هیوندای

تبدیل آیونیک به زیربرند هیوندای برای محصولات تمام الکتریکی

هیوندای برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ از نام آیونیک برای خودرویی دوستدار محیط‌زیست استفاده کرد که در سه نسخهٔ هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی به بازار عرضه شد. حال این شرکت کره‌ای از تبدیل آیونیک به یک زیر برند جدید خبر داده که به خودروهای تمام الکتریکی اختصاص داده شده است. هیوندای از طریق زیربرند آیونیک طی چهار سال آینده سه محصول اختصاصی جدید را معرفی خواهد کرد. به گفتهٔ هیوندای، این محصولات جدید ویژگی‌های کنونی خودروهای الکتریکی مثل شارژ فوق‌سریع و کابین جادار را با نوآوری‌های آینده در طراحی، تکنولوژی و خدمات ترکیب خواهند کرد.

سه مدلی که برای برند آیونیک در نظر گرفته شده‌اند، آیونیک ۵، ۶ و ۷ نام خواهند داشت. اولین مدلی که توسط این برند جدید معرفی خواهد شد، کراس‌اوور میان سایز آیونیک ۵ است که اوایل سال ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شود. این خودرو بر اساس کانسپت هیوندای ۴۵ EV ساخته می‌شود که در نمایشگاه فرانکفورت سال گذشته رونمایی شد. به گفتهٔ هیوندای، به‌منظور ایجاد یک زبان طراحی برای محصولات آیندهٔ آیونیک، طراحان از گذشته الهام گرفته و آن‌را با طرح پیکسلی پیشرو ترکیب کرده‌اند.

Hyundai 45 EV Concept

پس از آیونیک ۵، هیوندای در سال ۲۰۲۲ سدان آیونیک ۶ را معرفی خواهد کرد که این مدل بر اساس کانسپت Prophecy ساخته می‌شود که در ماه مارس امسال رونمایی شد. در اوایل سال ۲۰۲۴ هم یک شاسی‌بلند بزرگ با نام آیونیک ۷ معرفی خواهد شد. همهٔ محصولات آیونیک روی یک پلت‌فرم الکتریکی ماژولار جهانی (E-GMP) ساخته می‌شوند که از قابلیت شارژ سریع برخوردار است. به گفتهٔ هیوندای، این پلت‌فرم امکان تبدیل داخل خودرو به فضای زندگی هوشمند فراهم می‌کند.

Hyundai Prophecy Concept

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    هیوندا آهسته ولی پیوسته با گامهای محکم و حساب شده تبدیل به فولکس واگن دوم خواهد شد ???

    موافقم 29
    مخالفم 19
  2. مهدی موتورز

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    فقط اونی که شبیه دوج

    موافقم 22
    مخالفم 5
    1. AMG///

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (576 ديدگاه)

      خدایی شبیه دودجه

      موافقم 7
      مخالفم 2
  3. ارشیاsvj

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    اون سدانه شبیه نسل اخره بیتل نشده؟

    موافقم 15
    مخالفم 4
  4. بی ریا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    قبلا هم عرض کردم به هیچ وجه برندهای کره ای رو دستکم نگیرید
    آینده از آن کره ای هاست
    آمریکاییا و ژاپنیا تقریبا از روزای اوج دهه های ۵۰ تا ۹۰ فاصله دارن
    انگلیسی ها چند سالیه دچار رکود شدن البته قضیه ایتالیایی ها جداست چون سوپراسپورت سازن نه انبوه ساز
    آلمانی ها کم کم دارن میرن به سمت افول

    موافقم 11
    مخالفم 19
    1. OMID

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      نمی‌دونم چطور آلمانی ها دارن سقوط میکنن ؟
      همه خودروسازها دارن سقوط میکنن فقط هیوندای از یه سیاره دیگس داره پیشرفت می‌کنه
      یه جواب دارم واست
      نوستراداموسی؟

      موافقم 20
      مخالفم 3
    2. ♤ANGUS_812♤

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      آهای آلمان و ژاپن و آمریکا و ایتالیا
      دارید نابود میشید
      هیوندای امده همتونو از میدون بندازه بیرون??
      من نمیدونم با چه منطقی این حرفارو زدی ولی مطمئنم چون خوابالو بودی اینارو گفتی

      موافقم 17
      مخالفم 2
      1. AMG///

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (576 ديدگاه)

        خدایی خیلی باحال گفتی
        دمت گرم

        موافقم 5
        مخالفم 2
  5. بی ریا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    جناب اقای امیدخان تاریخ تکرار میشه واسه همه برندها
    کی فکرشو میکرد جنرال موتورز ۸ تا از برندهاشو تا سال ۲۰۱۱ تعطیل کنه اخریش هم هولدن بود
    کی فکرشو میکرد رنو نیسان به این روز بیفتن
    کی فکرشو میگرد فیات کرایسلر از سر ناچاری تن به شراکت با پژو بده
    تاریخ واسه آلمانی ها هم تکرار میشه دوست عزیز ، گروه دایملر یا همون بنز به نظرت واسه چی تن به شراکت با جیلی و بایک داده هان
    طراحی های مسخره اخیر بی ام و به نظرت میتونه فروش بالا داشته باشه

    موافقم 7
    مخالفم 14
    1. AMG///

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (576 ديدگاه)

      این حرفای مریخیتو تموم کن
      بنز به احتمال خیییلیی کم ورشکست میشه و اگرم ورشکست بشه (که نمیشه) میره دست جیلی که تاریخ نشون میده که ولوو رو عالی مدیریت کرد
      بی ام و هم طراحی های جدیدش مشکلی نداره
      پس این نظریه ها و حرفای مریخیتو تموم کن

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. بی ریا

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (297 ديدگاه)

        اقای ای ام جی تعصبت رو روی بنز کم کن و با واقعیت کنار بیا دوست عزیز ، چتد درصد از مردم دنیا توان خرید بنزوبی ام و دارن هان
        چرا نمیخای با واقعیت کنار بیای که هیوندای از هیچ به همه جیز رسیده
        چرا به نظر شما همیشه بنز یا بی ام و گل و بلبل هستن ؟؟؟
        هیوندای از هیچ شروع کرد کیا رو خرید جنسیس رو بنا کرد و حالام نوبت آیونیکه
        هیوندای اومد از طراحای آئودی استفاده کرد که آئودی قدرشون رو ندونست ، الان هیچ کس منکر پیشرفت خارق العاده جنسیس نیست

        موافقم 1
        مخالفم 6
        1. ارشیاsvj

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1750 ديدگاه)

          اقای بی ریا
          شما هم این دُر افشانی های عجیب غریبت رو تموم کن!!!!

      2. " Swedish Arrogant Tiger "

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        اگه اون روزی برسه که مرسدس ورشکست بشه از اون روز دیگه امیدی به صنعت خودروسازی نیست…!

    2. ♤ANGUS_812♤

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (428 ديدگاه)

      درسته بنز ورشکست میشه در صورتی که اخر الزمان بشه
      بی ام و طراحی های مسخره نداره چون زبان طراحی جدیدشو به سرعت وارد بازار کرد همه شوکه شدن
      فیات کرایسلر از سر ناچاری تن ندادن بلکه پژو برای ورود به بازار آمریکا نیاز به پیکاپ و شاسی بلند داره که چیپ و رم استاد این ها هستن
      آقای بی ریا لطفا با اطلاعات کامل کامنت بزارید که به شعور من و دوستان توهین نکنید

      موافقم 7
      مخالفم 2
    3. OMID

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      جنرال موتورز با اینکه هشت تا از برندهاشو تعطیل کرده بازم برندهای بیشتری از هیوندای داره
      نیسان توی بحرانه وگرنه رنو عالیه اوضاعش
      فیات کرایسلر هم که ترکو.ندن رم و جیپ فروششون عالیه و شراکت هم یه چیز طبیعیه
      بنز هم تن به چیزی نداده ?جیلی سهام داره نه شریک ، شما اول یه مطالعه کن که فرق ادغام و شراکت و سهامداری چیه بعد اظهار نظر بفرمایید
      در مورد طراحی هم که طرفدار هیوندای نباید حرفی بزنه??
      ب ام و هم فعلا با همین طراحیا عالی پیش می‌ره
      همیشه مردم دربرابر تغییر مقاومت میکنن
      اتفاقاً طراحیای بنز و بی ام و هر روز بهتر میشن فقط ما عادت نداریم
      (مثل مسئله ای که واسه e class پیش اومد که اول همه گفتن چقدر بده بعد دوباره همونا تعریف کردن ازش )
      لاقل بنز و بی ام و یه زبان طراحی دارن نه مثل هیوندای که بیشتر به چینی جماعت میبره

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. AMG///

        ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (576 ديدگاه)

        مث اینکه بعضی ها درست کامنتمو نخوندن
        گفتم اگه بنز ورشکست بشه ((((((که نمیشه)))))
        و @omid
        هیچوقت خودتو دانا و بقیه رو نادان فرض نکن
        من همیچیو از شراکت و سهامداری میدونم
        بذار برات چنتا مثال بزنم:
        1_دایملر سهامداره آستون مارتینه و تمام موتور های ماشینای آستون از مرسدس AMG هست(به علاوه چنتا از تجهیزات ماشین مثل ردیاب و……)
        2_دایملر سهامدار پاگانیه و موتور های پاگانی از مرسدس AMG استفاده می کنه
        3_بی ام و سهامدار تویوتاس و موتور سوپرا موتور Z4 بود
        4_آئودی سهامدار لامبورگینیه و توی اورس از موتور V8 آئودی استفاده شد
        و از همه مهمتر ((فولکس واگن داره با همین سهامداری کل سهام آئودیو میخره و دقیقا کل آئودی داره مال فولکس واگن میشه))
        ۵ تا دلیل با مدرک برات آوردم بخدا اگه متوجه نشدی دیگه نمیدونم بهت چی بگم.
        یا علی مدد
        AMG///

        موافقم 3
        مخالفم 2
        1. AMG///

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (576 ديدگاه)
        2. Amir Machine

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1280 ديدگاه)

          داداش شما واقعاً مطمئنی که همه چیزو در مورد سهامداری و شراکت میدونی؟! والا این مثال‌هایی که زدی هیچکدوم درست نیست!!! چی داری میگی برا خودت؟ مگه وقتی دو کمپانی با هم همکاری میکنن و از هم موتور میگیرن حتماً باید یکیشون سهام‌دار اون یکی باشه؟
          1-دایملر فقط 5 درصد از سهام آستون‌مارتین رو داره و تمام موتورهای آستون هم مال مرسدس AMG نیست. موتور 5.2 لیتری V12 آستون که رو DB11 و DBS نصبه مال خود آستونه، فقط موتور 4 لیتری V8 از مرسدس AMG گرفته شده که رو ونتیج و DBX نصب شده (البته نسخۀ هشت سیلندر DB11 هم از همین موتور استفاده میکنه)
          2-دایملر هیچ سهامی از پاگانی نداره و فقط از سال 1994 مرسدس موافقت کرد به پاگانی موتور بده، همین، هیچ سهام‌داری در کار نیست بین این دو شرکت
          3-ب‌ام‌و سهام‌دار تویوتاس؟ یاللعجب!! اینو دیگه از کجا درآوردی خدایی؟ ب‌ام‌و هیچ سهامی در تویوتا نداره، فقط دو شرکت سال 2013 باهم برای همکاری در توسعۀ تکنولوژی پیل سوختی و پلت‌فرم مشترک برای سوپرا و Z4 توافق کردن
          4-آئودی سهام‌دار لامبورگینی نیست، مالک لامبورگینیه، یعنی کل سهام و مالکیت لامبورگینی مال آئودیه، فولکس‌واگن هم نمیخواد کل آئودی رو بخره چون همین الان تقریباً کل آئودی مال فولکس‌واگن هست!! 99.64 درصد از سهام آئودی در اختیار فولکس‌واگنه، یعنی تقریباً مالکیت کامل، این مالکیت هم تازگی رخ نداده، دهۀ 60 فولکس‌واگن کل آئودی (که اون موقع اوتویونیون نام داشت) رو از دایملر خرید
          قبل از کامنت گذاشتن یه سرچ ساده بزنی بد نیست

          موافقم 2
          مخالفم 2
        3. AMG///

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (576 ديدگاه)

          آقا شما راست میگی
          همه حرف های من اشتباه بود
          موتور ونتیج و DBS هم برا تویوتاس
          موتور اورسم برا هیونداس
          موتور سوپرا هم برا جنسیسه
          من دیگه حرفی ندارم
          یا علی مدد
          AMG///

          موافقم 3
          مخالفم 3
        4. Amir Machine

          ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1280 ديدگاه)

          چرا وقتی کم میاری میزنی جاده خاکی؟ نمیتونی اشتباه خودتو قبول کنی؟
          خب همه حرفات در مورد سهام‌داری شرکت‌ها اشتباه بود، این چه ربطی به موتور ماشینا داره؟
          اگه میتونی با سند و مدرک معتبر اثبات کن چیزایی که من گفتم اشتباهه و اونایی که خودت گفتی همه درستن، در غیر این صورت یا اشتباه خودتو بپذیر یا سکوت کن، نیازی به این مزه ریختن‌ها نیست

          موافقم 3
          مخالفم 2
        5. OMID

          ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (2171 ديدگاه)

          ای بابا داداش خودتم که نمیدونی
          من نه دانام نه دانشمند
          ولی فهمیدن فرق اینا کاری نداره همش یه سرچ بزنی کافیه
          اون دوستمون امیر ماشین قشنگ توضیح داد واست به جای مقاومت سعی کن درستشو یاد بگیری

  6. بی ریا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    بله انگار دوستان عشق آلمان کم نیستن و به نظر ایشون بنز و بی ام و نهایت خودروسازی در تاریخ هستن و بقیه هیچ
    از نظر شماها هیوندای فقط داره وقت تلف میکنه
    اقای خوشتیپ بنده خوب فرق سهام و شراکت و بقیه جیزارو میدونم شما نمیخاد یاد من بدی ، شما انگار پی به اصل موضوع نبردی که چرا دایملر با جیلی شریک شده ، توی تاریخ هیچ چیزی تا اخر کامل و بی عیب و نقص نبوده و هرچیزی یه دوره صعود و سقوط داشته برو تاریخو بخون
    هیوندای از نظر من از هیچ به اینجا رسیده که برند جنسیس اون میتونه براحتی با بزرگان رقابت کنه ولی بنزو بی ام و چی بیست ساله یکنواخت ماشین میزنن

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. مانی

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      شما یکمی در مورد طراحی مطالعه کن بعد بیا بگو مرسدس ۲۰ سال یکنواخت تولید کرده
      بنز‌های سی‌ و‌ای منتاژ ایران،سی کلاس ۲۰۰۶ و‌ ای کلاس ۲۰۰۹ اگه اشتباه نکنم باسی و‌ ای امسال یکنواخت هستن؟؟؟
      از نظر خیلی‌‌ها بنز بهترینه چون بیشتر از ۱۲۰ساله تو اوجه،کدوم خودرو سازی اینجوریه؟
      مرسدس رو به افوله؟شرکتیه که سالی‌ بیش از ۳ میلیون ماشین لوکس میفروشه(قبل کرونا)و میانگین قیمتیش اصلا با امثال هیوندای قابل مقایسه نیست.لابد انتظار داری مرسدس به اندازه تویوتا بفروشه وقتی‌ که CLA250 از ۳۶۶۵۰ دلار شروع می‌شه و با یکم آپشن راحت ۴۰۰۰۰دلار رو رد میکنه
      و با فاصله مویی از شاسی بلند فول سایز تویوتا که از حدود ۳۶ هزار تا شروع میشه(هایلندر)جلو میزنه

  7. بی ریا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    آقای Angus عزیز شما مطمئن باش اطلاعات من از تو کاملتره
    شما فکرکن فیات کرایسلر بخاطر مسائل خودرویی با پژو ادغام شده یا بنز بخاطر مدیریت جیلی بااون شریک شده ، تعصب روی بنز و بی ام و رو بردار و باجشم واقعیت بنگر دوست عزیز امیدوارم از خواب بیدارشی

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. مانی

      ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      میدونی‌ سهام داری و بورس چیه؟
      جیلی سهام مرسدس از تو بازار جمع کرده
      شما هم میتونی‌ پول داشته باشی‌ بری بخری

  8. Hadi

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    تصمیم هوشمندانه ای گرفتن…
    دم هیوندای گرم…

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. AMG///

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (576 ديدگاه)

    آفرین به هیوندای
    فک کنم آیونیک خوب بشه

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا