جنسیس در نمایشگاه خودروی نیویورک امسال با معرفی یک کوپهی الکتریکی زیبا با نام اسنشا توجهات را به خود جلب کرد. این خودروی مفهومی دارای بدنهای فیبر کربنی و دربهای پروانهای شکل میباشد. اگرچه اکثر خودروهای مفهومی سرانجام به خط تولید پیدا نمیکنند اما این بار قضیه فرق میکند. بازوی لوکس هیوندای برنامههای خود برای تولید essentia را اعلام کرده است.
اما خبر بد اینکه اسنشا گرانقیمتترین خودروی تولیدی جنسیس خواهد بود و سقف تولید محدودی خواهد داشت. مدیر طراحی این برند آقای مانفرد فیترزجرالد میگوید اگرچه اسنشا بهصورت رسمی یک خودروی کانسپت است اما تقریباً همهی سختافزار پنهان شده زیر بدنهی جذاب آن میتواند در خودرویی تولیدی بکار رود. البته یک استثنا در این میان دربهای پروانهای شکل است که مدیر طراحی جنسیس گفته در مدل تولیدی خبری از آنها نخواهد بود.
اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود جنسیس اسنشا از اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد. انتظار میرود این خودرو از پلتفرمی جدید خودروهای الکتریکی سود ببرد.
در همین اثنا باید گفت اولین شاسیبلند جنسیس نیز در سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد. این را مدیر کمپانی آقای اروین رافائل در مصاحبه با موتور ۱ گفته است. چندی پیش نیز یک خودروی تست هیوندای در خلال تستهای زمستانی دیده شد و این خودرو احتمالاً شاسیبلند میان سایز GV80 بود که از بدنهی سانتافه و فاصلهی بین محوری بیشتر استفاده میکرد. پس از این خودرو یک شاسیبلند کوچکتر با نام GV70 نیز وارد میدان خواهد شد. این خودرو از همان معماری G70 جدید سود خواهد برد.
علی
۱۶ شهریور ۱۳۹۷جنسیس جان درسته که از بنز کپی میزنی و هدفت اینه به بنزبرسی ولی واقعا جدی میگم هر چی پول در میاری نوش جونت باشه . ماشینات عالی هستن.
با تچکر
Moein
۱۶ شهریور ۱۳۹۷حرفت منطقی نیست
میتونی چن تا مثال از کپی هاشو بزنی؟
تو قسمت لوکس بازار کپی زدن اشتباه محضه چون مشتری دلش میخواد در ازای پولی که میده، یه محصول ،با شخصیت مستقل داشته باشه
یاشار اسدی
۱۶ شهریور ۱۳۹۷آخه کجاش کپیه…هاااا…تو کی هستی که بدونی از بنز داره کپی میکنه؟!
مزدا
۱۶ شهریور ۱۳۹۷هیوندای فوق العاده پیشرفت کرده .
چرا چراغ ها روز به روز محو میشه!!؟به نظرم قشنگی جلو پنچره ماشین ها چراغ هاشه
Arman
۱۶ شهریور ۱۳۹۷الان طراحان برتر مملکت میان میگن اینجاش کپیه اونجاش کپیه :)))) اقا هنوز تولید نشده :))
ب ام و سلطان
۱۶ شهریور ۱۳۹۷در اینکه کپیه شکی نیست این سوال اهمیت داره که چرا هیوندای هنوز شخصیت مستقلی پیدا نکرده کره تا صد سال بعدم نمیتونه نامبر وان بشه اینو درک کنید
Arman
۱۷ شهریور ۱۳۹۷این سوال اهمیت داره که چرا شما با این حقیقت که هیوندا شخصیت مستقلی پیدا کرده نمیتونی کنار بیای؟؟ میگفتن حقیقت تلخه ولی نه دیگه در این حد :)) باشه اقا همش کپیه شما کمتر حرص بخور من صحبت میکنم طوری طراحی کنن که از نظر شما کپی نباشه! بالاخره طراح ارشد بی ام دبلیو هستی شما و استاد پیتر شرایر :)))
طاها
۱۸ شهریور ۱۳۹۷خب اگه کپیه بگو از کدوم انگار چه تحفه ایه
Saeed
۱۶ شهریور ۱۳۹۷اونوقت تو ایران هنوز با هیوندا تیبرون (کوپه) و جنسیس کوپه حال میکنیم ?
جنسیس روند کاریش فوق العادس فقط نمیدونمچرا با این بازار کراس اوورها انقدر رو سدان تمرکز کرده و هنوز یه مدل کراس اوورمنداده بیرون.
Arman
۱۷ شهریور ۱۳۹۷واس برند های لوکس،سدان اولویت هست،اول باید تو قسمت سدان حسابی عالی بشن بعد سراغ کراس اوور و غیره
saeed
۱۷ شهریور ۱۳۹۷تو بازار الان دنیا چه درست چه غلط بر اساس نیاز همه درخواستها به سمت کراس اوورها داره پیش میره . لوکس و غیر لوکس تفاوت چندانی نداره .تنها دلیلی که من حس میکنم باشه این وسط که جنسیس زودتر سدانهاشو تکمیل کرده اینه که پایه و اساسش از قبل بوده با مدلهای جنسیس 4 درب (G80 فعلی) و سنتنیال (G90 فعلی) که قبلا هم تحت برند هیوندا تولید میشده.
Arman
۱۷ شهریور ۱۳۹۷خب کلاس و اعتبار برند های لوکس بیشتر سر سدان ها هست،مثلا گل سر سبد و کلاس بنز اس کلاس هست که سدانه،واس همین تمرکز جنسیس سر سدان هست،درضمن جنسیس مدت زمان خیلی کمی هست که مستقل شده و نباید انتظار داشت اینقدر سریع گستره تولیداتش رو بیشتر کنه،کروس اوور بیشتر از أهداف هیوندا هست تا جنسیس فعلا
Mohammad
۱۶ شهریور ۱۳۹۷من استون مارتین میبینم !
مانی
۱۷ شهریور ۱۳۹۷اگه جلو پنجرش یکمی بیضی تر بود خیلی شبیه تر میشد
استایل کلیش منو که یاد بنز میندازه
اصلا به این کار ندارم شبیه هست یا نیست،هیوندای خودش بهتر میدونه باید چکار کنه
من فقط موندم چرا یک سری از بچههای پدال اینجوری به هم میپرن و بی احترامی میکنن
آخه اگه هیوندای پیشرفت کنه چرا کسی باید ناراحت بشه؟حقیقت تلخ؟چرا تلخ به چه دلیل؟
با زحمت و پشتکار پیشرفت میکنن چرا کسی باید ناراحت بشه؟ این طرزِ تفکر رو درک نمیکنم
ممنون میشم کسی منو روشن کنه