ولوو

بررسی اجمالی ولوو S90 T6 چهار چرخ محرک

نسل دوم S90 سال ۲۰۱۵ میلادی متولد و پس از قریب به ۸ سال جایگزین مدل قبلی (S80) شد. در بسیاری از موارد با برادر قدبلند خود، XC90 مشترک بوده و بیش از ۷۰ درصد قطعات مختلفش با آن یکسان است. به‌عنوان مثال، نمونه مورد آزمایش در این نوشتار، T6 چهار چرخ محرک بوده و پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر مجهز به سوپر شارژر و توربو شارژر به همراه جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار دارد که همگی در XC90 نیز ارائه می‌شوند (در صورت انتخاب تریم T6 و سفارش سامانه چهار چرخ محرک). بلوک مذکور در هردو خودرو ۳۱۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین در حال حاضر، گونه T6 در S90 تنها به‌صورت دو دیفرانسیل عرضه می‌شود و کسانی که خواهان مدل دیفرانسیل جلو هستند باید سراغ تریم T5 بروند که سوپر شارژر ندارد و از نظر توان خروجی ۶۶ واحد ضعیف‌تر است.

2017-volvo-s90-t6-awd-inscription-front-end-in-motion
از جانب دیگر، ولوو وقت و سرمایه زیادی هم روی متمایز کردن سدان لوکس خود گذاشته و تلاش کرده تا شخصیتی مستقل به آن ببخشد. طراحی ظاهری و داخلی S90 حقیقتاً زیبا، شیک، لوکس و دلچسب می‌نماید؛ البته نمای بخش عقب به‌گونه‌ای است که زود قدیمی خواهد شد و حداقل به یک فیس لیفت مناسب نیاز پیدا خواهد کرد. کریستیَن سیباگ (Christian Seabaugh) از دست‌اندرکاران مجله Automobile، در تجربه رانندگی خود می‌نویسد: در پیست توانستیم با ظرفیت تقریباً پر، به شتاب اولیه (۹۶-۰ کیلومتر بر ساعت) ۵.۶ ثانیه‌ای دست یافته و یک‌چهارم مایل را ظرف ۱۴.۱ ثانیه با حداکثر سرعت ۱۵۹ کیلومتر بر ساعت طی کنیم. در آزمون ترمز گیری (۰-۹۶ کیلومتر بر ساعت) بسیار خوب عمل نمود و تنها پس از ۳۲.۶ متر ایستاد. سیستم تعلیق، برخلاف بسیاری از نمونه‌های XC90، در جلو از نوع بازوی جناغی دوبل و در عقب فنر تخت متقاطع است (فنرهای بادی را باید با پرداخت ۱.۲۰۰ دلار بیشتر سفارش دهید). بااین‌وجود مشکل خاصی در انجام اِسکیدپاد (Skidpad) حس نمی‌شود؛ یک ۸ کامل را توانستیم طی مدت ۲۶.۳ ثانیه و با شتاب جانبی بیشینه و متوسط به ترتیب ۰.۸۸ و ۰.۶۸ جی به ثبت برسانیم.

2017 Volvo S90 T6 AWD Inscription

2017 Volvo S90 T6 AWD Inscription
سواری S90 در خیابان و جاده بسیار خوب است. با فشردن پدال گاز، توان قابل‌قبولی توسط پیشرانه تویین شارژر در اختیار قرار می‌گیرد و نمی‌گذارد احساس نیاز به قدرت بیشتر داشته باشید. آلیسا پریدِل (Alisa Priddle) از نویسندگان نشریه دیترویت (Detroit) این‌چنین توصیفش می‌کند: توان پیشرانه با نرمی و مناسبت خوبی تحویل چرخ‌ها شده و استفاده همزمان از توربو و سوپر شارژر هرگونه لَگ و تأخیر را از بین می‌برد. نقطه قوت دیگر آن، هندلینگِ رضایت‌بخش است. اگرچه ارائه سواری اسپورت و چابک جزء اهداف اصلی آن نبوده (این مهم بر عهده نسخه پولستار خواهد بود)، اما به لطف رَک فرمان دقیق و با وزن متناسب، هنگام رانندگی، همانند یک خودروی کوچک‌تر از چیزی که هست به نظر می‌رسد.

2017 Volvo S90 T6 AWD Inscription

2017 Volvo S90 T6 AWD Inscription

2017 Volvo S90 T6 AWD Inscription
با باز شدن درب‌ها وارد فضایی فوق‌العاده دل‌نشین و دوست‌داشتنی می‌شوید. چرم بسیار نرم، تضاد و تناسب رنگ‌ها و انواع مواد و استفاده هوشمندانه از چوب اتمسفری ایجاد کرده که دل کندن از آن کار هرکسی نیست! صندلی‌های جلو حتی برای سفرهای طولانی راحت بوده و در عقب فضای سر و پای کافی برای افراد بزرگ‌سال وجود دارد. سامانه اطلاعات و سرگرمی نیز شبیه به نمونه مورداستفاده در خودروهای تسلا است و با گرافیک جذاب و پاسخ‌های سریع خود کاربری راحت و بی‌دردسری را ارائه می‌کند.

بهای پرداختی ولوو S90 نسخه T6 با سامانه چهار چرخ محرک و تریم اینسکریپشِن (Inscription) از ۵۷,۲۴۵ دلار آغاز می‌شود و می‌تواند تا ۷۰ هزار دلار هم بالا برود. شاید آنقدر که بایدوشاید، تأثیرگذار به نظر نرسد، اما در مقایسه با رقبای آلمانی ازجمله سری ۵ ب‌ام‌و و کلاس E مرسدس بنز قطعاً ارزش خرید دارد؛ البته هنوز مشخص نیست در کارزار چه خواهد کرد و چه نتایجی از خود بر جای خواهد گذاشت.

2017 Volvo S90 T6 AWD Inscription

در پایان توجه شما خوانندگان محترم را به مشخصات کلی نمونه مورد بحث در این نوشتار جلب می‌کنم.
مشخصات کلی: پیشرانه جلو، چهار چرخ محرک (AWD)، سدان چهار درب، ظرفیت پنج سرنشین
پیشرانه: 2 لیتری / ۴ سیلندر / دارای سوپر شارژر و توربو شارژر / ۱۶ سوپاپ / دو میل‌سوپاپ در بالا (DOHC)
بیشینه قدرت: 316 اسب بخار
سقف گشتاور: 400 نیوتون‌متر
جعبه‌دنده: 8 سرعته خودکار
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر): 4963 / ۱۸۷۹ / ۱۴۴۲
فاصله بین دو محور: 2941 میلی‌متر
شتاب ۰-۹۶ کیلومتر بر ساعت: 5.۶ ثانیه
فاصله ایست از ۹۶ کیلومتر بر ساعت: 32.۶ متر
مصرف سوخت شهری/جاده‌ای/ترکیبی (لیتر در یکصد کیلومتر): 10.۶ / ۷.۵ / ۹.۴
مصرف انرژی در شهر/جاده (کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر): 153 / ۱۰۹
میزان آلایندگی: 217.۰۲ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر
[دانلود ویدئو] منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    چند روز پیش یه مدل ولوو دیدم کروکی هم بود خیلی زیبا بود
    رخ واقعی یه ماشین تو عکس نمایان نیست باید از نزدیک اون رو دید و زیباییش رو متوجه شد

    1. رضا

      ۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (243 ديدگاه)

      ولو باید یه فکری به حال طراحی چراغ های عقبش بکنه

  2. محمدرضا

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (56 ديدگاه)

    واقعا من دیگه بعد از احیای دوباره این شرکت عاشقش شدم تمام محصولاتش عالیه امیدوارم روزی با قیمت گذاری منصفانه وارد ایران بشه

    1. omid

      ۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      فکر میکنم توی ایران نمایندگی واردات داشته باشه، من خودم XC90 و V40 رو توی جاده دیده ام.

  3. مجتبی

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    دوستان کسی خبر داره برنامه جدید جرمی کلارکسون کی شروع میشه ؟

  4. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    بهترین ماشینی که در اروپا میشه خرید ماشین های آلمانی هستن.
    در درجه ی بعد سوئدی ها
    بعدم فرانسوی ها.

  5. امير علي

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    بارها و بارها گفتم و دوباره میگم این ماشین و xc90 هیچ ایرادی ندارن مگر در طراحی عقب خودرو اگر طراحی عقبش هم مثل جلوشون بود از همه ی رقباشون سر تر بودن

  6. Mostafa

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    من موندم ولوو جلوش به این خوشگلی و جذابی عقبش اصلا گیرا نیست

  7. آرش

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    آیا فرمولی هست که بشه باهاش بیشینه قدرتی که میشه از هر لیتر حجم موتور بیرون کشید رو محاسبه کرد؟ دو لیتر حجم 316 اسب؟کاری به هزینه هاهی جانبی توربو و سوپرشارژ و سازگاری با بنزین و …ندارم. با دو لیتر حجم، حداکثر چقدر قدرت؟

    1. ارمان

      ۸ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1303 ديدگاه)

      خیلی بیشتر از این حرفا شاید ۱۰۰۰ تا یا شایدم بیشتر اما تو استایل تیونینگ. واسه مصرف روزمره شهری هنوز بین علما اختلافه ?? اما فعلا روند صعودیه و مدام داره بهینه سازی میشه

  8. volvo fh

    ۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    ماشینهای رالی موتور دو لیتری با قدرت ۴۰۰اسب بخار دارند

  9. مازیار

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با سلام به همه امیدوارم شرایطی در کشور ایجاد بشه از دست ماشین چینی خلاص بشیم واقعا حای تعصف هست که ایران شد آزمایشگاه چینی ها مثلا تریلی هوو که به هوو قاتل معروف شد هر چقدر ماشینهای خوب با طول عمر بالا وارد بشه باعث میشه منابع ملی ما هدر نره به امید روزی که صنعت خودرو ما واردبحثهای رانت و سیاسی نشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا