نسل جدید هیوندای الانترا اوایل سال جاری میلادی معرفی شده و حالا نیز کرهایها اعلام کردهاند قیمت این خودرو از ۱۹۶۵۰ دلار شروع خواهد شد. الانترا ۲۰۲۱ قرار است از اواخر پاییز امسال روانه بازار آمریکا شود.
قیمت یاد شده برای مدل پایه الانترا SE بوده خودرویی که دارای طراحی تیزتر و رینگهای ۱۵ اینچی، چراغهای جلوی پروژکتوردار و دیلایت های یکپارچه میباشد.
مدل پایه تجهیزات زیادی نداشته اما خب از جمله ویژگیهای مثبت آن میتوان به سیستم تهویه مطبوع، شیشههای برقی، قفل مرکزی، صفحهنمایش ۸ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، کروز کنترل، سیستم صوتی به چهار بلندگو و صفحهنمایش ۴.۲ اینچی در پشت آمپرها اشاره کرد.
علیرغم اینکه الانترا SE نسخه پایه این خودرو محسوب میشود اما از نظر سیستمهای ایمنی کمبودی نداشته و در این بخش میتوان به مواردی همچون دستیار پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، دستیار نوربالا، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک پشتی و هشدار خروج امن اشاره کرد.
نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری است که قدرت ۱۴۷ اسب بخاری و گشتاور ۱۷۹ نیوتون متری تولید میکند. این پیشرانه به یک گیربکس CVT متصل بوده و نیرو را به چرخ های جلو میفرستد. اگرچه پیشرانه الانترا خیلی هیجانانگیز به نظر نمیرسد اما از سیستم استارت/استاپ برخوردار است که باعث صرفهجویی در مصرف سوخت میشود.
یک پله بالاتر الانترا SEL با قیمت ۲۰۹۰۰ دلار قرار دارد که قیمت خیلی بالاتری نسبت به مدل پایه نداشته و بنابراین تجهیزات زیادی هم ندارد اما خب در این مدل میتوان رینگهای ۱۶ اینچی، سیستم ورود غیرفعال با استارت دکمهای را مشاهده کرد.
داخل کابین نیز سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای، سیستم صوتی با شش بلندگو و رادیو ماهوارهای وجود دارند.
اگرچه تغییرات رخ داده در مدل SEL کم بوده اما برای این خودرو میتوان پکیج رفاهی را سفارش داد که شامل فرمان چرمی، شارژر بیسیم گوشی هوشمند و کروز کنترل تطبیقی میباشد. این پکیج همچنین دربردارنده صندلیهای جلوی گرم شونده، پشت آمپرهای دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و… بوده و قیمت ۹۵۰ دلاری دارد.
دیگر پکیج در دسترس برای الانترا SEL پکیج پریمیوم ۲۱۰۰ دلاری است که تریم کروم تیره، چراغهای عقب LED، رینگهای ۱۷ اینچی، سانروف، صندلی راننده برقی، تکنولوژی کلید دیجیتال و سیستم صوتی Bose با هشت بلندگو را به خودرو اضافه میکند.
الانترا لیمیتد ۲۵۴۵۰ دلاری بر پایه مدل SEL بنا شده و از دو پکیج یاد شده سود میبرد. این خودرو همچنین به چراغهای جلوی LED، صندلیهای چرمی و صفحهنمایش ۱۰.۲۵ اینچی با ناوبری GPS مجهز است. از دیگر تجهیزات الانترا لیمیتد میتوان به آینه وسط با تیره شوندگی خودکار، سیستمهای کمکراننده اضافی همچون فاصله پارک عقب، هشدار برخورد از پشت و… اشاره کرد.
مدل بعدی الانترا SEL هیبرید است که بهای ۲۳۵۵۰ دلاری داشته و تقریباً مشابه نسخه SEL است اما در بطن خود پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری و واحد الکتریکی و باتری لیتیوم-یونی ۱.۳۲ کیلووات ساعتی را قرار داده است. این مجموعه که قدرت ۱۳۹ اسبی و گشتاور ۲۶۴ نیوتون متری دارد با یک گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه همکاری میکند.
از جمله ویژگیهای این مدل میتوان صندلیهای جلوی گرم شونده، چراغهای عقب LED، ترمز پارک الکترونیکی و سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب را نام برد.
الانترا لیمیتد هیبرید گرانترین عضو خانواده بوده و بهای ۲۸۱۰۰ دلاری دارد. این مدل بر پایه نسخه لیمیتد عادی بنا شده و از قوای محرکه هیبریدی یاد شده، سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب، صندلیهای جلوی تهویه دار و با حافظه سود میبرد.
اگر این مدلها توجه شما را به خود جلب نکردهاند میتوانید الانترا N-Line را انتخاب کنید که قیمت ۲۴۱۰۰ دلاری داشته و از استایل اسپرت تر، سیستم تعلیق با تنظیمات اسپرت، سیستم ترمز قویتر و رینگهای ۱۸ اینچی برخوردار است.
زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو با خروجی ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتون متر قرار گرفته است. همکار پیشرانه یاد شده هم گیربکس ۶ سرعته دستی بوده اما گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه هم در دسترس است.
از نظر تجهیزات میتوان به صندلیهای اسپورت پارچهای/چرمی، فرمان اسپورت چرمی، صندلیهای جلوی گرم شونده، پدالهای آلیاژی، سانروف، شارژر بیسیم گوشی هوشمند و… اشاره کرد.
زیزیگولو
۳ آبان ۱۳۹۹طراحی النترای جدید خوب شده ولی خیلی عالی نیستش ولی از لحاظ فضای داخل کابینو تزییناتو تکنولوژیای بکار رفته داخل اون عالیو پیشرفته به نظر میرسه ….. به نظر من فقط سانتافه ۲۰۲۱ و توسان ۲۰۲۱ طراحی بیرونیو داخل کابینشون عالی بوده
AMG_73///
۳ آبان ۱۳۹۹کابین عالی قیمت عالی عقبش هم خوبه اما جلوش?
آخه کی جلوشو طراحی کرده؟
Hadi
۳ آبان ۱۳۹۹احتمالا کور بوده…
ولی کابینش واقعاً عالیه ?
ایمان
۳ آبان ۱۳۹۹مشکل همه ما اینه که تا نسخه جدید یه ماشین میاد همه چیو با طراحی ظاهری می سنجیم و نتیجه گیری میکنیم و ازش یا خوشمون میاد یا نمیاد در حالی که کشورهای دیگه اگه نگاه کنیم به ماشینای پر فروششون متوجه میشیم طراحی بیرونی در درجه آخر ملاکهای انتخابه. البته این بخاطر عقده ایه که ما تو حسرت یه ماشین درست حسابی هستیم و از دور داریم اینا رو میبینیم و می سنجیم . البته این نظر ربطی به کامنت زیزیگولو نداره فقط از جهت ایرادای قبلی هست که به طراحی هیوندای و سایر ماشینا مثل ب ام و گرفته میشه
زیزیگولو
۳ آبان ۱۳۹۹هر چیزی که نباید بگی و بنویسی نوشتیو آخرشم اسم منو آووردی???!!!؟؟؟ ولی عیبی نداره من ناراحت نمیشم، قبلاً هم گفتم حتی اگر کسی بیاد تندترین انتقادا رو هم زیر کامنت من و در مورد کامنت من یا در مورد شخص خودم بنویسه اصلاً ناراحت نمیشمو بهم بر نمیخوره اتفاقاً خیلیم خوبه چون در مورد اون موضوع باهم بحثو تبادل نظر میکنیم و نهایتش اینه که یا حرفای اون شخص درسته و منو قانع کنه یا حرفای من اونو قانع میکنه، با خیلی از بچه ها مثل مهدی توربو و احمد رضا و نوید و ……… بحثای دوستانه داشتم و اصلاً هم ازشون ناراحت نشدم، خوب درسته که خیلی چیزا در مورد ماشین میدونم و اطلاعات خیلی خوبی دارم ولی هرچقدرم که بدونم و بلد باشم بازم خیلی چیزا هستش که بلد نیستمو نمیدونم و این یه حقیقته چون هیچکس نمیتونه همچین ادعایی داشته باشه که کلاً همه چیزو بلده و از همه چیز سر در میاره، اون چیزایی رو که میدونم تو کامنتام به اشتراک میزارم و خیلی چیزایی رو هم که نمیدونم از مطالب سایتو کامنتا و نظرای بچه ها استفاده میکنمو یاد میگیرم
AMG_73///
۳ آبان ۱۳۹۹مث چرخ آرتئون(?)
زیزیگولو
۴ آبان ۱۳۹۹ای ام جی من که همون روز گفتم یه سری حرفا و جمله ها فقط یه اصطلاح هستش واسه تاید خوب بودن چیزی، مثلاً : (( یه تار موی فلانی رو با دنیا عوض نمیکنم)) یا ((یه چرخ این ماشینو با صدتا ماشین دیگه عوض نمیکنم)) یا حتی خیلی چیزای مشابه دیگه ……….
AMG_73///
۴ آبان ۱۳۹۹زیزیگولو جان اونجا هم گفتم
گاهی موقع ها یه چیزی میگم که ازون زندگی تکراری در بیایم
MehdiTurbo
۳ آبان ۱۳۹۹دمتم گرم زیزیگولو جان
خیلی عالیه این انتقاد پذیری و منم از تبادل نظر باهات لذت میبرم ?
ایمان
۴ آبان ۱۳۹۹زیزیگولو جان من مطلبم در مورد کامنت شما نبود چون زمانی که مطلبم رو نوشتم فقط کامنت شما ثبت شده بود به همین خاطر اسم شما رو اوردم که سو تفاهم نشه که شد من مطلبم کلی بود و ایراد رو به همه منتسب دونستم از جمله خودم و اینکه ما چون دستمون به این ماشینا نمی رسه عقده ای شدیم ایراد از ما نیست ایراد از سیستمی هست که رو ما پیاده شده
زیزیگولو
۳ آبان ۱۳۹۹ایمان ربطی به ایرانو خارج از ایران نداره، آدم حتی اگه بخاد یه بسته بیسکویت هم بخره به شکلو ظاهر بسته بندی بیسکویت توجه میکنه اونوقت مگه میشه کسی بخاد ماشین بخره و به طراحی بدنه ماشین اهمیت نده!!؟؟ درسته که دو ساله واردات ماشین ممنوعه ولی دیگه مدلای دو سال قبل به پایین اکثر برندا رو تو خیابونا میبینیم و خیلی از بچه های همین پدال برندای خارجی مثل تویوتا و لکسوس و هیوندای و کیا و پورشه و بنز و بی ام و سوار میشن
Hadi
۳ آبان ۱۳۹۹حاجی به خدا ما روآ ۸۷ سوار میشیم ?
در آرزوی لکسس…
زیزیگولو
۳ آبان ۱۳۹۹هادی جان مگه چه اشکالی داره؟؟ یعنی چون ماشین مدل بالا نداری نباید حق داشته باشی راجب ماشینای مدل بالای خارجی نظر بدی؟؟ ….. من کسی رو سراغ دارم که شغلش مکانیک حرفه ای ماشینای خارجی هستش و علاوه بر اون حتی یه ماشین باز حرفه ای هم هستش ولی یه پژو 405 مدل پایین داره، خوب حالا آیا این آدم که از خیلی از اونایی که ماشین مدل بالای خارجی سوارن بیشتر در مورد ماشین حالیشه چون ماشین مدل بالای خارجی نداره نباید در مورد اینجور ماشینا نظر بده؟؟
اولین پسر باهوش دنیا
۴ آبان ۱۳۹۹میتونم بگم ظاهربین ترین ملت دنیا رو داریم. دوست خودم هلنده. مهمترین تفاوت اینور با اونور رو تو ظاهر بینی مردم میدونه. میگه هلند مردم ظاهربین نیستن هرکی هرچی هست خودشه.
طرف سبزه هستش اما ظاهربینه فکر میکنه سفید بودن خوبه روزی ۱ ساعت میشینه خودشو سفید میکنه.
طرف موهاش سیاهه ظاهربینه موهاش اما بورتر از یه المانی. اینقدری که اینجا بور داریم تو المان پیدا نمیشه.
ملت خودشونو میکشن شبیه خارجیا بشن.
تو قضیه ماشین همینه. یه سر بزنی میبینی ماشین چینی رو بهتر از توویوتا میدونن. من یکی چیزایی از این ملت دیدم شنیدم کلا بیزار شدم
زیزیگولو
۴ آبان ۱۳۹۹پسر باهوش دوستت رو ول کن چون اون از زاویه نگاه خودش یه همچین حرفی زده و همچین طرز نگاهی و جمع بستن هشتاد میلیون نفر اصلاً صحیح و پسندیده نیستش و بنظر من دوستت چون خودش اینجوریه بقیه رو هم اینجوری میبینه ((کافر همه را به کیش خود پندارد))، ایرانیا هم از نظر نژادی و هم از نظر ژنتیکی و هم از نظر چهره شباهت زیادی با ایتالیا ایا و ژرمنها دارن ((آلمانیا، اتریشیا، هلندیا، لهستانیا، دانمارکیا، سوییسیا و نروژیا و ….. چندتای دیگه از نژاد ژرمن هستن و هم نژادن)) و چه لزومی داره که ایرانیا بخان خودشونو شبیه اونا بکنن وقتی از نظر ژنتیکی و چهره شباهتای زیادی با اونا دارن!!؟؟ …… در مورد اینکه گفتی اروپاییا ماشینای چینی رو از همه ماشینا بهتر میدونن دلیلو مدرک داری؟؟ لطفاً با دلیلو مدرک حرف بزن
Ali
۴ آبان ۱۳۹۹ایرانیها شبیه ترکها و کردها و ترکمن ها و افغانی ها و عربها و هندی ها هم ظاهر و هم ژنتیکی هستن
بهراد
۴ آبان ۱۳۹۹زیزیگولو نگو که مثل اون طرف میخوای تلفات زیاد کرونایی هارو به شباهت ژنتیکی ما و ایتالیایی ها ربط بدی.
هیچ ارتباطی تو ژنتیک و تعداد تلفات بدای این بیماری نیس
از خودمون شواهد نسازیم
زیزیگولو
۴ آبان ۱۳۹۹علی کردهای ایران آریایی اصیل هستن و خودشونم اینو قبول دارن، شواهد زیادیم هستش که ثابت میکنه ترکهای هم آریایی هستن، هندیا هم یه اشتراکاتی دارن ولی اینکه اعراب از نظر ژنتیکی به ما ایرانیا شبیه هستن کذب محض هستش و دلایلو شواهد زیادیم وجود داره که این حرفو ثابت میکنه و توصیه میکنم خودت بری مطالعه کنی …. بهراد شکی نیستش که ژرمنها و ایتالیاییا با درصد خیلی بالایی از نظر ژنتیک و چهره به ایرانیا شبیه هستن چون من این حرفو از خودم در نمیرم، همه دنیا به این موضوع واقفن، حتی آدولف هیتلرم که انقدر روی موضوع نژاد حساس بود نسبت به ما ایرانیا همین نظرو داشت
Ali
۵ آبان ۱۳۹۹زیزیگولو یه چیزی درمورد آریایی شنیدی تا آخرش نرفتی اون آریایی با این آریایی فرق میکنه الان ایرانی های ایرانی هستن آلمانی ها هم آلمانی وقتی یه جمعیت هزاران سال یه جابود دیگه بومی اونجا میشه
زیزیگولو
۵ آبان ۱۳۹۹علی این آریایی با اون آریایی فرق میکنه!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ میشه دلیل روشن واسه این حرفت بیاری؟؟؟!!!!!! در نهایت اگه تا آخرش بری نسبتا و ریشه ها یکیه در ضمن این گذشته و تاریخ و هویت ما هستش و فقط چند کشور در دنیا هستیم که تاریخ باستانی و تمدن چند هزار ساله داریم که واسه همه دنیا شناخته شده هستش …. ایران، ایتالیا، یونان و مصر
Ali
۵ آبان ۱۳۹۹بله به همین دلیل میگم ایرانی نژاد خودشو داره خودتم گفتی درنهایت همه به یکی میرسیم درسته ولی اینجوری بخوای حساب کنی همه با هم فامیل میشیم با کره ای و ژاپنی هم فامیل میشی مباحث تکامل خیلی پیچیده و معمایی هست کسی هم هنوز نتونسته حلش کنه یا جواب جامعی واسش داشته باشه
مهدی
۳ آبان ۱۳۹۹انگار تصادف شدید داشته
یا انگار یه کسی با سر درد و سرگیجه شدید طراحی ش کرده
Audi s8
۳ آبان ۱۳۹۹آره ولی دیگه خیلی اینجوری که میگید نیست اما سلیقه ای هستش دیگه بعضی ها دوست دارن بعضی ها نه
Amin-mc20
۳ آبان ۱۳۹۹این چه چراغ جلویه آخه چرا چسبوندین به جلو پنجره
Ramin
۳ آبان ۱۳۹۹طراحی به روز وجدید ولی توش همون کسل کننده 6سال پیش
Audi s8
۳ آبان ۱۳۹۹خوبه
بهراد
۳ آبان ۱۳۹۹لامصب تو باید ماشین معمولی دانشجو های ما میشدی ، نه اینکه دو نسل قبلت بشه ماشین لوکس دکترا و پرستارا.
نمی دونم چه مریضیه ماشینی که تمام چراغ هاش LED یه ، راهنما ها و چراغ دنده عقبش ازین لامپای عقب موندست. یه LED p21 بزار خب
blackburn
۳ آبان ۱۳۹۹اره درست گفتی البته بیشتر تاکسی میشه این تو خارج / فعلا ای کلاس جدید تو اروپا تاکسیه
NAVID۰۰۹۸
۴ آبان ۱۳۹۹با اجازتون نه فقط E کلاس تاکسی هست در اروپا ، بلکه تمام خودروهای لوکسی که در ایران میلیاردی شاهدش هستیم به جز مازراتی و پورشه ، اکثرشون تاکسی و دیزلی هستند مثل بنز S و سری 7 ، ولوو xc90 و…. .
اما خودروی مورد بحث یعنی الانترا در یک کلام زشت و بیریخت اما نامدار در کلاس خودش ، ولی دونسل قبلیش را بیشتر میپسندم که هنوزم به نظرم چشمنواز تر از جدیداشه .
بهراد
۴ آبان ۱۳۹۹نوید جان همه دانشجو ها پول ندارن ماشین گرون بخرن، بخاطر شرایط خوب و بروز بودنش میخرن.
کسی که ازدواج نکرده مواردی رو امتخاب می کنه که قیافه یک داشته باشن، اما کسی که ده سال بزرگتره کسیو انتخاب می کنه که اخلاق و تجربه و هنر زندگی و تحمل سختی رو داشته باشه
کوشا
۳ آبان ۱۳۹۹این خطوط نمای جانبی قبل از اینکه نمای اسپورتی به ماشین بده بیشتر مثل اینه که ماشین مثل کاغذ مچاله شده و بعد دوباره باز شده! توسان جدید هم یه همچین چیزی داره! نمیدونم چرا این کارو می کنن؟!
فری
۳ آبان ۱۳۹۹دنا از این بهتره
افشار
۳ آبان ۱۳۹۹این مقایسه ای که کردی مثل مقایسه چلوکباب با اشکنه بود آخه عزیز دل برادر همانقدر که چلوکباب با اشکنه زمین تا آسمون فرق داره اینم با دنا همانقدر متفاوت هست
مهرداد كمال
۳ آبان ۱۳۹۹یه چرخش به صد تا دنا می ارزه
دنا یک ماشین با پلتفرمی به قدمت بیش از سی ساله مقایسه اشون گناه کبیره اس
فری
۴ آبان ۱۳۹۹cvt سربالایی بالا نمیره
مهدی
۴ آبان ۱۳۹۹دنا باید با پیکان مقایسه کرد نه بالاتر
سورنا
۴ آبان ۱۳۹۹نمیدونم چرا هنوز طرح ۲۰۱۵ رو بیشتر دوس دارم
سعید تویوتا
۱۹ آبان ۱۳۹۹اقا طراحیش واقعا خوبه.ایول هیوندا.بدون هیچگونه تعصبی بایدبگم طراحیش خوبه و جدیده!کلا طرای عقب این الانترا و i20 جدید دوس ندارم!ولی درکل کابین و همه جاش خوبه هرکی میگه بده خیلی عذرمیخوام یکم حسوده!
ولی تویوتا کرولا یه چیز دیگه س??