جنسیس، برند لوکس و تازه تأسیس هیوندای سرانجام سدان اسپرت کامپکت خود یعنی G70 را بهطور رسمی و کامل رونمایی کرده و بهطور مستقیم بهترینهای آلمانها را هدف قرار داده است. این برند کرهای سال گذشته با معرفی سدان پرچمدار G90 معرفی شده و به دنبال آن مدل G80 را به بازار عرضه کرد که در اصل نسخهٔ ریبج شدهٔ نسل دوم هیوندای جنسیس است. حال جنسیس قصد دارد با این سدان جدید G70، در بخش خودروهای لوکس و اسپرت بیش از قبل پیشروی کند.
این خودرو با پیشرانههای چهار و شش سیلندر و همچنین انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک بهطور مستقیم در سگمنت سدانهای لوکس و اسپرت کامپکت قرار میگیرد. این بدان معنا است که G70 در مقابل خود ماشینهایی چون مرسدس بنز C کلاس، بامو سری ۳، آئودی A4، کادیلاک ATS و آلفارومئو جولیا را بهعنوان رقبای مستقیم میبیند.
جنسیس برای G70 در بازارهای جهانی سه پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته است. موتور بنزینی پایهٔ این خودرو یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور است. البته جنسیس یک پکیج اسپرت را هم برای این مدل در نظر گرفته که قدرت آنرا تا ۲۵۵ اسب بخار افزایش میدهد؛ اما در صدر خانوادهٔ این سدان تازهوارد کرهای مدل G70 Sport قرار دارد که از پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند.
این پیشرانه همان موتوری است که در کیا استینگر هم ارائه میگردد و ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفتهٔ جنسیس، G70 Sport میتواند ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که بهاحتمالزیاد این عدد متعلق به نمونهٔ چهارچرخ محرک است اما انتقال قدرت دیفرانسیل عقب نیز در تمامی مدلها قابل سفارش خواهد بود. در لیست پیشرانههای G70 نهایتاً یک واحد ۲.۲ لیتری چهار سیلندر دیزل هم قرار دارد که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما بهاحتمالزیاد این موتور در ایالاتمتحده عرضه نخواهد شد.
جنسیس G70 بر روی همان پلتفرم کیا استینگر ساخته شده و ۴.۶۸ متر طول، ۱.۸۵ متر عرض و ۱.۴ متر ارتفاع دارد درحالیکه فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲.۸۳ متر است. در بخش طراحی ظاهری، جنسیس میگوید G70 نشاندهندهٔ سبک جدیدی در طراحی این برند است اما دماغهٔ آن قطعاً مدل بزرگتر G90 را یادآوری میکند. از ویژگیهای اصلی ظاهری این خودرو نیز میتوان به رینگهای نقرهای تیز، خط شانهٔ برجسته، چراغهای عقب LED و سر اگزوزهای بیضیشکل اشاره کرد. در کل هرچند طراحی G70 در مقایسه با استینگر محافظهکارتر است اما از طراحی ساده، شیک و زیبایی برخوردار است.
بهتبع طراحی بیرونی، کابین G70 نیز طراحی سادهای دارد. در اینجا بهصورت استاندارد یک صفحهنمایش لمسی هشت اینچی تعبیه شده که از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی میکند. جنسیس میگوید G70 اولین خودرو در کرهٔ جنوبی است که به فناوری تشخیص صدا مبتنی بر پلتفرم هوش مصنوعی Kakao مجهز شده است. البته هنوز صحبتی از ارائهٔ این سیستم در ایالاتمتحده نشده است. علاوه بر این، در کابین G70 المانهای لوکسی مانند دستگیرهٔ آلومینیومی درها، سطوح نرم خوش لمس و پوشش چرم کار شده است. برای این سدان لوکس یک سیستم صوتی فراگیر Lexicon با ۱۵ بلندگو نیز در نظر گرفته شده است.
جنسیس همچنین سدان جدید خود را بهمنظور ایمنی هرچه بیشتر، به تکنولوژیهایی چون سیستم کمکی جلوگیری از برخورد جلو، سیستم کمک رانندگی در بزرگراه، هشدار برخورد و هشدار آگاهی و توجه راننده مجهز کرده است. جنسیس میگوید با استفاده از این تکنولوژیهای ایمنی هدف رسیدن به بالاترین استانداردهای تصادف در سراسر جهان را در نظر دارد. علاوه بر این، سازندهٔ کرهای در این ماشین سیستم لانچ کنترل، کنترل گشتاور پویا و دیفرانسیل لغزش محدود را هم ارائه کرده است درحالیکه نسخهٔ اسپرت از نسبت فرمان متغیر و تعلیق قابل تنظیم نیز سود میبَرَد.
برای G70 درمجموع ۱۰ رنگ بیرونی مختلف در نظر گرفته شده که شامل نمونههایی چون نقرهای پلاتینوم، سفید مرمر، مشکی تیتانیوم، خاکستری مسابقهای، آبی رویال و… میشود. جزئیات جنسیس G70 برای بازارهای آمریکای شمالی، روسیه و خاورمیانه در اوایل سال آینده اعلام خواهد شد و آمریکاییها نیز میتوانند آنرا برای اولین بار در ماه دسامبر امسال در نمایشگاه لسآنجلس از نزدیک مشاهده کنند.
سیروس
۲۴ شهریور ۱۳۹۶نمیدونم از دید من اینطوریه یا واقعا اینطوریه که از هر زاویه که نگاه میکنم یاد یه ماشین دیگه میوفتم، حتی داخلش !!!! ولی کلا بعید میدونم رقیب جدی ای باشه.
peyman
۲۴ شهریور ۱۳۹۶چراغ جلوش که منو یاد سدان های اینیفیتی میندازه و چراغ عقبش هم یاد محصولات چینی.واقعا هیوندای با این همه تجربه چرا چراغ عقب رو اینجوری طراحی کرده!!??
MehdiTurbo
۲۵ شهریور ۱۳۹۶اتفاقن طراحی عقبش خیلی زیبا و اسپرتمخصوصن اون انحنای بالای دو چراغ و منو بیشتر یاد محصول قدیم بنز میندازه ک کشیده گوشه دار و مثلثی بود،داخلشم ک شیک و سادس و شبیه هیچ ماشینی نیس مخصوصن فرمونش خیلی زیبا طراحی شده،کپی هیچ ماشینی نمیشه گفت هس شاید ی جاهایی یاد ی ماشینی بندازه ک از بس زیاد شدند ماشینا خیلی، طبیعیه البته به نظر من این حرفم نمیشه زد،از نظر من فقط طراحی بدنش مشکل داره،صندوق عقب کوچیک و پهن و کاپوت جلو کشیده با دماغه باریک و جلو پنجرشم زیبا نیس اون جزئیات پشت جلو پنجره قشنگ نیس،و اینک جلوش خیلی باریک در صورتیک پشت پهن،اما خطوط شکسته جلو طراحی خاص و زیبای خود هیوندا رو داره ک تو النترا جدیدم شاهدشیم،به نظرم طراحی جلوش بیشتر شبیه محصول النترای هیونداس،تنها ایرادی ک از نظر من داره طراحی جلوشه ک اونم شخصیه.
MehdiTurbo
۲۵ شهریور ۱۳۹۶http://st.motortrend.com/uploads/sites/10/2016/12/2017-Hyundai-Elantra-Sport-front-three-quarter-04.jpg
به نظر من هیوندا یا کیا کلن کره ایها قشنگ ترین ماشینام بزنند بازم ی عده ایراد میگیرند نمیدونم چرا ی دیدگاه منفی هس بهش،اما من خیلی تحسینش میکنم این همون پراید!!!! چقد پیشرفت،امکانات عالی میده با قیمت مناسب ی عده میگند زود به صدا میوفته ولی ما فامیلمون ازرا ۲۰۰۹ داره ۲۰۰ هزارتا کارکرد چند روز پیش باش رفتیم مسافرت اصن حواسش رفته بود رو ۲۰۰ کیلومتر از بس بی صدا بود،خرجشم گفت فقط روغن و بنزین بوده تا حالا،گذشت اون موقع،خیلی از امکاناتی ک شاید الان هس به خاطره همین کره ایاس،گذشت اون موقع ک کیفیت پایین داش،چ باور کنیم،چ نکنیم.به نظر من همین ک طراحی هجومی زده جسارت به خرج داده،خیلی از ماشینا درست شیکند و زیبا ولی جسارت طراحی هجومی ندارند بی ام و سری ۳ و c خیلی شیک و سادند ولی هی۰ وقت هجومی نمیزند،همینم ک ی طراحی متفاوت هس خیلی خوبه.
شاید یکی از علتای پیشرفت نکردنمون ایراد گرفتنه،شاید اگ تشویق کنیم مام ی روزی دوست داشته باشیم تشویق بشیم حتی فک میکنم مدیر عامل بی ام و و بنز تشویقش میکنند! شایدم این ی طرز فکر اشتباه اما احساس میکنم خارجیا بیشتر تشویق میکنند،تمام حرفم پیشرفت خودمون.ببخشید طولانی شد.
MehdiTurbo
۲۵ شهریور ۱۳۹۶http://www.hicars.ir/images/benz-sl500-1.jpg
https://preview2.netcarshow.com/Mercedes-Benz-CL500-2011-1600-28.jpg
چراغای پشتی ک مد نظرم بود،کلی دیدگاه نوشتم اومدم تو پدال دیدم هیچ کودوم نیس،پدال اگ نظرات پاک میشند ک الکی وقت نزاریم.
Aminspoort
۲۴ شهریور ۱۳۹۶همش ایراد و ایراد،جنسیس تازه اول راهه ولی تو این مدت کم کولاک کرده،قبل از اینکه ایراد از این ماشین فوقالعاده بگیرید به این فکر کنید که تو این مدت کم (دو سال)جنسیس چطور تونست عنوان مورد اعتمادترین خودروی سال درآمریکا رو با مدل G90 به نام خودش کنه، اونم جنسیسی که تو آمریکا کلی برند معروف و اروپایی رقیبشن!!!!!!
بعدشم اگه وقت کردین یه نیگاهم به صنعت خودروسازی خودمون بندازین که یوقتی کره ای ها تو خودروسازی و مونتاژ 50 سال ازمون عقب بودن و حالا……
سیروس
۲۴ شهریور ۱۳۹۶امین جون با حرفتموافقم، ولی دو تا مساله:
1- برای شرکتی که قصد ورود به رقابت با غولهای اسپرت و لوکس رو داره زبان طراحی مستقل قدم اوله، باید بتونه خودشو اصیل نشون بده تا بتونه از مفهوم لوکس استفاده کنه
2- قبوله که هیوندای و کیا بعد از ایران وارد صنعت خودروسازی شدن، ولی اگر حمایت امریکا نبود و اگر پلتفرم های اولیه و حتی اخیر رو از امریکا نمیگرفتن و حمایت نمیشدن الان وضعیتشون از ما هم بدتر بود.
درسته که مشکل صنعت خودروسازی ما بنیادی هست، ولی محدودیت های دنیا و کشوری اجازه فروش یا حتی جوینت شدن رو با کمپانی های روز دنیا نمیده، اگه محدودیت نبود توان این مملکت خیلی بیشتر از سمند و رانا و ساینا و … هست، بهترین مثال کمپانی هایی مثل منصوری و رضوانی
بهزاد
۲۴ شهریور ۱۳۹۶این داستان مقایسه شروع خودروسازی در ایران و کره یک جورایی بد برداشت میشه!
دوستان عزیزی که در مقام قیاس و نقد وارد میشوند در نظر بگیرند که از شروع انقلاب حدود 15 سال صنعت خودروسازی ما تقریبا خاک میخورد و تحریم هایی که 39 سال ادامه داره و عملا راه ورود تکنولوژی به ایران مسدوده و اصلا با صنعت کره که خودشو به روز جلو میبره و سرمایه گزاری و ورود تکنولوژی به این کشور در جریان هست قابل قیاس نیست.
sunmartin
۲۵ شهریور ۱۳۹۶کیا بهترین خودروی سال در نمایشگاه دیترویت معرفی کرد و بهترین خودروی نمایشگاه استینگر شد و جنسیس با g80 پس از کیا در رده بندی کیفیت دوم شد
حال عده ای از کاربران ایرانی که ماشاله در هر عرصه و جهش علمی و فنی اظهار نظر و قضاوت میکنن از این خودروی زیبای جنسیس جی 70 ایراد تراشی میکنن درصورتیکه طراحیش قدرتش و اینکه یک آلترناتیو در برابر سایر خودروهای نامیه خودش بزرگترین پوانش است
اواخر امسال کیا استینگر وارد بازار خاورمیانه میشه حیف که این قانون دست و پاگیر نمیذاره 3.3 لیتریش وارد بشه و الا بهتون ثابت میشد کیا هیوندا اگر اراده کنن میتونن در مبحث پرفورمانس یدی از قدرت برای خودشون باشن
علی
۲۴ شهریور ۱۳۹۶چراغ جلوش و قسمتی از داشبوردش منو یاد مزدا ۶ و مزدا ۲ میندازه
چراغ پشتشم اشناست اما نمیدونم شبیه چیه
شاید بنز CLA
بنزما
۲۴ شهریور ۱۳۹۶مهمترین چیز اینه که بعیده برند جنسیس بتونه تو بازار جهان به موقعیت خاصی برسه چون این قسمت لوکس اسپرت بازار خیلی خیلی رقابتیه و بازیگران قدیمیش هم تو رقابت کم میارن لکسوس بعد این همه سال اعتراف کرد که شخصیتی مثل بنز رو نتونسته
پیاده سازی کنه رقبای سخت بی ام اینفینیتی لکسوس ایودی اکورا
واقعا سخته
عباس
۲۵ شهریور ۱۳۹۶نسل قبل سری 1 بی ام و
شاهين
۲۵ شهریور ۱۳۹۶این که جلوش مزداس!!!!
Stuttgart
۲۵ شهریور ۱۳۹۶چقدررر زشت زده اینو وااایی کی میخره آخه…
:::فرشاد:::
۲۴ شهریور ۱۳۹۶ترکیبی از چهره خارجی مزدا ۶، مزدا ۳ و بامو سری ۲! با این حال زیباست به نظرم، مخصوصا کابینش که واقعا جدید و متفاوته ❤ تو برندهای کرهای، جنسیس رو بیشتر از همه میپسندم.
Serial winner
۲۴ شهریور ۱۳۹۶من از طراحی جلوش خوشم نیامد
جلو پنجره ی جالبی نداره
ممکنه وارد ایران هم بشه و قیمت خوبی داشته باشه
Reza
۲۴ شهریور ۱۳۹۶کاش مینوشتید از چ سایتی ترجمه کردید
Efk
۲۴ شهریور ۱۳۹۶از جلو خیلی شلخته در اومده داخلش قشنگه از بقیه جهات معمولی
نویدی
۲۴ شهریور ۱۳۹۶چراغ جلوش که دقیقا کپی آلفارومئو جیولیاست.
طراحی عقبش هم که با اندکی تغییر از سری s بنز کپی کرده.
کره ای ها هنوز از توی فاز کپی کاری کاملاً بیرون نیومدن.
- A M I R -
۲۴ شهریور ۱۳۹۶اگه با این منطق بریم جلو خود جیولیا عقبشو از اپتیما ۲۰۱۳ کپی کرده ? (تکرار میکنم اگر با این منطق بخوایم به قضیه نگاه کنیم !) .
واقعا شبیه آلفا نیست !
درضمن کره ای ها کی توی فاز کپی کاری بودن که بخوان تازه بیان بیرون ؟
من نمیگم شبیه نیست ولی به نظرم این شباهت تا حد زیادی به خاطر زبان مشترک طراحیه ، بهش نمیگن کپی
یه سر به برندای گمنام چینی بزنی مفهوم دقیق کپی رو متوجه میشی ?
نویدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۶شباهت با کپی فرق داره…!
شاید به قول شما چراغ عقب جیولیا و اپتیما کمی شبیه باشه ولی هیوندای توی این ماشین دقیقا کپی کرده،طرح چراغ جلوش دقیقا جیولیاست،طراحی قسمت عقب حتی جای اگزوز و چراغای شب نمای بالای اگزوز و جای پلاک عقب هم عیناً از بنز سری s کپی شده.
زبان طراحی هیوندای هر سال تغییر میکنه.طراحی ثابت و خاصی نداره.
#ali.m#
۲۵ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز اگر قرار بود هیوندایی مثل چینیا کپی کنه که الان در حد همونا ماشین درست میگرد .
باید یه فرقی باشه یا نه؟
.همونطور که بین کپی های زشت چینی و هیوندایی تفاوت هست .بین طراحی اصیل لوکس های بازار و طراحی های الهام گرفته شده ی جنسیس هم تفاوت هست .
dsهم تازه تاسیس شده ولی یه زبان طراحی خاص و خالی از شباهت داره.
جنسیس موفق میشه خیلی هم زود
.چون از ماشین های محبوب الهام میگیره ولی به نطر من این موفقیت هیچ ارزشی نداره .
amin
۲۵ شهریور ۱۳۹۶سانگ یانگ که خودش استاد کپی کردنه!!
Arman
۲۵ شهریور ۱۳۹۶هر وقت اومدن التماس کردن گفتن بیا بخر بگو نمیخوام! زوری نیست که
#ali.m#
۲۵ شهریور ۱۳۹۶دوست عزیز arman
این کامنتی که شما گذاشتی با اختلاف بی فایده ترین و مسخره ترین کامنت توی پداله.که هر کسی میتونه بنویسه .
ما اینجاییم ک نظراتمونو بگیم اگه قرار باشه با منطق شما پیش بریم که واسه همه ماشینا باید بگیم به به و چه چه.
علی
۲۴ شهریور ۱۳۹۶مگه توی خواب ببینه که رقیب اروپاییا بشه
ShoMpeT
۲۴ شهریور ۱۳۹۶من متوجه نشدم قیمت این ماشین چقدر قرار هست باشه. اما خیلی دوست دارم یک نفر رو پیدا کنم که پول خرید سری 3 از BMW رو داشته باشه، بعدبیاد این ماشین رو بگیره. اگر کسی از بچه های سایت هست که با داشتن مبلغ کافی برای BMW باز هم میاد سراغ این، لطف کنه دلیلش رو توضیح بده.
ممنون
DEADPOOL
۲۴ شهریور ۱۳۹۶می
بیکاز آیم کریزی?
serial winner
۲۴ شهریور ۱۳۹۶سوال جالبی بود !
ehsan
۲۴ شهریور ۱۳۹۶داخلش آودی بیرونش جگوار
کوشا
۲۴ شهریور ۱۳۹۶از استایلش خیلی خوشم اومده.
ولی جلو پنجره یکم توخالی به نظر میاد! انگار فقط یه لایه پلاستیک مشبک ارزون کشیدن اونجا!
سید مهران میرابوالقاسمی
۲۴ شهریور ۱۳۹۶جلو ش شبیه مزداس
mohammad_FM 480
۲۴ شهریور ۱۳۹۶خب بیاید رک باشیم جلوش اگه نگیم افتضاحه زیاد جالب هم نیست و بخش بزرگی از زشت بودد جلوی خودرو مربوط به جلو پنجره هست که بزرگ و توخالیه…
ولی طراحیش داخلیش خیلی خوب در اومده بنظرم.
بنظرم خطری برای سری سه و سی کلاس محسوب نمیشه
Achtung
۲۴ شهریور ۱۳۹۶چرا نمیگن رقیب لکسوس یا اینفینیتی؟ چرا همش به بی ام و گیر میدن؟! فکر میکنن اینتوری میتونن گندش کنن
آلن رهنمود
۲۵ شهریور ۱۳۹۶قبلا از اینکه صفحه رو باز کنم توجه به تیتر نکردم فکر کردم اینفینتیه با اینکه ماشین جذابی به نظر میارد اما ثبات در طراحی هیوندای اکثر اتومبیل سازی اسیایی نمیشه دید فعلا لکسوس با این طراحی جدیدش که من یاد اوریگامی میندازه یک ثبات نسبتی در طراحی داره
Sina
۲۵ شهریور ۱۳۹۶آون رنگ قرمزش از جلو یه پا مزدا 3 هست واسه خودش ? ولی خداییش جلوپنجره مزدا کجا این کجا
Sina
۲۵ شهریور ۱۳۹۶بنظرم باید اسمشو میذاشت جنسیس معجون!… هر چی ماشین بوده باهم مخلوط کرده!
مانی
۲۵ شهریور ۱۳۹۶نمایه بیرونیش استایل بامو رو داره
تک تک اجزاش بعضیا شبیه آلفا،آئودی و بنز هست
فرمونش شبیه بنز،طراحی داخلی شبیه آئودی و آرمه ماشین شبیه بنتلیه
اما بنظر من شخصیته مستقلی داره و از تمامی زوایا زیباست
برایه کسی که تو اوله راهه تقلید از بزرگان بد نیست،کره ایها خیلی خوب پیشرفت کردن
جالبه یه موتوره دیزلِ خوب هم براش زده تو نسل بد مطمئناً شخصیت مستقل تری پیدا میکنه
مطمئنم تو مدلهایی که از نظر موتور و تجهیزات رقیبه بنز و بامو باشه قیمتش حداقل ۵۰۰۰دلار کمتره
و گارانتی طولانیتری ارائه میده که بتونه فروش قابل قبولی داشته باشه
اما در کلّ نظر مثبتی رو کره یها ندارم و مثله سایر ایرانیها ژنتیکی عاشق بنزم
MUFC
۲۵ شهریور ۱۳۹۶بسیار زیبا و چشم نواز، هم اسپورت هم با متانت و جا افتاده، واقعا لذت بردم، امیدوارم قیمت منطقی داشته باشه
#ali.m#
۲۵ شهریور ۱۳۹۶جلوش مزدا6. ?
عقبش بنز c کلاس ?
ولی انصافا کابین خوشگلی داره .
حالا هی بازم بگین کره ای ها کپی نمیکنن .
البته تو کیفیت قابل قبولش شکی نیست .
حمیدرضا
۲۵ شهریور ۱۳۹۶کپی درست نیست واقعیت اینه تقریبا همه خودروها دارن از یه زبان پیروی میکنن چراغای کشیده با خم زیاد حتما خوب خواهد فروخت در حد خودش چون معمولا جنسیس قیمت کمتری نسبت به رقبا داره البته تکنولوژی المانی ها رو ندارن خوش نامی ژاپنی ها رو هم ندارن ولی خوب همه دنبال این چیزا نیستن
احمد
۲۵ شهریور ۱۳۹۶جلوش شبیه جنسیس جی 90 عقبش شبیه فست بک هیوندای i 30 چراغ عقبشم همون فست بک که نصفش کردن طراحی چراغ عقبش میتونست بهتر باشه در کل هیوندا خوب کار کرده
علیرضا
۲۶ شهریور ۱۳۹۶همین که هرکسی میگه شبیه یه ماشینه یعنی کپی از هیچ کدوم نیست در غیر این صورت همه این ماشینا که گفتید کپی همدیگن تو کامنتا گفتید کپی از مزدا و اینفینیتی گرفته تا بی ام و و آلفا رومیو و….تنها ایرادی که داره که تو ذوق میزنه اینه که همه جاش از پشت جلو پنجرش پیداست
hosein
۲۹ شهریور ۱۳۹۶جوک سال ?? جنسیس رقیب بنزو bmw…یه جا طرف با چه اعتماد به سقفی داشت میگفت سوناتا رقیب بنز sکلاس? خدایی پا چه حساب آخه. . داشبوردا ماشینا کره ای با پلاستیک بازیافتی انگار داخلشون مثل دنا ایرانخودرو میمونه… توروخدا از این جوکا نگید… هیوندای خیلی زوووووور بزنه با معمولیای تویوتا و مزدا بشه مقایسش کرد نه بنز ? بنزو bmw بشنون افسردگی میگیرن میرن معتاد میشن