سدان میانسایز و محبوب هیوندای یعنی سوناتا بیشک یکی از کلیدیترین محصولات این خودروساز بوده و از زمان نسل YF خود تاکنون طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ اما موضوع عجیب اینکه بازطراحی سوناتا در سال ۲۰۱۴ به عقیده بسیاری از کارشناسان یک پسرفت در طراحی بود و به همین خاطر هیوندای خیلی زود دست به کار شد و نمونه فیس لیفت سوناتا را معرفی نمود. این مدل بهتر از قبل بوده و برخی جلوههای بصری جالبتوجه را به نمایش میگذارد.
خوشبختانه کرهایها زبان طراحی خود را بهبود بخشیده و آن را در نمایشگاه خودروی ژنو و خودروی مفهومی Le Fil Rouge دیدیم.
هماکنون اگر این کانسپت به هشتمین نسل از سوناتا ترجمه شود، حاصل کار چگونه خواهد بود؟ با ما همراه باشید تا چیزهای زیادی درباره این خودرو بدانید.
DNA طراحی جدید هیوندای خوشبختانه در محصولات آینده این شرکت دیده خواهد شد. بدین ترتیب سوناتای جدید دارای بدنهای با تأکید زیاد روی عناصر جوانپسند و اورهنگ های کوتاه خواهد بود.
همانند محصولات کنونی مرسدس، صفحات نمایش بزرگ حرف اول را در کابین خواهند زد. انتظار میرود این صفحات نمایش در سوناتا داشبورد را تحت تسلط خود قرار داده و کاربران تجربه نوینی از دسترسی به سیستمهای ارتباطی و اطلاعات سرگرمی داشته باشند.
اما بد نیست به زیر پوست سوناتای جدید هم نگاهی بیندازیم. انتظار میرود پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی مدل کنونی که به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده در نسل جدید بهبود یابد. اگرچه پیشرانه کنونی قدرت ۲۴۵ اسبی دارد اما نسل بعدی به دلیل رقابت بهتر با حریفان خروجی بالاتری خواهد داشت.
افراد دوستدار محیطزیست و اقتصادی هم باید به دنبال نسخه پلاگین هیبرید و هیبرید ۲ لیتری ارتقا یافته باشند. هر دو نسخه قدرت ترکیبی ۲۱۰ اسبی داشته و استفاده از باتری حالتجامد جدید باعث بهبود محدوده حرکتی خواهد شد.
بیشک بزرگترین چالش هر سدان میانسایزی وجود رقبای سرسخت و بازاری خواهد بود که تحت تأثیر محبوبیت شاسی بلندها کوچک و کوچکتر میشود. مردم به گونهای مجذوب این قدبلندها شدهاند که فورد شاید نسل جدید فیوژن را عرضه نکند. خب هیوندای چرا و چگونه باید نسل جدید سوناتا را بسازد؟
پاسخ سؤال در جذابیت خودرو است. سوناتا باید جذاب و در عین حال کاربردی باشد. اگرچه تویوتا کمری جدید، هوندا آکورد و مزدا ۶ خودروهای شیک و جذابی هستند اما تنها به همین بسنده کردهاند. هیوندای باید رادیکال فکر کند و بیشک کانسپت Le Fil Rouge نقطه آغاز خوبی است.
mehdi
۶ فروردین ۱۳۹۷فولکس آرتئون !؟
حامد
۶ فروردین ۱۳۹۷ول کن تورخداااااا
ایلیا
۶ فروردین ۱۳۹۷بابا بس کنید دیگه این حرفا رو.
ادم میاد ی مطلبی بخونه هزار کامنته اول اینه که اینجاش کپی فلان ماشین اونجاش کپی فلان ماشین.
بس کنید دیگه.
هر ماشین مجبوره چهارتا چرخ و چهارتا چراغ و دوتا سپر و یسری قطعات فلزی داشته باشه ، بینهایت طرح متفاوت که نمیشه زد،
مهرداد
۶ فروردین ۱۳۹۷به نظر من برای رقابت با تویوتا و دیگر خودرو سازها بیشتر از این ها باید تلاش کنه
ولی همین پیشرفت هم قابل تحسینه
آرمان
۱۱ فروردین ۱۳۹۷دیگه الان کاری با تویوتا نداره! جی نود رو با اس کلاس و ال اس و سری هفت مقایسه میکنن! استینگر و جی هفتاد رو با سری چهار و سی کلاس و غیره مقایسه میکنن،جی هشتاد رو با سری پنج مقایسه و کرایسلر مقایسه میکنن
John
۶ فروردین ۱۳۹۷یادش بخیر، یه زمانی تکنسین هاشونو میفرستادن ایران خودمون چیزی یاد بگیرن
Saeed Boroomand
۸ فروردین ۱۳۹۷یعی میخواید بگید اون موقع ما متخصص بودیم و به بقیه آموزش میدادیم؟
M3csl
۶ فروردین ۱۳۹۷کاری ک هیوندایی باید انجام بده تا ب رقبای ژاپنیش برسه خیلی پیچیده نیس،،،اما نمیدونم چرا انجامش نمیده،،
من اسم سیاست یا روال این سالهای هیوندایی رو خود زنی میزازم،،،
یعنی هر سال یه محصول با طراحی زیبا و چشمگیر تولید کردن،طراحی کابینشو دلچسب و هم سطح طراحی خارجیش نتونستن پیش ببرن،،و برعکس هروقت کابین زیبا و فوق العاده ای زدن،،طراحی خارجی چندان محشری نزدن،،،
اگه این دوتا رو کوپل کنن محبوبیت و فروششون بی شک بسیار بیشتر خواهد شد.
همیشه بدنظر من یکی فدای دیگری شده.
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۳۹۷اگه این سونوتا باشه که دست مریزاد داره هیوندای.
سانتافه که منو پشیمون کرد با طراحیش.
سامان اذری
۶ فروردین ۱۳۹۷امسال که شدیدا زیر سایه کمری مزدا 6 و اکورد قرار داره
M
۶ فروردین ۱۳۹۷آکورد که طبق معمول بهترینه ! هندلینگ عالی سواری پالایش شده ، شتاب عالی (5.9 ثانیه هم زدن باهاش ) طراحی با الهام از nsx ، کابین فوق العاده زیبا ، قیمت عالی ، … اگه خوبی هاش رو بخوام بگم تا صبح باید بنویسم ، تمام سایت های معتبر هم تقریبا بهترین میدسایز حسابش میکنن ، آکورد و سیویک عشقن ، عشق …
رامتین
۶ فروردین ۱۳۹۷من که منتظر ارائه فیس لیفت تالیسمان هستم. موتور آلپاین اگه بیاد روش، یعنی مهندسی ناب درش بهره گرفته شده. تو ایران مهم خدماته برای خرید. هوندا که خدمات نداره. هیوندا هم کمی پایینتر از اروپایی هاست.
M
۶ فروردین ۱۳۹۷دادش اگه تو ایران مهم خدماته برای خرید برو پراید بخر که بقاله سره کوچه تون هم بتونه بهت خدمات بده ، آخه هوندا مگه ماشین چینیه که همش لنگه خدمات و قطعاتش باشی …
رامتین
۷ فروردین ۱۳۹۷شما 250 تومن داشته باشی میری پراید میخری؟
برای کسی که این مقدار پول داره گزینه هاش کمری- تالیسمان- هوندا و… است. لگن پاره پراید چیه که میندازی وسط بحث؟ بین اینها معمولا بر مبنای خدمات تصمیم میشه گرفت.. در ضمن آکورد اگه بیاد ایران با اون شرکت داغون گلرنگ، حداقل 320 تومن در میاد. کمری2018 هم چون موتورش 2.5 لیتری هست و تعرفه بالاتر داره روی 340 در میاد.
me84
۶ فروردین ۱۳۹۷.
بنظر من دلیل اینکه هیوندا و کیا هنوز نتونستن مثل کمری و آکورد محبوب بشن به دوتا مورد مربوط میشه:
اول اینکه کمری و آکورد سابقه خیلی بیشتری دارن و شناخته شده تر هستن
دوم اینکه کمری و آکورد از همون اول محصولات بسیار باکیفیتی ارائه دادن
هیوندای و کیا این دو مورد رو ندارن، یعنی سابقه کمری و آکورد رو ندارن و اولین مدلهاشون هم کیفیت خوبی نداشتن
این دو مورد تصویر نسبتا بدی از ماشینای کره ای در مقایسه با ژاپنیها در ذهن مردم آمریکا ایجاد کرده که البته روز بروز داره بهبود پیدا میکنه.
حداقل از نظر کیفیت که کره ایها تقریبا پا بپای ژاپنیها دارن میرن جلو.
هیوندای کیا الان چهارمین یا پنجمین خودروساز بزرگ دنیاست. این عنوان الکی بدست نیومده.
NAVID۰۰۹۸
۷ فروردین ۱۳۹۷جناب me84
این دو مورد که فرمودین مهمه ولی موارد خیلی مهمتری هست مثل کیفیت سواری و هندلینگ یا طراحی ماندگارتر یا مصرف سوخت واقعی و حقیقیتر خودروهای ژاپنی و ……
کیفیت بحث فنی بماند که ژاپنیا شماره یک دنیا هستن.
یه مثال ساده ظاهری میزنم :
چه خودرو صفر ، چه کارکرده ؛ شما طبق هر کلاس بشین داخل خودرو و یه نگاه بنداز به پوشش و اَدَوات و دست بکش ببین کدوم کیفیت بالاتری داره یا ساده تر بگم ، بویی که به مشام آدم میخوره از یه خودروی ژاپنی ، خاصِ خودروهای ژاپنه و کیفیت نابه اونو میرسونه که شما اینو در هیچ خودروی کره ای یا چینی حِس نمیکنید.
سوناتا و اپتیما با کمری و آکورد
الانترا و سراتو با کرولا و سیویک
آزرا و کَدِنزا با آریون و ماکسیما
و…..
ولی جدای این مباحث کره چه در خودرو و چه در تکنولوژی و الکترونیک داره راهیرو میره که ژاپن ۲۰ سال پیش پشت سر گذاشت.
یادتون میاد زمانی که پاناسونیک ، سونی ، auva و چندین برند دیگه که الان به ذهنم نمیاد چه غوغایی به پا کرده بودن
حالا الجی و سامسونگ دارن دنیا رو میترکونن و رقیبی قدر شدن برای اپل و شرکهای دیگه
Goli
۲۶ دی ۱۳۹۹کی وارد بازار میشه؟