نمایش نسل جدید یک خودروی میان سایز خانوادگی با استفاده از نموداری که میزان فروش در کلاس خود را نشان میدهد روش عجیبی است؛ اما همین میزان فروش هیوندای را متقاعد کرده هشتمین نسل سدان خبرساز سوناتا را تولید نماید.
البته هیوندای سوناتای جدید وارد همهی بازارهای اروپایی نخواهد شد ولی در چین، آمریکا و دیگر بازارهای مهم جهانی حضوری پررنگ خواهد داشت.
نسل جدید سوناتا از پلتفرم جدید N3 یا نسل سوم استفاده کرده که در دیگر محصولات و به ویژه شاسی بلندهای هیوندای و کیا نیز بکار رفته و یا خواهد رفت.
برای اولین بار در سوناتا تکنولوژیهای جدیدی نیز بکار رفته است. خودرویی که در تستهای ما حضور داشته مخصوص بازار چین بوده و در دل آن پیشرانهی ۲ لیتری بنزینی جای گرفته است.
پیشرانههای جدید و جذابتر ۱.۶ و ۲.۵ لیتری نیز با قدرتهای ۱۷۸ و ۱۸۹ اسب بخاری در دسترس خواهند بود.
اما چیزی که باعث نگرانی میشود کیفیت سواری نامناسب خودروی حاضر در تست بود. مسیری که ما در آن حضور داشتیم پر از دستاندازها و چالههای ریزودرشت بود که باعث میشود سوناتا لرزشهای زیادی داشته باشد و این امر نشاندهندهی نقاط ضعف شاسی سوناتاست. امیدواریم که این تنظیمات تنها مختص خودروی حاضر در تست باشد اما خب در اولین برخورد با سوناتا حس خوبی به ما دست نداد.
نیمهی پر لیوان چسبندگی بسیار خوب سوناتای جدید در پیچهاست هرچند سیستم فرمان خودرو همانند چرم روی غربیلک احساس مصنوعی دارد.
البته هیوندای صادقانه گفته که تریم روی داشبورد از نوع مصنوعی بوده اما خب پلاستیک بکار رفته در اطراف پشت آمپرها، داخل پانل دربها و تونل مرکزی ناامیدکننده است. این خودروساز کرهای اخیراً محصولاتی با کیفیت کابین بسیار بهتری تولید کرده اما به وضوح میتوان پسرفت هیوندای در نسل جدید سوناتا را مشاهده کرد. بازهم تأکید میکنیم که شاید این موضوع مختص این خودروی ابتدایی بازار چین باشد.
مکان برخی از دکمهها نیز عجیب است. شما انتظار دارید کنترل ترمز پارک الکترونیکی را نزدیک اهرم تعویض دندهی دکمهای ببینید اما اینگونه نیست. پس از کمی گشتن در کابین متوجه خواهید شد این دکمه به همراه دکمه باز کنندهی صندوقعقب در پشت غربیلک فرمان قرار گرفته است.
یکی از ویژگیهای برجستهی ظاهر این خودرو نوار کرومیای است که از بغل شروع شده و تا کنار شیشهها کشیده شده و به کاپوت میرسد و آنجا به دیلایت های LED میپیوندد. نوار نورانی کاملی نیز در عقب بکار رفته که ظاهر خوبی ایجاد میکند.
نمیتوانیم تصور کنیم که مشتریان عصبانی هیوندای درب نمایندگیهای این شرکت را به شدت کوبیده و خواهان بازگرداندن سوناتای جدید خود باشند. کیفیت سواری ضعیف و برخی متریال ناامیدکنندهی داخل کابین واقعاً باعث تعجب هستند اما خب وجود تکنولوژیهای بهروز و پیشرفته تا حدی جبران مافات میکنند. امیدواریم خودرویی که تست کردیم نشانهای از دیگر مدلهای تولیدی در آینده نباشد.
مشخصات هیوندای سوناتا جدید
- قیمت: اعلام نشده
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: اعلام نشده
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
- حداکثر سرعت: اعلام نشده
- مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
حسین وی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸سوناتا یه ماشینی شده واسه هیوندا که وقتی تولید میکنه
میگه : ای بابا اینم که خوب از آب در نیومد ایشالله سری بعد
آرش وان
۱۹ فروردین ۱۳۹۸فاجعش اینه همین سایت اتواکسپرس در مجموع به سوناتا جدید 2/5 (دو و نیم) ستاره از 5 ستاره داده !
10 از 20 !!!!!
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۸افتضاح این ماشین
اتو اکسپرس هم نظرش مساعد نیست در مورد این ماشین که طراحی عقبش کپی از سیویک هست
عطا
۱۹ فروردین ۱۳۹۸همین ماشینی که میگید وقتی بیاد ایران تو باما یا دیوار اگهی میزنن :
لاکچری ترین و تکترین سوناتا جدید در ایران. فول اپشن ترین قیمت یک و نیم میلیارد!!!!!!
Elmiraj
۱۹ فروردین ۱۳۹۸در بازکن NFC
عقب و جلو کردن خودرو با استفاده از موبایل
باز کردن صندوق عقب از راه دور
.
.
سه آپشن قدیمی تسلا که واسه هیوندای تازگی داشتن….
مرتضی مقدم
۲۰ فروردین ۱۳۹۸قسمت عقبش هیچ شباهتی هم ب محصولات ولوو نداره.یعنی اصلنا
سامان اذری
۱۹ فروردین ۱۳۹۸به نظر من نمیتونه رقیبی برا کمری اکورد و مزدا6 باشه
سلطان این کلاس به نظر من کمری 6 سیلندره که یه غولیه واسه خودش
علی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸یاشاسین هیوندای
Sina
۱۹ فروردین ۱۳۹۸یاشاسین قوطی حلبی
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۸برگرفته از متن
((نمیتوانیم تصور کنیم که مشتریان عصبانی هیوندای درب نمایندگیهای این شرکت را به شدت کوبیده و خواهان بازگرداندن سوناتای جدید خود باشند. کیفیت سواری ضعیف و برخی متریال ناامیدکنندهی داخل کابین واقعاً باعث تعجب هستند))
AMIR / ARMI
۱۹ فروردین ۱۳۹۸میخواستم یه کامنت مثبت بزارم
ولی تو متن هم نوشته سواری خوبی نداره
و کیفیت کابین چندان مناسب نیست
لااعقل دف عقب میکردش
شاید قیمتش وقتی اعلام شد وسوسه کننده باشه
هیچ چیز مثبتی من نمیبینم
amin
۱۹ فروردین ۱۳۹۸آخه این چیه ساختن؟
نمای جلو انگار با کفگیر کوبیدن تو سرش
نمای عقب هم که از ماجراهاش چیزی نگیم بهتره
فنی هم که نوشته تعریفی نداره
علی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸طرح چراغ عقب بدون چراغ باریک اتصالش از تویوتا ch-r کپی شده
رهگذر
۱۹ فروردین ۱۳۹۸البته هر دو از هوندا سیویک کپی زدن
امین پارسی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸با اینکه پول خرید یه ماشین ایرانی هم ندارم اما به این ماشین میگم اوووووق … آخه این چیه … جلوش رو شبیه استون مارتین ساختن عقبشو شبیه هوندا سیویک … هر بار داره گند میزنه به سوناتا …
AMANTE
۱۹ فروردین ۱۳۹۸بیشتر از اینکه زیبا باشه، جذاب طراحی شده که همین باعث میشه بعد مدتی ( نامشخص ) طراحیش زیاد جالب بنظر نیاد.
بزرگترین مشکل هم موتور های ماشینه که تا الان همه شون 4 سیلندر توربو یا هیبرید هستن.
اگه مثل رقبا از موتور های 6 سیلندر تنفس طبیعی یا هیبردی هم استفاده میکردن خیلی بهتر میشد، یا حتی از موتور های 5 سیلندر تنفس طبیعی و هیبریدی استفاده میکردن.
مهدی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸انگار اتواکسپرس از نسل جدید سوناتا راضی نبوده.سواری ناراحت کننده در جاده های کم کیفیت. کیفیت کابین ضعیف حتی درمقابل نسل های قبل!!!!
بااینکه طراحی کابین نسبت به قبل بهترهستش اما اینکه درکیفیت پسرفت داشته طراحی بهترش نمیتونه کیفیت پایین رو جبران کنه.این واسه هیوندا خیلی بدمیشه چون سوناتا از محصولات خیلی مهم این شرکت هستش.
ببینیم مجلات دیگه در رقابت هاش بارقبا نظرشون چیه.اگه اونها هم اینطور باشه نظرشون واقعا ناامیدکننده است برای این شرکت
مهدی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸گفته که چسبندگی ماشین بهترشده نسبت به نسل قبل اما این امر رو باخراب کردن سواری خودرو بهش رسیده. اونم در کلاسی که سواری خیلی خیلی مهم تراز هندلینگ هستش.حتی در کلاس سری5 که یه سدان لوکس واسپرت حساب میشه ب ام و کیفیت سواری خودرو رو به شدت بالابرده تاجایگه الان راحت ترین سواری رو درکلاسش داره اما درشرایطی که هندلینگ رو هم قربانی نکرده.ولی هیوندا مهمترین فاکتور این کلاس رو قربانی چسبندگی کرده که اونم قطعا چسبندگی بهتری از مزدا6 نخواهد داشت.
ایمان
۱۹ فروردین ۱۳۹۸هیوندای فقط برای آزرا خوب وقت میزاره و دقت و ظرافت کارشو میبره بالا برعکس بقیه سدان هاش
مهدی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸طراح سوناتا در بیرون خیلی ضعیف عمل کرده در بعضی قسمت ها.مثلا شکل جلوپنجره.اما طراحی عقب خودرو جزایرادی که دوستان به چراغ هامیگیرن زشت ترین قسمت سراگزوزها هستن.سراگزوز دوتایی در یه قسمت خودروزشت نیست.حتی دربعضی خودروهای گرون قیمت هم وجود داره.اما این سراگزوزهای سوناتا شکل خیلی نافرمی دارن.ایکاش دوتا گرد وساده بود.طراحی عقب رو خراب کرده
سامان
۱۹ فروردین ۱۳۹۸در یک کلام افتضاح محض. جلو پنجره زشت ترین جلو پنجره حال حاضر در جهانه. زحمات پیتر شرایر بزرگ رو به باد دادن. کل پرستیژ و شخصیتی که برای هیوندای ساخته بود رو کره آیا خراب کردن.
ارش
۱۹ فروردین ۱۳۹۸عجب کابین مزخرفی تویوتا آوالون نسل قبل کابینش خیلی ازاین با کیفیت تره .
NAVID۰۰۹۸
۱۹ فروردین ۱۳۹۸آرش جان ، تویوتا را هیچگاه با هیوندای مقایسه نکن ، چون واقعاً کُفران نعمت حساب میشه .
کیفیت کابین تویوتا کریسیدا مدل ۱۹۹۲ را با سونوتا مدل ۱۹۹۴ مقایسه کنی ، به همه چیز پِی میبری که فرق این دو شرکت خیلی خیلی زیاده .
نمیدونم چی در وَصف توضیح سونوتا جدید بگم که بیشتر دوستان حرفهای گفتنی را گفتن .
اما چیزی که هست اینه که نسبت به ضربه هم بسیار حساستر شده و با کوچیکترین برخود ، کاپوت جلو و چراغهای خودرو آسیب جدی میبینند .
نمیدونم چرا هیوندای میخواد سونوتا را خاص طراحی کنه ، مثل طراحی فرانسویها ، اما تجربه فروش ثابت کرده ، مردم از طرحهای ساده و شیک عامه پسند در کلاس اقتصادی بهتر استقبال میکنند .
با این حساب ، دیگه فقط و فقط باید روی کیا اپتیما به عنوان یک رقیب برای ژاپنیها ، آمریکائیها و آلمانها حساب باز کنیم ، تازه اونم آخر جدول .
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۸درسته
کیا اپتیما سال 2018 رتبه 1 دونه مونده به اخر رو تو فروش کلاس سدانهای فول سایز داشت
رتبه اخر هم هیوندا ازرا با 628 تا دونه فروش بود
ارش
۱۹ فروردین ۱۳۹۸آره تویوتا کریسیدا که عالیه یکی کرسیدا یکی هم آکورد دهه ۸۰ و ۹۰ عجب ماشینهایی بودن .
بیژن
۱۹ فروردین ۱۳۹۸هیوندای رو آورده به خودزنی?
نوید جهرمی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸هنوزم به نظرم از رقباش شکست میخوره.
بهترین سواری این کلاس رو مزدا 6 داره. با کیفیت ترینشون که کمریه. متعادل ترین انتخاب آکورده. پاسات و 508 هم که یه قدم بزرگ رو به جلو برداشتن.
آخه توی وضعی که این همه رقبای رنگارنگ هست چرا این حرکت ضعیف رو زده من یکی نمیفهمم. مگه آپشن و شرایط فروش خاصی که بزارن به دادش برسه وگرنه میشه مثل فروش آزرا و K900.
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۸از فروش ازرا و کیا k900 نگید که خیلی فاجعه باره
سال 2018 هیوندا ازرا در بازار رقابتی امریکا فقط 628 عدد در طول 1 سال فروخت
کیا k900 هم در عرض 10 ماه فقط 277 تا فروخت
جنسیس سدان هم در سال 2018 در امریکا با افت 50 درصدی نسبت به سال 2017 مواجه شد
تمامش هم پدال در مقالات مختلف انتشار داده
(Saeed(peugeot
۱۹ فروردین ۱۳۹۸تو این کلاس عاشقه ۵۰۸ جدید هستم…….چون واقعا فوق العادس …..
هیوندای داشت طراحیاش به اروپایی ها نزدیک میشد، کلا یهو با این طراحی داغون کرد اون همه پیشرفت و……من نمیدونم از اون نسل آزرا و سوناتا های قبلی که حتی تو سال ۲۰۰۹ هم طراحی شده بودن…به اون زیبایی و طراحی مجلسی چطور به این رسیدن……والا همین سوناتا gls هیبریدی تو ایران خیلی از این زیباتره.
رضایی
۱۹ فروردین ۱۳۹۸هیچی رو هم دوست نداریم
ماشین ایرانی لگنه / ماشین چینی بی کیفیته / ماشین کره ای اوووق
فقط بنز و بی ام و لایق ما ایرانی هاست
امیر
۱۹ فروردین ۱۳۹۸جالبه برخی دوستان امریکایی پسند اگر این مجلات ووبسایتا نمره پایین بدن به ماشین امریکایی اقا فروش مهمه اخه فروش چه ربطی به کیفیت داره جاهای تخصصی تست وارزیابی نمره پایین مثلا دادن نه مهم فروشه
حسین
۱۹ فروردین ۱۳۹۸کیفیت همراه هست با فروش بالا
وقتی یه ماشینی مثل موستانگ میشه پرفروش ترین کوپه جهان برای 4 سال متوالی پس کیفیتش هم مناسب بوده که اینهمه ادم با چشم باز و عقل کامل و در اون بازار رقابتی رفتن سراغش
AMIR / ARMI
۱۹ فروردین ۱۳۹۸مشتری دنبال کیفیت میگرده
وقتی میبینی جیپ رانگلر 240 هزار تا در بازار امریکا میفروشه
ولی یه مجله میاد 2 ستاره میده بهش
یعنی باید به اون مجله شک کرد
وقتی هم میبینی جنسیس سالی 14 مدل جایزه میبره
ولی مشتری نداره بازم باید شک کرد به اون مجله ها
ahmad
۱۹ فروردین ۱۳۹۸خبری از کره ای پرستان نیست
یادمه یکیشون میگفت از وقتی جناب شرایر اومده کره ای ها در بحث فنی و طراحی و کیفیت به آلمانیها رسیدن فقط لذت رانندگیشون از آلمانیها کمتره که اونم با پیوستن جناب کریس بنگل به زودی حل میشه?????????
Archi KHAN
۱۹ فروردین ۱۳۹۸خدا وکیلی ؛
حیف اون لاستیک های پیرلی که زیر این ماشین انداختن نیست ؟!!
Omid622
۲۰ فروردین ۱۳۹۸یکی از ویژگیهای برجستهی ظاهر این خودرو نوار کرومیای است که از بغل شروع شده و تا کنار شیشهها کشیده شده و به کاپوت میرسد
با این ویژگی برجسته قطعا به فنا میره
ماشین
باید سواری خوب نرمی و کیفیت داشته باشه
مثال بارزش کمری.
اما کره ای ها فقط به فکر آپشن هستن
یه کم از تویوتا یاد بگیر
net
۲۰ فروردین ۱۳۹۸چراغ عقب متصل عقب و خط سفید روی کاپوت که کشیده شده زیر چراغ جلو و خط سفید در سپر جلو خیلی زشته و صندوق عقب کشیده نیست جالب نیست
مهدی
۲۰ فروردین ۱۳۹۸حالم بهم خورد مخصوصا فرمان – رخ – نمای عقب – کابین و دیگه چیزی به ذهنم نمیاد!!!!!!!
MjM
۲۰ فروردین ۱۳۹۸به قول کلارکسون قبلنا هر 7 سال یبار ماشین جدید میدادن بیرون الان هر 7 هفته یبار ماشین میدن بیرون! سوناتا هم رکورد دار فیس لیفتو مدل جدیده فعلانم داره خرابترش میکنه!
جواد
۲۰ فروردین ۱۳۹۸چقدر بی اصل و نصب
انگار عروس هزار رنگ است
هر روز یک شکل و قیافه جدید پیدا می کند
پویا
۲۱ فروردین ۱۳۹۸دوستان به نظرم این مدل زشت مخصوص بازار چین هستشا ، چون یه مدل زشت سانتافه هستش که فقط تو بازار چین عرضه میشه، اگر هم به سایت هیوندای آمریکا سر بزنید تو لیست مدلایی که قراره تو آینده معرفی بشه سوناتا رو نذاشتن و فقط هیوندای پالیسید هستش، نسل فعلی سوناتا که تو ایران خیلی محدود وارد شده خیلی زیباتر از این مدل هستش از این رو بعید میدونم این مدل، مدل بین المللی سوناتا باشه ، اگه تو متن این خبر هم دقت کنین اشاره کرده که این مدل مخصوص بازار چینه ، در هر صورت اگه این نسخه بین المللی باشه واقعا ضد حاله..