هوندا

معرفی رسمی نسل جدید هوندا فیت، ایمن‌تر، راحت‌تر، پیشرفته‌تر

هاچ‌بک‌های ساب‌کامپکت را نشانه گرفت و حالا نسل چهارم آن در نمایشگاه توکیو رونمایی شده است. نسل جدید این خودرو در ظاهر بسیار به نسل قبلی شباهت دارد تا جایی که به نظر می‌رسد استایل کلی آن نسبت به قبل بدون تغییر باقیمانده باشد اما این خودرویی کاملاً جدید است که به گفتهٔ هوندا در پنج تیپ مختلف شامل پایه، هوم، نِس، کراس‌استار و لوکس به بازارهای مختلف جهانی عرضه خواهد شد.

در نسل چهارم فیت ستون‌های A از نو طراحی شده و حالا ۵۰ درصد نازک‌تر از قبل شده‌اند که دید جلویی عالی فیت را حتی از قبل هم بهتر کرده‌اند. به گفتهٔ هوندا، هرچند این ستون‌های جدید نازک‌تر شده‌اند اما در صورت تصادف بهتر ضربه را در بدنه جذب می‌کنند. علاوه بر این، شیشهٔ جلوی عریض خودرو نیز امکان ورود نور بیشتر به کابین را فراهم می‌کند. در همین حال، طراحی هوشمندانهٔ فیت در این نسل هم ادامه پیدا کرده و باک سوخت در مرکز شاسی زیر صندلی‌های جلو نصب شده است که این موجب شده صندلی‌های عقب خودرو همچنان قابلیت همه‌کاره‌ای جادویی و انعطاف‌پذیری خود را حفظ کنند.

گفته شده نسل جدید فیت در داخل سطحی از راحتی و جاداری را ارائه می‌کند که در سگمنت B بی‌نظیر است. صندلی‌های جلوی این خودرو عریض‌تر هستند و بجای فنر در آن‌ها از ساختار حصیری استفاده شده که به جلوگیری از خستگی در سفرهای طولانی کمک می‌کند. همچنین صندلی‌های عقب نیز بهبود یافته و از ابرهای ضخیم‌تری برخوردار شده‌اند. در بخش تکنولوژی هم فیت مدل ۲۰۲۰ به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی مجهز شده که شیوهٔ استفادهٔ آن مشابه گوشی‌های هوشمند بوده و از اینترنت وای فای، اندروید اتو و کارپلی هم برخوردار است.

این هاچ‌بک ساب‌کامپکت ژاپنی همچنین به پکیج ایمنی پیشرفتهٔ هوندا Sensing هم مجهز شده که گفته شده کامل‌ترین مجموعهٔ سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده را در کلاس خود ارائه می‌کند. این پکیج که در تمامی تیپ‌های نسل چهارم فیت به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود، با استفاده از دوربین جلویی با دید گسترده‌تر و وضوح بالاتر و به همراه هشت سنسور سونار در جلو و عقب، موجب بهبود قابلیت ترمز اضطراری خودکار فیت می‌شود. با این دوربین جدید، کروز کنترل تطبیقی خودرو می‌تواند در سرعت‌های پایین، ترافیک را دنبال کرده و با سیستم حفظ حرکت میان خطوط در جاده‌های شهری و روستایی همکاری کند. علاوه بر این، سیستم ترمز پیش از برخورد نیز به‌صورت شبانه‌روزی از قابلیت تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه‌سواران برخوردار است.

از تیپ پایهٔ فیت جدید که بگذریم، هوندا در تیپ‌های بالاتر ویژگی‌های قابل‌توجهی را برای این هاچ‌بک ساب‌کامپکت در نظر گرفته است به‌گونه‌ای که تیپ هوم از غربیلک فرمان با روکش چرم واقعی و صندلی‌های پارچه‌ای با ظاهری طبیعی و کیفیت بالا برخوردار است. یک پله بالاتر، به تیپ نس می‌رسیم که در آن متریال ضدآب برای صندلی‌ها و بالشتک نرم روی قاب صفحه آمپر ارائه شده است و بالاترین تیپ یعنی لوکس هم به‌صورت استاندارد به صندلی‌های چرمی، تریم کرومی پلاتینوم مانند در بیرون و رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی مجهز است.

نسخهٔ کراس‌استار اما همان‌طور که از نامش مشخص است، نسخه‌ای کراس مانند و با ارتفاع بیشتر از سطح زمین است. این نسخه همچنین از طراحی منحصربه‌فرد جلوپنجره، تودوزی ضدآب، ریل‌های روی سقف یکپارچه و روکش‌های پلاستیکی بدنه هم برخوردار است. فیت کراس‌استار با همان ویژگی‌های داخلی تیپ‌های معمولی به بازار عرضه خواهد شد.

هوندا فعلاً اطلاعاتی در مورد پیشرانه‌های نسل جدید فیت ارائه نکرده اما گفته است که نسخهٔ هیبریدی این هاچ‌بک ساب‌کامپکت به سیستم هیبریدی دوموتورهٔ جدید این شرکت مجهز است که بعداً در سدان آکورد هم ارائه خواهد شد؛ اما هرچند در حال حاضر جزئیات بسیار کمی از این سیستم هیبریدی اعلام شده اما به گفتهٔ هوندا، این سیستم هیبریدی که به‌تازگی برای فیت جدید توسعه یافته است، ترکیبی استثنایی از پرفورمنس رانندگی قدرتمند و بی‌دردسر با مصرف سوخت چشمگیر را ارائه می‌کند. همچنین گفته شده این سیستم هیبریدی احساس رانندگی روان، پاسخگو و مستقیم و همین‌طور پویایی رانندگی مشابه خودروهای تمام الکتریکی را ارائه می‌کند. به گفتهٔ هوندا، این ترکیب که روی اولویت نیروی الکتریسیته بر پیشرانه‌های درون‌سوز تأکید دارد، در آینده به سیستم هیبریدی اصلی این شرکت تبدیل خواهد شد.

نسل جدید فیت علاوه بر اینکه اولین خودرویی است که از سیستم هیبریدی جدید هوندا بهره‌مند خواهد بود، همچنین نخستین محصول هوندا محسوب می‌شود که به سیستم ارتباطی جدید Connect این شرکت هم مجهز شده است. امکان کنترل برخی عملکردهای خودرو از راه دور با استفاده از گوشی هوشمند، سرویس پشتیبانی که در مواقع اضطراری مثل حوادث رانندگی، خودرو را به مرکز پشتیبانی متصل می‌کند و سرویس امنیتی که هنگام تشخیص وضعیت غیرطبیعی در خودرو، یک پاسبان را به محل خودرو اعزام می‌کند، قابلیت‌هایی هستند که این سیستم ارائه می‌کند.

نسل جدید هوندا فیت مطابق با استانداردهای جهانی خودروهای ساب‌کامپکت ساخته شده و فروش آن از فوریهٔ ۲۰۲۰ در بازار داخلی ژاپن و بازارهای جهانی آغاز می‌شود ولی فعلاً مشخص نیست در ایالات‌متحده هم عرضه خواهد شد یا نه. فیت جدید در اروپا اما صرفاً در نسخهٔ هیبریدی عرضه می‌شود و آغازگر قوای محرکهٔ هیبریدی جدید هوندا که با نشان e:HEV شناخته می‌شود در این قاره خواهد بود. این تکنولوژی در آینده در تمام محصولات این برند ژاپنی مورداستفاده خواهد گرفت و هوندا می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲ تمامی مدل‌های اروپایی اصلی خود به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز شوند.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2656 ديدگاه)

    خرابش کردن :(

  2. آرین

    ۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (89 ديدگاه)

    طراحی داخلیش خوبه مخصوصا فرمونش…
    ولی وقتی آرم هوندا روش نبود فکر میکردم محصولی از کیا باشه….!

  3. meysam

    ۲ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1768 ديدگاه)

    .
    سینا اتفاقا من خیلی خیلی خوشم اومد. از هر نظر چه داخل چه خارج خیلی شیک شده. بخصوص تکنولوژیهایی که استفاده کرده واقعا تو این کلاس سنگ تموم گذاشتن.
    یاریس جدید هم خیلی حرف برا گفتن داره اما فکر کنم این بهتر باشه.

    1. sina

      ۲ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (2656 ديدگاه)

      من دوست نداشتم میثم جان
      یه جوریه بخصوص جلوش
      داخلش باز خوبه

  4. حسین

    ۲۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (258 ديدگاه)

    به نظرم شبیه دو نسل قبلی (منظورم نسل 2008-2014 هست) شده و از نظر طراحی زشت تر شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا