به منظور موفقیت در تست مشهور گوزن، خودرو باید سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت یا بیشتری داشته باشد اما اخیراً خودروهای جدید و سرشناس زیادی در پاس کردن این تست به مشکل برخوردهاند.
یکی از جدیدترین خودروهایی که روانه این تست شده هوندا e است. این سوپرمینی الکتریکی با نسخه پرچمدار خود در تستها شرکت کرده است. مدل یاد شده دارای قدرت ۱۵۲ اسب بخاری و گشتاور ۳۱۵ نیوتون متری بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۳ ثانیهای و حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر در ساعتی از جمله ویژگیهای آن میباشد.
اما عملکرد هوندا e در این تست چگونه بوده است؟ Km77 میگوید بالاترین سرعت ثبت شده توسط این خودرو ۷۵ کیلومتر در ساعت بوده و بنابراین از نظر فنی هوندا e نتوانسته تست گوزن را با موفقیت پشت سر بگذارد. این در حالی است که باتری هوندا e زیر کف جاسازی شده تا مرکز ثقل پایین بیاید. همچنین این خودروی ژاپنی به لاستیکهای میشلین پایلوت اسپورت ۴ مجهز بوده است.
این رسانه اسپانیایی مدعی است ثبت سرعت بالاتر ممکن نبوده است. Km77 تست هوندا e را با تست اسلالوم به پایان رسانده و این هاچبک بدون آلایندگی مشکل چندانی در اسلالوم نداشته است.
نتیجه تست گوزن این خودرو با برخی خودروهای قویتر و سطح بالاتر همچون آئودی A7 بزرگتر و سنگینتر قابلمقایسه است. رکورد این خودرو همچنین با پادشاه کنونی هاچبکها یعنی مرسدس-ای ام جی A45 S که قدرت ۴۱۵ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری دارد برابر میباشد. از دیگر خودروهایی که عملکرد مشابهی داشتهاند میتوان به بامو M235i گرن کوپه ۳۰۱ اسبی، مرسدس بنز CLA استاندارد و نسل جدید سوزوکی جیمنی اشاره کرد.
[دانلود ویدئو]
Mohammad
۱۷ شهریور ۱۳۹۹آینه بغل های دوربینی اش رو اعصابه.
Aran Milan
۱۷ شهریور ۱۳۹۹زیبایی در عین سادگی دوسش دارم!
XLE
۱۷ شهریور ۱۳۹۹نتیجه رابطه نامشروع فیات و گلف نسل ۲ فقط نمیدونم چطوری از توی هوندا اومد بیرون????
Dna
۱۷ شهریور ۱۳۹۹عالی این کوچولو چه بیرون چه داخل
sina
۱۷ شهریور ۱۳۹۹هم قشنگه هم زشت ولی یچیزی سرعت نهاییش واقعا 145 :| من ک برای شهر میخوامش شتابو تعادلشو دوسدارم :)))))
yazdan mopar
۱۷ شهریور ۱۳۹۹میشه یکی بگه چرا این ماشینا اینقدر گشتاور دارن چرا شتابشون پایینه .حتی خودرو های دیزلی هم اینطورن کسی میدونه؟؟
آرش وان
۱۷ شهریور ۱۳۹۹علیرغم گشتاور بالای موتورهای الکتریکی از دورهای پایین ؛ شتاب ماشینهای برقی توسط نرم افزار و طبق سلیقه ی خودروساز ، کنترل و مدیریت میشود تا میزان مصرف باتری به نحو احسن انجام پذیرد.
حسین دهمرد
۱۸ شهریور ۱۳۹۹البته تو سرعت پایین گشتاور خوبی دارن تا سرعت هفتاد هشتاد تا پیشتازن ولی به بعد دیگه به تقلا میوفتن.
گشتاور بالا واسه ماشینای سنگین خوبه حالا دیزلی زیاد نمیشه روش مانور داد ولی برقیا رو باید سرعتی بسازن اونم تو هاچبک. البته هوندا اولویتش مصرف بهینه ی باتری و بردشون بوده.
پارسا عشق ماشین
۱۷ شهریور ۱۳۹۹همین کوچولو موچولو 20هزار دلاره
مسعود
۱۷ شهریور ۱۳۹۹چیزی نیست که حقوق چهار ماهت میشه اونور آب …
دانیال
۱۸ شهریور ۱۳۹۹برا همچین تستهای دشواری میبایست هر چرخ بطور مجزا در کسری از ثانیه با اطلاعاتی که از سنسورهای برانداز کننده ی شرایط چرخها دریافت میکنه و توسط یه پردازشگر فوق سریع پردازش میشه دستور بگیره که این چرخ در اون لحظه چقدر دوران داشته باشه.
یعنی برای هر چرخ تعدادی سنسور لازمه
پردازنده ی پیشرفته میخوایم، و سیستمی که بتونه به هر چرخ بطور مجزا انرژی برسونه (و یا هر چرخ یک موتور داشته باشه)
من که سراغ ندارم همچین ماشینی