شاید موجب حواسپرتی راننده شود. زیر آرنجی بین صندلیها راحتی قابل قبولی دارد اما نمونه موجود روی پنل درب خیلی به درد نمیخورد. دید عقب نیز همانند دیگر همگروهیهایش ضعیف است. اینها درواقع جزئیاتی هستند که شاید در گفتار و نوشتار بیاهمیت جلوه کنند، اما در رانندگی روزمره و مداوم قطعاً توجهتان را جلب خواهند کرد.
برای جمعبندی باید گفت انتخاب یک گزینه در سگمنت کراساوورهای کامپکت کار بسیار سختی است. CR-V مدل ۲۰۱۷ گرچه در تمامی زمینهها بهترین نیست، اما همانند نسل پیش از خود، آنقدَر پتانسیل و جنبههای مثبت دارد که اگر هوندا را تشویق نکنید در حقش اچحاف کردهاید. با تکیه بر همین تواناییها بعید نیست بار دیگر مقام شاسیبلند سال را از آن خود کند و پس از ورود به بازار به پرفروشترین محصول هوندا بدل گردد.
در پایان توجه شما خوانندگان محترم را به مشخصات هوندا CR-V تورینگ چهار چرخ محرک ۲۰۱۷ جلب مینمایم.
نوع خودرو: کراساوور، پنج درب، پیشرانه جلو
طول / عرض / ارتفاع: ۴۵۸۷.۲ × ۱۸۵۴.۲ × ۱۶۸۹ میلیمتر
وزن خشک: ۱۵۷۷.۵ کیلوگرم
پیشرانه: ۱.۵ لیتری چهار سیلندر خطی توربو / ۱۶ سوپاپ / DOHC
بیشینه قدرت: ۱۹۰ اسب بخار
سقف گشتاور: ۲۴۲.۶ نیوتونمتر
جعبهدنده: CVT
توزیع وزن: ۵۷ درصد جلو، ۴۳ درصد عقب
فاصله بین دو محور: ۲۶۵۹.۳ میلیمتر
شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۷.۵ ثانیه
حداکثر شتاب جانبی قابل تحمل: ۰.۸۱ جی
مصرف سوخت در یکصد کیلومتر شهری/جادهای/ترکیبی: ۱۰.۷ / ۶.۸ / ۹.۰۱ لیتر
میزان آلایندگی: ۱۸۶ گرم بر کیلومتر
قیمت پایه: ۳۴,۵۹۵ دلار
حسین
۲۷ آذر ۱۳۹۵تاسف خورد بابت اینکه این خودرو ژاپنی عالی به خاطر منتاژ تو آمریکا نباید وارد بشه .. ولی هواپیما ایرباس میتونه ..
عادت کردیم دیگه .
Nima
۲۷ آذر ۱۳۹۵ایرباس فرانسوى هست عزیز
بوئینگ آمریکایى هست
اتفاقا 2016 هم 100 ساله شد?
نیما
۲۷ آذر ۱۳۹۵اومدن هوندا یا نیومدنش جون کسی رو به خطر نمیندازه ! ولی هواپیمای فرسوده شبیه یه بمب ساعتی هست !
Nissan...japan
۲۸ آذر ۱۳۹۵نیما جان تا یه هواپیمای فرسوده بخواد سقوط کنه و ۲۰۰ نفر بمیرن نیومدن خودروهای با کیفیت و انحصار خودرو های حلبی داخلی هزاران نفرو میکشه.
ناصر
۲۸ آذر ۱۳۹۵کاملا در اشتباه هستید نیما جان وارد نشدن خودروهای خوب روز دنیا بسیار مهم تر از صنعت هوایی هستش(بحث من فقط و فقط بحث ایمنی هستش)
خوب گوش بدید
تلفات انسانی نا امن ترین خطوط هوایی دنیا از امن ترین خطوط زمینی دنیا کمتره و اصلا قابل مقایسه نیست.
مثلا ایران یکی از ناامن ترین خطوط هوایی دنیا را بعد از انقلاب داشته.
تعداد مسافرینی که در این مدت جابجا شدن چقدر بوده و تعداد تلفات چقدر بوده؟؟؟؟؟؟
و در همین مدت تعداد کشته ها در جاده های ایران چقدر بوده؟؟؟
پس دوست عزیز وارد شدن حتی تعداد کمی خودرو با ایمنی بالا بسیار مهم تر از هواپیما است.
باز هم میگم این مقایسه فقط و فقط در بحث ایمنی هستش.
سیدامین فاخر
۲۷ آذر ۱۳۹۵آقا تا اتوموبیل بی کیفیت چینی هست که هم دردسر مونتاژش کمه هم سود بیشتری عاید وارد کننده میشه مرض دارن ازینا وارد کنن
خدا شر کسانی که ماشین بی کیفیت چینی به ملت میندازن کم کمه
تا ازین ماشینا به دستمون برسه
امپراتور لامبورگینی
۲۷ آذر ۱۳۹۵❤❤❤
❤❤❤
❤❤❤
عاشق هوندا هستم.
عاشق ژاپن و ژاپنی ها و فرهنگ ژاپنی.
فیصل
۲۸ آذر ۱۳۹۵از سال 2016 که lexus RX اون شیفتر دنده رو اورده پایین زیبایی RX چند برابر شده امیدوارم CRV هم یروزی اینکارو بکنه. دیگه حرفی برای انتقاد کردن ندارم. بمیرم برای ژاپنیها که تو ایران مظلوم هستن هم در نظر مردم هم از طرف قوانین مسخره واردات
armin
۲۸ آذر ۱۳۹۵عجب شتابی داره ! ماشین آمریکایی بیاد که چی بشه آخه … ماشین چینی ولی بیاد که استانداردشم بالاتره !!!!!!!!!!!!
محسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۵سلام دوستان
واسه خرید شاسی بلند بین راو 4 و crv موندم . لطفا اکه سواری این خودروها رو تجربه کردید راهنمایی بفرمائید .
ممنون
مرضیه
۱۱ شهریور ۱۳۹۶سلام .من چند روزه crv تورینگ تحویل گرفتم.چرا وقتی نزدیک ستون و دیوار میشم بوق نمیزنه؟ کلا این آپشن نداره؟ممنون میشم کمک کنید
saeed
۱۲ مهر ۱۳۹۶من این خودرو رو در کانادا دارم. بی نهایت نرم هست و مصرف خیلی خوب . قیمت پایه رو اشنباه نوشتید . تنعا مشکل که میشه گفت قدیمی بودن سیستم اندروید هست. Android Auto هم بی نهایت به کار ممیاد و برف پاکنهای گرم شونده که خیلی به درد زمستان در کانادا میخوره. مدل کانادا بهتر از آمریکاست ضمنا.
https://www.honda.ca
الید
۱۶ دی ۱۳۹۶سلام ، من بین هوندا سی ار وی و راوفور و اوتلندر و ایکس تریل گیر کردم. زنگ زدم ایرتویوتا میگه فروش فوری نداریم ، زودترین حالت چهار ماه دیگه . شرایطش هم اینه که همون موقع مدل رو انتخاب میکنید یعنی از الان بگی فول میخوام ممکنه اون موقع ما نداشته باشیم !!!!!!
از طرفی هوندا رو هم دوست دارم ولی فقط سه تا دونه نمایندگی داره ! خو من که شهرستان هستم مشکلی برای ماشینم پیش بیاد دردسر میشه برام ! از ظاهر ایکس تریل و اوتلندر هم زیاد خوشم نیومده.
لطفا اونایی که تجربه خدمات پس از فروش و استفاده از این ماشین ها رو دارن بدون تعصب راهنمایی کنید ممنون میشم بسیار
نوع مصرف: خانوادگی