نسل اول هیوندای ولوستر با آن طراحی خاص خودش نتوانست خیلی خوب عمل نماید. ورود به ردیف عقب کمی مشکل بود و توان پیشرانه به ویژه در نسخه توربوشارژ چندان راضی کننده نبود. برای سال ۲۰۱۹ هیوندای مصمم شده تا اشتباهات خود را از طریق بازطراحی خط تولید ولوستر جبران نماید. ولوستر N جایگزین ولوستر توربو شده و در ایالت متحده تحت این نام عرضه میشود.
این خودرو که برای اولین بار در نمایشگاه اتومبیل دیترویت به نمایش گذاشته شد، در حالت استاندارد نیروی خود را به یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر مدیون بوده که قادر به تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۷۹ نیوتن متر است. در زمینه انتقال نیرو هم دو عدد گیربکس شش سرعته دستی و یا اتوماتیک آماده انجام وظیفه هستند.
اگر باز هم به خودروی پرقدرتتری نیاز دارد، ولوستر N در خدمت شما خواهد بود. پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت، با قدرت ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۳.۵ نیوتن متر به همراه گیربکس شش سرعته دستی در ولوستر N به کار گرفته شدهاند. فعلا خبری از گیربکس هفت سرعته دوکلاچه در ولوسترN نیست.
سیستم اطلاعات سرگرمی از اپل کارپلی و اندرویداتو پشتیبانی میکند و صفحه نمایشگر لمسی هفت اینچی به طور استاندارد عرضه شده است. نمونه هشت اینچی به همراه رادیو دیجیتال، شارژ بیسیم تلفن همراه و نقشههای مسیریابی نیز قابل انتخاب هستند. سامانه ارتباطی بلولینک هیوندای هم به مالک اجازه میدهد تا از کمکهای جادهای بیشتر، قفل و باز نمودن دربها از راه دور و جانمایی خودرو در صورت دزدیده شدن بهره ببرد.
کلیه نسخههای هیوندای ولوستر به طور استاندارد از امکانات ایمنی گستردهای نظیر: هشدار برخورد از جلو، هشدار انحراف از مسیر، نوربالای خودکار و هشدار کاهش سطح هوشیاری راننده، برخوردار هستند. کروز کنترل هوشمند و مانیتورینگ نقاط کور نیز به صورت انتخابی قابل سفارش هستند. شش عدد ایربگ، ترمزهای دیسکی برای هر چهار چرخ، ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز را هم بایستی به لیست تجهیزات استاندارد دو خودرو اضافه نمایید.
هنوز نمیتوان راجع به احتمال موفقیت ولوستر در بازار با قطعیت نظر داد اما آنچه مسلم است هیوندای همواره با ارائه مدلهای اقتصادی متنوع و با قیمت مناسب، غول های خودروسازی را به چالش کشانده و با توجه به پیشرفت روزافزون این شرکت، احتمالا شاهد حضور پرقدرتتر ولوستر در بازار خواهیم بود.
اشکان
۱ اسفند ۱۳۹۶پشتش خیلی یه جورایی چیز شده!!!275 اسب قدرت و فقط 30 هزار تا قیمت.خداییش نابودیم ما!!
سامان اذری
۲ اسفند ۱۳۹۶کمری 6 سیلندر هم تقریبا همون قیمته ولی با 301 اسب بخار
AK_007
۲ اسفند ۱۳۹۶یک ماشین خانوادگیه
وزنش قاعدتا بیشتره, که با هندلینگ اسپرت در تضاده
Amirferrari
۱ اسفند ۱۳۹۶من خودم ولستر دارم،از لحاظ طراحی میتونم بگم اونقدری خوب هست که هنوز که هنوزه جلب توجه میکنه ولی از لحاظ موتوری با ۱۳۶ اسب بخاری که داره چنگی به دل نمیزنه،تو ماشینای هیوندای که من داشتم ولستر بهترین گیربکس رو داره،گیربکس دو کلاچش باعث میشه کمتر به ضعیف بودن موتورش توجه کنین،در کل نسل جدید پیشرفت خوبی کرده مخصوصا تو مدل N با ۲۷۵ اسب بخار! فقط باید واسه مدل N یه گیربکس دو کلاچه تقویت شده بزارن تا دیگه حرفی توش نباشه
حسین وی
۱ اسفند ۱۳۹۶یه ذره ماشین جلفیه ولی در کل مدل N شتاب خوبی خواهد داشت و برای جوانان مناسب است
مهدی
۲ اسفند ۱۳۹۶یکی از بی خاصیت ترین ماشینهایی که به عمر دیدم ولوستر بود. جدا از ظاهر که سلیقه ای هست هیوندای و کلا کره ای ها انگار تعریف درستی از ماشین اسپرت شهری بلد نیستن! سیستم تعلیق به شدت خشک که از پس جذب هیچ دست اندازی بر نمیاد در کنار یه موتور کم توان که حتی واسه یه سدان کوچیک اقتصادی هم ضعیفه چه برسه یه اسپرت شهری جوون پسند. یه ماشینی که نه میشه اسم اسپرت و هیجان انگیز روش گذاشت نه یه ماشین اقتصادی راحت با کارایی مناسب
Travel4ever
۲ اسفند ۱۳۹۶با همه ایم اوصاف عزم خوبی در ضمینه موتور و قدرت کرده که با توجه به گیربکس خوبش عالیش میکنه.
ضمنا طراحی خارجی هیوندا تو این کلاس واقعا قابل تحسینه عجیب این ماشین خوشگل شد یکم دیگه رو کنسولاش کار کنه واقعا ماشین قابل احترامی میشه از نظر من
رياض
۲ اسفند ۱۳۹۶یعنی زیر هر مطلبی که راجع به کره هست همینارو میگی! اقا شما نخر!
محمد
۲۲ خرداد ۱۳۹۷شما گوشی تو جلو صورتت بهتر بگیر نمیخواد ولستر نقد کنی.
ali a
۲ اسفند ۱۳۹۶پیشرفت خیلی خوبی داشته…بلاخره یه موتور قوی هم روش گذاشتن…رقبا هم بیکار ننشستن..
sunmartin
۲ اسفند ۱۳۹۶عده ای نمیدونم چه ضدیتی با کره ای ها دارن جالبه واسم این موضوع کره ای ها آلمانی ها آمریکایی ها همه عالین و هرشرکتی داره تلاش میکنه که بهترین ها به بازار ارائه بده
ولستر جدید که از سری n هیوندای بهره میبره خودروی خوبی از کار دراومده و کاملا مشخصات یک خودروی پرفورمانس ارائه میکنه