چشم اندازهفته نامه

نتایج مطالعهٔ جی‌دی پاور دربارهٔ کیفیت اولیهٔ خودروها در سال 2019

جی‌دی پاور نتایج مطالعهٔ سال ۲۰۱۹ دربارهٔ کیفیت اولیهٔ خودروها را اعلام کرده است که در این مطالعه برای دومین سال برندهای کره‌ای بهترین رتبه‌ها را کسب کرده‌اند. در مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ سال ۲۰۱۹، برند جنسیس در رتبهٔ نخست قرار گرفته است. در طول ۹۰ روز اول مالکیت خودروهای این شرکت در هر صد خودرو تنها ۶۳ مشکل وجود داشته است که به میزان قابل‌توجهی کمتر از میانگین صنعت خودروسازی است که طبق مطالعهٔ جی‌دی پاور ۹۳ مشکل در هر صد خودرو است.

پس از جنسیس نیز دیگر برندهای کره‌ای یعنی کیا و هیوندای به ترتیب با ۷۰ و ۷۱ مشکل در هر صد خودرو در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. هرچند کره‌ای‌ها صدر جدول مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ امسال را به خود اختصاص داده‌اند اما خودروسازان آمریکایی هم بسیار خوب عمل کرده‌اند به‌گونه‌ای که فورد و برند لوکسش یعنی لینکلن به ترتیب با ۸۳ و ۸۴ مشکل در هر صد خودرو رتبه‌های چهارم و پنجم را از آن خود کرده‌اند و شورلت با ۸۵ مشکل، دوج با ۹۰ مشکل و بیوک با ۹۲ مشکل، همگی بالاتر از متوسط صنعت قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، امسال برندهای آلمانی عملکرد ضعیفی داشته‌اند و همگی زیر حد متوسط هستند. البته در مطالعهٔ سال ۲۰۱۹ مرسدس بنز با ۹۴ مشکل و پورشه با ۹۶ مشکل، فاصلهٔ نسبتاً کمی با میانگین صنعت خودروسازی دارند اما ب‌ام‌و با ۱۰۲ مشکل، آئودی با ۱۰۶ مشکل و فولکس‌واگن با ۱۱۳ مشکل در هر صد خودرو، از حد متوسط بسیار دور هستند. بااین‌حال آلمانی‌ها از لحاظ کیفیت اولیه بدترین نیستند زیرا این عنوان به لندروور با ۱۲۳ مشکل و جگوار با ۱۳۰ مشکل در هر صد خودرو رسیده است.

در مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ جی‌دی پاور غیر از خودروسازان، باکیفیت‌ترین خودروها در کلاس‌های مختلف هم معرفی می‌شوند که در این قسمت در بخش خودروهای سواری، کیا ریو، ب‌ام‌و سری ۲، کیا فورته، مینی کوپر، جنسیس G70، دوج چلنجر، مرسدس بنز CLS و نیسان ماکسیما بهترین رتبه و امتیاز را در کلاس خود کسب کرده‌اند. در همین حال، در کلاس سدان‌های میان سایز، شورلت مالیبو و فورد فیوژن به‌طور مشترک به‌عنوان باکیفیت‌ترین خودروها انتخاب شده‌اند.

در بخش شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها نیز عنوان باکیفیت‌ترین خودروها در کلاس‌های مختلف به کیا اسپرتیج، شورلت اکوئناکس، ب‌ام‌و X4، فورد رنجر، هیوندای سانتافه، لکسس RX، کیا سدونا، شورلت تاهو، کادیلاک اسکالید، نیسان تایتان و شورلت سیلورادو HD رسیده است؛ و درنهایت، پورشه ۹۱۱ با ۵۸ مشکل در هر صد دستگاه، بهترین رتبهٔ کلی را کسب کرده و باکیفیت‌ترین خودروی کل صنعت خودروسازی لقب گرفته است.

معاون ارشد جی‌دی پاور از Global Automotive دربارهٔ نتایج مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ امسال گفته است:

خودروسازان همچنان به پیشرفت در زمینه‌هایی مثل سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی که خریداران توجه زیادی به آن دارند ادامه می‌دهند اما بااین‌حال در مطالعهٔ امسال در اوایل تجربهٔ مالکیت همچنان مشکلات سنتی مثل ایرادات رنگ، روشن نشدن پیشرانه، مشکلات ترمز، صدای سیستم تعلیق و روشن شدن چراغ چک وجود داشته است

امسال در مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ خودروها توسط جی‌دی پاور هرچند ۱۳ برند بهبود داشته‌اند اما از سوی دیگر اوضاع ۱۸ برند بدتر شده که این موضوع موجب شده میانگین صنعت خودروسازی بدون تغییر باقیمانده و همچنان ۹۳ مشکل در هر صد خودرو باشد.

 

 

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. LEWIS HAMILTON (مجید)

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    این رده بندی ها بیشتر تبلیغاتی و اغوا کننده هستن
    در 90 روز اول چیز زیادی از ماشین دست آدم نمیاد

    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (420 ديدگاه)

      نه اینجوری هام نیست
      نتیجه های که میشه گرفت
      هرچقدر تعداد تیراژ یه محصول کم باشه
      خب مشکلات مونتاژ و کیفیت کم میشه
      مثل پورشه ۹۱۱
      ولی هرچقدر تیراژ زیاد میشه
      کیفیت و دقت هم میاد پایین
      مثل اس یو وی های پورشه ( چون بیشترین فروشش هم از همین شاسی بلند هاشه رتبش اومده پایین )
      ولی جایگاه کره ای ها جالبه و البته جایگاه لینکلن و فورد
      به شخصه عاشق کیفیت اویاتوره شدم که به تازگی وارد نمایندگی ها شده

      1. MOHAMMAD.DEMON

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (420 ديدگاه)

        دو سه تا عکس از اویاتوره و ناوگیتور میزارم امیدوارم زود تایید بشن

        1. hossin

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (29 ديدگاه)

          بازم امریکاییها جایگاهای خوب رو بدست اوردن
          حتی کرایسلر بالاتر از فولکس هستش
          حالا دیدی حرفهای بعضی ها در مورد امریکاییها فقط ناشی از کینه و بغض هستش؟؟؟
          ماشینهای امریکایی بازم خوش درخشیدن

        2. hossin

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (29 ديدگاه)

          ((خودروسازان آمریکایی هم بسیار خوب عمل کرده‌اند به‌گونه‌ای که فورد و برند لوکسش یعنی لینکلن به ترتیب با 83 و 84 مشکل در هر صد خودرو رتبه‌های چهارم و پنجم را از آن خود کرده‌اند و شورلت با 85 مشکل، دوج با 90 مشکل و بیوک با 92 مشکل، همگی بالاتر از متوسط صنعت قرار گرفته‌اند.))

    2. عطا

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (110 ديدگاه)

      مطمعنا اگه نتایج چیز دیگه ای بود بررسی ها حتما درست بودن!؟

    3. رضا

      ۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (97 ديدگاه)

      رده بندی خودروهای باکیفیت که توش تویوتا و لکسوس اول و دوم نباشن ارزشی نداره، تویوتا و لکسوس با اختلاف نسبت به برندهای دیگر با کیفیت هستند، مسخره اینجا ست که جنسیس از تویوتا با کیفیت تر شده??

  2. فرامرز

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    علیرغم رقابت شدید جگوار و لندروور و میتسوبیشی (سلطان پسرفت)، جای خالی فیات ته جدول کاملاْ حس میشه. فکر کنم جی دی پاور کلاْ از فیات ناامید شده و قیدش رو زده

    1. sina

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (2658 ديدگاه)

      لیستی که فیات تهش نباشه قابل اعتماد نیست از دید من :)

  3. سروش

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (228 ديدگاه)

    به نظرم حداقل زمان برای آمارگیری دقیق کیفیت یه خودروساز ۵ ساله باید باشه. با ۹۰ روز اصلا آمار قابل اتکا و دقیقی به دست نمیاد. مثل اینکه از جامعه ۸۰ میلیونی در ایران، جامعه آماریمون هزار نفر باشه!!!

    1. امیر

      ۳ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (6 ديدگاه)

      90روز بیشتر نشان دهنده کیفیت مونتاژ ودقت در خرید قطعه از قطعه سازان می تونه باشه

  4. (BayerischeMotorenWerke(Daniel

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (955 ديدگاه)

    (( پورشه 911 با 58 مشکل در هر صد دستگاه، بهترین رتبهٔ کلی را کسب کرده و باکیفیت‌ترین خودروی کل صنعت خودروسازی لقب گرفته است)).

  5. MAHDI

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    من مطلب کامل تر(((قابل اعتماد ترین خودروسازان سال 2019 ازJD POWER)) و مطلب ک استهالاک ترین خودروسازان سال 2019 ازJD POWER رو فرستادم که نتیجه کلی JD POWER. 2019 هستش که امیدوارم پدال زودتر تایید کنه.

    نکته جالب اینه که پورشه911 به عنوان قابل اعتمادترین خودروی سال2019 شناخته شده!!!

    1. Amir Machine

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      دیگه ماست مالی نکنین!!
      استهلاک و قابلیت اطمینان با کیفیت اولیه دو مبحث کاملاً مجزا و متفاوت هستن
      تو کیفیت اولیه، ب‌ام‌و عزیز شما رتبه خوبی نداره!
      حالا اگه تو همین لیست همه آمریکایی‌ها زیر متوسط بودن سیل تمسخر و انتقاد رو روانه کرده بودید اما حالا انواع و اقسام بهونه‌ها رو مطرح میکنید

      1. MAHDI

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        اولا این رده بندی قابل اعتمادترین خودروسازان نیست. من از شما بهترمیدونم.اما رده بندی قابل اعتمادترین خودروسازان 2019رو همJD POWER معرفی کرده که یا صبر کن تایید بشه ویا خودت سرچ کن از سایت های خودرویی دیگه مثل خودروبانک. زومیت خودرو یا دیجیاتو خودرو مطالعه کن.هرچند اونجا ازیه چیز خوشحال میشی که شورولت و بیوک خودشونو بالاکشیدن وجایگاه چهارم وپنجم رو بدست آوردن.حقیقت رو که نمیشه انکار کرد.اما اونایی که من گذاشتم رده بندی کلی هستش.

        1. Amir Machine

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          اینایی که میگی چه ربطی به حرف من داره؟ انگار کلاً متوجه نیستیا!
          لیست این مطلب در مورد کیفیت اولیه ماشین‌هاس و منم دارم در مورد همین کیفیت اولیه حرف میزنم، این چه ربطی به قابلیت اطمینان داره که هی میگی لینک گذاشتم و برو بخون و اینا؟ (هرچند که در بحث قابلیت اطمینان هم اوضاع آمریکایی‌ها اصلاً بد نیست)
          (((قابل اعتماد ترین خودروسازان سال 2019 ازJD POWER)) مطلب کامل‌تر حساب میشه؟!!! اینا دوتا مطالعۀ کاملاً مجزا هستن که هیچ ارتباطی باهم ندارن
          بنظر میاد سعی داری با اون لیست قابلیت اطمینان که هیچ ربطی به کیفیت اولیه نداره، رتبۀ بد ب‌ام‌و تو این لیست رو ماست مالی کنی!
          بله حقیقت رو نمیشه انکار کرد، ب‌ام‌و تو لیست کیفیت اولیه در رتبۀ 21 قرار گرفته و ماشین‌هاش تو سه ماه استفادۀ اولیه 102 ایراد و مشکل دارن، این رو قبول کن و بهونه هم نیار

      2. Km

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (47 ديدگاه)

        به نظرم شما یه بار دیگه متنو دقیق بخون ، یکم هم به خودت مسلط باش ، متوجه میشی

  6. sina

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    لیستی که تویوتا و فیات توش اول و اخر نباشن به لعنت خدا نمی ارزه :)
    #شوخی
    از دید منم لیست مشکلات 5 سال کانسومر ریپورتز قابل استناده تا لیست 90 روزه!

  7. امیر

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    وای بحال روزی ک توی این لیست امریکاییا پایین بودن…غوغا میشد…حالا الان ک بالا هستن و منم بحث نمیکنم بیشتر اما بهرحال توی این مدت ینی ۹۰روز بیشتر کیفیت مونتاژ رو‌میشه بررسی کرد و‌زیاد دقیق نیس بنظرم
    چیزی ک مهمه اینه ک بعد گذشت چندین سال ماشین در شرایط خوبی قرار بگیره(هم از نظر فنی هم از نظر کیفیت کابینو..) ک در این صورت بنظرم محصولات ژاپنی دست برتر رو دارن

  8. ایلیا

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    چرا ما ایران تا بحث قابلیت اطمینان میاد سریع دنبال اینیم که کدوم ماشین می تونه صد سال کار کنه و خراب نشه؟
    یعنی فقط عدم خرابی بعد از ده دوازده سال مهمه؟
    اطمینان اولیه خودروها مهم نیست؟
    کیفیت منتاژ هم نیست؟
    سلامت اولیه اجزا و قطعات مهم نیست؟
    چرا فکر میکنید اگه ی خودرو صفر بخرید و از همون اول با ایراد و خرابی قطعات و عدم مونتاژ درست روبرو بشید اشکالی نداره؟
    مطمئن باشید این مساله حتی از عدم خرابی خودرو در دراز مدت هم مهمتره.
    اگه اهمیت نداشت جی دی پاور هر سال اون رو بعنوان یکی از شاخص های اصلی بررسی نمی کرد.

  9. Elmiraj

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    لینکلن در جایگاه پنجم ایستاده در حالی که از چهار تای اول بسیار پیچیده تر و تکنولوژیک تره که ارزش کار لینکلن اینجا مشخص میشه……
    .
    این که بدون آپشن های چشمگیر و قابلیت های شاخص برای ۹۰ روز اول در جایگاه اول بمونی کار شاخی نکردی……..
    .
    .
    و جای جالب داستان اینه که Jeep با وجود شایعات بی اساس و کذب هر روز داره به رتبه های برتر لیست صعود می کنه…!!!!

  10. Hemichan

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (719 ديدگاه)

    موپار سرفراز

  11. ارش

    ۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (20 ديدگاه)

    رنو و پژو هم کلا بوق دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا