با معرفی XC40 Recharge T5 جدید ولوو سرانجام وارد بازی شد. بچه شاسیبلند ولوو تاکنون فاقد نسخهی پلاگین هیبریدی بود اما این تازهوارد نظرها را نسبت به ولوو تغییر خواهد داد.
ولوو به همین بسنده نکرده و نسخه تمام الکتریکی از XC40 با قدرت و پرفورمنس جدی نیز در راه است؛ اما این بار میخواهیم پشت فرمان XC40 Recharge T5 بنشینیم. پسوند Recharge جایگزین نام توئین انجین ولوو شده است. در این شاسیبلند لوکس شاهد پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی و واحدی الکتریکی با باتری ۱۰.۷ کیلووات ساعتی خواهید بود.
ولوو قوای محرکه شاسیبلند خود را به گونهای مهندسی کرده که باتری آن تأثیری روی محفظه بار ۴۶۰ لیتری نداشته و بنابراین XC40 وضعیت خود به عنوان شاسیبلند کوچک اما لوکس را حفظ کرده است. این خودرو همچنین فضای کابین کافی برای استفاده یک خانواده را دارد. قدرت پیشرانه که برابر با ۲۵۸ اسب بخار و گشتاور آن ۴۲۵ نیوتون متر است به چرخ های جلو منتقل میشود.
به سختی میتوان تحت تاثیر قوای محرکه قرار نگرفت. با کمک باتری و واحد الکتریکی، پیشرانه ۳ سیلندر سرزنده حس میشود و شتاب خوبی را نیز ایجاد میکند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۳ ثانیهای اعلامی توسط ولوو قابلدستیابی است و البته این کار با آرامش و نرمی خاصی نیز صورت میپذیرد.
تنها در دورهای بالاست که صدای پیشرانه برمیخیزد و در غیر این صورت شاهد عملکرد نرم و بیصدای نیروگاه آهنین XC40 خواهید بود.
پیشرانه این خودرو بزرگتر و بالغتر از وضعیت واقعی خود حس میشود و برهمکنش و ارتباط آن با پیشرانه الکتریکی و باتری بهصورت آنی و بیوقفه است. خودرو بهصورت پیشفرض در حالت هیبریدی روشن میشود و تقریباً ترکیب قدرت پیشرانه الکتریکی و درونسوز قابلتشخیص نیست.
تنها نقطهضعف واقعی کل این مجموعه نیروی ترمز است که وقتی خودرو میخواهد بهصورت کامل متوقف شود غیرعادی حس میشود.
با انتخاب حالت رانندگی پیور نیز میتوان این خودرو را بهصورت تمام الکتریکی مورداستفاده قرار دارد. سوئدیها ادعا میکنند این خودرو برد ۴۵ کیلومتری در حالت الکتریکی خواهد داشت؛ اما در دنیای واقعی شاید به برد حدود ۳۰ کیلومتری دست پیدا کنید.
همچون اکثر خودروهای پلاگین هیبریدی، اندکی فشار بیشتر روی پدال گاز باعث ورود پیشرانه درونسوز به میدان خواهد شد. با استفاده از صفحهنمایش ۹ اینچی نیز میتوانید کنترلهای مربوط به حفظ انرژی و شارژ آن را مشاهده کنید.
ولوو ادعا میکند وقتی باتری شارژ کامل باشد XC40 مصرف سوخت کلی ۲.۳ لیتری در هر صد کیلومتر خواهد داشت. البته این خودرو وزن ۱۸۰۰ کیلوگرمی داشته و شاید نتواند به این مصرف دست یابد. اگر تنها به قدرت پیشرانه درونسوز تکیه کنید هرگز به چنین مصرف سوختی نخواهید رسید و اگر از نیروی الکتریسیته چندان استفاده نمیکنید مدل ارزانتر و بنزینی XC40 انتخاب بهتری خواهد بود.
وزن بالا به معنی تکان های نسبتاً زیاد در بدنه بوده و فرمان هم دقت لازم را ندارد. وجود قدرت مناسب و فرمان سنگین و انتخاب حالت رانندگی پاور باعث میشود سواری خودرو کمی هیجانانگیز شود. در عوض شاهد سواری نرم و ساده در بزرگراه خواهید بود. سیستم تعلیق شاسیبلند ولوو برای هماهنگی با وزن بیشتر تنظیم شده و بنابراین سواری آن کمی سفت تر است اما هنوز هم جزو راحتترین شاسی بلندهای کوچک و لوکس بازار میباشد.
XC40 جدیدترین خودروی کلاس نیست اما هنوز هم دارای برخی ویژگیها برای رقابت در این کلاس خودرویی فوقالعاده رقابتی میباشد. البته برخی متریال بکار رفته در کابین مناسب چنین خودرویی نیستند اما کیفیت ساخت خودرو بالا بوده و هنوز هم جذاب حس میشود.
نسخه Recharge این خودرو عضو خوبی برای خانواده بوده اما گران است. تجهیزات استاندارد این خودرو نیز با توجه به قیمت خودرو خیلی زیاد نیست. صندلیهای گرم شونده، اپل کارپلی، اندروید اتو، شیشه جلوی گرم شونده، کروز کنترل تطبیقی و… بخشی از تجهیزات این خودرو محسوب میشوند.
برای آنکه خودرویی دلپذیرتر داشته باشید باید برخی آپشن ها را انتخاب کنید که قیمت خودرو را بالاتر میبرد.
شما با خرید ولوو XC40 Recharge T5 مالک خودرویی با قوای محرکه و کیفیت کابین احساسبرانگیز میشوید. اگر خودروی پلاگین هیبریدی با نیازهای شما همخوانی دارد میتوانید روی این خودرو حساب باز کنید. مالیات کم جزو مزیتهای این خودرو بوده و قیمت بالا و نیاز به انتخاب تجهیزات بیشتر از لیست آپشن ها را تا حدی جبران میکند.
مشخصات ولوو XC40 Recharge T5 Inscription
- قیمت: 41255 پوند
- پیشرانه: 3 سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی و تکواحد الکتریکی
- قدرت/گشتاور: 258 اسب بخار/۴۲۵ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: 205 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 2.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
mohsen
۲۴ اسفند ۱۳۹۸طرحای ولوو خیلی خوب پیشرفت کرده
عاشقشم چ
بیست سی سال پیشا استیشنهاش وارد شن هنوز راه میرن.
مزدا
۲۵ اسفند ۱۳۹۸امیدوارم ورود خودرو در سال جدید آزاد بشه شاهد حضورش در ایران باشیم
اگه خدا عمری بده از دست کرونا جان سالم به در ببریم
GERMANY
۲۵ اسفند ۱۳۹۸کلا ماشینای ولوو رو دوست دارم. طراحیشون با ابهت به نظر میاد نسبتا. امنیت هم که دیگه خودتون میدونید. از نظر آپشن هم تا اونجا که من میدونم چیزی کم نداره. ولی یه آپشن هست مشترک بین ویران خودرو و سایپا که ولوو متأسفانه از اون سود نمی بره : قابلیت انتقال از این دنیا به آن دنیا…???
محمد
۲۴ اسفند ۱۳۹۸نسبت به قیمتش خیلی خوبه ولی کابینش یکم دلگیره
Omid622
۲۴ اسفند ۱۳۹۸بهترین نقطه قوت ولوو ایمنی بسیار بالای ماشین هاش به نسبت تمام رقبا هستش
و در مورد این ماشین اینکه ترمزش خوب نیست یک ضعفه و دیگر ضعفش وزن بسیار زیادشه
کیا
۲۵ اسفند ۱۳۹۸ضمن احترام…اتاق و داشبورد تمامی مدل های ولوو بسیار سرد و زشت و بی مزن…حتی به خودشون زحمت نمیدن تا حداقل اتاق مدل های پولستار رو عوض کنن…
Hamidreza
۲۵ اسفند ۱۳۹۸به این میگن زبان طراحی
فرشاد
۲۵ اسفند ۱۳۹۸لطفا خبر اوپل رو هم کار کنید
رحیم
۲۵ اسفند ۱۳۹۸نمیتونه با رهامکراس رقابت کنه.?
Hadi
۲۵ اسفند ۱۳۹۸جان سخت سوئدی…