هیوندای

تجربه رانندگی با هیوندای i30 N فست‌بک DCT جدید

موفقیت ادامه‌دار هیوندای i30 N باعث شده این خودرو به نوعی یک نماد باشد و به جایی برسد که حتی خود هیوندای نیز اعتراف کند انتظار چنین چیزی را نداشته است. تنها فولکس‌واگن گلف GTI است که فروش بیشتری نسبت به هیوندای در این کلاس داشته و این در حالی است که گلف سابقه‌ای حدود نیم‌قرنی در این بخش بازار دارد.

هیوندای i30 N

و حالا هیوندای i30 N حتی بهتر هم شده و به‌روزرسانی‌های ظاهری و فنی را تجربه کرده است. همچنین یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه جدید نیز به این خودرو افزوده شده است. ما این خودرو را به‌صورت فست بک تست کرده‌ایم اما نمونه هاچبک آن نیز در دسترس خواهد بود. البته هیوندای فعلاً قیمت دقیق این خودرو را به خاطر مسائل مربوط به برگزیت اعلام نکرده است.

هیوندای i30 N

اما صرف‌نظر از اینکه قیمت i30 N تحت تأثیر تعرفه‌ها خواهد بود یا خیر باید گفت این خودروی ارتقا یافته هنوز هم ارزش زیادی در مقابل رقبای نزدیک خود دارد. شاید بتوان گفت i30 N یکی از تیزترین هاچبک های داغ بوده اما هنوز هم یک هیوندای است و بنابراین همیشه قیمتی رقابتی خواهد داشت و از کیفیت ساخت بسیار خوب، تجهیزات زیاد و گارانتی طولانی‌مدت بهره مند است.

از نظر بصری باید گفت تغییرات زیادی رخ نداده اما در دماغه خودرو، بخش عقب و رکاب‌های جانبی برخی تغییرات دیده می‌شود. چراغ‌های LED استاندارد و رینگ‌های ۱۹ اینچی جدید و لاستیک‌های پیرلی پی زیرو نیز جزو بهبودهای این هاچبک کره‌ای محسوب می‌شوند. هیوندای مدعی است این تغییرات باعث شده وزن خودرو در هر گوشه ۳.۵ کیلوگرم کاهش یابد که در کل برابر با ۱۴ کیلوگرم است.

اما داخل کابین یک نمایشگر بزرگ‌تر و گیراتر با ابعاد ۱۰.۲۵ اینچی نصب شده است. صندلی‌های اسپورت تر نیز با قیمت بیشتری در دسترس بوده و احساس کیفیت بالاتری را القا می‌کنند. i30 N کیفیت بالایی داشته هرچند هیوندای مدعی است تفاوتی در تکنیک‌های ساخت آن وجود ندارد. به‌هرحال کابین خودرو گران‌تر از آنچه هست حس می‌شود.

هیوندای i30 N

پیشرانه ۲ لیتری توربوی هیوندای اساساً تغییری نداشته اما در جاده آرام تر و تیزتر حس شده که این امر نتیجه افزایش ۵ اسب بخاری قدرت و رسیدن آن به ۲۷۸ اسب بخار است. گشتاور نیز با افزایش ۳۹ واحدی به ۳۹۲ نیوتون متر رسیده است. این تغییرات قابل‌توجه به نظر می‌رسند زیرا هیوندای دسته‌موتورهای جدیدی را برای بهبود عملکرد کلی و آسایش پیشرانه به خصوص در دورهای بالا نصب کرده است.

هیوندای i30 N

بنابراین شاید بتوان گفت بخش N هیوندای همان سیاست‌های بازوهای پرفورمنس خودروسازان آلمانی را در پیش گرفته و بی سر و صدا اقدام به بهبود محصولات هیوندای می‌کند.

به‌هرحال پرفورمنس i30 N از خوب به عالی رسیده که دلیل آن ترکیب پیشرانه قوی و گیربکس عالی دوکلاچه است. این گیربکس دارای ۸ دنده است اما واضح است که دنده هشتم به عنوان اوردرایو عمل کرده و در سفرهای طولانی‌مدت باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود. پیشرانه هنوز هم قدرت بالایی برای تیز بودن در دنده‌های سبک‌تر دارد.

هیوندای i30 N

هیوندای همه‌چیز این گیربکس را به خوبی ساخته و پرداخته است. نسبت‌های گیربکس نزدیک‌تر از نسبت‌های گیربکس ۶ سرعته دستی بوده و بنابراین شتاب گیری خودرو بین دنده‌های مختلف قوی‌تر است.

هیوندای i30 N

فرقی نمی‌کند حالت‌های نرمال و اسپورت را انتخاب کنید یا اکو را زیرا i30 N عملکرد بسیار ریلکس تری نسبت به مدل مجهز به گیربکس ۶ سرعته قبلی دارد؛ اما هنوز هم اگر جاده‌ای مناسب پیدا کرده و حس و حالش را داشته باشید فقط کافی است حالت دستی گیربکس جدید را انتخاب کرده و با فشردن دکمه N روی فرمان شاهد آتش‌بازی این هاچبک باشید. با هر معکوسی که بدهید غرش‌های پیشرانه به گوش خواهد رسید.

هیوندای i30 N

حتی حالت جدیدی با نام NGS وجود دارد که با فشار یک دکمه دیگر روی فرمان به آن دسترسی پیدا می‌کند و به مدت ۲۰ ثانیه حداکثر قدرت و گشتاور را در اختیار خواهید داشت؛ اما اگر حالت N را انتخاب کرده و گیربکس در حالت دستی باشد تفاوت زیادی وجود نخواهد داشت و به نظر می‌رسد این حالت NGS بیشتر یک حقه بازاریابی است نه یک پیشرفت تکنولوژیک ساختارشکن.

به‌هرحال هیوندای i30 N به‌روز شده که از گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه سود می‌برد یک هاچبک بسیار خوب بوده و هر زمانی که بخواهید سواری درگیر کننده‌ای را ارائه می‌کند.

هیوندای i30 N پیش از این خودروی خوبی بوده و حالا عالی شده است. اضافه شدن گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه سفارشی نیز بر جذابیت‌های این هاچبک کره‌ای افزوده است. در کل با خودرویی روبرو هستیم که بهبودهای ظاهری و فنی خوبی را چه در بیرون و چه در کابین تجربه کرده است.

هیوندای i30 N

مشخصات هیوندای i30 N فست بک DCT

  • قیمت: 32500 پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • گیربکس: 8 سرعته دوکلاچه، دیفرانسیل جلو
  • قدرت/گشتاور: 278 اسب بخار/۳۹۲ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: اعلام نشده

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. Ãbţìň

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (117 ديدگاه)

    واقعاً زیباست?،هیوندای خیلی خوب داره پیشرفت می‌کنه البته اگه دولت کره با برقی ها باهاش کلنجار نره.

    موافقم 24
    مخالفم 2
  2. ??Amin_sto??

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    پادشاه این سگمنت تویوتا یاریس gr

    موافقم 53
    مخالفم 36
    1. AMIR / ARMI

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      از اونجایی که نمیدونستی اصلا یاریس تو کلاس این ماشین نیست
      مشخصه چجوری پادشاه این کلاس خطابش کردی

      موافقم 55
      مخالفم 36
      1. زیزیگولو

        ۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        امیر امین راست میگه تویوتا یاریس gr هم مثل هیوندای i30N تو کلاس هاچبکای اسپرت قرار میگیره که میتونه با اندازه کوچیکترش رقیبی واسه هوندا سیویک تایپ R و رنو مگان RS باشه

        موافقم 33
        مخالفم 14
        1. Hadi

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          این i30 واقعاً خوبه
          از خیلی از هیوندا های الان ظاهر بهتری داره…
          پر فورمنسش هم قابل قبوله…
          ولی گلف GTI از هر نظر گزینه بهتریه…

          موافقم 34
          مخالفم 7
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        تو یکی از گاراج‌های معروف تهران بودم که یه مجموعه‌ی کامل به حساب میاد ، تا چشم کار میکرد خودروی کره‌ای بود که به هر دلیلی موتوراشون اومده بود پائین ، اما چیزی که برایم جالب بود و نمیدونستم این بود که وراکروز به هر دلیلی اگر موتورش مشکل پیدا کنه باید کلاً جلوپنجره (( سپر ، چراغ ، دیاق ، رادیاتورها و…. )) باز بشه تا موتور بیاد بیرون و یکی دیگه عجایب این کره‌ای بود برام که اتفاقاً همیشه از اون تعریف میکردم ولی از چشمم افتاد ? !

        البته بگم که وراکروزه گیرپاج کرده بود با کارکرد ۱۴۰هزارکیلومتر !

        جواب بحث نمیدم ، ولی خداوکیلی تو این فکر هستم چطور جرئت میکنند و پول زحمت‌کشیدشون را پای خودروی آبکی کره‌ای میدهند !

        موافقم 20
        مخالفم 70
        1. افشار

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (772 ديدگاه)

          داستانها و خاطرات گالیور قسمت 4316?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️

          موافقم 47
          مخالفم 14
        2. سلمان

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (12 ديدگاه)

          اینجا موضوع درباره i30 بود چه ربطی داشت به وراکروز ؟ پدال در این خبر گفته دومین خودروی پرفروش در این کلاس هست حالا بازم خود زنی کن {موفقیت ادامه‌دار هیوندای i30 N باعث شده این خودرو به نوعی یک نماد باشد و به جایی برسد که حتی خود هیوندای نیز اعتراف کند انتظار چنین چیزی را نداشته است. تنها فولکس‌واگن گلف GTI است که فروش بیشتری نسبت به هیوندای در این کلاس داشته و این در حالی است که گلف سابقه‌ای حدود نیم‌قرنی در این بخش بازار دارد.}

          موافقم 25
          مخالفم 9
        3. Abbas.Lambo

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (875 ديدگاه)

          طرف اونور این ماشین رو مستقیم تست کرده و داره میگه چقد عالیه و تبدیل شده به یک نماد(تازه اونم تو نسل اولش!)
          تو آمار فروشم بعد از پادشاه این کلاس ینی گلف gti قرار گرفته،بعد ایشون میاد داستان سرایی میکنه اونم راجع به وراکروز که اصلا ربطی به قضیه نداره!!!
          بعدم تا میایم جوابشو میدیم میگه دارین مسخره میکنین و با کلمات بازی میکنین!!!
          فقط موندم این همه وقت خالی از کجا گیر میاری?

          موافقم 35
          مخالفم 7
        4. Mazda3

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (295 ديدگاه)

          داستان تعریف میکنی ؟ اینجا رادیو نیست واسمون قصه شب تعریف کنی ماهم مثل بچه ها خوابمون بگیره یه کم روشن فکر باش. داستان 0098 شده مثل اخبار شبکه یک هر چی میبینه عکسش رو میگه فکر کرده خودمون تویوتا یاتاقان زده ندیدیم.

          موافقم 16
          مخالفم 6
    2. ツSAMURAIツ

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      یاریس از این خیلی کوچیک تره و تو سگمنت متفاوت قرار داره
      ولی از هر لحاظ بهتره

      موافقم 11
      مخالفم 22
      1. زیزیگولو

        ۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        تویوتا یاریس gr و هیوندای i30N هر دوشون تو سگمنت هاچبکای اسپرت قرار میگیرن

        موافقم 16
        مخالفم 8
        1. ツSAMURAIツ

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          یاریس GR رقیب فولکس واگن پولو GTI و رنو کلیو آر اس قرار میگیره این بزرگ تره

          موافقم 26
          مخالفم 4
        2. زیزیگولو

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          سامورایی داری اشتباه میکنی هردو تو یه سگمنت قرار میگیرن یعنی سگمنت هاچبک اسپرت

          موافقم 7
          مخالفم 13
        3. زیزیگولو

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          سامورایی شما گفتی تویوتا یاریس gr تو یه سگمنت متفاوت با هیوندای i30N قرار داره که اشتباهه گفتی ……… از نظر رقیب یاریس gr رقیب ماشینایی مثل هوندا سیویک تایپ R و رنو مگان RS هستش که چندتا کامنت بالاتر در جواب به امیر گفتم

          موافقم 6
          مخالفم 11
        4. زیزیگولو

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          درکل هر دو تو یه سگمنت هستن ولی میشه گفت رقیباشون متفاوتن

          موافقم 4
          مخالفم 4
        5. Abbas.Lambo

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (875 ديدگاه)

          زیزیگلو جان سگمنت هاچبکای اسپرت یه بحثه،از لحاظ سایز تو یه سگمنت باشن هم یه بحثه،اینکه i30n و یاریس gr هاچبک اسپرتن دلیل نمیشه که رقیب هم باشن

          موافقم 14
          مخالفم 4
        6. ツSAMURAIツ

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          زیزیگولو جان
          یاریس از لحاظ اندازه خیلی از این کوچیک تره
          درسته هر دو هاچ بک اسپرت هستند اما تو یه کلاس نیستند

          موافقم 8
          مخالفم 3
        7. زیزیگولو

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          سامورایی بازم که داری اشتباه میکنی هر دوشون تو یک کلاس هستن عزیزم داری اشتباه میکنی ولی رقیباشون متفاوتن

          موافقم 5
          مخالفم 5
        8. زیزیگولو

          ۱۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (6036 ديدگاه)

          عباس یه بار دیگه از اول کامنتای منو بخون منم دارم همینو میگم

          موافقم 2
          مخالفم 1
    3. Reza

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (66 ديدگاه)

      بله رتبه فروشش پادشاه این سگمنت بودنش رو تایید میکنه :)

      موافقم 9
      مخالفم 11
      1. حسین

        ۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        شما بهتره راجع به آمار فروش صحبت نکنی reza وگرنه بدجور هیوندای جانت به قهقرا میره. میدونی که چی میگم؟ واسه اینکه ادامه ندی اشاره می کنم هیچ یک از محصولات هیوندای کیا در لیست پر فروش ترین های دنیا جزو بیست تای اول نیستن!!!

        موافقم 8
        مخالفم 15
        1. مهدی

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1327 ديدگاه)

          گروه هیوندا شش مین تولید کننده بزرگ خودرو جهان هستش چطور میگی جزو ۲۰ تای اول نیستن حالت خوش نیس مگه

          موافقم 14
          مخالفم 2
  3. AMIR / ARMI

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    خیلی خوشگله
    از نظر طراحی از همه رقبا به نظر من زیبا تره بعد هم فورد focus
    رقبای این ماشین فورد focus
    فلکس گلف
    مزذا 3
    تویوتا کرولا
    و … هستن

    موافقم 14
    مخالفم 16
  4. محمد

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    ببسن هیوندا و جنسیس از موقعی که وارداتشون قطع شده چقدر پیشرفت کزدن که فقط با آلمانی ها مقایسه میشن.وتنها رقیب i30nگلف با نیم قرن تجربست

    موافقم 9
    مخالفم 2
  5. Reza

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    “تنها فولکس‌واگن گلف GTI است که فروش بیشتری نسبت به هیوندای در این کلاس داشته و این در حالی است که گلف سابقه‌ای حدود نیم‌قرنی در این بخش بازار دارد.“ یک دنیا حرف تو این جمله هست از پیشرفت و جایگاه هیوندا
    تیم آلمانی بخش N هیوندا به بهترین شکل کار خودشون رو إنجام دادن،ألبته این اونجا مشخص شده بود که اولین ماشین پرفورمنس N هیوندا تو اولین سال تولید کاندید بهترین ماشین پرفورمنس سال شده بود درکنار بزرگانی مثل 720s…
    ولی خب یه بنده خدا گفته بود بخش N موفق عمل نمیکنه!

    موافقم 21
    مخالفم 5
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      اتفاقاً بخش N به سبب قیمت رقابتی میتونه موفق باشه اما بخش لاکچری (( جنسیس )) به شکست میخوره !!!
      دیر یا زود داره اما سوخت‌و‌سوز نه !

      موافقم 9
      مخالفم 27
    2. ツSAMURAIツ

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      آره دلت به همون جایزه خوش باشه ?
      اگه اینطور باشه نسل های مختلف لکسوس LS چندین جایزه برده
      خود جنسیس هم میدونه G90 در حد اینا نیست
      در ضمن برو در مورد لکسوس LS و تکنولوژی هایی که برای اولین بار تو اون استفاده شده رو بخون
      اولین خودرو با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک
      یکی از قوی ترین خودرو های هیبریدی ( موتور هیبرید این خودرو با تنهایی ۲۳۰ اسب بخار قدرت داره )
      اولین خودرو سیستم چراغ گردان همراه فرمان و هزار تا چیز دیگه
      خر چه داند قیمت نقل و نبات…

      موافقم 5
      مخالفم 15
      1. Ãbţìň

        ۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (117 ديدگاه)

        آقای سامورایی نخونده کامنت ننویس، اولین شرکت و فردی که تونست سیستم چراغ گردان همراه با تغییر فرمون رو اختراع کنه آقای پرستون تاکر آمریکایی بود که همین سیستم رو روی مدل تاکر 48 سوار کرد،توی این مدل سه چراغ جلو داشت که وسطی همچین سیستمی بهش وصل بود،برو یه ذره مطالعه کن.

        موافقم 14
        مخالفم 1
        1. ツSAMURAIツ

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          آقا آبتین از تاکر ۴۸ فقط ۵۰ نسخه تولید شد و تولید انبوه محسوب نمیشه
          دوم اینکه منبع این حرف من سایت blog.lexus.co.uk که برای خود لکسوس هستش و عنوان این مقاله
          New lexus LS , world first technology as standard
          خودت این سرچ کن میاره اگه انگلیسی بلدی بخون اگه بلد نیستی با گوگل ترجمه کن
          لینک نمیزارم چون تایید نمیشه

          موافقم 8
          مخالفم 8
        2. Ãbţìň

          ۱۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (117 ديدگاه)

          انگلیسی بلدم اما اگه حرف سایت بود مشکلی نیست سایتا همیشه به نفع خودشون حرف میزنن،اما طراح اصلی تاکره حالا کار به فروش یا تولید انبوه نداریم.

          موافقم 7
          مخالفم 2
  6. AMIR / ARMI

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    نکته ای که وجود داره کره ای ها از نظر اپشن هایی که روی ماشین قرار میدن از ژاپنی ها پیشی گرفتن
    همین باعث شده ارزش خرید بیشتری در بازار پیدا بکنن و واکنش بسیار خوبی از بازار گرفتن
    الان یکی میاد میگه ( اتیش مگیرن . فروشی ندارن . هزار تا بهونه دیگه )
    فاغ از این که سالانه 7.5 میلییون خودرو میفروشن

    موافقم 26
    مخالفم 14
    1. ツSAMURAIツ

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      نکته ای که وجود داره هر وقت این تونست رکورد سیویک تایپ آر رو تو نوربرگرینگ و بقیه پیست ها بشکنه اون وقت میشه گفت برتری داره
      رکورد نوربرگرینگ سیویک تایپ آر : 7.43
      رکورد نسل قبل سیویک تایپ آر : 7:49
      رکورد نوربرگرینگ i30N هیوندای: 7:50
      حالا فهمیدی برتری چیه ?

      موافقم 18
      مخالفم 23
      1. Reza

        ۹ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (66 ديدگاه)

        رکورد سیویک تایپ آر ۱۹ سال پس از تولید:۷:۴۹
        رکورد i30N ۱ سال پس از تولید: ۷:۵۰
        وقتی دیگه نمیدونی چی بگی :)) سامورایی جان راهی که داری میری رو قبلا نوید رفته نتیجش رو داری میبینی :(

        موافقم 22
        مخالفم 11
        1. Malt hill

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (514 ديدگاه)

          آخه قدرت اونو نداره

          موافقم 7
          مخالفم 1
        2. ツSAMURAIツ

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          سیویک تایپ آر مدل 2014 رکوردش 7:49
          نسل فعلی 7:43
          مدل جدید هم با قدرت 400 اسب سال 2021 میاد که اختلاف رو بیشتر می کنه
          رضا یا همون اشکان جان اختلاف هفت ثانیه اونم برای خودرو های هم کلاس خیلیه
          فاصله خیلی از خودرو ها تو نوربرگرینگ به یک ثانیه هم نمیرسه
          و اینکه اشکان جان شما هم فک نکن با اکانت های فیک و دستکاری لایک و دیس لایک ها میتونی حقیقت را عوض کنی ?

          موافقم 10
          مخالفم 10
        3. akrh78

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1359 ديدگاه)

          انگار با دانش خودشون ساختن i30N رو
          همش مهندسای المانی رو کش رفتن استخدام کردن

          موافقم 10
          مخالفم 11
        4. Mazda3

          ۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (295 ديدگاه)

          رکورد نوربرگرینگ به رنو مگان آر اس تعلق داره بعد از اون سیویکه.

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. حسین

      ۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1157 ديدگاه)

      کره ای سالانه 7.5 میلیون میفروشن. ژاپنی ها نزدیک بیست میلیون. نتیجه گیری اینکه مشخصه ارزش خرید و استقبال عمومی کدوم بیشتره.

      آپشن کره ای ها هم قبلا گندش در اومد که بعضا در حد اسمه. و نکته آخر اینکه آپشن خودروهای ژاپنی در درجه اول دوامشون هست چیزی که آپشن دوستان درکش نمی کنن ولی در تمام دنیا به خوبی درک شده.
      پس سعی نکن با آمار واقعی بازی کنی و از طرف دیگه با مغالطه نتیجه گیری های اشتباه کنی. در واقع درست و غلط رو با هم قاطی نکن

      موافقم 7
      مخالفم 10
      1. Amirreza

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        کره ای ها دو یا سه یا فوقش چهار تا شرکتن ، ژاپنی ها : نیسان ، تویوتا ، لکسس ، میتسوبیشی ، آکورا ، اینفینیتی ، هوندا ، دایهاتسو ، سوزوکی شرکت هستن پس طبیعی ترین اتفاق ممکنه

  7. فرید

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    پادشاه این کلاس این ماشینه و تو این کلاس یه معیاره و بقیه از i30N الگو می گیرند

    موافقم 7
    مخالفم 6
  8. ایوب

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس با این حساب کوییک آر و مزدا cx-5 و بنز gls رنج رور ولار هم که اس یو وی هستن هم تو یه سگمنتن و رقیب هم

  9. RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    همه چی واقعا عالی و خوب

    قدرت عالی

    طراحیشم شاهکار.

    فقط قیمتش …..

    32 هزار پوند

    یه چیزی حدود 36 هزار دلار

    همیشه یه سوالم این بوده چرا هاچبک ها از سدان ها گرونترن .????
    حتی تو ایران هم همینطوره.

    کسی میدونه چرا ؟؟

    1. AMG///

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1200 ديدگاه)

      راست میگه منم موندم
      واقعا چرا گرونترن ?

      موافقم 1
      مخالفم 1
  10. Sina

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    خیلی ازش خوشم اومد
    این نسخه ی فست‌بک هم جالبه ، به نظرم خیلی خوبه

  11. آریا منش

    ۹ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    وقتی مدل های ژاپنی و آلمانی مثل تویوتا یاریس ، هوندا سیویک و فولکس واگن گلف هست کی به این نگاه می‌کنه ؟

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. Abbas.Lambo

      ۱۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (875 ديدگاه)

      وقتی تو آمار فروش بعد از گلف دومه معلومه کسی نگاهش نمیکنه??‍♂️

      موافقم 4
      مخالفم 3
  12. Mr.X

    ۱۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    بنظرم تنها هیوندای جدید که ظاهرش بهتر شده. نمیگم بقیه زشتن ولی بهتر نشدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا