گروه خودروسازی فیات-کرایسلر میگوید به تشکیل یک همکاری فنی با هیوندای علاقهمند است.
مدیرعامل این کمپانی آقای سرجیو مارکیونه در خلال معرفی خودروی فرمول ۱ آلفارومئو سائوبر گفت که این خودروساز به دنبال همکاری نزدیکتر با هیوندای است اما سخنی از ادغام این دو کمپانی وجود ندارد.
او گفت:
ما قبلاً خریدار قطعاتی از هیوندای بودهایم. اجازه دهید ببینیم آیا میتوانیم در سایر موضوعات مخصوصاً برای توسعه گیربکس و تکنولوژی هیدروژنی نیز با یکدیگر همکاری داشته باشیم یا خیر.
در همین اثنا فیات-کرایسلر به دنبال راههای دیگری برای کسب درآمد است که از جمله آنها میتوان به فروش احتمالی مگنتی مارلی قطعه ساز بزرگ شرکت اشاره کرد. همچنین ربات ساز مشهور Comau نیز میتواند به فروش برسد.
مارکیونه اضافه میکند:
خواه این کار با فروش یا توزیع سهام بین سهامداران باشد یا چیز دیگر، ما سرمایه خود را افزایش خواهیم داد. تمامی مسائل در حال گفتوگو بوده و تاکنون تصمیمی نگرفتهایم.
اولین بار در ماه سپتامبر بود که اخبار درباره همکاری بالقوه بین فیات-کرایسلر و هیوندای منتشر شد. در آن زمان رسانههای کرهای گفتند هیوندای میتواند فیات-کرایسلر را بخرد اما این موضوع محتمل نیست زیرا فیات-کرایسلر علاقهمند به همکاری و نه خرید و فروش است.
Sina
۱۶ آذر ۱۳۹۶بلاخره آین آقای مارکیونه مخ یه بنده خداییو زد?
کاشکی میشد هیوندای برند جیپ و دوج رو میخرید
حیف از این همه برند ناب که افتادن دست فیات کرایسلر یا بهتر بگیم پت و مت
Mohammad
۱۶ آذر ۱۳۹۶همین فیات که میگی
داج رو داره مدیریت میکنه
ماشین ۱۰۰ هزار دلاری که دارن با بوگاتی شیرون مقایسش میکنن
دوست عزیز افکار عمومی رو با حرف های پیش پا افتاده نسبت به فیات خراب نکن
Sina
۱۶ آذر ۱۳۹۶مثلا داج رو چه مدیریتی کرده گذاشتن یه موتور پنتاستار خیلی کار شاخی کرده دوج و جیپ وغیره دارن نون برند خودشونو میخورن و از تکنولوژیهای خودشون استفاده میکنن فیات چه تکنولوژی و استراتژی جدیدی توی اینها تزریق کرده
اینکه پیشرفت کرده مهم نیست همه خودروسازا رو به پیشرفتن اینکه نسبت به بقیه چقدر پیشرفت داشته مهمه
یا باید مثل چینی و هندیا پول داشته باشی که پول برا توسعه تزریق کنی مثل رنجرور و ولوو یا مثل آلمانیا تکنولوژی داشته باشی مثل موضوع اشکودا
الان فیات کرایسلر نه پول دارن نه تلنولوژی پس چیو مدیریت میکنن چه سودی دارن
برندهایی مثل پورشه آئودی بنتلی و…بعد از اینکه رفتن زیر پروبال فولکس یا لکسوس زیر تویوتا و…کلی ترقی داشتن گروه کره ای ها هم کلی مطرح شدن
اما جیپ و داج چی جیپی که بنیان گذاره شاسی بلندای لوکسه کلا در برابر تویوتا و هوندا و رنجرورو…از لحاظ آمار فروش حرفی برا گفتن نداره
(Ali(Chevy Nova
۱۶ آذر ۱۳۹۶سىنا
من هم با نظر شما موافقم و هم با نظر محمد
بنظرم مارچىونه تا یه جاى مىتونه کارا باشه و بعد اون تکنولوژى و سرمایه دخىل هستش
Mohammad
۱۶ آذر ۱۳۹۶اگه قراربود فیات هم بیاد راه المانیارو بره
الان دیگه چلنجر و وایپری وجود نداشت
در ضمن همین کاری رو که دیمن کرده رو یکی دیگه بیاد بکنه قیمتش رو هم نزار از ۱۰۰ هزار تا بره بالا من اسمم رو عوض میکنم
دلیل اینکه المانیا نمیتونن بیان تو بخش ماسل کار همینه
کار هر کسی نیست عزیز
(Ali(Chevy Nova
۱۶ آذر ۱۳۹۶همکارى خوبه اما ادغام نه
این همکارى مىتونه براى در طرف پر سود باشه
hamid
۱۶ آذر ۱۳۹۶این بنده خدا دست به دامن همه ی خودروسازا شده. احتمالا چند وقت دیگه به سایپا هم پیشنهاد همکاری میده.
ستار
۱۶ آذر ۱۳۹۶چه وضعیه هم شرکت های خودروسازی باهم همکاری میکنن
جوری میشه که در نهایت 4 و5تا کارخونه میمونن.بقیه یا میشن زیرمجموعه یا همکار
فقط شرکت های ایرانی ان که بی نیازن از این همکاری ها.البته همکاری نه مونتاژ کاری