هونگچی گویا سدان مجلل و پرچمداری است که با پیشرانههای V6 و V8 هیبریدی در نیمهٔ نخست سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.
برند لوکس هونگچی در نمایشگاه خودروی پاریس از سدان پرچمدار جدیدی بنام گویا (Guoya) رونمایی کرده است. این سدان مجلل از زبان طراحی متفاوتی نسبت به دیگر محصولاتی که تاکنون از هونگچی دیدهایم استفاده میکند که از کانسپت L-concept الهام گرفته است. بااینحال، همانطور که از ساختههای مجلل هونگچی انتظار میرود، گویا با عناصر کرومی فراوانی تزئین شده است. یکی از چشمگیرترین عناصر طراحی این سدان لوکس چینی، جلوپنجرهٔ عظیم کرومی با خطوط عمودی است.
روی کاپوت گویا نیز علاوه بر نوار قرمزرنگ سنتی محصولات هونگچی، به سبک رولزرویس یک نشان بالدار جمعشونده هم دیده میشود. چراغهای جلو هم که فرمی محنی دارند، از فناوری پرداز نور دیجیتال بهره میبرند که باعث بهینهسازی نور در جاده میشود. نمای جانبی گویا با کروم فراوان دورتادور پنجرهها و ستون C پهن، تا حدودی میباخ S کلاس را به یاد میآورد. در این قسمت همچنین رینگهای چند پره با طراحی مشابه گل آفتابگردان هم جلبتوجه میکنند.
در عقب، چراغها با الهام از فانوسهای قصرهای چینی و نوار تزئینی بین آنها با الهام از ناودانهای کاخهای باستانی چین طراحی شده است. این سدان پرچمدار هونگچی ۵,۳۵۳ میلیمتر طول، ۱,۹۹۸ میلیمتر عرض و ۱,۵۱۱ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۲۶۰ میلیمتر است و رینگهای ۱۹ یا ۲۰ اینچی برای آن قابل انتخاب خواهد بود. گویا قبلاً با طرح دورنگ دیده شده بود ولی نمونهٔ حاضر در پاریس با تکرنگ سبز متالیک به نمایش درآمده است.
در کابین گویا شاهد فضایی مجلل با چرم، چوب و کروم هستیم. مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی به چشم میخورد درحالیکه در میانهٔ داشبورد هم نمایشگر نسبتاً بزرگی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است. این ماشین در نسخههای چهار و پنجنفره قابل خریداری خواهد بود و نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده و کنترل صوتی و حرکتی برای عملکردهای مختلف هم ازجمله امکانات آن هستند.
هونگچی گویا با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه میشود که هردو هیبریدی هستند. پیشرانهٔ اول یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 توربو با ۳۹۵ اسب بخار قدرت است درحالیکه پیشرانهٔ دوم از نوع ۴ لیتری V8 توربو است و ۴۹۰ اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی هردو موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت میگیرد. فعلاً ظرفیت باطری و قیمت این سدان مجلل چینی اعلام نشده است ولی رزرو خرید آن آغاز شده و احتمالاً در نیمهٔ نخست سال آینده راهی بازار خواهد شد.
آرین
۲۸ مهر ۱۴۰۳واقعا عقبش خیلی زحمت کشیدن…..
این عقبش خود فانتومه
جرمی کلارکسون
۲۸ مهر ۱۴۰۳دراشو مثل رولز رویس میزدن خلاص میکردن دیگه
amirkhanzadeh
۲۸ مهر ۱۴۰۳قسمت سرنشین های عقب خودرو کپی برابر اصل مرسدس بنز s680 میباخ
جرمی کلارکسون
۲۸ مهر ۱۴۰۳دیگه چین است و خدای کپی
net
۲۸ مهر ۱۴۰۳جالب نیست ماشینهای چینی وارد نمایشگاه های معروف دنیا مثل ژنو پاریس لس انجلس توکیو فرانکفورت دیترویت میشیگان شیکاگو شود
علی Shelby
۲۸ مهر ۱۴۰۳ولی آیا به پای رولز رویس میرسه؟؟؟
من که میگم نه
شماهم نظر بدید
اگر به پای رولز رویس میرسه👎
اگر به پای رولز رویس نمیرسه 👍
مصژفی
۲۸ مهر ۱۴۰۳قیمتش یک چهارم
Ali
۲۸ مهر ۱۴۰۳اقا عقبه این چه ربطی به https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/rolls-royce-phantom-series-ii-rs-edition-gets-ritzier-in-paladium-diamond-x-hermes-on-24s_11.jpg این داره مگه هر گردی گردوعه؟
اقا من از چینیا طرفداری نمیکنم بخدا اصلا علاقه ای بهشونم ندارم ولی دیگه ادم نباید بی انصافی کنه.
آرین
۲۸ مهر ۱۴۰۳فقط طرح داخل چراغ فرق داره
پیام
۲۸ مهر ۱۴۰۳حاصل ازدواج بنتلی و رولزرویس و نتیجه ای با مشکلات کروموزومی
D.A.N.I.Y.A.L
۲۸ مهر ۱۴۰۳نه داش کپی چیه
پیام۲
۲۸ مهر ۱۴۰۳نمیدونم چرا دارم با آرم پژو تصورش میکنم
A
۲۸ مهر ۱۴۰۳انصافاً، ناموساً، شرافتاً کپی نیست دیگه، چیز خوبیه
Ali
۲۸ مهر ۱۴۰۳درست میگی واقعا خوبه
ولی دوستان انقدر از چینیا متنفرن که انصافو میذارن کنار در مقابل چینیا.
Cehx
۲۸ مهر ۱۴۰۳شاید کپی نباشه ولی تو جلوشو ببین شبیه تراکنش ناموفقه اخه این جلو پنجره چراغاش اندازه ی چراغای فولکس گلف و مینی کوپر هسته اخه تعصب چیو می کشی
محمد از آبادان
۲۹ مهر ۱۴۰۳انتظار داری با این جلو پنجره به این قشنگی چراغهای جلوی را مثل چراغهای بنز معماری طراحی کنن
علی منصوری
۲۸ مهر ۱۴۰۳ماشین خوشگلیه خدایی، هیت الکی نباید داد
D.A.N.I.Y.A.L
۲۸ مهر ۱۴۰۳رولزرویس فانتوم:بامنی؟
B
۲۸ مهر ۱۴۰۳وقتی از ماشینای دیگه خبر نداری :
علی جردن
۲۸ مهر ۱۴۰۳کاخ
Taha Ayoobi
۲۸ مهر ۱۴۰۳عشق علی جردن
علی منصوری
۲۸ مهر ۱۴۰۳طاها خدایی ماشین خوبیه،
Taha Ayoobi
۲۸ مهر ۱۴۰۳آره خب واقعا.
علی جردن
۲۸ مهر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/Hongqi-Guoya-8.jpg
گرافیک چراغ عقب در سپر جلو میشه دید
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/Hongqi-Guoya-7.jpg
به این می گن ریزه کاری و توجه به جزئیات شاید در نگاه اول قابل تشخیص نباشه اما با کمی دقت میشه تو همه جای خودرو شاهد جزئیات دقیق و لاکچری شد
نمایشگاهی
۲۸ مهر ۱۴۰۳هونگچی چشم بادومی وقتی از رولزرویس فانتوم و بنتلی فلایینگ اسپور سبقت می گیرد
AMIR GERMAN
۲۸ مهر ۱۴۰۳غربیلک فرمون یه طرح کلاسیک داره و حس خوبی به آدم میده
سینا
۲۸ مهر ۱۴۰۳فقط طراحی باشکوه ورودی هوای سپر جلو و جلو پنجره از رقبا ۱۰۰ هیج جلوتره
سپر جلوش واقعا یک اثر هنریه
BMZ
۲۸ مهر ۱۴۰۳این شتر گاو پلنگ رو ببین تورو خدا
از جلو شبیه بنتلی عه
از بغل شبیه مایباخ
از عقب شبیه رولزرویس
سید علیرضا
۲۸ مهر ۱۴۰۳همه چیزش عالیه
JaMsHiD_R1988
۲۸ مهر ۱۴۰۳عجب …
SS
۲۸ مهر ۱۴۰۳کپی رولزرویس/بنتلی در نمای عقب و جانبی + طراحی افتضاح جلو = گویا
Amirshayan
۲۸ مهر ۱۴۰۳کمکاش خرابه اینجوری لش شده کف زمین؟!
PARSA
۲۸ مهر ۱۴۰۳چین فقط کپی کردن ظاهر بلده فنی صفر
علی منصوری
۲۸ مهر ۱۴۰۳دوست من این الان فنی بدی داره؟؟؟
محمد
۲۸ مهر ۱۴۰۳وقتی حرفی نداری و نمیتونی عیبی از ماشین بگیری.
۷۰ درصد کامنت ها بی محتوا و بی ارزش هستند و اکثراً هم یک مشت دهه نودی هستند.
قدیم خیلی پدال بهتر بود،چهار تا چیز فنی یاد می گرفتی.
الان کامنت ها فقط حرفای تکراری ای هست که همه می زنن.
تو معرفی یک خودرو چینی کسی حرف فنی نمیزنه و فقط بلدن حرفای دیگران رو تکرار کنن.
برای مثال:
چینی کپی کار
چین از لحاظ فنی هیچی نیست.
چین فلان و چین بسار.
تو خودت از لحاظ فنی حالیته که میای اظهار نظر می کنی.
قشنگ مشخصه دهه نودی هستند.
ولی خب کسایی مثل علی جردن هستند که میان کارشناسی شده به خودرو نگاه می کنند.
(البته ایشون نگاه خیلی افراطی ای هم نسبت به چینی ها دارند و تعصب زیادی هست.)
بیشتر کامنت ها کوتاه هستند و طرف حرفی و یا چیزی برای ارائه نداره و فقط میاد یه چیزی گفته باشه.
PARSA
۲۸ مهر ۱۴۰۳چینی هروقت دو دیفرانسیل ساخت بیا نظر بده جناب مکانیک
Sina_carshow
۲۹ مهر ۱۴۰۳سطح کسایی که از چینی ها متنفرن:
حداقل ۵۰ تا ماشین دو دیفرانسیل داره چین تولید میکنه
محمد
۲۹ مهر ۱۴۰۳تو خود بازار خودمون انواع خودرو های دو دف چینی هست.
علی منصوری
۲۹ مهر ۱۴۰۳یکم مطالعه کن بعد بیا کامنت بزار جوون
کرگدن باواریا
۲۹ مهر ۱۴۰۳داداش من جای تو بودم یه هفته خودمو از زندگی و آب و غذا تحریم میکردم به خاطر این حرفت؛ سطح کسایی که میگن چینی بی اصالته همین قدر داغونه
hosen
۲۸ مهر ۱۴۰۳جالبه اولین باره میبینم یه ماشین چینی 8 سیلندر باشه!
محمود
۲۸ مهر ۱۴۰۳هونگچی اولین خودروی ۸ سیلندرشو سال ۱۹۵۹ میلادی تولید کرد! خودروهای ۶ یا ۸ سیلندر بین محصولات این برند همیشه بوده و کاملا رایجه.
استفاده از موتورهای ۱.۵ و ۲ لیتری برای هونگچی عجیبه که در این چند سال اخیر برای محصولات ارزوت قیمتش استفاده کرده
hosen
۲۹ مهر ۱۴۰۳جالب بود نمیدونستم
تشکر از اطلاعات مفیدتون
Silent
۲۸ مهر ۱۴۰۳طراحی بی نقص و کاملاً هماهنگی داره.
اما با این کاپوت کشیدش میشد بجای 8سیلندر 16سیلندر جا داد.
Ar
۲۸ مهر ۱۴۰۳این ماشین همه مشخصات یه ماشین لوکس رو داره جز مهم ترینش که اصالت
محمد
۲۸ مهر ۱۴۰۳اتفاقا هونگچی اصالت هم داره.
خداروشکر تو این مورد هونچگی دهن یک عده رو می بنده.
B
۲۸ مهر ۱۴۰۳وقتی ۲۰۶ در حد لندکروزه طبیعیه هونگچی هم اصلت رولزرویس رو داشته باشه
کرگدن باواریا
۲۹ مهر ۱۴۰۳مشکلت اینه داری با رولزرویس مقایسه میکنی ؛ این تو بهترین حالت زیر ۷۰ هزار دلار قیمتش میشه و رقیبش میشه جنسیس و لکسوس. که منطقیه.
نه رولزرویس رویس و بنتلی ۵۰۰ هزار دلاری ! اون دوتا تو یه لیگ دیگن نگران نباش حتی خود لکسوس هم تو شرقی ها بهش نرسیده و نمیرسه
سهیل گل آزاد
۲۸ مهر ۱۴۰۳طراحی عقبش یه کپی ریز از مولسان و فانتومه البته خب اینو نمیشه گفت کپی صد درصد چون خیلی از ماشین های امروز دارن شبیه هم دیگه میشن طراحی جلوشم هیچ شباهتی به هیچ ماشینی نداره و هیچ جوره از چیزی کپی نکره با اون سگمنتی که این توش قرار گرفته انتظار میره متریال کابین با کیفیت و خفنی داشته باشه که همینطورم هست ولی در کل نمیتونیم بگیم ماشین زیبایی هست
علی منصوری
۲۸ مهر ۱۴۰۳محصولات سبد هونگچی کیفیت خوب و متریال خوب و فنی خوب دارن اکثرا و برند با اعتباریه، دوستان خوب من اگه بجای چین جای دیگه اینو ساخته بود بازیم اینقدر ایراد از همه جاش میگرفتین، البته ک مخاطبین مطلع پدال اکثرا ب دلایل منطقی هم نقد میکنن و هم تعریف
اژدها
۲۸ مهر ۱۴۰۳هونگچی و چانگان دو برند باکیفیت از دیار آسیایی
محمد
۲۸ مهر ۱۴۰۳رقیبی سخت برای میباخ.
چین در حوضه خودرو های اقتصادی و ارزان که بازار هدفش اکثر عموم هست دست برتر رو نسبت به رقبای آمریکایی و اروپایی داره.
ولی در حوضه خودرو های پرچمدار قدم ها و گام های خوب و رو به جلویی برداشته و قطعاً در آینده در اون حوضه هم رقبای غربی رو مغلوب می کنه.
همونطور که قبلاً گفتم با توجه به اینکه فروش خودرو های بی ام و و آئودی و کادیلاک و بنز در چین زیاده و در صورت از دست رفتن بازار چین این چهار خودروساز قطعاً با مشکل جدی رو به رو می شوند، چین می تونه با وضع تعرفه بیشتر برای خودرو های پرچمدار و لوکس یجورایی تعرفه های غرب رو تلافی کنه و باعث می شه خودروسازانش در ساخت خودرو های پرچمدار رشد جدی ای کنند.
همین الان فروش هونگچی بیش از ۵۰۰ هزار تا در سال است و با این اقدام فروش هونگچی به بیش از یک میلیون می رسه.
سوشیانت
۲۸ مهر ۱۴۰۳شما چینی فن ها که کلا به تکنولوژی دست یافتین که میتونین در زمان سفر میکنین😁
نگران نباش با وجود امثال کادیلاک سلستیک چین فعلا نهایت باید به فکر رقابت با خودش باشه
sinasvj
۲۸ مهر ۱۴۰۳نمونه بارز این حرف که هر جایی خوب و بد داره این ماشینه که واقعا فوق العادست و بنظرم همچی تمومه و نشون میده چین فقط آشغال نمیسازه
مومنی
۲۸ مهر ۱۴۰۳دمه چین گرم
کم کم داره یه گیری به همه ی بزرگان خودرو برقی و غیر برقی میده و یه تهدید ریزی میکنه.
در اصل مشکل فعلی خودروهای چینی فقط اصالته. چون تکنولوژی ، طراحی و کیفیت رو داره به سرعت یاد میگیره.
محمد
۲۹ مهر ۱۴۰۳اصالت فقط برای خریدار ایرانی مهمه.
ایرانیا به فکر پز دادن هستند، در صورتی که چیزی که مهمه قیمت و کیفیت هست نه اسم و رسم.
تو خبرگزاری ها و مقالات خارجی کمتر اسم اصالت رو می شنوی نسبت به مجلات ایرانی.
جمعیت مردم ایران مگه چقدره نسبت به بقیه مردم دنیا.
Samit
۲۸ مهر ۱۴۰۳شما ضعف مونتاژی رو از توی عکسا هم میتونی متوجه بشی کافیه دقت بالایی داشته باشی متوجه میشی توی هرعکس،بحث تعصب نیس بحث بحثه لوله وگرنه هیچ کمپانی ای همه مدلای خودروهاش بدون ضعف نیستن
Galant.VR4(JDM)
۲۸ مهر ۱۴۰۳طراحی جالبی داره از بغل شبیه هیچ ماشینی نیست نه طراحی مکعبی شکل و خطی رولزرویس رو داره نه کمانی شکل بنتلی و مایباخ رو ،فرم چراغ عقبش هم توی طراحی اکثر ماشین های لوکس قابل مشاهده هست کلا توی این کلاس از طراحی چراغ و خطر دستشون بستههست و خیلی کم پیش میاد برندی جسورانه طراحی کنه.
جدا از اون قسمت دستگیره ها و کاپوتش یه سری ریزه کاری داره و روی اکثر نقاط ظرافت به خرج دادن
به دلیل های زیادی قیمتش هم بسیار پایینه که خریدار رو وسوسه کنه.
دوما هونگچی با معرفی این نیومده جایگاه مرسدس و بنتلی رو بگیره، هدفش جا افتادن توی این کلاس و تبلیغاته و بدست آوردن قسمتی از بازاره
اونقدر هم خنگ نیستن چینی ها بخوان با کله بزن تو رقابت تقریبا 70 ساله اروپاییها
مجتبی خانی
۲۸ مهر ۱۴۰۳چینی ها هم از طراحان جهانی استفاده می کنند، نکته اول، دوم اینه کپی کردن هم کار راحتی نیست ، سوم اینکه شما پول رویزرویس رو که نمیدید
Jaguar
۲۸ مهر ۱۴۰۳جلولش خیلی شلوغه چه خبره
M power
۲۹ مهر ۱۴۰۳ولی داخلش میتونست بهتر باشه البته به عنوان یک خودروی لوکس
منظورم متریال نیست. طراحیه
علی مقاره عابد
۲۹ مهر ۱۴۰۳انصافا هونگچی تو یه لول دیگست و کسی نمیتونه بگه اصالت نداره،تاریخچش معلومه و اندازه کره ای ها و حتی بعضی زاپنی ها تو خودروسازی سابقه داره تقریبا.
طراحی و امکانات و مشخصات فنی هم مشخصا قابل قبوله برای خودرویی تو این سگمنت
اما خب اینکه یسری میگن این غلط بکنه بهتر از مثلا رولزرویس باشه، خب مگه خودش همچین ادعایی داره؟!اومده تو این سگمنت رقابت کنه با کلاس قیمتی پایین تر و خب قاعدتا یسری کم و کسری ها نسبت به امثال بنتلی و رولزرویس.
الآن سری h که تو ایران اومده واقعا ماشین خوبیه و رقیب خوبی برای امثال سوناتا و اپتیما و… هست تو بازار ما.انصافا کیفیت یکسری بخش های کابین و متریال از کره ای ها بهتره وخیلی هم خوب راه میره.یکبار تستش کنید متوجه میشید.شاید دوام ژاپنی رو نداشته باشه اما قطعا مثل موتورای تتادو حضرات کیاهیوندای یاتاقان هم نمیزنه.
میلاد
۲۹ مهر ۱۴۰۳همه نوشتن کپی کاری و ازین جور حرفا.بابا طرف علم تولیدش یا همون کپی کاری به قول شمارو داره.اگر قراره نقدی بکنید به وضعیت صنعت خودتون مخصوصاً خودروسازیش نقد بکنید. نیاید اینقدر از شرکتهای سازنده چینی ایراد نگیرید که دارن خودروی با طراحی جدید سیستمهای فنی جدید تولید میکنند. این خودرو یک خودرو زیبا ا شاید فنی مناسب در شرایط مناسب یعنی بنزین خوب جادههای خوب باشه. همین ماشینهای داخلی دارن با بنزینهای ایران و جادههای ایران به فنا میرن نها که با این تکنولوژیهای جدید دارند ساخته میشن جای خودشونو دارن
سام
۲۹ مهر ۱۴۰۳هرکی قبول داره نتیجه ازدواج مایباخ و رولز رویس هسته لایک کنه 😂🤦🏻♂️
علی
۳۰ مهر ۱۴۰۳هونگچی برند بسیار باکیفیتی هست