جنسیس بهعنوان برند لوکس و نوپای هیوندای، در ابتدا کار خود را با سدانها آغاز کرد اما در دنیای امروز که کراساوورها محبوبیت عجیبی پیدا کردهاند، این رویه محکوم به شکست خواهد بود. به همین دلیل، این برند لوکس کرهای چند وقتی است که روی شاسیبلندها هم تمرکز کرده و پس از معرفی مدل GV80 حالا کراساوور کوچکتر GV70 را هم رسماً معرفی کرده است. این خودرو که قرار است به یکی از مهمترین مدلهای جنسیس تبدیل شود، از طراحی جسورانه و مجللی برخوردار است.
قسمت جلویی GV70 تحت سلطهٔ جلوپنجرهٔ بزرگ تاجی شکلی است که توسط ورودیهای هوای اسپرت و چراغهای چهارتایی جنسیس احاطه شده است. در پروفیل جانبی خودرو، بدنهای منحنی با خطی که از چراغهای جلو آغاز و تا قبل از چراغهای عقب ادامه میابد، گلگیرهای عقب عضلانی و ستون C متمایز جلبتوجه میکنند. نهایتاً در بخش عقبی این کراساوور لوکس کرهای هم شیشۀ شیبدار، چراغهای چهارتایی، اسپویلر یکپارچه، سپر با خروجی هوای تزئینی و سر اگزوزهای بزرگ عمودی به چشم میخورند.
طراحی سطح بالا و لوکس به داخل خودرو نیز با متریال باکیفیت و عناصر بیضیشکل که از بال هواپیما الهام گرفته ادامه یافته است. جنسیس فعلاً حرفی در مورد ویژگیهای داخلی GV70 نزده ولی در تصاویر میتوان صفحه آمپر دیجیتالی و یک نمایشگر عریض برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را مشاهده کرد. در اینجا تریم کرومی بهوفور دیده میشود، کنترلهای سیستم تهویه طراحی شیکی دارند و یک شیفتر دوار جواهر مانند هم روی کنسول مرکزی جای گرفته است.
هرچند GV70 بهخودیخود بسیار شکیل به نظر میرسد اما جنسیس یک پکیج اسپرت را هم برای آن ارائه کرده که جلوپنجرهٔ کرومی تیره، تریمهای مشکیرنگ، سپر جلو تهاجمیتر، سر اگزوزهای دایرهای و دیفیوزر همرنگ بدنه را به همراه دارد. این پکیج به داخل خودرو هم غربیلک فرمان اسپرت و تزئینات فیبر کربنی را اضافه میکند.
جنسیس فعلاً مشخصات دقیق و کامل GV70 را اعلام نکرده ولی میدانیم که این کراساوور جدید روی پلتفرم محرک عقب ساخته شده و در ایالاتمتحده با دو پیشرانهٔ مختلف عرضه خواهد شد. موتور پایه یک نمونهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو است که احتمالاً ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. موتور قویتر هم از نوع ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است که جنسیس هنوز خروجی آنرا اعلام نکرده ولی همین موتور در کراساوور بزرگتر GV80، قدرتی برابر با ۳۷۵ اسب بخار و گشتاوری معادل ۵۳۰ نیوتن متر تولید میکند.
در مورد انتقال قدرت هم فعلاً حرفی زده نشده ولی احتمالاً نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. به گفتهٔ جنسیس، این کراساوور جدید در ایالاتمتحده هم بهصورت محرک عقب و هم چهارچرخ محرک عرضه میشود. در GV70 چهار حالت رانندگی مختلف شامل اکو، راحت، اسپرت و سفارشی تعبیه شده که در مدلهای مجهز به پکیج اسپرت، حالت رانندگی پنجمی بنام اسپرت پلاس هم به آنها اضافه میشود.
ازآنجاییکه GV70 یک کراساوور لوکس است، به مجموعهٔ کاملی از سیستمهای کمکراننده مثل جلوگیری از برخورد جلو و برخورد در نقاط کور مجهز شده است. علاوه بر این، جنسیس سیستمی بنام دستیار رانندگی بزرگراه را هم برای کراساوور جدید خود ارائه کرده است. این در اصل یک سیستم رانندگی نیمهخودکار است که از کروز کنترل تطبیقی و سیستم حفظ حرکت میان خطوط استفاده میکند. این دستیار رانندگی بزرگراه همچنین از دستیار تغییر خط هم برخوردار است که با زدن راهنما از قصد راننده برای تغییر خط باخبر میشود.
ازجملهٔ دیگر سیستمهای کمکی قابلتوجه GV70 میتوان به کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری اشاره کرد که بهطور خودکار هنگام رسیدن به پیچها سرعت را کم میکند. در این خودرو، دستیار محدودیت سرعت هوشمند هم وجود دارد که هنگام رانندگی در مناطق با محدودیت سرعت بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر این، جنسیس این ماشین را به سیستم احراز هویت با اثرانگشت و هشدار پیشرفتهٔ صندلی عقب هم مجهز کرده که از سنسورهای راداری استفاده میکند و به گفتهٔ جنسیس بسیار حساس هستند. این سنسورها حتی میتوانند تنفس کوچک را هم تشخیص داده و درصورتیکه نوزاد یا کودکی در حال خواب روی صندلی عقب جا مانده باشد به راننده هشدار میدهد.
جنسیس GV70 مدل ۲۰۲۲ سال آینده راهی بازار ایالاتمتحده خواهد شد و جزئیات کامل آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام میشود.
محمد
۱۹ آذر ۱۳۹۹طراحیش خیلی سلیقه ای بعضیا دوست دارن بعضیا نه
Reza
۱۹ آذر ۱۳۹۹اتفاقًا اکثرا نظرشون مثبته راجع به طراحیش،خیلی کم دیدم کسی از طراحی شاسی بلند های جنسیس ایراد بگیره
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۹ آذر ۱۳۹۹چه داخلی داره
NAVID۰۰۹۸
۱۹ آذر ۱۳۹۹در بحث طراحی داخلی واقعاً عالی کار کردن و همنطور که شبیهه اکثر خودروهای امروزی نشده یعنی تفکر و خلاقیت پشتش خوابیده که کمتر از این هم انتظار نمیره و به شدت در داخل انحصاری طرح زده (( البته میشه کمی هم به محصولات مزدا تشبیهش کرد ولی مشکلی نیست ، چون تقریباً همه خودروها به سبب تعداد بالا شبیه هم شدهاند )) .
اما طراحی بیرونی نمیدونم چرا تو کتَم نمیره ، یه جوریه ناجور که انگار تو چین طراحی شده و فقط هم میخواد تو چین بفروشه .
از همه اینها که بگذریم ، میرسیم به بحثِ شیرین رقبا ، پس حرفی نیست و میشینیمو تماشا میکنیم این دوئل در فروش محصولات جنسیس را در خط مقدم برای جنگ با بزرگان این کلاس و صنعت !
Reza
۱۹ آذر ۱۳۹۹بازم یه محصول دیگه از کره اونم جنسیسی که تیمی از طراحانی مثل شرایر و طراحان اسبق بی ام دبلیو و بوگاتی ( شیرون) و غیره طراحیش کردن و باز هم نظر طراح أعظم اینه که چینیه! :))) اون میلیون دلار هایی که جنسیس میده به این طراح ها رو باید بدن به تو که طراحی کنی واسشون خدایی.
داخلش هم شبیه مزدا نه؟ :))) مزدا؟؟؟
کیان
۱۹ آذر ۱۳۹۹بطور قطع من با همه مخالفتم با کره ای ها اذعان دارم این ماشین بهترین بین همه مدلهای جنسیس هست، چه بین سدانهاش چه جی وی 80 !!
واقعا محصول متمایزی و موزونی طراحی کردن، اصلا دنبال این نیستم ک بگم اسکی رفته یا نرفته، هرچی هست محصول نهایی پرفکت در اومده.
فقط در کل جنسیسها سیستم کنترلی ایرکاندیشن و بنظرم یکم خیلی جمع و جور ریز طراحی کرده، اینو یکم بزرگتر کنن شاید هم کاربریش راحت تر بشه هم بازم به جذابیت اضافه کنه.
در نهایت هم هرچقدر خوب یا هرچقدر بد فروشش میتونه نشون بده بقا خواهد داشت یا خیر، که این مسئله هم قطعا تا نسل دوم و … فیدبکهای فنی بیرون بیاد زمان میبره.
ولی تبریک میگم به همه آپشن دوستا، اشکان امروز بیاد کلی لایک بده، این جنسیس لایک داره خیلی. اما با یه گل بهار نمیشه و …
Reza
۱۹ آذر ۱۳۹۹همه آپشن دوستن! اوکی نوید :))))
دی جی70
۱۹ آذر ۱۳۹۹همچی عالی واقعا عالی فقط کاشکی لچکی شیشه عقب نبود
حسین
۱۹ آذر ۱۳۹۹واقعا عالی عمل کرده و هیچی نسبت به لوکس های آلمانی و آمریکایی کم نداره .
طراحی متمایز و جدید
عملکرد فنی هم انقدر تجربه رو ماشین های دیگه داشت که میتونه قابل قبول باشه .
از نظر آپشن و طراحی داخلی و راحتی هم که جنسیس از اول عالی کار میکرد .
درکل بازار موفقی میتونه داشته باشه . ایران میومد تو این رده ی بودجه از لکسس NX و X3 و … بیشتر میفروخت
Ahmedreza2002
۱۹ آذر ۱۳۹۹پروفایل شما رو دیدم یاد علیرضا افتادم
اقایون امریکایی باز خبر جدیدی از نسخه های قوی تر c8 نشد؟
Hadi
۱۹ آذر ۱۳۹۹خوشگل و خوبه…
دم جنسیس گرم
ولی
کاش باطنش هم مثل ظاهرش خوب بود…
Ahmedreza2002
۱۹ آذر ۱۳۹۹مگه باطنش چه مشکلی داره؟
مجموعه خوبی اراعه میده که
Hadi
۱۹ آذر ۱۳۹۹مجموعه خوبی رو ارائه میده قدرت موتور و پیشرانه مناسبی هم داره ولی کاش کیفیت و دوام و استهلاک بهتری داشت…
و مهم تر اینکه باید با قیمتی مناسب بیاد…
Reza
۱۹ آذر ۱۳۹۹سر چه حسابی از کیفیت و دوام و استهلاک ماشینی که از نزدیک ندیدی ایراد میگیری؟ اینا دقیقا چیز هایی هست که طرف باید یه مدت تست کرده باشه خودرو رو بعد بتونه تشخیص بده! حالًا همه اونایی که تست کردن دقیقا عکس جمله تورو گفتن و نتیجش این شد که امسال شاسی بلند جنسیس کاندید بهترین ماشین سال شده بود!!رتبه کیفی جنسیس تو جی دی پاور و غیره هم که دیگه نیازی به گفتن نداره
Ahmedreza2002
۱۹ آذر ۱۳۹۹حالا بزار بیاد بعد از دوام و کیفیتش بگو
Moein
۱۹ آذر ۱۳۹۹جنابعالی تو مرحله توسعه این خودرو بودید که اینجور عاجزانه میگی کاش باطنش هم خوب بود؟
حکایت گربه است که دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده
Hadi
۱۹ آذر ۱۳۹۹آنچه عیان است چه حاجت به بیان است؟؟
امیر
۱۹ آذر ۱۳۹۹دوست عزیز من یه سوال دارم از شما این ماشین هنوز حتی وارد بازارم نشده و به غیر از مهندسای ارشد هیوندای و یه عده افراد تحلیلگر و مشتریای خاص هیچکس حتی سوارشم نشده اون وقت شما دقیقا بر اساس چه منطقی به این نتیجه رسیدی که استهلاکش بالاست؟؟ استهلاک یک خودرو یا یک قطعه یا هرچیز دیگری معیاری هستش که فقط بر اساس تست های پیچیده و گذر زمان مشخص میشه اون وقت شما ندیده میگی استهلاکش بالاست؟؟ عجیبه واقعا عجیب!!!
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۱۹ آذر ۱۳۹۹عجب طراحی داره حتی با چراغ های دو تیکه
واقعا قشنگه
Amin
۱۹ آذر ۱۳۹۹خیلی خوشگله ولی با فرمونش نمیتونم کنار بیام
MOHAMMAD.n.r
۱۹ آذر ۱۳۹۹فرمونش شبیه ماشین های امریکایی قدیمی هست. کادیلاک سویل و…
ولی قشنگ هست و با سایر اجزای داشبورد هماهنگ شده.
Mr.X
۱۹ آذر ۱۳۹۹داره طراحیاش روز به روز بهتر میشه. لوکسه واقعا خوشم اومد به عنوان یه برند نوپا.
زیزیگولو
۱۹ آذر ۱۳۹۹جلوی G70 آدمو کاملاً یاد برادر بزرگترش G90 میندازه که البته خطوطو شکستگیای بیشتری داره و حتی عقب ماشینم نمای خوبی داره و چراغاش تا حدودی آدمو یاد چراغای عقب اکسنت میندازه، در مجموع ماشین طراحی سادهای داره که با وجود خطوط منظمو زیبا خوب به نظر میرسه، طراحی داخل کابینشم ساده و در عین حال زیبا هستش و میشه بهش گفت لاکچری ترین ماشین کرهای
benz clk
۱۹ آذر ۱۳۹۹میدونستید سامان جلیلی و محسن چاووشی سانتافه دارن محسن ابراهیم زاده اپتیما داره همه کره ای سوار میشن
NAVID۰۰۹۸
۱۹ آذر ۱۳۹۹میدونستید ریحانه پارسا ، i20 سوار بود !
میدونستید مهراد جم ، سراتو سوار بود !
میدونستید پویان مختاری ، از سوناتا شروع کرد !
میدونستید بهادر وحشی ، آزرا داشت !
میدونستید بانو دنیا ، جنسیس سُوار بود !
میدونستید تمام پناهندههای شاخ شوخ سیخی اینستا کرهای سوار بودن ? ₩$€ !
میدونستید علی دایی و شجریان پرادو سوار میشدن و در پارکینگشون کرهای خاک میکردن ??♂️و….
وجداناً یکی از چرتترین کامنتهایی بود که خواندم و گذاشتم? !
محمد
۱۹ آذر ۱۳۹۹مموت و روحانی هم نیسان پث فایندر تویوتا لندکروز و کریسدا سوار میشن
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۹ آذر ۱۳۹۹به کابینش نگاه میکنم حسرت میخورم که چرا برای اس کلاس همچین کابین مسخره و احمقانه ای گذاشتن
Reza
۱۹ آذر ۱۳۹۹طراحیش بهتر از GV80 هستش
Ahmedreza2002
۱۹ آذر ۱۳۹۹اسپرت تره
اون رسمیه به عنوان ی کراس اوور مید سایز (البته اسما)
با کابینش خیلی حال کردم اما نمای خارجی نه راستش ولی در کل به نظرم کابین مهم تره بلاخره ادم بیشتر تو ماشین رو میبینه تا بیرون
Reza
۱۹ آذر ۱۳۹۹فوق العادس،طراحی کابین و بیرون عالیه،قدرت و قیمت مناسبی داره،بنظرم میزان فروش هدف تعیین شده توسط برند جنسیس رو رد میکنه و موفق خواهد بود
وحید تو پیج Cars I have driven یکیشو تو فرودگاه دیده بود بدجور حال کرده بود با طراحیش
محمد
۱۹ آذر ۱۳۹۹به دلیل کلاسی که درش قرار داره احتمالا پر فروش ترین محصول جنسیس میشه – امیدوارم هر چه زودتر مشکلات واردات حل بشه و در کنار لکسوس این ماشین رو هم در خیابونای ایران ببینیم و از زیباییش لذت ببریم و از دیدن پیشرفت کشور کره جنوبی به خودمون بیاییم
اشکان
۱۹ آذر ۱۳۹۹این در دسته لوکس ها قرار میگیره و اگر هم واردات آزاد بشه این به دلیل لوکس بودن وارد نخواهد شد
Ramin
۱۹ آذر ۱۳۹۹واقعا شاهکاره.
اولا جنسییس پول برنشو نمیگیره و نسبتا ماشیناش ارزونه.
هر کسانی که اینو طراحی کردن واقعا استعداد طراحی داشتن. دمشون گرم. ترکوندن.
افشار
۱۹ آذر ۱۳۹۹خدا را شکر که آخرش گفتی یه خودرو پول برند نمیگیره ;-)
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۹ آذر ۱۳۹۹اووووو یییسسسس
صبر میکنیم استاد شاهکار های دیگه غیر از چانگان و تسلا هم اعلام کنن
Ramin
۱۹ آذر ۱۳۹۹آقای محمد عزیز واردات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تنها راه ورود خودرو های لوکس به ایران اینه که دلار بشه 4200 . همین.
اونم که غیر ممکنه
Hl>i
۱۹ آذر ۱۳۹۹کاریکه جنسیس داره با چراغهای خطی دوتائیش انجام میده و با ان برای خود هویت و اعتبار ایجاد میکنه، چند سال پیش در احیاء دوباره برند ولوو هم با چراغ های T شکل شاهدش بودیم و چه خوب ولوو نونش راهم خورد- اینا را گفتم تا به این نقطه برسم که همه برندها در تلاش هستن که برای خودشون اعتبار و هویت ببخشن ولی در عجب که بعضی ها اعتبار و هویت و اصالتشون را برای متفاوت بودن کنار میگذارن، خیلی عجیب است
به هرحال برگردیم سر بحثمون، اگر شرکت جنسیس استارت خودرا با شاسی بلند ها میزد حالا بعد ۵ سال فروش ٣٨٠ هزار دستگاهی نداشت و خیلی بیشتر از اینها بود، چیزی که مهمه اینکه مارک جنسیس توانسته اعتبار خوبی به عنوان یک برند لوکس کسب کند و به احتمال زیاد این خودرو فروش این برند را هم بالا میبرد
در کل باید GV70 را اسپرتی ترین و جوان پسند ترین محصول جنسیس دانست با چراغ های خطی دوتیکه ای که به امضاء این برند تبدیل شده با جلوپنجره ذوزنقه ای شکل خود که نسبت به دیگر محصولات این برند تکاملتر و زیباتر شده و طراحی ساده و زیبای داخلی ان که بسیار متفاوت از ماشین های آلمانی شده
+|<i
میثم
۱۹ آذر ۱۳۹۹جلو داشبورد با آدم حرف میزنه
سورنا
۱۹ آذر ۱۳۹۹چقد خوبه همه چی عالی مخصوصا داخلش دمش گرم کاش نسل جدید جنسیس کوپرم بزنه با یه همچین طراحی ای
ولی حیف صد سالم بگذره از شاسی بلند و … خوشم نمیاد
حسن
۱۹ آذر ۱۳۹۹یک کراس اور لوکس و با کیفیت پشت رقیباشو به خاک می ماله شک نکنید دوستان عزیز دست مریزاد کره جنوبی
فرشاد
۱۹ آذر ۱۳۹۹متاسفانه صنعت خودرو کره چقدر پیشرفت کرده همچی تیتریو میخونیم ولی خندمون نمیگیره
رامتین
۱۹ آذر ۱۳۹۹نمای جلو خیلی خوبه، نمای عقب جالب نیست. کابین هم بی روحه اما معقول.
Dr.ALi
۱۹ آذر ۱۳۹۹از جلو که نگاه کنید قشنگ میشه حس کرد توسان لوکس شده هست
آریا ماشین
۱۹ آذر ۱۳۹۹چه طراحی زیبایی داره این جنسیس مخصوصا کابین
زیبا و خوشدست