هیوندای

هیوندای: توسان جدید رقیب لوکس‌ها نیست!

نسل جدید هیوندای توسان ۲۰۲۲ یک کراس اوور کامپکت و برجسته است. این خودرو قطعاً در برابر رقبایی همچون فورد اسکیپ و هوندا CR-V بیشترین توجه را به خود جلب خواهد کرد. نسل جدید توسان به لطف خطوط متفاوت بدنه و نمای جلوی برجسته و سرراست محصولی لوکس‌تر و سطح بالاتر به نظر می‌رسد. قطعاً هیوندای روی طراحی این خودرو حساب ویژه‌ای باز کرده اما خب باید دید بازخورد بازار چه خواهد بود. فکر می‌کنیم که قمار هیوندای روی طراحی توسان جدید جواب خواهد داد. به‌هرحال هیوندای طی سالیان اخیر محصولاتی با طراحی‌های خاص و البته متمایز را روانه بازار کرده است.

اما اگر چیزی وجود داشته باشد که هیوندای با صراحت درباره توسان جدید اعلام کند این است: توسان جدید محصولی لوکس برای رقابت با برندهای تاپ دنیا نیست.

مدیر تولید هیوندای در مصاحبه با اتوکار گفته است:

ما هیوندای را در بازی لوکس‌ها نمی‌بینیم اما شاسی بلندهای کلاس C بیشتر و رقابتی‌تر شده‌اند بنابراین باید با زبان طراحی جدید خود بسیار برجسته و متمایز ظاهر شویم. ما می‌خواهیم مشتریان خود را وفادار نگه داریم اما درعین‌حال به مشتریان جدیدی را نیز به خود جذب کنیم.

لوکس سازانی همچون آئودی و ب‌ام‌و باید درباره جنسیس نگران باشند که به زودی دومین شاسی‌بلند لوکس خود یعنی GV70 را عرضه خواهد کرد. مدل بزرگ‌تر GV80 وارد بازار شده و ارزان‌تر از رقبایی همچون ب‌ام‌و X5 و آئودی Q5 بوده و در این حال از تجهیزات زیادی سود می‌برد. البته مدیر هیوندای می‌گوید هیوندای باید از نظر طراحی بالاتر از رقبای خود قرار گیرد.

فقط اینکه برخی خودروها به عنوان محصولاتی لوکس دسته‌بندی می‌شوند به این معنی نیست که نباید مرزهای طراحی را پشت سر بگذارند. برای مثال برخی افراد معتقدند جدیدترین نسل فورد اسکیپ ظاهری پیش پا افتاده داشته و استایل آن بیشتر شبیه استیشن‌ها می‌باشد. اگرچه این امر به خاطر تمایز اسکیپ از برادر خود یعنی برانکو اسپورت جدید (با پلتفرمی مشابه) صورت گرفته اما توسان نشان می‌دهد که فورد می‌توانست از نظر طراحی ریسک‌های بزرگ‌تری بکند.

توسان ۲۰۲۲ هنوز به‌صورت رسمی وارد بازار نشده اما انتظار می‌رود نیمه اول سال ۲۰۲۱ در دسترس مشتریان قرار گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. MC20

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2097 ديدگاه)

    مدیر هیوندای می‌گوید هیوندای باید از نظر طراحی بالاتر از رقبای خود قرار گیرد.

    اخه چرا چرت میگی گند زدی به توسان تازه حرف مفت هم میزنی

    موافقم 51
    مخالفم 74
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      اتفاقاً برعکس نظر شما ، به نظرم توسان جدید خیلی متمایز و خوب از کار طراحی بَر اومده و در طراحی داخلی هم شیک و تمیز کار کرده و خوبیش اینه که این سبک طراحی حالا حالاها قدیمی نمیشه .

      موافقم 54
      مخالفم 25
      1. کیان

        ۲۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1491 ديدگاه)

        طراحی متمایز هست اما بعلت خطوط شکسته زیاد با شما مخالفم ک زود کهنه نشه، این طراحی شلوغ ذهن و خسته میکنه
        در شرایطی ک کارشناسهای عکس خودمون هیوندای رو بهترین میدونن مدیر شرکت به صراحت اعلام کرده ک در چ جایگاهی قرار دارند و چه هدفی دارند
        گفته تو بازار رقابتی ما هدفمون حفظ مشتریای قبلی و جذب مشتری بیشتر هست، برنامه ریزی برای هدفی مشخص و خاص
        حالا اینجا کاسه داغ تر از اش اینقدر زیاد هست ک نگو و …
        در هر صورت تو کلاس قیمتی ک هست محصول متمایزی و ارائه داده، این محصول و فرهنگ مردم و قطعا میپسندند هرچند متاسفانه بازار ما اهمیتی نداره، باید دید بازارهای ازاد آمریکای شمالی چ عکس العملی دارند

        موافقم 10
        مخالفم 21
      2. جواد خطر

        ۲۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (255 ديدگاه)

        نَوید داش خُودتی!؟!؟آفتابَز کُدوم طَرَف دَرومَدِ مِهرَبُون شُدی؟؟!! داری اَز هیوندای خوب میگی!!!!!

        موافقم 20
        مخالفم 5
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۱ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (10474 ديدگاه)

          جواد خطر عزیز
          بحث من طراحی هست و نه کیفیتی !

          موافقم 6
          مخالفم 9
      3. Alireza

        ۲۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (37 ديدگاه)

        پس برای متفاوت بودن یه ماشین باید گند بزنی به طراحیش؟؟گند زدن تو طراحی حالا میگن برای متمایز بودن بوده?

        موافقم 8
        مخالفم 19
  2. Hadi

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    نه تو رو خدا بیا با اون قیافه با لوکس ها رقابت کن!
    والا……

    موافقم 27
    مخالفم 36
  3. MehdiTurbo

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2374 ديدگاه)

    زمانی میشه فهمید این خودرو لوکس تر هست که از نزدیک ببینیم ما چون تو عکس میبینیم و چشممان به نسل قبلش چون تو ایران بوده عادت داریم عقبگرد میبینیم در صورتیکه وقتی از نزدیک دیدید و گفتید نسل قبلش انتخاب منه اون موقع میشه فهمید به هر حال حتمن از نظر کیفیتی بهتر شده که میگه بازار به یه چشم دیگه بهش نگاه میکنه فقط طراحی که نیست
    مهم اینکه وقتی امار فروش هیوندای و کیا رو بررسی میکنیم میبینیم امار فروشش صعودی بوده همون جنسیس یه عده میگفتند یه دونم نمیتونه بفروشه ولی جدولش که چند وقت پیش پدال منتشر کرد دیدید که ۴ تا مونده به اخر بود با اینکه نو پا تر از همست فکر کنم و این نشان میده کره ای کارشون بلدند تو بازار جا باز کنند فروش تو شاخه لوکس واقعن کار سختیه

    1. MehdiTurbo

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (2374 ديدگاه)

      فکر کنم از الفارومئو بود فروشش بیشتر بود
      به هر حال طراحیاش خیلی شکسته تر شده و شاید جالب نباشه البته از رو عکس نمیشه فهمید ولی کیفیتش حتمن بهتر شده که خود مصاحبه گر اینطوری ازش میپرسه.
      به نسبت نو پا بودنش و اینکه اینقدر این اختلاف کم کرده قابل ستایشه هر خودرویی خوبی و بدیا خودشو داره ولی الان اگه از چین فاکتور بگیریم کره نوپا تر از همست و از پس رقابت براومد و کره ایهاتلاششون و طرز تفکر و عملکردشون قابل ستایش و تامل مهم اینه تا ۵۰ سال پیش هیچ ورودی اقتصادی از خودرو نداشتند ولی الان با ژاپنیا مقایسه میشند و تو امار فروش رقابت میکنند موندن تو صحنه رقابت کار هر شرکت و ملتی نیست اونم با ژاپن و …

  4. زیزیگولو

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    از انصاف نباید گذشت که ماشینای برند هیوندای ماشینای کم استهلاکو اقتصادیو مقرون به صرفه ای هستن ولی تو دسته ماشینای لوکس قرار نمیگیرن

    موافقم 49
    مخالفم 3
    1. msh_ferrari

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (947 ديدگاه)

      فضای داخلیش عالیه.

      موافقم 16
      مخالفم 1
  5. Ho3in

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    زیبا شده نسبت به نسل قبل
    تو برند هیوندایی فقط آزرا مدل 2013 رو دوست دارم (نسل قبلش)
    چرا هیوندا دم به دم فیس لیفت میزنه چه خبرشه چه خبرشههههه

    موافقم 7
    مخالفم 17
  6. حسن

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    الان بیاد ایران براش سرو دست می شکنند همونهایی که پیس پیس میکنند ازهمه به داشتنش هلاک ترند شک نکنید اکثرشان پرایدم بزور سوارند ولی غمپز درمیکنند درحدتیم ملی جلل خالق الابرکت الله

    موافقم 33
    مخالفم 11
    1. مهدی

      ۲۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1328 ديدگاه)

      فضای مجازیه دیگه کنتور نمی اندازه

      موافقم 22
      مخالفم 4
  7. Audi s8

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (757 ديدگاه)

    طراحی جلوش خوب نیست باز عقبش و داخلش بهتره

    موافقم 7
    مخالفم 14
  8. پارسا عشق ماشین

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    قشنگه

    موافقم 10
    مخالفم 5
  9. Hl>i

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    بیچاره اون صافکاری که بخواد درهای تصادفی این خودرو را تعمیرکنه. خطوط کناری این خودرو دیگه خیلی فضایی شده از محصولات لامبورگینی هم جلوتر رفته

    به نظر من تو دنیای امروزی تنها چیزی که باعث میشه ادم حس لوکس بودن را از یه محصولی کسب کنه فقط ان نشان تجاری و ارم ان شرکت سازنده روی ان محصول است که انهم طی سالیان دراز به بدست می اید نه خطوط انچنانی بدنه و نمای برجسته ان

    توسان بجز ان خطوط کناری اغراق امیز خود در کل خودروی متفاوتی از اب درامده، و یکی از ایراد های اینجور طراحی ها این است که خیلی زود از چشم بیننده میفته به قول معروف زودی دمده میشن
    به قول طراح معروف دنیا و فولکس واگن والتر داسیلوا، هرچی طراحی خودرو ساده تر باشه ماندکاریش در اذهان بیشتر است، همان کاریکه سالهای سال است که خودروسازان بزرگی مثل تویوتا و فولکس دارن انجامش میدن
    البته هیوندا به همران برادر ناتنیش کیا راه منطقی را در پیش گرفته وان این است که اگر میخواد تو این بازار رقابتی بفروشه باید متفاوت باشه وگرنه زیاد هستند برندهای رقیب ابرقدرت

    ‏+|<i

    موافقم 19
    مخالفم 2
  10. Reza

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    طرف حرفه ای ترین طراحی که کرده دو تا کوه با خورشید پشتش بوده اونم تو پنجم دبستان بعد میاد به طراحی این توسان که نظر تمام رسانه ها و کارشناس هارو به خودش جلب کرده گیر میده!! اون طراح ها حداقل یک سال وقت گذاشتن واس طراحیش و هزار قضیه رو برای نظر مشتری بررسی کردن و در نظر گرفتن بعد طرف تو دو ثانیه با عکس میگه گند زدن! تمام طراحی های نسل جدید هیوندا سر قضیه فروش جواب داده حالًا امار هست میتونین ببینین! بعد اصلا بازار هدف اون ها ایران نیست داداش حرص نخور!

    موافقم 15
    مخالفم 6
  11. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ” نسل جدید توسان به لطف خطوط متفاوت بدنه و نمای جلوی برجسته و سرراست محصولی لوکس‌تر و سطح بالاتر به نظر می‌رسد”

    من که نشانه ای از لوکس بودن توش نمیبینم فقط
    یه کراس اوور رده پایین که برای جلب توجه دست به دامن اضافه کاری تو خطوط تیز و برجستگی شده!

    موافقم 13
    مخالفم 8
  12. MaF

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده خوبیه
    دوستان از قیافش ایراد میگیرن (اینکه اونم خوبه به کنار ) اما واقن هیشکی نیس که نخاد توش بشینه
    داخلش فوق العاده اینده نگرانه لوکس و زیباست
    و از اونجایی که داخل ماشین مهمتر از ظاهر اون هست….
    پیشنهاد میکنم توسان بگیرید :)

    موافقم 8
    مخالفم 3
  13. سورنا

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    نسل قبل خیلی زیباتر بود :(

    موافقم 3
    مخالفم 5
  14. رامتین

    ۲۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    طراحی چراغهای عقب افتضاح. خطوط شکسته جانبی بیش از حد زیاد. کابین بی روح اما متناسب. طراحی جلو قابل قبول. در کل مردود میشه!

    موافقم 5
    مخالفم 1
  15. javad

    ۲۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بسیار زشته
    افتضاح
    جلوش با عقبش هیچ همخوانی نداره که هیچ
    نه عقبش خوبه نه جلوش نه بغل
    فقط داخلش خوبه
    توسان۲۰۱۵ رو به این ماشین ترجیح میدم

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا