ما برای اولین بار در ماه جولای توانستیم نسل جدید هیوندای سانتافه را در جادههای اروپا برانیم. قضاوت ما درباره این خودرو مثبت بود اما قیمت بالای سانتافهی جدید همچنان یکی از نقاط ضعف این خودرو محسوب میشد. هماکنون ما در بریتانیا پشت فرمان سانتافهی جدید نشستهایم تا ببینیم پرچمدار جدید کرهایها میتواند اشکودا کودیاک فوقالعاده را شکست دهد یا خیر.
اولین نکتهای که توجه شما را به خود جلب میکند چگونگی احساس کابین سانتافه است. فضای بخش جلوی این خودرو زیاد بوده و صندلیها، ستون فرمان و آینهها تنظیمات فراوانی دارند. صندلیهای ردیف میانی نیز به همان اندازه جادار بوده و کف کاملاً مسطح خودرو باعث میشود سرنشینان احساس راحتی در داخل این شاسیبلند داشته باشند.
تنها زمانی که در صندلیهای ردیف سوم بنشینید شاهد کار خام کرهای خواهید بود زیرا این بخش هنوز هم برای کودکان کوچک مناسب است. هیوندای میگوید محفظه بار این خودرو بزرگتر از قبل بوده و فضای کافی برای قرار دادن کیفهای چرمی حتی در زمان استفاده از همهی صندلیها وجود دارد.
جعبهداشبورد سانتافهی جدید بزرگ بوده و فضاهای ذخیرهای زیادی در کابین تعبیه شده است. در بخش عقب نیز ورودیهای USB و خروجی برق ۱۲ ولت برای دستگاههای بزرگتر وجود دارد. کیفیت کابین سانتافه جدید واقعاً خوب بوده و خانوادهها آن را تحسین خواهند کرد.
پایداری سانتافه در زمان حرکت احساسبرانگیز است. حتی در جادههای ناهموار و مخملی بریتانیا، این شاسیبلند بزرگ تقریباً تخت باقی میماند و هیچگونه لرزش و احساس عدم اطمینان را به راننده منتقل نمیکند. تکانهای بدنه در حد معقولی بوده و چسبندگی زیادی در این خودرو دیده میشود.
انتخابگر هوشمند رانندگی باعث میشود گشتاور پیشرانه بهصورت مؤثری توزیع شود. نیروی پیشرانه در حالت اکو تنها به چرخهای جلو منتقل میشود درحالیکه در حالت اسپورت شاهد عملکرد خوب سیستم چهار چرخ محرک هستیم. فرمان نیز در تمامی حالات رانندگی سنگینتر بوده اما احساس زیادی ندارد.
گیربکس اتوماتیک این خودرو نرم و سریع بوده و اگرچه در آغاز کمی کند عمل میکند اما با شخصیت سانتافه هماهنگی دارد. پیشرانه ۲.۲ لیتری دیزلی این شاسیبلند آرام و متین بوده و قدرت کافی برای استفادههای روزمره را دارد.
شما همچنین از نظر تجهیزات هم مشکلی نخواهید داشت. مدلهای SE که قیمت پایهی ۳۳۴۲۵ پوندی دارند بهصورت استاندارد با رینگهای ۱۷ اینچی و کروز کنترل تطبیقی و همچنین صفحهنمایش لمسی با اندروید اتو و اپل کارپلی عرضه میشوند. مدلهای پریمیوم از تجهیزات بیشتری همچون چراغهای LED و ورود بدون کلید سود میبرند درحالیکه نسخههای پریمیوم SE همانند مدل حاضر در تست از صندلیهای تهویه دار با حافظه، هدآپ دیسپلی و تجهیزات ایمنی بیشتر برخوردار هستند.
متأسفانه شرایط فروش و لیزینگ اولیهی هیوندای نشان میدهند سانتافه پریمیوم SE جدید در هر ماه ۲۰۰ پوند گرانتر از گرانترین نسخه اشکودا میباشد. با سپردهای برابر و قابلمقایسه، هیوندای حدود ۶۷۵ پوند در هر ماه اقساط خواهد داشت درحالیکه اقساط ماهانهی کودیاک ۴۷۰ پوند میباشد.
شکی وجود ندارد که جدیدترین نسل هیوندای سانتافه یک خودروی خانوادگی با استعداد است. این خودرو از فضای کابین زیاد، راحتی درخور و تجهیزات قابلتوجهی برخوردار بوده و همچنین تجربه رانندگی و پایداری و آرامش احساسبرانگیزی دارد. البته مهم نیست که هیوندای تجهیزات زیادی را در شاسیبلند خود اراده میکند زیرا اقساط ماهانهی مدل فول سانتافه کاملاً بیشتر از اصلیترین رقیب خود در اروپا یعنی کودیاک میباشد.
مشخصات هیوندای سانتافه پریمیوم SE 2.2 CRDi 4WD Auto
- قیمت: 43295 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۲ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 197 اسب بخار/۴۴۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 9.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: 205 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Just bentley continental
۴ آبان ۱۳۹۷مک لارن اسپید تیل عکساش اومده بیرون
به نظرم خیلی شیکه این ماشین
پدال هر چه زود تر خبرشو بزار.
حداکثر سرعتش ۴۰۲ کیلومتر در ساعته.
مانی
۴ آبان ۱۳۹۷بالاخره یه موتور خوب از هیوندای دیدیم
با توجه به حجم ۲.۲ لیتری قدرت و گشتاورش برای این کلاس عالیه
هرچند مصرفش بجا ۶.۳ میتونست ۵.۹یا۶ باشه
علی
۴ آبان ۱۳۹۷موتورش دیزلی هست نه بنزینی
net
۴ آبان ۱۳۹۷هر زمان این سانتافه جدید میبینم حالم بد میشه طراحی داخلی و بیرونی خیلی زشتی داره.سانتافه اسپرت خیلی قشنگه .سانتافه اسپرت زیباترین کراس اور جهان هست
NAVID۰۰۹۸
۵ آبان ۱۳۹۷چیکار به سانتافه دارم من .
وارداتیا همشون خوبن ، حالا یکیش کمتر ، یکیش بیشتر .
ژاپنیارو دوست دارم بنا به دلایل شخصی .
اما.
یه زمانی ، وقتی خودرویی رونمایی میشد در بازارهای جهانی ، منتظر خبر رسانه های خودرویی داخلی بودیم از اینکه وارد گمرک شده و آماده ترخیص شده ،
مُدام تو نمایشگاه های سطح شهر دنبال این میگشتیم تا اولینشو از نزدیک ببینیم .
فرقی هم نمیکرد از کدوم برند یا شرکت خودروسازیه ، فقط جدید بودنش شوروحال میداد بهمون .
اما حالا ، این روزا از بهترین تا بدترین خارجیها فقط چندتا آتوآشغال چینی مونده ، که هِیف چشم برای نگاه کردنشون (( مثل پیکاپ آمیکو با اون قیافه لِگویی مسخرش)).
جداً پیشونی خیلی مهمه کجا بدنیا بیاردت ، شانس ما ایران بوده ،البته خداروشکر زیمباوه یا جیبوتی به دنیا نیومدیم .
راضیم به رضایت اِی خدا ، ولی یِکاری کُن کمی آدم وارتر بدون فکر کمتری سر به روی بالشت بگذاریم ، مُردیم از فردای بی هیچ ای خدا .
دوست داشتم اینطوری کامنت بزارم ، پدال هم مُدام در حال فیلتر کردن کامنتهاست .اِ ی ی ی بابا
پدال دوران فیلتر گذشته دیگه ، بهتر نیست کمی واقع بینانه تر بنگریم به این وضع خراب .
رضا
۵ آبان ۱۳۹۷سانتافه ماشین خوبیه در مقاله ای که در اروپا بررسی شده نمره قبولی گرفته، نمیدونم چرا بعضی از سهامداران دایملر و جنرال موتورز میگن کرخ ای ها لگن هستند