هوندا

نسل جدید هوندا آکورد رسماً رونمایی شد

سرانجام همان‌طور که وعده داده شده بود، نسل جدید هوندا آکورد پس از پیش‌نمایشی در ماه گذشته، رسماً رونمایی شد. این سدان محبوب ژاپنی با طراحی پیچیده، پیشرانه‌های جدید و تکنولوژی‌های روز هوندا وارد نسل دهم خود شده است. همچنین در این خودرو از پلت‌فرم آلومینیومی استفاده شده که موجب شده درحالی‌که ابعاد آن بزرگ‌تر شده است، وزن آن نسبت به قبل کاهش یابد؛ اما در نسل جدید آکورد نسخهٔ کوپه تولید نخواهد شد.

اگر لوگوهای نسل جدید آکورد را نادیده بگیریم، این خودرو خصوصاً در مدل تورینگ با چراغ‌های LED بیشتر به محصولات آکورا شبیه است. نسل جدید این سدان ۵۵ میلی‌متر فاصلهٔ محوری بیشتری نسبت به قبل دارد اما طول کلی آن ۱۰ میلی‌متر کاهش پیدا گرده است. همچنین به لطف افزایش ۱۰ میلی‌متری عرض و کاهش ۱۵ میلی‌متری ارتفاع، حالا آکورد استایل اسپرت‌تری پیدا کرده است. استفادهٔ بیشتر از آلومینیوم و فولاد با مقاومت فوق‌العاده بالا در شاسی این خودرو نیز بسته به هر تیپ موجب کاهش وزنی بین ۵۰ تا ۸۰ کیلوگرم نسبت به قبل شده است.

در طراحی نسل جدید آکورد تا حدودی می‌توان رد پای مدل کلاریتی را مشاهده کرد. در نمای جلویی این خودرو جلوپنجره‌ای برجسته دیده می‌شود که در بالای یک ورودی هوای بزرگ قرار گرفته است. همچنین در این سدان ژاپنی کاپوتی عضلانی، سقفی اسپرت‌تر و لچکی‌های منحصربه‌فردی پس از پنجره‌های جانبی عقب بکار رفته است. در عقب آکورد جدید نیز چراغ‌های LED، اسپویلری یکپارچه با درِ صندوق بار و سر اگزوزهای دوگانهٔ کرومی کار شده است.

فاصلهٔ محوری بیشتر موجب ارائهٔ فضای داخلی بزرگ‌تری در آکورد شده است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون فضای پای سرنشینان عقب آن ۵۱ میلی‌متر بیشتر شده است. هوندا همچنین صندلی‌های جلوی آکورد جدید را در مکانی پایین‌تر نصب کرده که موجب افزایش فضای زانو و شانه‌ها شده است. باریک‌تر شدن ۲۰ درصدی ستون‌های A نیز موجب بهبود دید بیرونی خودرو شده است. فضای صندوق بار آکورد در نسخه‌های مجهز به پیشرانه‌های درون‌سوز به میزان ۲۸ لیتر و در نسخهٔ هیبریدی ۹۰ لیتر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است زیرا باطری‌ها در زیر کف صندوق بار قرار گرفته‌اند.

هوندا در نسل جدید آکورد به‌طور کامل پیشرانه‌های آن‌را تغییر داده است به‌گونه‌ای که در تیپ پایه یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور جایگزین موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی ۱۸۵ اسب بخاری قبلی شده است. این موتور با یک گیربکس CVT ارائه می‌گردد اما یک نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی هم در تیپ اسپرت قابل انتخاب است.

بجای موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی ۲۷۸ اسب بخاری نسل قبلی نیز یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور ارائه شده است. این موتور در کنار یک گیربکس جدید ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قرار می‌گیرد اما برای این موتور هم در تیپ اسپرت گیربکس شش سرعتهٔ دستی قابل انتخاب است. هوندا هنوز مشخصات کامل نسخهٔ هیبریدی آکورد جدید را اعلام نکرده است اما گفته شده که این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی خواهد بود. سازندهٔ ژاپنی وعده داده که در زمانی نزدیک به عرضهٔ آکورد هیبریدی به بازار، مشخصات کامل آن‌را اعلام کند.

نسل جدید هوندا آکورد را می‌توان موتورخانهٔ فناوری دانست. برای این خودرو پکیج استاندارد حسگرهای هوندا ارائه شده است که شامل ویژگی‌هایی چون ترمز جلوگیری از برخورد، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی می‌شود. صفحه آمپر خودرو نیز از نوع تمام دیجیتال با یک نمایشگر هفت اینچی است درحالی‌که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیز از طریق یک صفحه‌نمایش هشت اینچی جدید ارائه می‌گردد. همچنین مدل تورینگ این خودرو هم به یک نمایشگر سربالای شش اینچی و کمک‌فنرهای تطبیقی مجهز شده است؛ اما بااین‌وجود خوشبختانه برای تنظیم و کنترل صدای سیستم صوتی همچنان کنترل‌کننده‌های فیزیکی در نظر گرفته شده است.

در داخل نسل جدید آکورد نیز طراحی پیشرفته و متریال با کیفیت بالایی بکار رفته است. محل‌های قرار دادن دست با مواد نرمی پوشیده شده و صندلی‌ها نیز جهت حمایت بیشتر از بدن لبه‌های بلندتری پیدا کرده‌اند. برای این صندلی‌ها همچنین گرم‌کن و تهویه هم قابل سفارش است. از دیگر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ نسل دهم آکورد نیز می‌توان به اینترنت وای فای 4G و شارژر بی‌سیم تلفن همراه اشاره کرد. نسل جدید هوندا آکورد از پاییز امسال در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد و قیمت‌گذاری و مصرف سوخت آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه به بازار اعلام خواهد شد. بااین‌حال باید دید آیا نسل جدید هوندا آکورد می‌تواند حریف اصلی‌ترین رقیب خود یعنی نسل جدید تویوتا کمری با طراحی کاملاً جدید و تهاجمی شود یا نه.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    تو عکس پنجم خیلی جذابه
    امسال رقابت شدیدی بین اکورد و کمری به وجود میاد
    ولی فکنم کمری بیشتر بفروشه
    در کل هردو عالی هستند

    1. CNA

      ۲۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (235 ديدگاه)

      کمری با آکورد نسل جدیدشون خیلی زیبان

    2. فرشاد

      ۲۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      :::نظرسنجی:::
      آکورد جدید: لایک
      کمری جدید: دیس‌لایک

      1. Raha

        ۲۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (288 ديدگاه)

        ویژگیش اینه که در اوج طراحی مدرنئیه سادگی زیبایی به چشم میخوره

    3. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      از اونجا که سوناتا ۲۰۱۸ هم چند وقت پیش معرفی شد دوتا نظر سنجی هم من میذارم با اجازه شما. البته صرفا از جنبه ی طراحی رای بدید.

      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        آکورد جدید: لایک
        سوناتا جدید: دیس لایک

      2. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        کمری جدید: لایک
        سوناتا جدید: دیس لایک

  2. m4

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (293 ديدگاه)

    خوش تیپ تر از همیشه!!!
    تبریک به ژاپنی ها که از لاستیک کوچیک دارن دوری میکنن

    1. DYBALA

      ۲۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (480 ديدگاه)

      این رینگا داره مد میشه، جریان چیه؟
      هیوندای و ائودی و حالا هم هوندا
      خوشحالم ک برتری چشم گیری نسبت به کمری جدید نداره ?
      و اینکه اولین فرمونیه که از هوندا میبینم و طراحیه خوبی داره

  3. Pooya

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (35 ديدگاه)

    ماشین به این خوبی چرا پشتش انقدر بده؟!
    طراحی داخلی عالیه ولی

    1. charger

      ۲۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (396 ديدگاه)

      کلا هوندا عقب ماشیناشو بد میزنه این از این اون از سیویک

      1. sina

        ۲۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        کلا پشت ماشین های هوندا از فیت گرفته تا سیویک و اکورد و سی ار وی همه همین دی ان ای خاص رو داره.
        شخصا خعلی دوسش دارم بخصوص تو سیویک سدان.

  4. محمد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    رقابت این ۲ ژاپنی (آکورد و کمری) همیشه جذابه
    و حتی کورولا و سیویک
    توی هر نسل یکی یه کم بهتره در حالی که اون یکی هم هنوز همونقدر خوبه
    بین این دو واسه مدل جدیدشون انتخاب من “در رویا” هوندا آکورده در حالی که هنوزم کمری جدید بشدت قابل احترامه

  5. شاهین یزدین

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (69 ديدگاه)

    جدا از اعتبار و سابقه درخشان هوندا ،به نظرم طراحی جلو و عقب ماشین میتونست بهتر باشه البته از نزدیک باید دید

  6. #ali.m#

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    به نظر من نسبت به نسل قبلی از نظر طراحی زیاد پیشرفت نکرده .تازه یه جاهایی بدتر هم شده مثلا قسمت عقب .
    جلو پنجرش هم میتونست یه خورده بهتر باشه
    اما داشبوردش و چراغ های جلوش عالی هستن .مخصوصا کابینش.
    درکل توقع بیشتری از هوندا داشتم .

  7. مجید

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من از دو تا چیزش خوشم نیومد یکی اینکه موتور شش سیلندر و بهتره بگیم موتور های تنفس طبیعی حذف شدند دوم طراحیش مخصوصا قسمت عقبش اما سوال اصلی که برام پیش اومد اینه که آیا مثل نسل قبل مدل دودیفرانسیل داره یا نه؟؟؟؟؟

  8. محمد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دسته دنده نداره !!!

  9. sina

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    من خعلی خوشم اومد خدایی
    اسپرت تر شدنش رو دوست داشتم
    راجب پیشرانه ها هم فک کنم نسخه دو لیتریش قدرتش ۳۰۶ اسب هستش
    توربو هم مشکلی نداره چون هوندا موتورسازه کاربلدیه و طول عمر رو فدای قدرت نمیکنه هیشوقت.
    و در اخر تا دقتی این و کمری باشن کدوم سدان میدسایز میخواد سهم خواهی کنه از بازار؟

    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۲۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      سینا جان منم خیلی خوشم اومد. مخصوصا طراحی داخلیش که خیلی شیک و زیباست.در مورد موتورش هم این متن سایت کارانددرایوه:
      The 2.0-liter is derived from the 306-hp engine currently found under the hood of the 2017 Civic Type R, although with output reduced for duty in the Accord. Honda tells us this goes beyond “detuning,” as its innards have been considerably revised or replaced, including the turbocharger hardware. Rated at 252 horsepower and 273 lb-ft of torque

      1. sina

        ۲۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        مرسی دوست عزیزم
        لطف کردی
        زنده باد جاپون♥

  10. فرشاد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    واقعا جذاب شده نمای بیرونش، کابینشم ساده‌تر اما شیک‌تر شده، به نظرم تو بلند مدت، طراحیش کمتر از نسل جدید کمری تکراری شه.

  11. MAHDI . TUNING

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    همه چیز عالی عالی بدون هیچ ایرادی فقط چراغ عقبو خوشم نمیاد

  12. محمد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یعنی هر بار که یه مدل جدید از کمری , کرولا , آکورد و کلا هر مدل ماشین ژاپنی که میاد بیرون با خودم میگم آیا بعد از این طراحان ژاپنی چه تغییری میخوان روی ماشین اعمال کنند که از اینی که هست بهتر بشه اما انگار اونا کار خودشونو خوب بلدن هر روز بهتر از دیروز ِ

  13. فيصل

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    داخلش خیلی خوب شده ولی نمیدونم بجای دسته دنده اون دکمه ها رو گذاشته خوبه یا نه. چراغای جلو هم شبیه آکورد زده

  14. Amir Machine

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1279 ديدگاه)

    راستش من از هوندا انتظار بیشتری داشتم، اونم برای سدان پرطرفداری مثل آکورد. طراحیش به نظرم خیلی چشمگیر نیست، بیشتر به یه کلاریتی بزرگ شبیه شده. نسل قبلی آکورد طراحی مردونه و باابهتی داشت که حتی هنوز هم زیبا و جذابه اما این…
    مورد بعدی حذف موتور شش سیلندر و بطورکلی موتورهای تنفس طبیعی و جایگزینی اونا با موتور توربو است. موتور توربو هرچی که باشه و حتی ساخت شرکت معتبری مثل هوندا هم که باشه بازم من تنفس طبیعی رو بیشتر دوست دارم.
    بنابراین نظر من رو کمری هست. خصوصاً با طراحی زیبا و جذابش.

  15. رامتین

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    آقا سینا من زیاد از طراحیش خوشم نیومد. دوستان زیبایی یه بحث سلیقه ایه اما مثلا bmw x3 در مدل جدیدش وقتی 1000نفر نظرسنجی بشه بیشک بالای 990 نفر میگن بهتر شده. در خود وبلاگ هوندا بیش از 80درصد نظرات (فکر کنم حدود 50نظر بود) گفتن اصلا زیبا نشده و چند نفر نوشته بودن همون مدل 2017 که دارن را حفظ میکنن (اصلا کاری با مسایل فنی ندارم. از نظر فنی بشدت نسبت به مدل قبلی بهتر شده). نمای جلوش اصلا جذابیت نداره. انحنای سقف تا صندوق عقب جالب نیست و مثلا خواسته مثل آئودی rs7 حالت اسپرت بک بهش بده که بنظرم ناشیانه بوده. من خودم قصد خرید داشتم اما فکر میکنم پاسات گزینه بهتریه. گرچه اون هم قراره در سال 2018 دگرگون بشه (فراتر از فیس لیفت ولی مطمعنا با زیبایی دوچندان. چون فولکس تو طراحی دقت خوبی داره) اما تو ایران مدل 2017 میاد.

    1. sina

      ۲۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (2658 ديدگاه)

      رامتین جان
      راستش طراحی خعلی سلیقه ای هستش
      مثلا من نسل جدیدx3 رو نپسندیدم ولی این اکورد رو بیشتر از قبلی دوس دارم.
      جدا از اینا اونقدی پیشرفت داشته ک ارزش خریدش حفظ بشه و یه نکته هم اینکه تا از نزدیک نبینیش واقعا نمی تونی راحت قضاوت کنی راجب زیبایی اش.
      راستش من اگه بخوام بین این و کمری و پاسات انتخاب کنم کمری تنفس طبیعی رو انتخاب میکنم. برتریش ب هوندا تنفس طبیعی بودنش هست و ب پاسات هم عقبه اش.
      بنظرم پاسات تا بیاد جا بیفته و نمایندگی و خدمات و یدکی هاش ب قیمت مناسب پیدا بشن دو سالی طول میکشه.
      مطمعنا در بدو ورود تعمیکار با تجربه و یدکی ارزون و خدمات خوبی نخاهد داشت.

      1. sina

        ۲۵ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        راستی رامتین جان
        یه نکته دیگه هم این ماشین طبق گفته هوندا در مدل دو لیتریش گشتاور بیشتری در دور های پایین به موتور میده و هم اینکه حساسیتش به سوخت کمتر شده و نباید حتما از سوخت پرمیوم استفاده کرد.
        در ضمن اولین ماشین دیف جلو هست ک از جعبه دنده ده سرعته استفاده کرده.
        انصافا موتوری انقلاب کرده قشنگ هوندا.

  16. دانیال

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام
    یه چیزی که من از خودرهای هوندا مخصوصا آکورد میدونم اینه که توی عکس اون ابهت و زیباییشون به هیچ وجه قابل تشخیص نیست اما در واقعیت وقتی مثلا آکورد رو توی آینه ی ماشینتون میبینید چهره ی خشن و عریضش بدجوری آدمو شیفته خودش میکنه. بنده به شخصه خیلی با استایل سنگین، شیک و با ابهتِ آکورد حال میکنم. این نسل جدیدش هم باید از نزدیک ببینیم تا بدونیم میتونه با روان آدم بازی کنه یا نه

    1. رامتین

      ۲۴ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3252 ديدگاه)

      چیزی که مشخصه رنو تالیسمان یا سوناتا یا اپتیما یا پژو508 که سدانهای خانوادگی زیر 200 تومن هستند اصلا نمیتونن رقیب جدی برای مدلهای 2018 ژاپنیها مثه کمری یا آکورد باشن. البته قیمت این ژاپنیها در کنار پاسات (اگر مدل فولش بیاد) میره در رنج 250 تومن. حال بین این 3 خودرو نظرتون روی کدومه بیشتر؟ (فارغ از خدمات و نمایندگی).

      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۴ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        بله رامتین جان. حرف شما کاملا درسته. هر سه تای آکورد و کمری و پاسات برترن نسبت به بقیه ی رقیبایی که تو ایران هست. هرکدومشونو که ایشالا بگیری برد کردی. شک نکن. خوشحالم که حتی به بقیه فکر هم نمیکنی. اما در مورد این سه تا ماشین که هر سه هم عالی هستن خوب من نظری نمیدم. چون ممکنه بگید متعصبی. اما فقط اینو بگم که زوده واسه تصمیم گیری از جنبه طراحی. برای خرید باید از نزدیک دید ماشینو. خیلی وقتا از عکسهای یه ماشین خوشت نمیاد ولی از نزدیک که میبینی نظرت عوض میشه و بالعکس خیلی وقتا از عکسای ماشین خوشت میاد ولی از نزدیک میخوره تو ذوقت. این نسل آکورد هم که شما میگی خوشم نیومده به نظرم اگه از نزدیک با رنگای دیگشو ببینید ممکنه نظرتون عوض شه. اما طراحی داخلیش که واقعا زیبا و شیکه. کمری جدید هم عالی شده. چه از جنبه طراحی و چه جنبه پرفورمنس. در نهایت اینکه هر سه عالی هستن. ۲۵۰ هم بدن هرکدومو می ارزه. از این جهت می ارزه که ماشینایی مثل سانتافه و سورنتو و … هم همین قیمتن. ولی اینا کجا و اونا کجا. اما به شخصه از اونجایی که اینقدر گفتن موتور توربو مناسب ایران نیست اگه بخوام یکی رو بخرم ریسک نمیکنم و میرم سراغ کمری. یه موقع خارج از ایران بودیم و مشکلی نبود موتور توربو هم میخریم ولی ایران …

  17. ماکان

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    (نسل جدید هوندا آکورد را می‌توان موتورخانهٔ فناوری دانست)

  18. امید

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    از نظر طراحی متاسفانه پسرفت کرده که البته این سلیقه منه.از همین الان یه فیس لیفت نیاز داده.احتمالا از نظرفنی مثل همیشه عالی خواهد بود اما چه فایده.!!

  19. علیرضا

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (757 ديدگاه)

    ای بابا رندراش که خیلی خوشکل تر بود کلی دلمونو صابون زده بودیم باید چشماتو ببندی سوار شی داخل کابین خیلی خوبه

  20. ario

    ۲۴ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نسل قبلش ازنسل قبل ترش از نظر ظاهری بدترشد این نسلم از نسل قبل البته داخل این عکسا شاید از نز دیک متفاوت باشه اما اگه قضاوت بر این عکسا بزاریم نمای خارجی خیلی بد فرم و زشت شده

  21. داوود

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک نکته مثبت این که مدل قوی تر اکورد که قبلا مجوز واردات نداشت در حال حاضر با موتور2لیتری میتونه وارد بشه…با گیربکس10سرعت و این موتور از نظر شتاب احتمالا سرتر از جنسیس کوپه هم خواهد بود خصوصا در شهر هایی مثل ارومیه و اصفهان و تهران

  22. فرشاد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    قطعا رنگ سفیدش، پر فروش‌ترین میشه. یه چهره خاصی داره این ماشین، پتانسیل تیونینگ کردنش، فوق‌العاده بالاست.

  23. رامتین

    ۲۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    خودروهایی که بازخورد منفی از مشتری زیاد داشته باشند (مثل همین آکورد) سریعا سال بعد فیس لیفت میشن. یعنی مدل 2019 تغییرات چشمگیری خواهد داشت. بهرحال تو همین سایت نظرات ضد و نقیضه و شاید نیمی از دوستان با ظاهرش زیاد رضایت نداشتن. من فکر میکنم بهتره صبر کرد و مدل 2019 اش که سال 1398 به ایران میاد را دید. اما در کل کمری 2018 گزینه جالبتریه.

  24. Kian70

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فوق العاده زیباس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا