هیوندای نکسو رکورد مسافت جدیدی برای خودروهای هیدروژنی را ثبت کرد.
این خودرو به رانندگی برنارد پیکارد رئیس موسسه خورشیدی ایمپالس توانست ۷۷۸ کیلومتر را با یکبار سوختگیری طی کند. نکسوی موردبحث که شمال فرانسه را طی میکرد هنوز هم ۴۹ کیلومتر دیگر را میتوانست با میزان شارژ باقی مانده طی کند.
این سفر صبح روز ۲۵ نوامبر از جایگاه هیدروژن FaHyence در ساراگیماینز شروع شد. دلیل انتخاب این محل نیز تعهد این منطقه به حملونقل پایدار بوده است. هیوندای نکسو نیز روز بعدی به له بورژت در نزدیکی پاریس رسیده است.
در طول این سفر ۱۱۱.۲ کیلوگرم دیاکسید کربن کمتر نسبت به یک خودروی بنزینی در مسافتی مشابه تولید شده و درعینحال ۴۰۴.۶ مترمکعب هوا تصفیه شده که برابر با میزان هوایی است که ۲۳ فرد بالغ در روز تنفس میکنند.
از جمله افراد شاخصی که پیکارد را در این سفر همراهی میکردند میتوان به ژان راتنر رئیس منطقه گرند است در فرانسه اشاره کرد. گرند دوک هنری از لوکزامبورگ، برونو له مایر وزیر اقتصاد و امور مالی فرانسه، الیزابت بورن وزیر محیطزیست فرانسه و… نیز نظارهگر ثبت این رکورد بودهاند.
این اولین چالش قابلتوجه برای پیکارد نبوده زیرا او قبلاً اولین سفر تکنفره در دنیا با بالن را نیز تجربه کرده است. پیکارد همچنین با هواپیمایی خورشیدی به سفری طولانی رفته است. هیوندای هم بازیگری کلیدی در توسعه خودروهایی با قوای محرکه جایگزین بوده و اولین خودروسازی است که بصورت انبوه اقدام به تولید خودروهای هیدروژنی میکند.
امیر
۱۷ آذر ۱۳۹۸آفرین به هیوندای با این خودروی عالی که نیاز همه هست
سروش
۱۷ آذر ۱۳۹۸اگر با الکتریکی ها یک قدم به سمت پاکسازی حرکت کنیم با هیدروژنی ها ده قدمه. الکتریکی زمانی خوبه که زغالسنگ و نفت و گاز از نیروگاه ها جمع بشه. در این صورت هم حتی مشکل ساخت باتری و بازیافتش هست. که اینا هیچکدوم در هیدروژن نیست
Joseph
۱۷ آذر ۱۳۹۸من نمیدونم چرا الکتریکی ها رو از هیدروژنی جدا میکنه در صورتی که هر دو تا از موتور الکتریکی استفاده می کنند ، بعد کی گفته تولید هیدروژون الایندگی نداره ، ۹۵ درصد تولید هیدروژن با سوخت طبیعی انجام میشه یعنی باید آب بجوشونن تا ۱۰۰۰ درجه با متان ترکیب کن که خودش الایندگی شدیدی داره، مسئله بعدی نگهداری هیدروژن هستش ، که تو دمای منفی ۲۵۰ درجه باید نگهداره بشه واین تانکر رو زیرزمین نمیتونین قرار بدید وباید بیاد روی زمین و فاصله رو از جایگاه حفظ بشه،هزینه بسیار بالا برای نگهداری داره، و یک بمب همیشگی در کنار شما
سروش
۱۷ آذر ۱۳۹۸دوست عزیز حرف من ربطی به پیشرانهی حرکت چرخ نداره. چیزی که آلایندگی تولید میکنه منبع انرژیه. روش های تولید هیدروژن در آینده پیشرفت میکنه و ارزانتر خواهد شد و هر طوری حساب کنید باز از باتری سازی و احتراق داخلی بسیار پاک تره.
Joseph
۱۷ آذر ۱۳۹۸باتری هر روز که تعویض نمیشه با گارانتی و باتری های که الان تولید میشه تا ده سال روی ماشین مثل ساعت کارمیکنه ، جایگزین باتری هم ابر خازن ها هستن به احتمال زیاد ، که مشکل موجود باتری ها رو کم میکنه ، وتولید برق های از منابع تجدید پذیر رو به افزایشه ، روش های تولید مثل کاتالیزور ، صرفه اقتصادی نداره برای تولید انبوه
net
۱۷ آذر ۱۳۹۸فرق خودرو هیدروژنی و هیبریدی چیست؟
meysam
۱۷ آذر ۱۳۹۸هر دو از موتور الکتریکی استفاده میکنن ولی منبع تامین انرژیشون متفاوته. الکتریکی ها از باتری و هیدروژنی ها از مخزن هیدروژن استفاده میکنن. الکتریکیها برق رو تو باتریها ذخیره میکنن و مستقیم ازش استفاده میکنن و هیدروژنی ها هیدروژن رو تو مخزن تحت فشارذخیره میکنن و بعد اونو تبدیل به برق میکنن و میفرستن به موتور.
در هیدروژنی ها در اثر تبدیل هیدروژن به برق، بخار آب آزاد میشه که تو یه مخزن جمع میشه و بعد میتونی تخلیه کنی و این آب انقدر خالص و پاکه که میتونی بعنوان آب آشامیدنی استفاده کنی ولی عاری از هر نوع املاح معدنی مورد نیاز بدنه.
پویا
۱۸ آذر ۱۳۹۸خودرو هیدروژنی سوختش هیدروژن هست
ولی هیبریدی یعنی خودرویی ک 2 تا منبع سوخت داره ک معمولا یکیش بنزین هستش و یکیش برق(باتری قابل شارژ)