هیوندای

معرفی هیوندای الانترا N، سدان داغ بی‌اعصاب!

سرانجام هیوندای نسخهٔ اسپرت سدان الانترا N که مدت‌ها وعدهٔ آن‌را داده بود را رسماً معرفی کرده و همان‌طور که انتظار می‌رفت، در بسیاری از قطعات با هاچ‌بک داغ i30 N اشتراک دارد. مهم‌ترین ویژگی الانترا N پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آن است که کاملاً آشنا به نظر می‌رسد زیرا با دیگر محصولات پرفورمنس هیوندای یعنی i30 N و ولوستر N مشترک است.

توربین این موتور اما در الانترا N پنج میلی‌متر بزرگ‌تر شده و به همین دلیل حالا ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر این، در این سدان اسپرت حالتی بنام N Grin Shift هم وجود دارد که با فعال کردن آن، قدرت پیشرانه به‌طور موقت به ۲۹۰ اسب بخار افزایش پیدا می‌کند. به لطف این ویژگی و گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه که نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد، الانترا N ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت این سدان اسپرت هم به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

اما علاوه بر گیربکس اتوماتیک مذکور، برای الانترا N یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم قابل انتخاب خواهد بود. برای اینکه نیروی موتور به‌خوبی به زمین منتقل شود، هیوندای این سدان اسپرت را به یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی و همین‌طور لانچ کنترل مجهز کرده است. یکی دیگر از ویژگی‌های ابتکاری این خودرو هم اکسل جلوی الهام گرفته از WRC است که شافت انتقال نیرو، توپی چرخ‌ها و بلبرینگ‌ها را به‌صورت یکپارچه در هم ادغام کرده و کاهش وزن ۱.۷ کیلوگرمی و بهبود چسبندگی را به دنبال داشته است.

الانترا N به سیستم تعلیقی با تنظیم الکترونیکی و بازوهای بوش دوگانه در عقب مجهز شده که موجب بهبود سواری و هندلینگ شده و درعین‌حال سروصدا و لرزش را هم به حداقل می‌رساند. برای متوقف کردن این خودرو هم دیسک‌های ترمز ۱۴.۱ اینچی با لنت‌های مقاوم اختصاصی هیوندای در نظر گرفته شده که قبلاً دوام فوق‌العادهٔ خود را اثبات کرده‌اند.

یکی از ویژگی‌هایی که برای اولین بار در الانترا N معرفی شده است، سیستم N Sound Equalizer است که می‌تواند صداهایی مثل صدای خودروهای مسابقه‌ای TCR را در داخل کابین پخش کند. این سیستم برای تولید صداهای مختلفی قابل تنظیم است. علاوه بر این، سیستم اگزوز متغیر خودرو هم بروز شده تا در حالت درجا صدا را کاهش داده و درعین‌حال مثل دیگر مدل‌های N، هنگام بالا رفتن دور موتور صدای جذابی تولید کند.

در داخل الانترا N سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بروز شده تا بتواند اطلاعات مهمی مثل دمای روغن و بوست توربو را نشان دهد. علاوه بر این، در اینجا یک تایمر مخصوص پیست هم وجود دارد و در برخی بازارها اپلیکشن N هم ارائه می‌شود که اطلاعات مهم را روی گوشی هوشمند راننده به نمایش درمی‌آورد. کابین الانترا N همچنین به صندلی‌های جدیدی مجهز شده و صندلی‌های اسپرت‌تر هم برای آن قابل سفارش است که ۱۰ میلی‌متر پایین‌تر هستند.

الانترا N در بیرون استایل تهاجمی‌تری نسبت به نسخهٔ معمولی دارد که سپرهای اختصاصی، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، اسپلیتر جدید، رکاب‌های منحصربه‌فرد، دیفیوزر عقب، بال عقب، مه شکن الهام گرفته از فرمول یک و رینگ‌های اختصاصی از ویژگی‌های آن است. علاوه بر این، مثل دیگر مدل‌های N، برای این خودرو هم رنگ بیرونی ویژهٔ آبی پرفورمنس ارائه می‌شود. هیوندای فعلاً حرفی در مورد قیمت یا زمان عرضهٔ الانترا N نزده اما انتظار می‌رود ابتدا در کره جنوبی عرضه شده و سپس تا پایان امسال در دیگر بازارها هم عرضه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (10478 ديدگاه)

    عرش به لرزه در آمد 😂 !
    شوآفی دیگر و دیگر هیچ !

    بعد چندبار گاز خوردن ، لَش میشه !

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. محمدرضا

      ۲۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      همیشه کامنت اول کره ای 🤣
      اگر کامنت اول نشد اولیو ریپلای میکنه🤣

      1. RezaRs

        ۲۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        من صب کامنت اولو دادم مال نوید اول شد چه رازی نمی دونم

        1. محمدرضا

          ۲۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1075 ديدگاه)

          کامنت اول رو روی تمام محصولات کره ای میده ولی چون تمام نظراتش با تعصبه.اول توسط ناظر سایت بررسی میشه بعد ثبت میشه.بیشتر مواقع هم ثبت نمیشه .چون دیگه قابل انتشار نیست.

    2. ماکان

      ۲۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (788 ديدگاه)

      البته من از روی تعصب نظر نمی دهم و با اینکه می دانم که شاید بهتر باشد که این ماشین را با دیگر خودروهای خارجی مقایسه کرد تا ایرانی ، اما در هر صورت بگویم که آقای نوید مطمئن باشید که خودروهای کره ای از لحاظ میزان دوام و کیفیت تا ابد مثل قبل نمی مانند و از یک طرف هم جای شُکرش باقی است که اقلاً حالا هرچقدر هم که در مقایسه با خیلی از برند های خارجی کشور های دیگر خوب نباشند و یا اینکه از لحاظ کیفیت و دوام با آنها یکی نباشد ، اما مطمئناً در مقایسه با آن خودروهایی که به خودروهای ایرانی معروف هستند ، خیلی بهتر است .

    3. Audi e_tron gt

      ۲۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      نه آقا نوید کره ای ها آنقدر هم بد نیستند 😁
      درسته گزینه های بهتری هم شاید باشد اما دیگر اینطوری هم نیست که بگوییم ماشین های بدی هستند
      خود من با آلمانی ها بیشتر از بقیه حال می کنم

    4. Irani

      ۲۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (141 ديدگاه)

      آقا نوید 98
      فکر کنم شما هم از روی عکس ها متوجه شدید که چند بار گاز بخوره لش میشه!
      آخه چرا انقدر تعصب بازی درمیارید؟
      زحمت کشیدند خودروی زیبا طراحی کردند و هر ساله در حال پیشرفت هستند. چرا حسودی میکنی؟

      موافقم 1
      مخالفم 2
    5. Amirreza

      ۲۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2732 ديدگاه)

      خدایی آقا موید ظاهر قشنگی داره و شتابشم در مقابل رقبا یعنی جتا gli و سیویک si واقعا خوبه و درست نیست دربارش انقد تحقیر آمیز صحبت کنید

      موافقم 1
      مخالفم 2
    6. amirmohammad

      ۲۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (212 ديدگاه)

      باز هم نوید و باز هم حرص خوردن های پایان ناپذیر :)))
      قشنگ معلومه هنوز سر قضیه انتحابش بعنوان بهترین ماشین سال ناراحتی و نتونستی باهاش کنار بیای :))))

      موافقم 2
      مخالفم 1
    7. Iman99

      ۲۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      الان دیگه کره ای ها بهتر از ژاپنی ها شدن تو هر زمینه ای که بگی کره ای ها بهتر بودن به پای آلمانی و یا امریکایی ها نمیرسن ولی قطعا الان تو آسیایی ها اول شدن.

  2. RezaRs

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    چه عالیه

    موافقم 3
    مخالفم 3
  3. Reza Waffen SS

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    نه خودش نه نسخه N هیچکدوم طراحی دلنشینی ندارن

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      طراحی باید ماندگار باشه و به دل بشینه و ماندگاری همیشه در سادگی نَهُفته شده !

      طراحی سوناتا NFها همیشه ماندگاره .
      طراحی آزرا ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ برای همیشه ماندگار شده.

      اما جدید‌ها فقط ظروف‌ یکبار مصرف هستند که با چند وقت استفاده از چشم میوفتند و خسته کننده میشوند و منتطر ورود نسل جدید !

      چیزی که در محصولات کیا کمتر شاهدش هستیم و محصولات کیا بسیار بهتر از هیوندای طراحی میشوند !

    2. خوشنام

      ۲۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (214 ديدگاه)

      اتفاقا چه طراحی جذاب و گیرایی داره
      مثل الماس تراش خورده میمونه
      شماها از نزدیک ندیدید، باور کنید اگه موفق به دیدنش بشید میخکوبتون میکنه.

      موافقم 2
      مخالفم 3
  4. کافر مقدس

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    لعنتی ها چه امواج و خط و خطوطی ایجاد میکنن

    به زودی تک تک این خط و خطوط در محصولات چری و لیفان

    موافقم 3
    مخالفم 2
  5. میلاد

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (107 ديدگاه)

    خیلی عالیه.
    با دیدن عکس اول یاد سیان افتادم.

  6. مهدی

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    عجب چیز خفنی درست کردن خدایی
    من عاشق سبد محصولات N هیوندای هستم

    موافقم 1
    مخالفم 3
  7. امیرحسین

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    بد به نظر نمیاد
    اما خیلی شرقیه
    به ذائقه من ک بیشتر تو انتخابم خودرو های اروپایی و آمریکایی رو با شرقی ها مقایسه میکنم خوش نیست
    حس میکنم در طراحی این خودرو بیشتر از محیط و نوع علاقه مردم خودشون الهام گرفتن شاید برای خیلی زیبا به نظر بیاد
    خب فنی با اون تعداد اسب بخار پیشرفت چشمگیری داشته ک عالیه

  8. محمد مختاری آذر

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا عجب زیبا هستش اون خط های خشن قدرت 280 اسب بخار واقعا یک سدان درجه یک و رقیب اصلی هوندا سیویک به نظر من خیلی بهتر از هوندا سیویک هستش اصلا من چی بگم!!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. Mad.z.Max

      ۲۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      رقیبش میشه سیویک تایپ آر
      کع بنظرم تایپ آر به مراتب بهتره. هوندا رو بیشتر از هیوندای دوست دارم و فکر میکنم در میان مدت و بلند مدت، کارایی و جون سختی خودشو بیشتر نشون میده هوندا

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Amirreza

        ۲۴ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2732 ديدگاه)

        تایپ آر رقیبش نیست si رقیبشه چون اون هاچبکه و فکر کنم یا i30 یا ولوستر رقیبشن

        1. Amir Machine

          ۲۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1280 ديدگاه)

          رقیب مستقیمش سیویک تایپ R هست، سیویک Si با موتور 1.5 لیتری 205 اسبی رو با این الانترای 2 لیتری 280 اسبی مقایسه میکنی؟!!
          از لحاظ هاچبک یا سدان بودن هم ایرادی وارد نیست چون سیویک هاچبک خصوصاً تو نسل جدید خیلی کشیده‌تر از یه هاچبک معمولیه و بیشتر به سدان لیفتبک شباهت داره
          رقیب دیگه الانترا N هم سوبارو WRX هست با 270 اسب

        2. Amirreza

          ۲۴ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (2732 ديدگاه)

          پس اگه اینطور باشه راستش من اینو بهتر از سوبارو میدونم ، بین اینو سیویکم هنوز سیویک درست و حسابی نیومده پس باید صبر کنیم و ببینیم

  9. امیر

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    ظاهر زیبایی داره ، کابین زیبایی داره ، با این همه دم و دستگاهی که روش گذاشتن نباید
    پرفورمنس بدی داشته باشه.

  10. حیدر حسن پور

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (88 ديدگاه)

    طراحی عقبش رو خیلی دوست دارم اما از طراحی جلو و بقل ماشین زیاد خوشم نمیاد
    کابینشم که خوبه و قشنگه
    درکل خوبه

  11. Philipp

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    از رقیب مستقیمش سیویک چند درجه بهتره

  12. KASTECH

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (204 ديدگاه)

    آرایشی غلیظ و دیگر هیچ

  13. Amirreza

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    اگر قراره این لعنتیو با سیویک si و جتا gli مقایسه کنیم ، چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ طراحی بهتره ، من اینو انتخاب میکنم و تازه تقریبا ۵۵ اسب از جتا و ۷۵ اسب از سیوویک قویتره ظاهرشم توی این تیپ خیلی قشنگتر شده ، ایمنیشم با توجه به امتیازات IIHS خیلی خوبه و مجلات معتبر هم که تستش کردن نسخه عادی رو راضی بودن

  14. رامتین

    ۲۴ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    با اینکه خودم النترا دارم، ولی طراحی بیرونیش خوشم نیومد. دلیلی بر این تعداد خطوط تیز نیست. البته کابین حرف نداره و موتور هم که عالی.

  15. حسن

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    باوجود بدگویهای بعضی ازدوستان ماشین خوشتراش وزیبایی هست قدرت خوبی هم داره

  16. MjM

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (740 ديدگاه)

    از نظر ظاهر نمره منفی 5!
    باطنشم هرچی میخواد باشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا