هیوندای در سال پیش رو هم میخواهد لحظات خوش زیادی را تجربه کند. جدیدترین سوپرمینی کرهایها یعنی i20 ثابت کرده که بهترین خودروی کلاس خود خواهد بود؛ و حالا هیوندای امیدوار است شاسیبلند خانوادگیاش یعنی توسان جدید جزو بهترینها باشد.
حقیقت این است که توسان جدید یک قدم بسیار بزرگ رو به جلو برای هیوندای میباشد. این خودروساز نه تنها به دنبال جلب نظر خریداران رده میانی بلکه متقاعد کردن برخی از خریداران خودروهای لوکس است که این یک تغییر شدید نسبت به ماهیت ذهنی قبلی خریداران محسوب میشود.
به این ترتیب توسان جدید باید فضای بار و کابین زیاد، تکنولوژی مدرن و کیفیت کابین بالا را ارائه کند. اگرچه برخی نسلهای توسان در بازار بریتانیا عرضه نشده اما بریتانیاییها این خودرو را به خوبی میشناسند. نسل جدید این خودرو قیمت زیر ۲۷ هزار پوندی دارد که در مدلهای فول به حدود ۳۷ هزار پوند نیز میرسد. احتمالاً نسخه پلاگین هیبریدی توسان که بهار سال جاری میلادی عرضه خواهد شد گرانترین عضو خانواده لقب خواهد گرفت.
حتی با عدم محاسبه آن مدل نیز کمبودی از نظر گزینههای الکتریکی شده در خانواده توسان جدید وجود ندارد. شما میتوانید نسخه بنزینی توسان را با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی ۱۴۸ اسبی به عنوان نقطه آغاز انتخاب کنید. البته در کنار این پیشرانه سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی و یک سیستم هیبریدی کامل نیز وجود دارد که در این تست حضور یافته و از همان پیشرانه ۱.۶ لیتری و باتری ۱.۴۹ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی ۵۹ اسب بخاری استفاده میکند. این واحد الکتریکی بین پیشرانه درونسوز و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک قرار گرفته و باعث ایجاد قدرت کلی ۲۲۷ اسب بخاری میشود.
ما کاملاً تحت تأثیر این مجموعه قرار گرفتهایم اما مدل قبلی تست شده از نوع اولتیمیت و قیمت ۳۷ هزار پوندی بود. مدلی که این بار تجربه رانندگیاش را داشتیم از همان قوای محرکه استفاده میکرد اما از نوع رده میانی پریمیوم بود و قیمت ارزانتر ۳۴۴۵۵ پوندی دارد و ظاهراً محبوبیت بیشتری بین خریداران خواهد داشت.
هیوندای البته میگوید بخش اعظم فروش نسل پیشین توسان به مدلهای فول تر اختصاص داشت اما حداقل روی کاغذ، حتی نسخه پایه SE کانکت به سختی حس کمبود را القا خواهد کرد. این مدل دارای رینگهای ۱۷ اینچی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، کروز کنترل، حسگرهای پارک عقب و دوربین دندهعقب است. به این لیست باید آینه برقی و گرم شونده، نمایشگرهای ۱۰.۲۵ اینچی پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی را نیز اضافه کرد.
یک پله بالاتر مدل پریمیوم قرار دارد که از تجهیزات بیشتری همچون رینگهای ۱۸ اینچی (رینگهای ۱۹ اینچی در مدل هیبرید)، سیستم صوتی مرغوب، حسگرهای پارک جلو، چراغهای جلوی LED، صندلیها و فرمان گرم شونده و… سود میبرد. نهایتاً به تریم اولتیمیت میرسیم که صندلیهای گرم شونده عقب، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیهای، سانروف پانورامیک و درب پشتی برقی به آن اضافه شده است.
شاید با دیدن ظرفیت محدود باتری بگویید که بار اصلی بر دوش پیشرانه درونسوز خواهد بود اما توسان جدید بیشتر متمایل است پیشرانه بنزینی را در حالت استراحت نگه دارد. در واقع یک نشانگر کوچک EV در داشبورد به شما نشان خواهد داد که چه زمانی پیشرانه بنزینی وارد مدار میشود.
اما باید از چند نکته آگاه شوید. نکته اول اینکه انتقال قدرت بین دو پیشرانه کاملاً نرم صورت میگیرد. نکته دوم هم به سرعت گرفتن مربوط میشود که در محیطهایی همچون شهر و سرعت حدود ۴۵ کیلومتر در ساعت چراغ EV روشن بوده و سیستم به دنبال صرفهجویی در مصرف سوخت میباشد.
توسان خودروی کوچکی نیست و ۴.۵ متر طول دارد. در حقیقت این خودرو طویلتر از فولکسواگن تیگوان بوده و چند سانتیمتر کوتاهتر از تویوتا راو ۴ است. شما با توسان جدید در شهر میتوانید به مصرف سوخت حدود ۶.۳ لیتر در صد کیلومتر دست پیدا کنید هرچند با رانندگی هیجانیتر شاهد افزایش مصرف خواهید بود.
ماهیت نرم قوای محرکه در خارج از شهر نیز خود را نشان میدهد. توسان جدید سواری مرسومتری نسبت به راو ۴ و گیربکس CVT آن دارد. شما به زودی معکوس گرفتن از توسان در زمان لازم را یاد خواهید گرفت. توسان دوست دارد به زودی دندهها را سبک کند.
تنها دو حالت رانندگی وجود دارد که با سوئیچی کوچک در کنسول مرکزی میتوان آنها را انتخاب کرد. حالت پیشفرض از نوع اکو است که احتمالاً بهترین تنظیمات برای سواری روزمره خواهد بود. در حالت اسپورت گرافیک پشت آمپرهای دیجیتال تغییر کرده و پیشرانه الکتریکی به مدد راننده میآید. در این حالت پاسخ پدال گاز بهبود مییابد اما از آنجایی که تیزی خودرو بیشتر شده بنابراین احتمال اینکه صدای پیشرانه بیش از پیش به گوشتان برسد وجود دارد.
یکبار دیگر تنظیم شاسی خودرو توسط آلبرت بیرمن مدیر اسبق بخش M ب ام و مشهود است. اگرچه i20 جدید سواری سفتی داشته اما توسان بهتر عمل کرده است. این خودرو به خوبی میتواند ناهمواریها را جذب کند و درعینحال تعادل خود در پیچها را حفظ نماید.
فرمان خودرو سنگین بوده و خیلی دقیق نیست بنابراین نتیجه نهایی هم آن است که توسان جدید به اندازه فورد کوگا درگیر کننده نبوده اما به اندازه راو ۴ پایدار است و اندکی چابکتر از آن حس میشود.
کابین از نظر کیفیت کاملاً پیشرفت کرده است. تریم بخش جلوی کابین تیره و خاکستری بوده اما نوار کوچکی از پارچه بکار رفته تا کمی فضا رنگیتر شود. طراحی داشبورد نیز صاف و یکدست از کار درآمده و دکمههای فیزیکی کمی دیده میشود.
بالای تنظیمات سیستم تهویه مطبوع نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی نشسته که کیفیت بسیار خوبی دارد. پشت آمپرهای دیجیتال با همان ابعاد نیز تکمیل کننده داشبورد هستند.
احساس خوبی در کابین وجود دارد که دلیلش استفاده از متریال مرغوب در مکانهایی همچون اطراف دستهدنده میباشد. همچنین نوار کرومی و پارچه و پلاستیک خوب نیز بکار رفتهاند. در این بخش هیچ کمبودی نسبت به فولکسواگن تیگوان وجود نداشته و حتی از این نظر میتوان توسان را با آئودی Q3 نیز مقایسه کرد.
فاصله بین محوری توسان جدید بیشتر از قبل شده و این به معنی فضای خوب برای افراد قدبلند و فضای زانو، سر و پای زیاد است.
فضای بار ۶۱۶ لیتری نیز ۳۰ لیتر بیشتر از راو ۴ است. در کل طراحی بخش بار به گونهای است که با اکثر نیازهای خانوادهها هماهنگ خواهد بود.
توسان واقعاً حس دگرگونی برند هیوندای را القا میکند. این خودرو جاهطلبی کرهایها برای تبدیل شدن به یک برند رده میانی واقعی و رقابت با بزرگان را نشان میدهد، برندی که میتواند برخی مشتریان محصولات لوکس را به خود اختصاص دهد. توسان خودرویی احساسبرانگیز است که دینامیک خوب، فضای کابین و بار تکمیل، قوای محرکه هیبریدی نرم و کابینی سطح بالا سود میبرد.
مشخصات هیوندای توسان پریمیوم ۱.۶ T-GDi 230PS Hybrid
- قیمت: 34455 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۶ لیتری هیبریدی
- قدرت/گشتاور: 227 اسب بخار/۲۶۵ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8 ثانیه
- حداکثر سرعت: 193 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: اعلام نشده
$Ãbţìň$
۲ بهمن ۱۳۹۹عجب رخ و طراحی زیبایی داره،حیف که از اینا محرومیم….
سلمان
۲ بهمن ۱۳۹۹انسان از این زیبایی و شاهکار کره ایها کیف میکنه و حقیفت امر همینه که تغییرات میتونه خلاقیت در طراحی خودرو را شکوفا کنه و ایده های تازه ای رو برای شرکت خودروساز به ارمغان بیاره درست مثل خودروهای کره ای که همیشه با طراوت و با کیفیت و جذاب هستن اما برعکس خودروهای ژاپنی که به دلیل تغیر نکردن طی سالیان متمادی فقط حس تکراری بودن و خسته کننده بودن رو به مخاطبها و مردم منتقل میکنن و در اصل ژاپنیها باید از کره ایها خلاقیت و نو آوری و زیبایی و طراوت و کیفیت در محصول نهایی رو یاد بگیرن و مناسب ترین الگو هم برای خودروسازهای ژاپنی هیوندای و کیا هستن تا شاید ژاپنیها بتونن خودشان رو بالا بکشن و نجات بدن البته به شرطی که خودروسازهای ژاپنی از پروپاگاندا و تبلیغات پوشالی و دروغین دست بکشن و بجای اون بتونن از وجود خودروسازهای کره ای بهره ببرن و از کره ایها آموزشهای اولیه رو فرا بگیرن و با الگویابی صحیح از کره ایها کیفیت و طراوت و زیبایی و دوام و هنر و سلیقه رو در خودروهاشون افزایش بدن و از حالت بی روحی بودن و تکراری بودن و خسته کننده بودن فاصله بگیرن
AMG///
۲ بهمن ۱۳۹۹ببین اصلا معلومه داری چی میگی جناب م.ژ ?؟
امیر.عارف
۲ بهمن ۱۳۹۹سلمان جان داداش میدونی در مورد ژاپن چی میگی؟ کیفیت و … از کره یاد بگیرند ، داداش فکر کنم امروز خیلی رو فرم نیستی
$Ãbţìň$
۲ بهمن ۱۳۹۹من فقط و فقط به یه خاطره خیلی از کرهای ها خوشم میاد اونم سابقه ساخته،ژاپنی ها نزدیک به یه قرنه خودروسازن اما کرهای ها هنوز نیم قرنه که شروع کردن،خودتون هم بهتر میدونید، اما توی این فاصله کم صنعت خودروسازی ژاپن و کره تقریبا به یک سطح رسیدن،من واقعاً به این خاطر کره ای ها رو تحسین میکنم، حتی بعضی از طراحی هاشون مثل سوناتا yf و باقی مدل ها هم خیلی زیبا طراحی شدن،من هر موقع میبینمش بازم جذبش میشم،اما دیگه لندکروزر مخصوصاً مدل سپر بلندش دیگه واسم تکراری شده،اما یه مدلی مثل سولارا هنوزم بینظیره،کلا جفتشون عالین….
Saeed
۲ بهمن ۱۳۹۹ماشین زیباییه و کاربردی.حیف امثال اینها فرقی نداره ژاپنی ،کره،آلمانی و حتی چینی بروز، دیگه وارد کشور نمیشه.قضاوت از روی عکس مسخره ترین کاریه که میشه کرد.من اینو زمانیکه بعضی از ماشینهارو خارج از کشور از نزدیک میبینم فهمیدم.عکس و فیلم تا واقعیت حداقل تو خودرو فرقش زمین تا آسمونه.البته منظورم برای کس یا کساییکه واقعن عشق ماشین باشن نه برای خالی کردن عقده های زندگیشون و ندیده شدنشون تو واقعیت میان اینجا و تحقیر شدناشونو تو زندگی واقعی سعی میکنن جبران کنن.
Ramin
۲ بهمن ۱۳۹۹بله اقا سعید حرف شما کاملا صحیح خیلی خوشم اومد از حرفتون….
یه برند فوق العاده معروف یه ماشین معرفی میکنه که اصلا خوب نیست…
( اصلا خوب نیست و هیچی نداره و… )
ما عکسشو نگاه میکنیم میگیم به به این سلطان هست تک است !!!
حالا از اون ور یه برند نا برند و جدید یه خودرو میزنه بی عیب ما میریم از عیب های مسخره در میاریم…
ما از رو عکس و برند ، یک ماشینو مقایسه میکنم…
باید یاد گرفت از رو برند و صد البته عکس ماشینو قضاوت نکینم…
شاید واقعیت چیز دیگه ای باشه…
و برعکسشم هست… ما به یه برند نگاه میکنم بعد به عکسش نگاه میکینم…
میگیم چون ساخته فلان سیاره هست !!! ( فلان سیاره ) میگیم بده و آشغاله…
درصورتی که اصلا پشتش نشستیم… و نمیدونم چی به چی هست…
پدال بزار کامنتم منتشر بشه… با سپاس…
$Ãbţìň$
۲ بهمن ۱۳۹۹آفرین سعید??حرف حساب ?
مزدا
۲ بهمن ۱۳۹۹هیچ جوره با این خودرو حال نمیکنم
MOHAMMAD.n.r
۳ بهمن ۱۳۹۹منم با نسل جدید خودروهای هیوندا ادتباط برقرار نمیکنم.
کیا جدیدا خیلی بهتر از هیوندا کار کرده
AMIR / ARMI
۲ بهمن ۱۳۹۹خیلی زیباست
کاربردی
به روز
باکیفیت
قیمت مناسب
بدون شک به همه رقبای آسیایی ترجیح میدم این ماشین
SAMURAI
۲ بهمن ۱۳۹۹طرف تو پست مربوط به بنز EQA میاد میگه طراحی ناهماهنگ ،کابین خسته کننده و قدیمی و تکنولوژی ساخت پایین بعد اینجا میاد میگه طراحی زیبا و تکنولوژی به روز ?
خدا شفات بده
AMIR / ARMI
۲ بهمن ۱۳۹۹هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد
شما اول ببین کجا چی گفته شده بعد سعی کن ایراد بگیری
برای یه خودروی برقی آینده نگرانه eqa
کابین معمولی و سنتی خسته کننده هستش
ولی برای یه خودروی ارزان اکونومی درون سوز همون کابین خیلی هم خوبه
منتها شما فکر میکنی همه چی دونی
حیف آدم هایی که به خاطر افرادی مثل شما بخش کامنت های سایت رو ترک کردن تا شما بیای داستان بگی و ادمین هم پشتیبانی میکنه ازتون
$Ãbţìň$
۲ بهمن ۱۳۹۹واقعاً حیف،قبلا قسمت کامنتا مثل آموزشگاه می موند،از هر کامنتی یه چیز یاد میگرفتی،اما به لطف کسی مثل این **** شده جبهه جنگ،این اونو میکوبه و …..
SAMURAI
۲ بهمن ۱۳۹۹کابین بنز EQA مثل بقیه مدل های بنز خیلی شیک و ساده هستش چون به سلیقه شما نمیخوره دلیل نمیشه بگی زشته ، حتی طراحی همین توسان کپی از بنز EQC هستش خیلی از مجلات هم گفتن کافیه خودت سرچ کنی
واقعا حیف…
دو ماهه فیک های کره ای باز گند زدن به سایت هر کاری هم دلشون خواست کردن بعد میگن پدال از من حمایت میکنه
شما خودتم همینی تو بررسی هایلوکس یادته چقدر چرت و پرت گفتی ؟ به هر حال هر عملی عکسالعملی داره ??♂️
مازیار
۲ بهمن ۱۳۹۹چون به سلیقه شما نمیخوره دلیل نمیشه بگی زشته
دوست من سامورایی
این جمله رو با اجازه ات از نوشته خودت برداشتم و چه جمله خوبی
کافیه من و شما و بقیه دوستان همیشه این جمله رو مد نظر داشته باشیم
Hadi
۲ بهمن ۱۳۹۹از کابینش خیلی خوشم میاد ولی ظاهرش اصلا…
مشخصات و امکانات خوبی هم داره…
ولی اصلا 34000 پوند نمیارزه…
$Ãbţìň$
۲ بهمن ۱۳۹۹آقا مازیار با احترام منم توصیه میکنم یه نگاهی به نظرات آقای سامورایی درمورد کره ای ها بندازید تا بفهمید کیه که داره دعوای ژاپن خوبه و کره چرنده رو راه می اندازه،یه جور حرف میزنید انگار فقط ما مقصریم،به کامنتای آقای ۰۰۹۸نگاه کردید؟طرفداری بی مورد دیگه از شما انتظار نمیرفت….
حسین
۳ بهمن ۱۳۹۹تو همونی بودی که گفتی توی آمریکا هایلوکس رو نمیشناسن. همینقدر نمی دونی که که هایلوکس اصلا توی آمریکا عرضه نمیشه. با وجود نظرات آدمایی مثل تو بخش نظرات پدال بی ارزش شده جناب amir army
مازیار
۳ بهمن ۱۳۹۹دوست من آبتین
ظاهرا متوجه منظور من نشدین
حرف من تکرار حرف دوستمون سامورایی بود خطاب به خودش که وقتی میگی “چون به سلیقه شما نمیخوره دلیل نمیشه بگی زشته” خوب پس خودت هم بهش پایبند باش
و گذشته از اون تمام اون چه که بعنوان کامنت در اینجا دیده میشه درواقع چیزی نیست بجز ابراز سلایق گوناگون دوستان و چون از طرفی زشتی و زیبایی هم یک امر نسبی هست پس قاعدتا جای اعتراض نیست حالا کل کل دوستانه چرا ، چون تفنن بحساب میاد چیزی که اینروزها همه بهش محتاجیم
متشکرم
овsкиكMас
۲ بهمن ۱۳۹۹نوید اینقدر حرص نخور خودت هی اذیت میشی خدایی :)))
AMG///
۲ بهمن ۱۳۹۹م.ژ دیگه این روش ها کارساز نیست ?
ممد ژانگولر
۲ بهمن ۱۳۹۹آبتین داداش دمت گرم دیگه به نا حق به ما تیکه میندازیا
?
$Ãbţìň$
۳ بهمن ۱۳۹۹والا یکی از کاربرا(ای ام جی نبود یه نفر دیگه) گفت شما مقصر بودی والا چی بگم،بازم معذرت بابت اون کامنت….
$Ãbţìň$
۳ بهمن ۱۳۹۹آقا نوید….
تابستون سال بعد توی قسمت کامنتا میبینمت…
?????….
ممد ژانگولر
۳ بهمن ۱۳۹۹ی دونه ایی داش آبتین فدای چشات ?
$ÃЪŦÏЛ$
۳ بهمن ۱۳۹۹بازم ببخشید اگه اشتباهی حرف بدی زدم قصدی نداشتم….
MOHAMMAD.n.r
۳ بهمن ۱۳۹۹البته قیمتش چندان هم مناسب نیست و برای این سگمنت گرون حساب میشه.
ممد ژانگولر
۲ بهمن ۱۳۹۹به نظر همه چی کامل باشه و زیباست
ولی هیبرید بودنش و قیمت بالاش بدجوری تو ذوق میزنه
AHMAD
۲ بهمن ۱۳۹۹قیمتش اصلا بالا نیست با این پول تو هیچ ماشینی این سطح تکنولوژی رو پیدا نمیکنی
خیلی از امکانات اینو ماشین های همرده که هیچ سدان های لوکسم ندارن
MOHAMMAD.n.r
۳ بهمن ۱۳۹۹البته قیمتش چندان هم مناسب نیست و برای این سگمنت گرون حساب میشه.هیبرید بودن چیز بدی نیست و خوبه ولی قیمتش…
فرشاد
۲ بهمن ۱۳۹۹متاسفانه بسیار زیباست
تف به این صن عت ما
$Ãbţìň$
۲ بهمن ۱۳۹۹منو ببخشید کامنتم تا حدودی بی ربطه…
اما متاسفانه صنعت خودروسازی خوبی میتونستیم داشته باشیم اما از کسایی مثل آقای رضوانی،آقای آرین و باقی طراحی ها استقبال نکردیم،تنها ذهنیت ما از ماشین یه طراحی مکعبی با چهار دره،یکی از معلمای دانشگاه من هنوز نمیدونه کوپه چیه!یه بار یه جنسیس از کنارش رد شد میگفت این ماشینه ناقصه!!!!دوتا در کم داره!!!!یه دختر ۱۲ساله توی کوچه ما زندگی میکنه که عشق ماشینه،یعنی کل زندگیش رو میده بابت یه موستانگ،تابحال ندیدم همچین بشری رو اونم عشق ماشین از نوع مونث،بعد همیشه پیش من میاد طراحی هاشو برای نسل جدید موستانگ نشون میده و….
لامصب با اون سن کم یه نقاشی هایی میکشه انگار واقعیه،خیلی خیلی کارش خوبه،اما خونواده اش برای نون شب محتاجن،باباش از طریق فروش مواد مخدر زندگیشون رو میگذرونه،باز خدارو شکر حداقل معتاد نیستن اما دیگه چه میشه کرد….
تو خارج حتی اگه دولت هم کمک نکنه مردم میان پولاشون رو روی هم میزارن که یه کارآفرین بتونه به آرزوش برسه، اما اینجا کسی میره پیش کسی مشاوره بگیره بدتر میزنن تو ذوقش میگن تو مال این کار نیستی!
برادر خودم یه نوع موتور موازی طراحی کرده بود رفت پیش یه صافکار همینکه نشونش داد هی میخندید و میخندید صافکاره! میگفت آخه بچه ننه تو به این کارا چی! برادرم برگشت خونه هرچی ماشین اسباب بازی بچگیش رو شکست انداخت توی سطل زباله،از اون موقع تا الان دیگه به حدی تنفر داره که دعا میکنه کرونا تموم نشه تا نره بیرون و یه ماشین ببینه!
از ماست که بر ماست،پس الکی حرف نزنید صنعتمون اینطوریه اونطوریه و…،مردم میگن پول نداریم ماشین بخریم اما میرن ۳۰۰،۴۰۰ میلیونی میدن آشغال مونتاژی داخلی،اگه اوضاعمون اینطوریه بخاطر مردمه،بخاطر اون چیزی که بهش میگن (د،ی،ن)حاضرن همه چیزشونو بدن ولی هی اونو ازشون نگیرن، پس الکی غصه نخورید اگه راست میگید حمایت کنید،از هر عشق ماشینی توی کل ایران…..
AMG///
۲ بهمن ۱۳۹۹کامنتت واقعا تاثیر گذار بود ??
$Ãbţìň$
۲ بهمن ۱۳۹۹چاکرم amgجان ولی حقیقت امروزی ماشین بازای تو ایران همینه،که واقعاً هم تلخه….
فرشاد
۳ بهمن ۱۳۹۹خانه از بیخ ویران است این وضع هم ب ا ین زودیا درست بشو نیست وگرنه اینهمه سال در فلاکت ب سر نمیبردیم
SAMURAI
۲ بهمن ۱۳۹۹هیوندای هیچ وقت تو طراحی سبک خودش رو نداشته و نداره
طراحی این ماشین ۱۸۰ درجه نسبت به نسل قبل تغییر کرده و هیچ شباهتی به نسل های قبل نداره
توسان رقبای قَدَری داره که با وجود اونا فک نکنم زیاد موفق بشه
AMIR / ARMI
۲ بهمن ۱۳۹۹یه قانونی هست که میگه در بی نظمی کامل هم نظم خاصی وجود داره
ومنتها با چشم معمولی قادر به دیدنش نیستی
شما هم با چشم تعصب قادر به دیدن نیستی آقای نوید
SAMURAI
۲ بهمن ۱۳۹۹باشه من متعصبم
اون ۴۴۰ هزار نفری که تو آمریکا راو فور خریدن هم متعصبن ؟
یا اون ۳۳۰ هزار نفری که هوندا CRV رو به توسان ترجیح دادن چی ؟
پس پورشه و بقیه برند ها دارن اشتباه میکنن اصالت ماشین هاشون رو حفظ می کنن باید از قانون بی نظمی و طراحی های بی اصالت و کپی شده هیوندای الگو بگیرن
овsкиكMас
۳ بهمن ۱۳۹۹سامورایی چرا اسمتو عوض کردی؟ ??
Abbas.Lambo
۲ بهمن ۱۳۹۹دوست عزیز یه جوری میگی این ماشین نسبت به نسل قبلش ۱۸۰ درجه تغییر کرده انگار راو۴ خیلی شبیه نسل قبلشه،اول راو۴ فعلی رو با نسل قبلش مقایسه کن بعد نظر بده در مورد طراحی این ماشین،اگه بحث نداشتن اصالت تو طراحی باشه که هیوندای در مقابل تویوتا عددی نیست چون اکثر مدلاش نسل جدیدش و قدیمش هیچ ربطی به هم ندارن و هنوزم زبان طراحی خاصی نداره،در کل من اصالت رو تو طراحی مزدا میبینم که به زیبایی کارشو انجام میده
SAMURAI
۲ بهمن ۱۳۹۹نسل قبل راو ۴ رو بزار کنار نسل جدید ، طراحی چراغ ها و جلو پنجره شباهت زیادی به نسل قبل داره . طراحیش تکامل یافته نسل قبله ، اما طراحی توسان هیچ شباهتی به نسل قبل نداره
راو فور قدیم
https://images.app.goo.gl/etVGVVJ3saUoXjzk8
راو فور جدید
https://images.app.goo.gl/eiWEd1fqiLX9d6d46
توسان جدید و قدیم
https://images.app.goo.gl/BNag1Lx6M1qb28rq9
خودتون مقایسه کنید
овsкиكMас
۲ بهمن ۱۳۹۹وقتی اینقدر خوبی که یه سری جاها یا برند لوکسی مثل آئودی مقایسه میشی ??
AHMAD
۲ بهمن ۱۳۹۹بنز eqa که تازه معرفی شد طراحیش دقیقا مثل همینه
اگه جای اون آرم بنز آرم یه ماشین چینی رو میزدن همه میگفتن کپی شده ولی چون بنزه کسی چیزی نمیگه
کی بشه این تعصبات نابود بشه
پدال لطفا بزار کامنتم منتشر بشه…. سپاس ??❤️??
میثم
۲ بهمن ۱۳۹۹میگه یه جاهایی از راو4 بهتره
ژاپنیها شل بگیرن باختن
البته تویوتا فعلا استثناست سود دهیش 3 برابر هیوندا کیاست
مهرداد كمال
۲ بهمن ۱۳۹۹شلوغ کاریش زیاده
چراغ عقبش و فرمانش رو دوست ندارم
زیزیگولو
۲ بهمن ۱۳۹۹طراحیشو دوست دارم
R@m!n
۲ بهمن ۱۳۹۹البته که طراحی سلیقه ای هست ولی بنظرم طراحی رادیکالی و اگزجره ای داره. مشخصات فنیشم می تونست قوی تر باشه.
بهنام
۲ بهمن ۱۳۹۹ملغمه ای از nx، RAV4، eqc, Sorento با چهارتا چرخ. خودت باش بابا مگه خودت چشه؟
AHMAD
۲ بهمن ۱۳۹۹ضمن اطلاع این ماشین پایه گذار این کلاس بود و بقیه ازش کپی کردن
MOHAMMAD.n.r
۳ بهمن ۱۳۹۹توسان؟؟!!! پایه گذار این کلاس؟؟؟!!!!????
میشه بگی حالا که پایه گذار این کلاس بوده چرا یک سوم بقیه هم فروش نداره!!!!!
AMG///
۲ بهمن ۱۳۹۹خوبه ولی سوبارو فارستر رو بهش ترجیع میدم
سوبارو یه چیز دیگست ?
Ali
۲ بهمن ۱۳۹۹توسان جدید واقعا زیبا شده
زیزیگولو
۲ بهمن ۱۳۹۹این شاسی بلند کامپکت خوش تیپو ارزشمند هیوندای میتونه با شاسی بلندای لوکس هم کلاسو هم سایزو هم رده خودش مقایسه بشه چون چیزای زیادی واسه ارائه داره ….. کابینش به زیبایی آراسته شده و امکانات رفاهیو لوکس زیادی رو در اختیار مشتری قرار میده
Sina
۲ بهمن ۱۳۹۹نمیدونم چرا ولی جلوش اینجا خیلی قشنگتر از عکسایی بود که همون اول هیوندای منتشر کرد
ولی پشتش رو دوست نداشتم
کابین خیلی خوبه ، طراحی زیبایی داره
قدرتش هم مناسبه
آریا منش
۲ بهمن ۱۳۹۹فقط تو کیفیت ، خدمات پس از خرید ، ایمنی و استهلاک قطعات گند زده
ارشیا
۲ بهمن ۱۳۹۹خیلی زشته.
و اصلا کسی به بنز EQ توش دقت کرده؟
کپی کاری کرده به نظرم.
چون اونم زشته.
?Ali Hossein?
۲ بهمن ۱۳۹۹ای باباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا.
من موندم طراحی چراغ عقب قحطیه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.
هی پیوسته پیوسته پیوسته پیوسته پیوسته پیوسته پیوسته پیییییییییییوسسسسسسسستتتتتههههههههههههههه!??????.
دیگه حتی فرغون خودرو(ایران خودرو) هم چراغ های لگن (تارا) روپیوسته کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!! عغغغغغغغغغغغغغغغغغغ.
ولی هر گندی رو که توی عقب زده تو جلو جبرانش کرده??????????? جاوش عین عروسک شده?????
اونایی که موافقن لایک.