هیوندای از کانسپت الکتریکی ۴۵ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ رونمایی کرد. این خودرو با ادای احترام به گذشته نگاهی عمیق به آینده دارد.
طراحی این خودروی مفهومی از یکی از برجستهترین محصولات تاریخ هیوندای یعنی پونی کوپه کانسپت ۱۹۷۴ الهام گرفته است. هیوندای با معرفی این خودرو جهتگیری طراحی خود برای محصولات الکتریکی آتی را نشان داده است. همچنین این کانسپت تجسمی دوباره از تجربهی یک خودرو در عصر الکتریکی سازی و تکنولوژیهای خودران میباشد.
نام هیوندای ۴۵ الکتریکی کانسپت نیز به همان پونی کوپه کانسپت اشاره دارد زیرا ۴۵ سال از زمان معرفی آن خودرو میگذرد. همچنین نام خودرو به زوایای ۴۵ درجهای بخش جلو و عقب این خودرو اشاره دارد که طرح الماس مانندی را ایجاد کردهاند و هیوندای میگوید این موضوع در طراحی محصولات آتی این شرکت تأثیر خواهد داشت.
کانسپت ۴۵ الکتریکی از بدنهای با استایل مونوکوک و همچنین آئرودینامیک و سبکوزن سود میبرد که بنا به گفتهی سازنده از هواپیماهای دههی ۲۰ میلادی الهام گرفته است. درست همانند پونی کوپهی یاد شده، هیوندای ۴۵ الکتریکی دارای خطوطی واضح و ساختاری مینیمالیستی میباشد.
اما کانسپت هیوندای در عین اینکه ویژگیهای محصول نمادین قدیمی را دارد از زبان طراحی اسپورت و احساسی سود برده است. چراغهای جلوی این خودرو شامل جلوپنجرهای است که طراحی جنبشی داشته و در بخش عقب هم همین آرایش دیده می شود. پروفایل فست بک، پهنای قابلتوجه و دربهای موسوم به suicide نیز جزو دیگر ویژگیهای این خودرو هستند.
جزئیات این خودرو هم برجسته هستند چراکه در بخش پایینی دربهای جلو بخشی وجود دارد که وضعیت باتری را از طریق چراغها LED فعال نشان میدهد. همچنین سیستم پایش دوربین پنهانی وجود دارد که از دوربینهای جانبی بجای آینههای سنتی استفاده میکند.
هیوندای کابین محصول خود را به عنوان فضایی منحصربهفرد که طیف وسیعی از نیازهای سبک زندگی سرنشین را پوشش میدهد توصیف کرده است. از آنجایی که کانسپت ۴۵ الکتریکی دارای تکنولوژی خودران است بنابراین طراحان از طرح مینیمالیستی و ترکیب چوب، پارچه و چرم استفاده کردهاند تا فضایی آرامشبخش و جادار ایجاد کنند. این خودرو دارای صندلیهای عقب صندلی مانند و صندلیهای جلویی است که میتواند بچرخد و روبروی سرنشینان عقب قرار گیرد.
برهمکنش سرنشینان جلو با سیستم اطلاعات سرگرمی از طریق اینترفیسی صورت میگیرد که صفحه لمسی مرکزی را با یک سری صفحات نمایش جایگزین کرده است.
بنا به گفتهی هیوندای، قوای محرکهی تمام الکتریکی این خودرو باعث شده حداکثر فضا در کابین ایجاد شود زیرا باتریها و پیشرانهها در خارج یا زیر بخش سرنشینان ها قرار گرفتهاند. کانسپت ۴۵ الکتریکی همچنین با معرفی شکل افقی طویل شده در دربها که باعث می شود دربها یا تبلت ها را در آنجا جای داد مفهوم چنین کاری را دوباره تعریف کرده است. در طراحی این بخش از متریال شفاف استفاده شده و بنابراین میتوان محتوای داخل آن را دید.
احمد
۲۱ شهریور ۱۳۹۸ما هیچ
ما نگاه
محمد
۲۱ شهریور ۱۳۹۸زیبا و مینیمال
عشق آلمانی
۲۱ شهریور ۱۳۹۸هیوندای و نگاهی به گذشته?
الهام از کانسپت ۴۵ سال پیش?
ما خابیم یا اونا دارن سریع میرن آدم حس میکنه در مورد پورشه حرف میزنه
ahmad
۲۱ شهریور ۱۳۹۸فعلا یه فکری به حال وضعیت وخیم خودرو های تولیدیشون و انفجار کنا الکتریکی تو پارکینگ بکنن کانسپت پیشکش
کار هیوندا هم شده فقط شوآف تبلیغاتی
ارش
۲۱ شهریور ۱۳۹۸نمای جلوش خیلی قشنگه چون شبیه دوج چارجر شده طراحی داخلیش هم خیلی خوبه.
OMID
۲۱ شهریور ۱۳۹۸زیاد جالب نشده
Behrouz. anzali
۲۱ شهریور ۱۳۹۸دمشون گرم کره ای ها چقدر زود به جمع خودروسازان بزرگ دنیا پیوستند . ولی ما خوابیم خودروهای ۳۰ سال پیش پژو رو تولید میکنیم و خیلی هم افتخار میکنیم. افسوس
علی
۲۱ شهریور ۱۳۹۸طراحی چراغای جلو کاملا کپی بی ام وه اس
مانی
۲۲ شهریور ۱۳۹۸عالی شده
اما متاسفانه ماهیت کلی ماشین آلمانی دیده میشه
دوست داشتم هویت کره یی خودش رو داد بزنه